مسابقات

رکوردزنی مکس ورشتاپن در پیست Zandvoort

با از راه رسیدن نسل جدید خودروهای فرمول ۱، رکوردهای طی یک دور پیست‌های گوناگون یک‌به‌یک در حال شکسته شدن هستند؛ و جدیدترین رکوردشکنی در پیست Zandvoort بوده است.


اینجا پیستی است که مکس ورشتاپن توانسته در خلال یک نمایش آخر هفته برای طرفداران محلی رکورد جدیدی را برای طی یک دور پیست ثبت کند. بنا به گزارش اتو اسپورت، ورشتاپن زمان ۱ دقیقه و ۱۹.۵۱۱ ثانیه را ثبت کرده که چند دهم ثانیه بهتر از رکورد قبلی است. رکورد قبلی به لوکا بادور با زمان ۱ دقیقه و ۱۹.۸۸۰ ثانیه تعلق داشته که در سال ۲۰۰۱ و با خودروی فراری ثبت شده است.


اما موضوع مهم‌تر و جالب‌تر اینکه زمان ورشتاپن با خودروی ۵ ساله‌ی ردبول RB8 و با لاستیک‌های نسبتاً سفت به دست آمده است. او درباره این خودرو می‌گوید: “پیشرانه ۸ سیلندر صدای خوبی تولید می‌کند و این همیشه باعث خاص‌تر بودن بیشتر است.” ورشتاپن که تنها با خودروهای ۶ سیلندر هیبریدی مسابقه داده ادامه می‌دهد: “خودروی ۸ سیلندر کمی متفاوت‌تر از آن چیزی است که معمولاً می‌رانم اما صدای بهتری دارد.”


پیست Zandvoort پارک که اخیراً بازسازی شده مدت‌زمان زیادی گرندپری هلند را از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۵ برگزار می‌کرد. نیکی لائودا آخرین پیروزی خود را در این پیست به دست آورد. جالب آنکه هیچ راننده‌ی هلندی نتوانسته در این پیست قهرمان شود.


برنامه‌ای برای بازگرداندن این پیست به تقویم مسابقات وجود دارد اما به دلیل اینکه گرندپری بلژیک در مکان بسیار نزدیکی برگزار می‌شود و درخواست‌های زیادی برای برگزاری مسابقات در خارج از اروپا وجود دارد، به نظر نمی‌رسد فعلاً این کار انجام شود. هم‌اکنون مسابقات دیگری شامل DTM و فرمول ۳ در این پیست برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MB

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یاد پیشرانه هاى اصیل دوازده سیلندر ب ام و و… بخیر?☹️?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    اینقدری که این هلندی ها و البته انگلیسی ها به قهرمانانشون بها میدن و همیشه تو اکثر برنامه ها دعوتشون میکنن.در عوض آلمانی ها خیلی خونسرد هستند و انگار نه انگار بزرگترین قهرمان فرمول یک و همچنین پر افتخارترین راننده حال حاضر مال اوناست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟؟؟!!?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا