مسابقات

رندرهایی از خودروهای احتمالی فرمول E

فرمول E دیگر میدان تیم‌های مستقل نیست. خودروسازان مطرح جهانی نیز به این سری مسابقات الکتریکی توجه نشان داده‌اند؛ اما اگر سازنده محصولات سوپر اسپورت و تولید محدود وارد فرمول E شوند اوضاع چگونه خواهد بود؟ جدیدترین رندرهای منتشر شده از این گونه خودروها ایده‌ی جالبی را نشان می‌دهد.


این رندرها حاصل تلاش خلاقانه طراح صنعتی به نام نیکیتا آکسیونوف بوده و خودروهای مسابقه‌ای آینده‌ی خودروسازانی همچون مک لارن، فراری، لامبورگینی، بوگاتی و بنتلی را در صورت حضور در فرمول E نشان می‌دهد؛ و از نظر ما حاصل کار کاملاً زیبا و هیجان‌انگیز می‌باشد.


البته به نظر می‌رسد احتمال حضور سه برند آخر یاد شده در فرمول E کم است زیرا هر چه زیر چتر حمایتی گروه فولکس‌واگن قرار دارند؛ اما ولفسبورگی ها ثابت کرده‌اند با رقابت برندهای هم‌خانواده در سری مسابقات موتور اسپورت مشکل چندانی ندارند؛ مثلاً باید به پورشه و آئودی اشاره کنیم که در مسابقات استقامت جهانی حضور داشته‌اند. جالب آنکه هر دو شرکت برنامه‌های خود برای کنار کشیدن از لمانز را اعلام کرده‌اند و بجای آن روی فرمول E تمرکز کرده‌اند. خب پس چرا برندهایی همچون بنتلی، لامبورگینی و حتی بوگاتی در این زمین بازی نکنند؟!


شاید احتمال حضور مک لارن و فراری در فرمول E خیلی بالا نباشد زیرا هر دو در فرمول ۱ حضور دارند؛ اما همین کار را مرسدس و رنو انجام داده‌اند و در هر سری مسابقات حضور دارند.


جگوار و ب ام و به همراه آئودی، پورشه و مرسدس تیم‌هایی را روانه فرمول E کرده‌اند. ماهیندرا، ونچوری، NextEV/NIO و برند DS پژو-سیتروئن نیز دیگر تیم‌های این مسابقات را تشکیل می‌دهند؛ و رنو نیز می‌خواهد برنامه‌های موتور اسپورت خود را به نیسان انتقال دهد. اگر خودروسازان دیگری هم در فرمول E حضور پیدا کنند تعجب نخواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا