مسابقات

تست شیشه‌های جلوی جدید خودروهای ایندی

کاکپیت بازی که هویت خودروهای تک‌سرنشین مسابقه‌ای محسوب می‌شود در چند دهه گذشته دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.


فیا امسال دستگاه جدیدی را روی خودروهای فرمول ۱ قرار داده که اصطلاحاً هالو نام دارد؛ اما خودروهای مسابقات ایندی نیز در مسیری مشابه حرکت می‌کنند و به تازگی شیشه جلوی جدیدی برای آن‌ها طراحی شده که تست‌های اولیه را پشت سر می‌گذارد.


قانون‌گذاران این مسابقات پوشش هالو را به خاطر پیست‌های متفاوت مسابقات ایندی نسبت به فرمول ۱ رد کرده‌اند. درحالی‌که هالو باعث اختلال دید راننده در پیست نمی‌شود اما رانندگان باید قادر باشند در حین عبور از پیچ‌های بزرگ و غیر تند ایندی مسیر پیش رو به خوبی در نظر بگیرند.


شیشه جلوی توسعه یافته توسط دست‌اندرکاران مسابقات ایندی نتیجه استفاده از متریال شفافی به نام اوپتیکور است که توسط PPG ساخته شده و قبلاً در پوشش جت‌های جنگنده بکار رفته است. این طراحی قبلاً در مدل‌های مقیاسی و در تونل باد تست شده است؛ اما تست پیست آن هفته جاری و در آریزونا بوده است.


اسکات دیکسون که ۴ بار قهرمان این مسابقات شده برای اولین پشت فرمان خودروی مجهز به این شیشه جلو نشسته است.

یکی از مدیران مسابقات ایندی می‌گوید:

این یک فرایند طولانی‌مدت و بسیار هدفمند بوده است. ما در تلاش بودیم قطعه ایمنی بسازیم که از نظر بصری زیبا باشد و البته در تمامی شرایط نیز جواب بدهد و این تست نیز برای بررسی همین موارد است. هر قطعه‌ای که در خودروهای ایندی نصب می‌شود باید در تمامی شرایط کار بکند و تطبیق‌پذیر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. POUYA

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کامل نبود و زیاد نفهمیدم چی به چیه .فقط فهمیدم شیشه ساختن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Love Cars

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    از هالو زیباتره ولی از نظر کاربرد نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا