مسابقات

برگزاری رالی کراس قهرمانی جهان در آمریکا

مسابقات رالی قهرمانی جهان به سرعت در حال محبوب‌تر شدن بوده به حدی که دارای دو سری مسابقات رقیب در دو سمت از دریای آتلانتیک است.


مسابقات رالی کراس قهرمانی جهان در آمریکای شمالی و مسابقات قهرمانی رالی فیا در اروپا برگزار می‌شود. هر دو مسابقه یاد شده دارای حامی مالی بوده که هر دو برندهای نوشیدنی انرژی‌زا هستند؛ اما هم‌اکنون برای اولین بار سری مسابقات اروپایی در آمریکا نیز برگزار خواهد شد.


دست‌اندرکاران سری مسابقات بین‌المللی اعلام کرده‌اند که اولین رویداد سال آینده در آستین تگزاس برگزار می‌شود. این مسابقه در ۲۹ و ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۱۸ و در همان پیستی که میزبان فرمول ۱، موتو جی‌پی و قهرمانی استقامت فیاست استارت خواهد خورد.


مدیر این پیست می گوید:

ما از اعلام این موضوع که یکی دیگر از مسابقات قهرمانی جهان فیا در COTA برگزار می‌شود خرسندیم. اضافه شدن پیست رالی کراس جهانی باعث رشد ما خواهد شد.


اگرچه این اولین باری است که سری مسابقات مذکور در ایالات‌متحده برگزار می‌شود اما اولین مسابقه در آمریکای شمالی نیست. اگرچه اکثر مسابقات در اروپا برگزار می‌شوند اما تقویم آن شامل کِبِک کانادا نیز می‌باشد.


دیگر رویدادهای این مسابقات که خارج از اروپا برگزار می‌شوند عبارت‌اند از آرژانتین، آفریقای جنوبی و ترکیه. این مسابقات در تسلط کامل راننده‌های اسکاندیناوی بوده و افرادی همچون پیتر سولبرگ، ماتیاس اکتروم و یوهان کریستوفرسون از جمله معروف‌ترین شرکت‌کنندگان بوده‌اند. البته رانندگانی چون کن بلاک بازنشسته شده‌اند و تنها راننده آمریکایی که قهرمان شده تانر فاست نام دارد که در سال ۲۰۱۴ برنده مسابقه فنلاند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    وولکس واگن هنو تو دور رقابتا هس که

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا