مسابقات

فرمول یک برزیل، برد همیلتون و قهرمانی شیرین مرسدس

مسابقات فرمول یک این فصل به صفحات انتهایی خود می‌رسد. این بار بعد از مسجل شدن قهرمانی زودهنگام لوئیس همیلتون در گرندپری مکزیک، نوبت تیم مرسدس بود که پیشاپیش قهرمانی خود را در برزیل جشن بگیرد.


مسابقه در حالی شروع شد که همیلتون، فتل و بوتاس در جلوی سایرین قرار داشتند. عملکرد ضعیف فتل از همان ابتدای مسابقه نشان داد که روحیه جنگندگی او برای ادامه مسابقات تا حدودی از دست رفته است. فتل نه تنها در همان ابتدا و دور نخست رتبه خود را واگذار کرد بلکه در طول مسابقه نیز به‌راحتی به رقبای خود اجازه سبقت‌گیری داد.


مکس ورشتاپن که از جایگاه پنجم مسابقه را شروع کرده بود کم‌کم خود را به جمع نفرات نخست رساند. سبقت‌گیری‌های سریع و متهورانه او از رایکونن و فتل و سپس از بوتاس نشان می‌داد که خودروی ردبول در این مسابقه کاملاً برتر از رقبا است زیرا هم‌تیمی او یعنی ریکاردو هم توانسته بود از رتبه یازدهم خود را به جمع هفت نفر نخست برساند. بعد از پیت استاپ همیلتون، ورشتاپن توانست در صدر قرار گیرد. پیشتازی ورشتاپن در این مسابقه آن هم در زمانی که خودروهای فراری و مرسدس در برابر ردبول‌ها ناتوان به نظر می‌رسیدند، نوید یک قهرمانی شیرین برای او و ردبول را می‌داد اما داستان همین گونه پیش نرفت.


استبان اکون از تیم فورس ایندیا که داشت یک دور لپ می‌شد برای پیشگیری از این امر بر سرعت خود افزود و قصد سبقت از ورشتاپن را داشت اما مکس بدون توجه به این موضوع در پیچ راه را بر او بست و با برخورد به هم، هر دو خودرو اسپین شدند و البته آسیب اندکی هم دیدند. بازنده بزرگتر این برخورد قطعاً مکس ورشتاپن بود که به راحتی رتبه خود را واگذار کرد.

در انتهای مسابقه تلاش‌های ورشتاپن برای بازپس‌گیری مقام نخست از همیلتون تا جایی پیش رفت که نزدیک یک ثانیه‌ای راننده مرسدس نیز شد اما نهایتاً با مقام دومی مسابقه را به پایان رساند.


ورشتاپن که از دید تماشاگران به‌عنوان راننده برتر این مسابقه نیز انتخاب شد، بعد از مسابقه به سراغ اوکون رفت و با او درگیر شد.


از سویی عملکرد ضعیف سباستین فتل و همچنین والتری بوتاس نیز در این مسابقه جای تعجب داشت. رانندگانی که انگار در تعطیلات آخر هفته رانندگی می‌کردند و خبری از دفاع و حمله در نمایش آنها نبود. بوتاس و رایکونن اگر به همین نحو ادامه دهند ممکن است رتبه سوم و چهارمی را به ورشتاپن واگذار کنند.

مکس ورشتاپن، راننده برتر روز به انتخاب تماشاگران
پنجمین قهرمانی پیاپی مرسدس در مسابقات فرمول یک
والتری بوتاس، سریع ترین راننده مسابقه برزیل
مرسدس نیز اکنون با ۶۲۰ امتیاز کاملاً از فراری ۵۵۳ امتیازی و ردبول ۳۹۲ امتیازی جدا شده است. به نظر نمی‌رسد که ترکیب رتبه‌های بعدی نیز دستخوش تغییر خاصی شود.


تیم‌ها دو هفته دیگر به ابوظبی می‌آیند تا آخرین راند مسابقه‌ای را برگزار کنند که پیش از این قهرمانان آن مشخص شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mopar or No Car

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دیگه دارم از فراری نا امید میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMG 63

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این همه تو طول فصل و دیشب صباغ خودشو کشت از بس که از مرسدس بد گفت ولى آخرش چى شد ؟ … ?
    اوایل فصل خودم از اون دسته آدمایى بودم که معتقد بودم امسال مرسدس جایگاه رو به فرارى میده ولى بزرگیه شرکت اینجا مشخص شد که از یه جایى به بعد گذاشت باقى واسه رده ٣،۴ بجنگن . تبریک به همه مرسدسیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    آفرین به مرسدس
    تبریک به هواداران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mopar or No Car

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دیگه فرمول یک هیچ جذابیتی برای من نداره. یک مسابقه با دو شرکت کننده که نتیجه از قبل مشخصه. به نظر من هر شرکتی که ادعای ساخت سوپر اسپرت داره باید بیاد شرکت کنه تا معلوم بشه چند مرده حلاجه. شرکتهایی مثل لامبورگینی و پورشه. در غیر این صورت باید درشو گل بگیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (489 ديدگاه)

      علیرغم اینکه بعنوان طرفدار مرسدس از این قهرمانی خوشحالم
      ولی با شما موافقم
      شرکت نکردن بقیه خودروسازان بزرگ ، باعث شده جذابیت این رقابت ها کاهش پیدا کنه.
      تازه سازنده ها به کنار
      رقابت بین راننده ها هم خیلی جذاب نیست . وقتی ماشین ها با هم در این حد اختلاف دارن ، راننده های تیم های چهارم به بعد هیچ انگیزه ای جز خودنمایی برای تیم های برتر و راه پیدا کردن به اونها براشون نمیمونه.
      ای کاش حداقل در پایان هر فصل مسابقات محدودی با یک ماشین مشخص بین راننده ها برگزار میشد تا همه در شرایط یکسان رقابت کنن.
      اونوقت راننده هایی که مال تیم های ضعیف تر فرمول 1 هستند ، تلاش می کردن ثابت کنن خودشون راننده قابلی هستن و مشکل نداشتن ماشین فرمول 1 خوب هست.
      اونایی هم که تو تیم های قوی هستن تلاش می کردن ثابت کنن که برتریشون مال خودشونه و نه ماشین فرمول یک شون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (158 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز من با نظر شما موافقم ولی این وسط خیلی شرط و شروط هست اولا شرکتهایی مثل لامبو و پورشه درسته اسپورت ساز حرفه ای هستند ولی تو فرمول یک نبودن .تا حالا این مسابقات به علت دارا بودن بالاترین سطح مهندسی هزینه های بسیار زیادی را به شرکتها وارد می کنند که همه نمی تونند از پس اون در بیان .مثلا اگه یادتون باشه قبلا اسمهای بزرگی مثل تویوتا ب ام و و … بودن ولی به دلیل هزینه های زیاد نتونستند ادامه بدن پس اینطور نیس ما بگیم لامبو و پورشه اسپورت سازن پس بیان فرمول یک …اصلا اینطور نیست .الان تکنولوژی ساخت این موتورها دست چند تا شرکت مرسدس رنو فراری و جدیدا هوندا هست مثلا هوندا با اون عظمتش دو فصله که خوب عمل نکرده البته امیدوارم فصل بعد یه تکونی به خودش مطمعننا خواهد داد. حتی مک لارن دوست داشتنی جایگاهشو ببینید کجاس مگه اسپورت ساز نیست؟چرا موتور فرمول یک نداره به قول رییس تیم ما ماشین مسابقه ای میسازیم نه موتور ….و این خودش خیلی نکات رو بیان می کنه .
        از طرفی برخی دوستان همش میگن برنده از قبل معلومه و … ولی اصلا اینطور نیست مثلا تو همین مسابقه مکس عالی عمل کرد فتل نه همیلتون نه چندان حتی چالرز لکرلک عالی بود با ماشین سائوبر پارسال تو رقابت تیمی فورس ایندیا خیلی خوب بود و …. پس همه چیز در این مسابقه امکان داره .در مورد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Amin

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    تبریک به مرسدس
    واقعا چه شرکتی در سطح مرسدس بنز هست؟تو همه زمینه ها یا بهترین یا جز بهترین ها
    اون از خودروهای سواریش،اون از خودروهای سنگین و تجاری،این از فرمول یک،حالا فعالیتهای غیر خودرویی مثل همکاری با ایرباس و سازمان فضایی اروپا و خیلی موارد دیگه به کنار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. كامي

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (687 ديدگاه)

    MERSEDES♥️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    آفرین به مرسدس آفرین به پورشه آفرین به آئودی که در هر رقابتی شرکت می کنند دیگه برای رقبا مجالی حتی برای نفس کشیدن هم نمیگذارند آئودی سالها لمانز رو درو کرد پورشه هم سالها لمانز رو خانه خودش کرده بود و هنگامیکه دوباره برگشت نشان داد واقعا لمانز خانه پورشه ست مرسدس هم در بالا ترین سطح رقابتها رقبا رو شرمنده کرده.قدرت صنعت اتومبیل سازی آلمانها یعنی این در بالاترین سطح رقابت و تکنولوژی بی رقیب و در اوج. حالا موسسه کا نس… نمی دانم چی چی مدام بیاد ماشین با کیفیت اعلام کنه میشه چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mahdy

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا فراری گیر دو تا راننده بد اومده (نسبت به فراری)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mohsen

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    وتل رسمن رو اعصابم بود. ولی هیجان این پیست عالییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    Mercedes ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا