مسابقات

احتمال حضور ردبول در مسابقات لمانز

اگر تغییرات قوانین برنامه‌ریزی شده برای مسابقات فرمول ۱ مانع از پیشرفت تیم‌ها در سال‌های آینده شود شاید ردبول ریسینگ این مسابقات را ترک کرده و تمرکز خود را روی لمانز بگذارد. این کار می‌تواند با استفاده از خودرویی که بر پایه‌ی استون مارتین والکری شکل گرفته صورت گیرد.


بنا به گفته‌ی دکتر هلمت مارکو که یکی از مشاوران موتور اسپورت می‌باشد، تیم او علاقه‌ای به تبدیل دوباره به یک مصرف‌کننده نداشته و از تغییرات قوانین خسته شده‌اند. در حال حاضر توافق این تیم با هوندا برای تأمین پیشرانه در فصل‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اعتبار دارد.

مارکو در مصاحبه با اتو اسپورت گفته است:

تا زمانی که قوانین درباره‌ی پیشرانه و توافقنامه مشخص وجود نداشته باشد نه هوندا و نه ردبول تصمیمی نخواهند گرفت. البته ما قطعاً دوباره وابسته نخواهیم شد زیرا در گذشته این‌گونه بودیم و از دیگران درخواست پیشرانه می‌کردیم و البته بیانیه‌ها و قول‌هایی که داده می‌شد رنگ واقعیت به خود نمی‌گرفت.

خب گزینه‌های ردبول پس از سال ۲۰۲۰ و درصورتی‌که قوانین پیشرانه باب میل این تیم نباشند چه خواهند بود؟


مارکو گفته است: “توقف گزینه‌ی ماست. یا هم مسابقه دادن در زمینه‌های دیگر.”

او ادامه می‌دهد:

با وجود والکری، لمانز می‌تواند یک گزینه برای مسابقات با قوانین هایپرکارها باشد. ما می‌خواهیم آن را تجربه کرده و موفق باشیم. خودروها به زودی فروخته شده‌اند که این هم ستون خوب دیگری برای تکنولوژی‌های ردبول می‌باشد.


موضوع جالب اینکه حرکت به سمت لمانز ضرورتاً به خروج کامل از فرمول ۱ بستگی ندارد. مارکو دراین‌باره می‌گوید:

اگر مسئله هزینه‌ها در فرمول ۱ وجود داشته باشد ما مجبور به تعدیل نیرو خواهیم بود. ما ضرورتاً این کار را نمی‌خواهیم. ما می‌توانیم از این افراد در پروژه‌هایی همچون لمانز استفاده کنیم. به نظر می‌رسد شما می‌توانید در مسابقات استقامت قهرمانی با هزینه‌ای معقول حضور داشته باشید.

او همچنین خاطرنشان ساخته اگرچه ردبول هرگز در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز حضور نداشته اما خب الآن به چنین چیزی فکر می‌کنند.


مارکو در پایان اعلام داشته است:

مسئولیت مالی اصلی بر دوش استون مارتین خواهد بود زیرا در لمانز خودروسازان برنده می‌شوند؛ اما خب این موضوع در ایده‌ی ما قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    نمیدونم چرا مدیران ردبول انقدر بچه بازی درمیارن.دیگه موتور های تنفس طبیعی برنمیگردن دروه اون موتورها تموم شده موتورهای توربوشارژ هایبرید امروز هم از این ساده تر نمیشن.بعد از پنج سال mguh حذف بشه؟؟ یعنی عقبگرد کامل اتفاق بیفته حتی فکرشم مسخرست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اگه یه مسابقه موتور اسپورت بود که در اون مثل فوتبال و والیبال، کشورها تیم میدادن خیلی خفن میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا