مسابقات

رایکونن به سائوبر می‌رود، لکلرک به فراری

پس از هفته‌ها گمانه‌زنی، فراری رسماً اعلام کرد که کیمی رایکونن، قهرمان سابق و ۳۸ سالهٔ فرمول یک را به تیم سائوبر فرستاده و در عوض چارلز لکلرک ۲۰ ساله را جایگزین او خواهد کرد. هرچند این نقل‌وانتقال بشدت سطح رایکونن را پایین آورده است اما این کار برای هردو تیم سودمند خواهد بود زیرا لکلرک یکی از امیدوارکننده‌ترین ستارگان جوان فرمول یک است درحالی‌که تجربهٔ رایکونن هم می‌تواند به فرایند بازآوری سائوبر کمک کند.

رئیس تیم آلفارومئو سائوبر آقای «Frederic Vasseur» دراین‌باره گفته است:

«حمایت از چارلز لکلرک که در فرمول یک تازه‌کار بود بسیار لذت‌بخش بود. از زمان ورود او به سائوبر، انگیزهٔ بزرگی به تیم داده است. ما به‌طور مداوم باهم تلاش کرده‌ایم و تا پایان فصل جاری برای رسیدن به بهترین نتیجهٔ ممکن بازهم تلاش خواهیم کرد. ما از استعداد چارلز آگاهیم و اطمینان داریم که آیندهٔ درخشانی دارد. ما از نزدیک او را دنبال می‌کنیم و بهترین آرزوها رو برایش داریم».

در فصل کنونی، لکلرک با وجود اینکه در هفت گرند پری از مسابقه خارج شده و علیرغم رانندگی با یکی از ضعیف‌ترین خودروهای فصل، موفق به کسب ۱۳ امتیاز در بین رانندگان شده است.

سباستین فتل، هم‌تیمی آیندهٔ لکلرک در رابطه با او گفته است:

«او در مسابقاتی که تاکنون داشته، از فرصت‌های خود استفاده کرده و با خودرویی موفق به کسب امتیاز شده که اصلاً برای کسب امتیاز ساخته نشده است».

در همین حال، لوئیس همیلتون در مورد این رانندهٔ جوان می‌گوید:

«او واقعاً توانایی انجام کارهایی عالی را دارد درحالی‌که این جمله را نمی‌توان در مورد هر رانندهٔ کم‌سن‌وسالی که سال‌های گذشته به فرمول یک آمده گفت».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mopar or No Car

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    «او در مسابقاتی که تاکنون داشته، از فرصت‌های خود استفاده کرده و با خودرویی موفق به کسب امتیاز شده که اصلاً برای کسب امتیاز ساخته نشده است».

    در حال حاضر فرمول یک یعنی دو سه تا تیم اصلی و چهار پنج تا تیم سیاهی لشگر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خوش به حالش کم سعادتی نصیبش نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    راننده فراری بودن افتخار بزرگیه که نصیب هرکسی نمیشه امیدوارم این جوان آینده دار بتونه از این فرصتی که بهش داده شده به خوبی استفاده کنه و در حد نام و بزرگی فراری درخشان ظاهر بشه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا