مسابقات

راند دوم فرمول یک اتریش، مکس با امتیازات کامل

بله، فرمول یک بعد از سالها دوباره رقابتی شده است. این حتی برای طرفداران مرسدس و همیلتون هم هیجان‌انگیز و ارزشمند است.

مکس ورشتاپن، روی دور موفقیت قرار گرفته و باز هم در ادامه پیروزی‌های خود، پول پوزیشن دومین مسابقه اتریش را کسب کرد. شگفت‌انگیزتر، عملکرد نوریس بود که در رده دوم قرار گرفت. لندو در این فصل عملکردی تحسین‌برانگیز داشته و فراتر از انتظارها ظاهر شده است. فقط کافیست امتیازات و موفقیت‌های او را با هم‌تیمی بسیار باسابقه‌اش، دنیل ریکاردو مقایسه کنید.

سومین جایگاه تعیین خط باز هم به راننده دیگر ردبول رسید. سرجیو پرز توانست جلوتر از همیلتون و بوتاس قرار گیرد. در این میان عملکرد جرج راسل از تیم ویلیامز هم با کسب رده هشتم جالب بود. این یعنی در تعیین خط، او عملکرد بهتری از رانندگان بسیار نامدارتر فراری، آستون مارتین و آلپاین داشت.

اولین دور با تصادف خودروی اوکون و خروج او از مسابقه همراه بود. این موضوع باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد. در استارت دوباره، نوریس در یک نبرد دوشادوش با پرز، او را از پیست خارج کرد. از این زمان به بعد، فاصله گرفتن بیش از پیش مکس ورشتاپن و تلاش همیلتون برای عبور از نوریس تنها موارد قابل پیگیری بودند. همیلتون با وجود DRS بارها برای عبور از نوریس ناکام ماند. البته هم‌زمان با اعلام جریمه ۵ ثانیه‌ای نوریس، همیلتون نیز توانست از او عبور کند. پنالتی نوریس همچنین باعث شد تا بوتاس نیز جلوتر از او قرار گیرد.

اما کمی بعدتر همیلتون با مشکل آسیب‌دیدگی خودرو روبرو شد که باعث لرزش خودرو و افت سرعت او می‌شد. سرانجام بوتاس و نوریس به ترتیب از همیلتون عبور کردند. در این زمان رقابت جدی‌تری بین بوتاس و نوریس شکل گرفت.

سرجیو پرز هم دو بار با خطا روی لکلرک، او را از پیست خارج کرد و هر بار ۵ ثانیه پنالتی دریافت کرد. هم‌تیمی او ورشتاپن آن‌قدر در جلوی مسابقه، فاصله باز کرده بود که بدون نگرانی، یک پیت‌استاپ اضافی انجام داد تا امتیاز اضافی سریع‌ترین دور را هم به دست آورد و با این حال همچنان فاصله زیادی با نفرات بعدی داشت.

این یک پیروزی بسیار آسان و شیرین دیگر برای ورشتاپن بود. بوتاس و نوریس هم سکوهای دوم و سوم را کسب کردند. نوریس همچنین برترین راننده از نگاه تماشاگران شناخته شد. جالب اینکه در دور آخر، کیمی رایکونن با برخورد به خودروی سباستین فتل، باعث آسیب شدید هر دو خودرو و ناتمام ماندن مسابقه برای آن‌ها شد.

این مسابقه در پیست اسپیلبرگ با حضور تماشاگران پرشور نارنجی‌پوش هلندی برگزار شد و این هم یکی از جذابیت‌های این مسابقه بود. آیا در مسابقات آینده مرسدس می‌تواند امتیازات از دست رفته را جبران کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    پرز گند زد به رانندگی لکلرک ، جایگاه پنج برای لکلرک بود ، خدا لعنتش کنه
    فکر میکنم اختلاف ماشین مکس بابویه خیلی زیاد شده ،کم مونده بود فقط خودش رو هم لپ کنه ، باید رسیدگی بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Zakaria

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      پرز کلا رو فرم نبود از رانندگی امروزش خوشم نیومد. اول اون سبقت مزخرفی که از نوریس میخاست بگیره و باعث شد خودش بره بیرون و نورس هم پنالتی بگیره بعدشم لکرک بیچاره. اگه این گند رو نمیزد نوریس دوم میشد. اما یه چیز مسابقه خیلی برام جالب بود، اینکه نمیشد جیاگاه های دوم به بعد رو پیشبینی کرد، همه خیلی به هم نزدیک بودن و با یه بار پیت 5 جایگاه افت میکردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارشیاSVJ

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      تا زمانی که همیلتون خودشو لپ میکرد مشکلی نبود.
      ولی الان…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        ارشیا جان مگه من به مکس توهین کردم
        دوما ، پارسال چه موقع مرسدس پنج بار پشت سر هم برد و گرند اسلم گرفت در صورتی که رقیبش چند با ret شد و در باکو هیچ امتیازی نگرفتن 😊
        اختلاف امسال ردبول مرسدس بیشتر از اختلاف پارسال مرسدس ردبول هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Iman99

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تفاوت امسال ردبول و مرسدس دلیلش خواست برگذار کنندگان بود برای کند کردن عمدی مرسدس یعنی عملا دست و بال مرسدس رو بستن چون صدای تیم های دیگه درومده بود و ناراحت بودن که چرا مرسدس ۷ ساله با فاصله زیادی بهتر از تیمای دیگست درنتیجه عمدا واسه امسال قوانینی وضع کردن که به ضرر مرسدس باشه تا هیجان به رقابت ها برگرده نتیجش این شد که آئرودینامیک ردبول الان خیلی خوب شده تازه ردبول بال عقب منعطف رو هم اضافه کرده و باعث شده که مرسدس که بهترین و قویترین موتور و یا انجین و پاور یونیت رو داشته و داره بازم واسش مشکل ایجاد شه. اگه همین امسال هم قوانین رو یکسان کنن طوری که آئرودینامیک خودروهای هر تیم برابر باشن بازم میبینید که مرسدس بهترین عملکرد رو داره چون بهترین و قوی ترین موتور و انجین و پاوریونیت روداره و تو موارد دیگه هم برتری خودش رو ثابت کرده و مرسدس راحت میتونه تو سال ۲۰۲۱ هم مثل سال های قبل قهرمانی خودش رو قطعی کنه اونم بافاصله زیاد تو همه موارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (938 ديدگاه)

    دمت گرم ورشتاپن
    حال کردم 😁😁😁

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amirreza

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خیلی این خرابیای همیلتون رو مخمه ، انقد رو مخمه که قابل توصیف نیست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Amirreza

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    آلونسو خیلی راننده خوبیه ولی توی تیم مزخرفیه ، انتظار خیلی بیشتریم از فتل داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      من خودم تمام مسابقه های دوران اوج الونسو در رنو که ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود دیدم، زمانی که حدود ۲۴ سالش بود و به این نتیجه رسیدم هیچ کسی در کل تاریخ فورمول یک ریسک پزیر تر و خشن تر از الونسو نیست ، ماتادور لغب خوبیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amirreza

        ۱۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        قبول دارم ، تو آلپاین داره حروم میشه ، من جای تیمای بزرگتر بودم هر کاری میکردم بیاد تو تیمم

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا