مسابقات

فرمول یک بلژیک، اولین پیروزی در کارنامه لکلرک

مسابقه فرمول یک بلژیک در پیست SPA فرانکوشامپ در زیر سایه سنگین خبر درگذشت آنتونی هوبرت، راننده جوان فرانسوی در مسابقات فرمول دو در یک روز پیشتر و در همین مکان، آغاز شد. جمله مسابقه برای آنتونی هم روی خودروها نقش بسته بود.


تعیین خط مسابقه در حالی به فراری‌ها رسیده بود که لوئیس همیلتون خودروی خود را به دیواره پیست کوبیده بود و البته هنوز هم جایگاه سوم را در اختیار داشت. جلوتر از او سباستین فتل و چارلز لکلرک قرار داشتند. بوتاس هم که سرانجام با وجود حرف و حدیث‌های زیاد در تیم مرسدس ماندنی شده بود پشت سر آنها مسابقه را استارت می‌زد.


در همان ابتدای مسابقه نبرد برای جایگاه دوم بین همیلتون و فتل صحنه‌های جذابی را رقم زد. با این وجود در سوی دیگر برخورد ورشتاپن و رایکونن باعث خروج راننده ردبول از مسابقه شد تا بعد از چند مسابقه خوب از سوی مکس، این مسابقه را از گاراژ دنبال نماید.


رقابت اصلی میان فتل و دو راننده مرسدس و به طور مشخص همیلتون شکل جدی به خود گرفته بود اما سرانجام مرسدس‌ها برای مدتی عقب کشیدند. ظاهراً در ابتدا تصور می‌شد که سرعت فراری چندان برای رقابت با مرسدس کافی نخواهد بود اما دورهای بسیار سریع لکلرک و فتل، این تصور را به هم ریخت.

رانندگان فراری قبل از رقیب خود وارد پیت استاپ شده و تایرهای خود را تعویض کردند. این موضوع اندکی موجب دردسر مرسدس شد. با این وجود ترکیب چهار خودروی پیشتاز به‌جز در مواقع پیت استاپ تا اواخر مسابقه تغییر نکرد. جالب‌ترین موضوع، اجازه تیمی فراری به لکلرک برای عبور از هم تیمی‌اش فتل بود. فتل هم نقش مدافعی را بر عهده گرفته بود که راه عبور مرسدس‌ها را سد نماید اما مشکل تایرهای او مضاف بر علت شد و بعد از عبور همیلتون و بوتاس از او، ناچار به ورود به پیت لین شد.


اما در دورهای پایانی درحالی‌که همیلتون خود را کاملاً به چارلز لکلرک نزدیک می‌کرد، انتظار یک تراژدی چون چند مسابقه قبل برای لکلرک در انتهای مسابقه، تبدیل به کابوس فراری شده بود. هیجان در دور آخر به اوج خود رسیده بود و مخصوصاً اینکه همیلتون توانسته بود به فاصله دی آر اس او برسد. اما طرفداران فراری سرانجام نفس راحتی کشیدند و اولین پیروزی راننده جوان تیم خود را جشن گرفتند.

همیلتون و بوتاس هم سکوهای دوم و سوم را کسب کردند و فتل با وجود فداکاری، به مقام چهارمی بسنده کرد. این مسابقه برای فراری از این جهت که توانست فاصله خود و ردبول را ترمیم نماید نیز با ارزش بود.

اولین پیروزی چارلز لکلرک در فرمول یک
لندو نوریس، راننده برگزیده مسابقه بلژیک توسط تماشاگران
سباستین فتل، سریع ترین راننده پیست SPA

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Ali Keyhani

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (657 ديدگاه)

    به به❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    خیلی هم عالی.

    یه انتقاد دارم به عنوان طرفدار پر پا قرص خودرو و سایت پدال، که تنها سایت خودرویی فارسی زبانه که ازش استفاده میکنم و از وقتی باهاش آشنا شدم تقریبا هر روز بهش سر میزنم و لذت میبرم.
    انتقادم به این تبلیغ جدیدیه که پایین سایت اضافه شده. اول بگم که کاملا میدونم که سایت برای ادامه فعالیتش لازمه تبلیغ داشته باشه و ایرادی اصلا بهش نیس، ایراد اینجاس که این تبلیغ برای منی که اکثرا با گوشی اندرویدی بهش سر میزنم، بخش قابل توجهی از صفحم رو اشغال میکنه و در کمال تعجب، با یکبار زدن ضربدرش بسته نمیشه، و معمولا باید 10تا 15 بار ضربدر رو بزنم تا بسته شه، که خب چون سایز ضربدر خیلی کوچیکه، بر خلاف میلم گاهی روش کلیک میکنم و صفحه مزاحم باز میشه..
    با سرچ انجین کروم و IE امتحان کردم، همین داستان بود، با کروم روی لپتاپ تست کردم همینجور بود، با گوشی همکارمم همینطور…
    حیفه واسه سایت به این خوبی، از مدل تبلیغات سایت های بد و الکی استفاده بشه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      درست میگی من هم همین مشکل رو دارم.قبلا هم اینکارو کرده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام و احترام
      متاسفیم که چنین مشکلی برای شما و سایر کاربران ایجاد شده و از این بابت پوزش می طلبیم. سعی و اولویت ما همیشه این بوده که تا حد ممکن از انتخاب آگهی های آزاردهنده برای کاربران اجتناب کنیم. متاسفانه شرایط مالی سایت برای تامین هزینه ها چندان مطلوب نیست و ناچاریم همین چند اگهی و رپورتاژ را فعلا برای ادامه حیات سایت بپذیریم. امیدواریم الگوی درامدی بهتر و آبرومندتری که مشکلی برای کاربران نیز ایجاد ننماید را جایگزین این تبلیغات نماییم. در این راه از کمک، راهنمایی و پیشنهادهای شما نیز استقبال می کنیم.
      ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        سلام و روز بخیر
        من انتقادم رو پس میگیرم ❤?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی ۹۱۱

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    احتمال ۹۰ درصد مرسدس برا ۶ بار پیاپی قهرمانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    وضعیت مکی چقد خوبه:/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SFXSuperFast

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (263 ديدگاه)

    یه محاسبه کوچولویی کردم
    اگر لویس همیلتون مسابقه بعدی بره تو دیوار پاش بشکنه تا زمانی ک شکستگی پاش درست بشه و برگرده لکلرک و فتل کل مسابقات رو 1_2برای فرراری ببرن، لویس بعد از برگشتش بازم جلوتر از قرمزاست!!!
    [چنین اتفاقی برا نیکی لاودا شوماخر و یوخن رینت پیش اومد
    نیکی لاودا ک بعد از سوختگی صورت و ریه اش برگشت و تو مسابقه اخر قهرمانی رو از دست داد
    شوماخر تصادف کرد پاش شکست وقتی برگشت شانسی برای قهرمانی نداشت ب همتیمیش ارواین کمک کرد ولی قهرمانی ب هکینن رسید
    فقد یوخن رینت بود ک بعد یه تصادف شدید وسط فصل،آخر فصل قهرمان شد (یوخن رینت تنها راننده ایه ک بعد مرگش قهرمان فرمول یک جهان شد){اونیم ک بعد تصادف قهرمان شد تو تصادفه مرده بود} ]
    خلاصه وضعیت الان اینه!!!
    6امین قهرمانی لویسو ب طرفداراش تبریک میگم
    ولی سال دگ فرراری لاستیکا رو دگ بهتر میشناسه
    حداقل تو سه ربع اول فصل رقابت میبینیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid...Audi

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    جالب اینه که وقتی فراری یه مسابقه رو میبره طرفداراش نمیان بگن مرسدس مافیا داره و قوانین بر اساس صلاح اون نوشته میشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amir

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برام جالب این بود که توی مسابقه ای که همه میدونستن فراری دست بالارو داره بازم مرسدس موی دماغشون بود و اگه ۲-۳ دور بیشتر مسابقه ادامه داشت همیلتون لکلر رو هم مثل وشتاپن میگرفت! و یکی از دلایل این حرفام هم سریعترین دورای مرسدسا در مقایسه با سریعترین دور مسابقس که فتل زده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا