مسابقات

دراماتیک‌ترین مسابقه 24 ساعته لمانز

مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، به‌عنوان مهم‌ترین مسابقه استقامتی، جایی است که خودروهای مختلف می‌توانند توان رقابتی خود را در بازه زمانی طولانی مدت به نمایش بگذارند. در این میان، کیفیت و قابلیت اطمینان و تحمل فشارهای زیاد از عوامل موفقیت خودروها محسوب می‌شود.
پورشه یکی از افتخارآفرینان این مسابقات محسوب می‌شود و امسال نیز این تیم به همراه تیم آئودی یکی از بخت‌های عمده پیروزی در لمانز به شمار می‌آمدند. مخصوصاً زمانی که پورشه توانست در تعیین خط نیز جایگاه نخست را به دست آورد. اما تویوتا امسال با شروع از خط دوم حتی جلوتر از آئودی در خط سوم برای سایر بزرگان این مسابقات خط و نشان کشید.

AUTO-FRA-MOTOR-RACING-ENDURANCE
مسابقه در باران آغاز شد ولی کم‌کم با قطع باران، هوا آفتابی و پیست خشک شده و میزان دید بهبود می‌یابد. در این هنگام تویوتا خود را به‌پیش می‌کشد و در جلوی پورشه و آئودی قرار می‌گیرد. آئودی نیز با مشکلات فنی دست به گریبان می‌شود. کمی بعد دو خودروی تویوتا، پیشتاز مسابقه می‌شوند. شماره ۶ تویوتا سریع‌ترین دورهای پیست را می‌زند. رانندگان نیز تعویض می‌شوند. خودروهای آئودی زمان زیادی را در گاراژ از دست می‌دهند. پورشه شماره ۱ نیز دچار مشکل فنی می‌شود. حتی تویوتا شماره ۵ نیز برای تعویض دماغه وارد گاراژ می‌شود.

با گذشت زمان مسابقه، تعدادی از خودروها از نفس افتاده و مسابقه را ترک می‌کنند. در ۳۵ دقیقه پایانی این شماره ۵ تویوتا به رانندگی کازوکی ناکاجیما است که پیشتاز است و در تعقیب او نیز شماره ۲ پورشه قرار دارد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی فاصله تویوتا از پورشه افزایش می‌یابد و دیگر امیدی برای پیروزی پورشه قابل تصور نیست. تویوتا می‌رود که یک قهرمانی شیرین و رؤیایی را دشت کند اما تنها در ۳ دقیقه و ۲۱ ثانیه به پایان، تراژدی بزرگی برای این تیم اتفاق می‌افتد. خودروی شماره ۵ ناگهان متوقف می‌شود. در برابر دیدگان ۲۶۳ هزار تماشاگر و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، خودروی تویوتا ایستاده و تکانی نمی‌خورد تا پورشه به‌راحتی از او پیشی بگیرد و شادمانی غیرقابل‌باوری در اردوی پورشه برقرار شود. پورشه ۹۱۹ هیبریدی به رانندگی جانی نیل توانست این موهبت را با عبور از خط پایان به دست آورد و هجدهمین قهرمانی پورشه را در ۸۴مین دوره مسابقات لمانز ثبت نماید.

این دراماتیک‌ترین پایان برای تویوتایی بود که داشت پس از ۲۵ سال قهرمانی دیگری را برای ژاپن در این مسابقات کسب می‌کرد. تویوتا در حال بررسی علت این مشکل است اما گفته می‌شود اشکال و خرابی توربوشارژر باعث این نتیجه غمبار شده است.
تویوتا البته با ماشین شماره ۶ خود روی سکوی دوم قرار گرفت. آئودی نیز سوم شد.

[دانلود ویدئو] اما در کلاس LMGTE Pro فورد GT شماره ۶۸ و ۶۹ توانستد رتبه‌های اول و سوم را از آن خود کنند. فراری ۴۸۸ GTE نیز در مکان دوم جای گرفت. این خودروها در طول ۲۴ ساعت هرکدام ۳۴۰ دور زدند در حالی که پورشه قهرمان در کلاس LMP1 توانست در همین زمان ۳۸۴ دور پیست را طی نماید.

در کلاس LMGTE Am فراری ۴۵۸ ایتالیا با ۳۳۱ دور اول و دوم شد و پورشه ۹۱۱ RSR با یک دور اختلاف سوم شد.

Le Mans 24 Hour Race
در دسته LMP2 نیز تین آلپاین A460 – نیسان، با ۳۵۷ دور در سکوی نخست قرار گرفت. تیم‌های دیگر نیسان یعنی Oreca 05 و BR01 و Gibson 015S و غیره نیز رتبه‌های بعدی این کلاس را به دست آوردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. real

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    واقعا مسابقات رانندگی یه هیجان دیگه ای داره دیروز عصر وقتی فرمول 1 باکو داشت زنده پخش میشد وقتی ماشینا تو مسیر تا 354 سرعت میگرفتنو تو دوثانیه با ترمز 200, تا سرعت کم میکردنو دوباره تکرار موهام به تنم سیخ میشد از فرط هیجان!
    فقط حصرت میخوردم که لاقل مثل باکو هم نمیتونیم باشیم یه روزی از ما جداش کردن شاید برا اونا همچی هم بد نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عجب اتومبیل هایی میسازن بخدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. vahid porsche

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        مگه داریم؟ مگه میشه همچین چیزی؟
        قیافه ژاپنی ها رو تو تصویر ?
        در حد سکته ان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. خسته شده

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    بیخود نیست این طرفدارانه فراری مینازن به این تنفس طبیعی نگو توروبو شارژ گذاشتن کاره هرکی نیست حالا ژاپنی دوست های محترم بیان بگن قابلیت اطمینان کیفیت فلان فلین فقط اون دو سه نفری که معلوم الحالن و از درون ضد آلمانی طرفدار ژاپن نشن و مال نورد که با … …. آهان
    که من خودم طرفدار تویوتا و ژاپن هستم ما همچنان به طرفداری خودمون از آلمان ادامه میدیم و علاقه مندیم به برندهای ایتالیایی و ژاپنی پیروزیه روزبرگ رو هم لطفا بذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شما هم هر نتیجه ای خودت دوست داری میگیری ها. من ماشینای آلمانی رو بیشتر از ژاپنی دوست دارم به هزار و یک دلیل… ولی یکی از اون دلایل هم کیفیت نیست. من با طراحی ژاپنی ها یکم مشکل دارم. خیلی ماشینو شلوغ پلوغ میکنن. ولی این که به ماشینای ژاپنی رو کم کیفیت تر از خودروهای آلمانی بدونیم دیگه خیلی خیلی بی انصافیه. با تجربه ای که از چندین کالای ژاپنی داشتم میگم دقتی که این مردم در کارشون دارن و محکم کاری هایی که میکنن در دنیا نظیر داره. خواهشن اینقدر تعصب نداشته باش دوست عزیز.خود آلمانی ها روی کالاهاشون یک دهم شما تعصب ندارن. این سایت بازدید کننده ی غیر ایرانی هم داره و این قدر تعصب خیلی تصویر بدی از ما ایجاد میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        در جواب شما من منظورم شما نبودی اصلا به شما فکر نکردم در نوشتن این کامنت
        آلمانی ها تعصب ندارن رویه کالاهای خودشون؟ این حرفارم دوستان پدالی برای عضق بیش از حد ما یا هرکیه دیگه دراوردن شایدم درست گفتن ولی عزیزم شما برو آلمان ببین مردمش چجورین لازم نیست چیزی دیگه بگی همیشه بهترین هارو برای خودشون میگیرن و بعضا دیده شده جنس های درجه دوشونو و صادر میکنن! با اینکه آلمانی دوستم ولی اونا ته تعصبن و خودشونو خیلی قبول دارن(اگر اینجوری نبود مثل ایرانی جماعت فکر میکردن الان هیچی نبودن جنس ایرانی هم روزی کیفیت داشت ولی اوقدر زدن تویه سرش و خائنین رفتن بنجل چینی وارد کردن که دیگه جنس ایرانی بی معنی و اصلا وجود نداره درسته تفاوت داره با آلمان ولی این فرهنگ خود باوری یا برتری در تموم ملل اروپایی وجود داره در آلمان بیتشر از بقیه)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      اول جاداره از پدال بخاطر پوشش این خبر تشکر کنم واقعا عالی بود
      باید این نکته رو به دوست خودم خسته شده بگم که با این همه منو تو این چند سالی که تو پدال هستم با پورشه و خودرو های آلمانی میشناسن
      اما دیروز تویوتا واقعا خوب عمل کرد واقعاخوب
      رقابت در ساعات ابتدایی یعنی تا قبل از این که مشکل فنی برای خودرویی شماره یک پورشه پیش بیادبه حدی نزدیک بود که قابل وصف نیست
      من مسابقات سال های گذشته رو هم دیدم اما این مسابقه یک رقابت تمام عیار بود
      تویوتا چند سالی هست که در مسابقات نتیجه ای نمیگیره اما امسال حق تویوتا بود!
      اگر برای خودروی شماره یک پورشه مشکلی پیش نمی آمد و بیش از 1 ساعت در زمان خودش رو از دست نمی داد اونوقت هیجان بیشتر میشد
      از آئودی هم انتظار بیشتری میرفت اما !
      فورد همینطور که پیش بینی میشد عالی عمل کرد و فراری هم خوب عمل کرد اما بخاطر نقص فنی مشکلات زیادی داشت وگرنه بهتر عمل میکرد
      راستی اینم بگم اگه خودروی تویوتا به رانندگی کوبایاشی در اوج رقابت اسپین نمیشد شاید اونوقت پورشه اول نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        مهران جان من تیکه نخستمو و به شوخی گفتم
        آره تویوتا خوب کار کرد ولی خب این مسابقات اسمش هست یک روزه!نه 23 و چند دقیقه اون لحظه یکی از تکنسین ها و عضو تیم تویوتا بود فکر کنم چقدر داشت گریه میکرد فکر کنم غربی بود! چون بقیه ژاپنی بودن انگار هیچ فرقی نمیکرد براشون اون داشت گریه میکرد دنیا برعکس شده ما همیشه شرقی هارو اشک و مشک میدونستیم دیروز برعکسش دیده شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خدارو شکر یه پیست درست و حسابی هم نداریم تو این خراب شده که بجای خیابون بشه توش هیجان رو تخلیه کرد
    واقعا چرا؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (569 ديدگاه)

      یعنی دلم میخواد از خوشحالی سرمو به دیوار بکوبم . اسطوره بزرگ ، پر افتخار ترینو باشکوه ترینو تاریخی ترین ماشین جهان ، فورد gt دو باره پیروز شد .این یعنی پیروزی ، این همون فورد ، این یعنی نهایت مهندسی امریکا . پس از سال ها غیبت در این مسابقات جوری ماشینو دقیق طراحی کردنو کوچکترین فاکتور هارو مد نظر قرار دادن که انگار میدونستند قرار پیروز بشن . تازه اگه اشتباه نکنم فورد کلا دو تا ماشین در پیست داشت که هردو بر روی سکو رفتند . یادمه دوستی در غبال فورد گفت این ماشین الکی گرون ، از این بهتر هم هست . حالا کو عزیز من ؟ از این بهتر کو ؟اون فراری ۴۸۸ که شاهکار به حساب‌میامد یکبار دیگه کابوسش زنده شد چه برسه به پورش ۹۱۱ گه تو بخوای پشت چراغ قرمز از فورد ثبقت بگیری .به نظر من اگه این افسانه هم قیمت لا فراری هم بود بازم ارزش داشت . با این حال قضاوت رو به عهده ی خودتون میزارم .الهی خدا بیامرزتت هنری فورد ، الهی نور به قبرت بباره که چه شرکتی رو پایه گذاری کردی. ……من فعلا برم جشن شادی بگیرم ……ًفورد،این پیروزی برتو مبارک باد. باشد تا این افتخار شیرینی بر زبان مهندسانت باشد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        4 خودرو فورد GT در پیست حاضر بودن و به غیر از اولی و سومی یک چهارمی نیز کسب کردند و یکیشون به علت مشکلات حذف شد.
        به نظرم تا تمام مسابقه را ندیدید بهتره خیلی با اطمینان سایرین را پایین نکشیم چون در بیشتر وقت مسابقه فراری 488 به شماره 82 لیدر بخش خودش بود ولی در یکی از پیچ ها راننده ی اون اشتباهی مرتکب شد و خودرو به خارج پیست رفت و مجبور به پیت استاپ اضافی و از دست رفتن زمان و مقام اولی شد و همچنین یکی از آستون مارتین ها هم دچار همچین اوضاعی شد وگرنه اونهم شانس سکو داشت. در کل رانندکان فورد بدون اشتباه بودند و این پیروزی مبارک طرفداران فورد باشه.
        امسال کوروت عملکردی ضعیفی داشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. asa

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (569 ديدگاه)

          بهزاد اول از همه اینکه من کسی یا چیزی رو پایین نکشیدم ، دوما اینکه فراری سر پیچ خراب کرده که کار اجنه نبوده ،خود راننده کنترل ماشین از دستش خارج این درحالی که خود جنابعالی گفتی رانندگان فورد تغرییبا بدون مشکل عمل کردند ، و این یعنی برتری . کل حرف من اینکه این پیروزی به هیچ وقت تصادفی نبوده و کاملا حاصل زحمات خود فورد هستش . پس لطفا زیر سوال نبریدش .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. دانیال میلانی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باورپذیر نیست !! در 3 دقیقه و 21 ثانیه آخر!! طی 24 ساعت مسابقه سنگین !!
    خیلی با منطق جور در نمیاد اگر تصادف می کرد باورپذیرتر بود البته چندین جا دیدم که احتمال هک کردن سیستم کنترلی بین بخش پیت وماشینم دادن !!
    خیلی عجیبه خیلی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد حسین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (489 ديدگاه)

    قابلیت اطمینان که دقیقه اول و دقیقه آخر نداره !
    باید در تمام مدت مسابقه قابلیت اطمینان حفظ بشه. از این جابجایی های لحظه آخری تو فرمول 1 هم هست.
    تازه فوتبال که دیگه فراوون از این صحنه های جابجایی برنده و بازنده تو ثانیه های آخر داره.
    ورزش و رقابت همینه دیگه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      باید مسابقه رو می دیدی
      درسته که نتیجه مسابقه در زمان های آخر مشخص میشه اما این مسابقه با فرمول قابل مقایسه نیست این مسابقه 24 ساعته است و باوجود سری P1 و P2 و GTE ها در یک پیست واقعا رقابت سخته
      اون هایی که مسابقات 24 ساعته رو دنبال میکنن میدونن احتمال قهرمانی تویوتا خیییییلی زیاد بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خسته شده،دوست عزیز،مشکل فنی برا همه پیش میاد،متنو بخون،گفته هم آئودی هم پورشه شماره یک هم تویوتا شماره پنج مشکل پیدا کردن.درضمن بهتره در مورد فراری حرف نزنی ،مطلب پیشرانه های برتر سال2016رو بخون،پیشرانه 8سیلندر3.9لیتری بای توربوی فراری چهارتا جایزه گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      خودتو برای متقاعد کردن خسته شده خسته نکن. نرود میخ آهنین در سنگ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم با وجود این مشکل، حداقل دوم شد، تلاش تویوتا ستودنی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      احمد جان اون یکی خودرو تویوتا به شماره 6 دوم شد و این خودرو مقامی بدست نیاورد.
      یکی از قوانین این رقابت ها عبور خودرو از زیر پرچم پایان هست و اگر مثلا یک خودرو اول باشه با اختلاف چندین دور اگر حتی چند متر مانده به خط پایان خراب بشه امتیازی بدست نمیاره و خودرو بعدی قهرمان یا مقام میاره.
      خودرو شماره 6 تویوتا که دوم شد 2 دور کمتر از شماره ۵ زده بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Peyman

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    واقعا خیلی سخته می خواد هر تیمی باشه تا دور آخر اول.دوم.سوم باشی بعد ماشین مشکل فنی پیدا کنه.
    راستی آقای بردپیت درحال تماشای مسابقه به همراه همسر سابق(جنیفرآنیستون) بودند.
    شوهر دزد(انجلینا جولی) پس کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی بد بود واقعا بیچاره تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hamid

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    نهایت خوش شانسی برای پورشه گرانقیمت و پر مدعا در برابر ژاپنی ارزان باکیفیت و بی مدعا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سینا

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    در لمانز 3 خودرو جاودان شدند
    استون مارتین DBR1
    استون مارتین DBR9
    ائودی R18
    لطفا بجای دیسلایک بقیه رو اضافه کنید
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. هموطن

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کیفیت و دقت کالای ژاپنی مورد تایید اروپایی ها هست اونوقت بعضی از هموطنان عزیز نظراتی میدن . بنده با یک دستگاه پیچیده آلمانی کار میکنم که بسیار دقیقه و با کیفیت مثل ساعت کار میکنه و برند سازندش توی کار خودش توی دنیا اوله اما جالبه بدونید تقریبا تمام موتور های الکتریکی این دستگاه ژاپنیه . شاید بعضی از عزیزان بخوان بدونن این دستگاه چیه . دستگاه پلیت ستر ساخت کمپانی معظم هایدلبرگ آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا