مسابقات

روسی: زارکو نباید موتورسیکلت 2017 یاماها را قبول کند

ولنتینو روسی گفت اگر یوهان زارکو سال بعد نیز در YAMAHA Tech3 می‌ماند نباید موتور ۲۰۱۷ یاماها را برای فصل ۲۰۱۸ بپذیرد.

یوهان زارکو، موتورسوار تیم Satellite Tech 3 team، برای پنجمین بار در این فصل در مسابقه اخیر در مالزی، با موتور یاماها M1 سال ۲۰۱۶ بالاتر از هر دو موتورسوار یاماها با موتور جدید قرار گرفت. او بعد از داوی و لورنزو، در رده‌ی سوم قرار گرفت و به روی سکو رفت.

روسی و وینیالز که موتورسوار تیم اصلی یاماها هستند، با موتور ۲۰۱۷ یاماها M1 در باران مشکل داشتند و در رده‌های هفتم و نهم به کار خود پایان دادند. هر دو موتورسوار به‌تازگی از کمبود چسبندگی لاستیک عقب شکایت داشتند. مشکلی که مهندسان یاماها در حل آن ناتوان ظاهر شدند.

روسی معتقد است که برای زارکو بسیار حیاتی است که راندن موتور ۲۰۱۷ یاماها را برای فصل بعد قبول نکند.

روسی گفت:

راندن موتور ۲۰۱۷ یاماها در باران غیرممکن است. زارکو هم نادان نیست و این موضوع را می‌داند. موتور ۲۰۱۶ در باران عالی کار می‌کند. پس من درک می‌کنم که چرا زارکو گفته امیدوار است مجبور به راندن موتور ۲۰۱۷ یاماها نشود. او در ۲۰۱۵ اولین عنوان قهرمانی جهان موتو ۲ خود را به دست آورد. وقتی تیم خواست موتور جدید برای فصل ۲۰۱۶ به او بدهد، او نپذیرفت و با همان موتور قدیمی قهرمان ۲۰۱۶ موتو ۲ شد.

هنگامی‌که از زارکو سؤال شد آیا ممکن است یاماها موتور ۲۰۱۸ خود را در اختیار او قرار دهد او گفت یاماها هر کاری که به بهتر شدن وضعیت تیم بیانجامد را انجام می‌دهد.

زارکو همچنین افزود:

اگر یاماها در ساختن موتورسیکلت جدید برای ۲۰۱۷ اشتباهاتی را مرتکب شده، فکر نمی‌کنم این موتورسیکلت را در اختیار تیم Tech3 خود قرار دهد. یاماها می‌خواهد که ۴ موتورسیکلت روی پیست داشته باشد و هر ۴ موتورسیکلت باید رقابتی باشند.

وینیالز نیز این را قبول دارد که زارکو نباید موتور ۲۰۱۷ یاماها را برای فصل جدید براند. و معتقد است همین موتور امسال یاماها برای سال بعد بهتر است.

او همچنین گفته:

مطمئناً زارکو با موتور جدید مشکلات بسیاری خواهد داشت. داشتن موتورهای بیشتر در پیست بهتر است. اما در این فصل موتورسیکلت زارکو هیچ اطلاعات مفیدی برای ما نداشت. امیدوارم سال آینده اطلاعات مفیدی داشته باشیم. امسال، اطلاعات موتورسیکلت زارکو هیچ دستاوردی برای ما نداشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    فقط موتور دوکاتی،تو کفی عالیه،شتابش از همه بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamed.rt

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یوهان زارکو عالیه.
    پارسال تو موتو ۲ غوغا کرد.با لیاقت کامل اومد موتو جی پی برای سال اولم خیلی نتایج درخشانی گرفت.
    امیدوارم سال بعد یکی از شانس های قهرمانی باشه.
    حالا چه با یاماها ۲۰۱۷ چه با ۲۰۱۶.
    کاش میرفت دوکاتی یا رپسول هوندا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا