مسابقات

روز پرهیجان فرمول یک در شانگهای با درخشش ردبول

ردبول در یک روز خوب با استراتژی عالی و بهره‌گیری از ضعف حریفان خود یعنی فراری و مرسدس، گل کاشت و در یک مسابقه پرهیجان، سکوی نخست را برای دنیل ریکاردو ثبت کرد.


از همان ابتدای مسابقه، ورستپن نشان داد که عزمی جدی و روحیه‌ای تهاجمی دارد. او با استارتی سریع خود را به جایگاه سوم رساند. درحالی‌که رایکونن رده دومی خود را با چهرمی عوض کرد. اینکه فراری‌ها از رده‌های اول و دوم استارت زدند و همیلتون بوتاس و همیلتون نیز در خط‌های سوم و چهارم قرار داشتند، انتظارهای دیگری می‌رفت.


سباستین فتل به‌خوبی فاصله خود را با سایر رقبا افزایش داده و با خیال راحت پیشتاز مسابقه بود. در پشت سر او نیز بوتاس سعی داشت فاصله خود را کمتر نماید. بعد از پیت استاپ همیلتون و بوتاس و نوبت فتل رسید که به پیت لاین برود اما این موضوع با اندرکات بوتاس همراه شد و از اینجا مصائب فتل آغاز شد. بوتاس به‌خوبی پرچم‌دار مسابقه شد و فتل در تعقیب او قرار گرفت. مرسدس و فراری برای ادامه مسابقه از تایرهای مدیوم را انتخاب کردند تا مسابقه را با یک پیت استاپ تمام کنند.


تصادف هارتلی و گسلی باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد. در این زمان هر دو خودروی ردبول از فرصت استفاده و سریعاً تایرهای خود را با نمونه نرم‌تر سافت تعویض کردند. درحالی‌که فراری و مرسدس این فرصت را به‌راحتی نادیده گرفتند. در ادامه مسابقه، روند حرکتی ردبول ها ناگهان به شدت اوج گرفت و در قدم نخست ورستپن حمله خود را به همیلتون آغاز کرد. در نخستین حمله، خودروی او با تایر عقب همیلتون برخورد کرد و باعث خروج او از پیست و قرارگیری او پشت سر هم‌تیمی‌اش یعنی ریکاردو شد. ریکاردو کار ناتمام ورستپن را با سبقتی بسیار راحت از همیلتون به انجام رسانید. همیلتون بسیار بی‌روحیه نشان می‌داد و دفاع اشتباهی در چند صحنه باعث شد تا به‌آسانی اجازه عبور را به رقبای خود بدهد. بعد از ریکاردو، ورستپن نیز از همیلتون عبور کرد.


ریکاردو در ادامه فتل را هم پشت سر گذاشت و سریع‌ترین دورهای پیست را نیز به نام خود ثبت کرد. تقابل ادامه‌دار و حاشیه‌ساز همیشگی ورستاپن و فتل نیز در این مسابقه باز هم با آسیب به فتل همراه بود. ورستاپن این بار به خودروی فتل کوبید و هر دو خودرو اسپین شدند. خودروی فراری فتل از این لحظه با آسیبی که دید، راه را برای رقبا باز کرد. ورستپن نیز به جایگاه پنجم و پشت سر همیلتون بازگشت اما با وجود ۱۰ ثانیه جریمه و با جنگندگی باز هم از او رد شد. در همین اثنا، ریکاردو هم با عبور از بوتاس، رتبه اول را به دست آورد و با دورهای سریع خود، فاصله زیادی در صدر با سایر رقبا ایجاد کرد.

تلا

ش‌های ورستاپن در انتهای مسابقه برای عبور از رایکونن و تلاش رایکونن برای عبور از بوتاس به سرانجامی نرسید و سرانجام مسابقه با قهرمانی راننده استرالیایی ردبول و نائب قهرمانی والتری بوتاس و سومی مرد یخی فنلاندی به پایان رسید.


فرناندو آلونسو نیز روز خوبی داشت و درحالی‌که مسابقه را از جای سیزدهم آغاز کرده بود با رتبه خوب هفتم و جلوی سباستین فتل به پایان رساند.
فتل با وجود رتبه هشتم در این مسابقه، همچنان در جدول امتیازات فصل با ۵۴ امتیاز اول است و البته همیلتون ۴۵ امتیازی به او نزدیک‌تر شده است. ریکاردو با این قهرمانی به جایگاه چهارم رانندگان صعود کرد. در میان تیم‌ها مرسدس توانست به صدر جدول رسیده و فراری را با یک امتیاز اختلاف کنار بزند. ردبول هم با امتیازات عالی این مسابقه به رتبه سوم رسید.


رقابت سه تیم فراری، ردبول و مرسدس در حال رقم زدن فصلی متفاوت و پرهیجان است. با ما همچنان در رصد و پیگیری این مسابقات همراه باشید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    اشتباه استراتژی و برخورد مکس بی مغز نابود کرد فراری رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (100 ديدگاه)

      ورشتپن همون کاری رو کرد که مارکز تو جی پی کرد،رقیبشونو به فنا دادن خودشونم با جریمه به فنا رفتن،اگه یکم عاقلانه رفتار میکردن وضعشون بهتر بود،
      ردبول بعد عوض کردن لاستیک انگار یه موتور اضافه هم بستن رو ماشینا،خیلی عالی بودن،فراری و مرسدس هم افتضاح

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        مارکز تو موتو جی پی 4 تا قهرمانی داره در صورتی فقط 24 سالشه.بهتر از این کار میکرد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مصطفی

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (100 ديدگاه)

          منظورم مسابقه ی قبلی بود،اگه یکم صبر میکرد به راحتی از روسی سبقت میگرفت، عجله کرد و روسی رو فرستاد آخر،خودشم جریمه شد،در صورتی که حق مارکز صد در صد اول شدن بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Ali Keyhani

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چه رقابت شده امسال،به عنوان طرفدار سرسخت فراری،از موفقیت ردبول خوشحال شدم امیدوارم این رقابت بین این سه تیم یعنی فراری،مرسدس،ردبول تنگاتنگ ادامه داشته باشه تا رقابت جذاب تری نسبت به فصول قبل شاهد باشیم❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عجب گیری کردیم از دست این ورشتپن اعصابه منو خرد کرده
    داورا هم با این جریمه کردنشون این جوری فقط به نفع همیلتون و مرسدس شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    فراری باید ورستاپن رو ترور کنه . لامصب فصل قبل با انتحاری هایی که میزد یه تنه هم قهرمانی رو از فراری گرفت هم میلیونها دلار خسارت فنی میزد به فراری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهزاد

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    ورشتپن هر طور بود میتونست از فتل عبور کنه ولی با عجله موجب شد فتل سکو را از دست بده.
    این پیست نیاز به دو پیت استاپ داشت و با توجه به سرعت خودروهای فراری براحتی میتونستن جایگاه بهتری کسب کنند.
    اگر مدیر فراری مثل سالهای قبل در استراتژی پیت استاپ خوب عمل نکنه امتیازات زیادی از دست خواهد داد.
    نفر جلویی حتما باید زودتر به پیت بره وگرنه مثل امروز فقط یک دور کافی بود تا بوتاس جلوی فتل خارج بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (280 ديدگاه)

    با اینکه خودم طرفدار مرسدسم ولی همیلتون افتضاح بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (221 ديدگاه)

      واقعا معلوم نیس داره چیکار میکنه. یجورایی سردرگمه و انگیزه و روحیه نداره انگار ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Infinite

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (452 ديدگاه)

    مسابقه جذابی بود. واقعا از برد ریکیاردو خوشحال شدم که البته واقعا شایسته‌اش بود و حقیقتا عالی کار کرد. البته ردبول هم باید از سیفتی کار بابت کمک بزرگش تشکر کنه.
    به امید قهرمانی مرسدس در این فصل و دیدن دنیل همیشه خندان در لباس مرسدس بنز برای فصل بعد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    حق فراری قهرمانی بود ولی ورستپن لعنتی عمداً جلوی فتل و قهرمانی فراری رو گرفت ولی ایشالا جبران میکنه فراری ضمناً رایکونن اصلاً در حد و اندازه های فراری بزرگ نیست ؛ ایشالا فصل بعد فراری یه فکری به حال رایکونن بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. enzo

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (321 ديدگاه)

    فراری 3 فصل طول کشید تا تیمشو بازسازی کرد و برگشت به سطح اول ولی فک کنم یه 30 فصلی طول بکشه تا بتونه تیم استراتژی رو بازسازی کنه
    مارکیونه اگه انسان بود گوش این آریوابنه رو میپیچوند آدم بشه تا تیم از یه سوراخ 800 بار گزیده نشه که هنوز وقتی لیدر مسابقه ان نمیدونم چه غلطی باید بکنن اون جلو
    چیزی ندارم بگم جز اینکه مکس فرشتپن برعکس همتیمی کاربلدش یه پسر بچه لوس بیشعور به تمام معناس و اگر تو دوره شوماخر و سنا اینطوری میروند بلایی سرش میاوردن که خودش تمام مسابقاتو داوطلبانه از پیت استارت بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      زمان شوماخر و باریچلو و اون تیم افسانه ای هیچوقت دو راننده فراری از یک استراتژی یکسان پیت استاپ استفاده نمیکردن و برای باریچلو معمولا یک پیت اضافی در نظر میگرفتن و الان با این شرایط براحتی میتونستن رایکونن را در دور12 به پیت ببرن و نزدیکای دورهای 40 با تایر سافت بفرستن برای جنگ نهایی!
      بنده خدا رایکونن را زمانی به پیت استاپ فرا میخونن که تقریبا هر دور 2 تا 3 ثانیه زمان از دست داده و حداقل 7،8 دور هم با تایر فرسوده زده که خودش به اندازه یک پیت اضافی زمان به هدر داده و این تایم از دست دادن عملا باعث میشه راننده سایه از گود خارج بشه و نتونه حداقل دو نفر را پشت فتل معطل کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mohsen

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    این ورشتپنو ترور میکنم یه روزی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hamid.Hellcat

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    راستی چه خبر از مک لارن با موتور جدیدش؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      مک لارن که جاش مشخصه و واقعا هم میشه حس کرد که نسبت به فصل پیش پیشرفت کردن.انتظار هم نمیشه داشت که تو یک فصل مک لارن بیاد جزء سه تای اول.
      ..
      ..
      خب حالا شما بگو چه خبر از ((دیمن)) با اون شتاب گیری جالبش؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Mohammadreza

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    پس جدول رده بندی راننده ها در مسابقه امروز کجاست؟
    ورشتپن اخرش پنجم شد یا شیشم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا