مسابقات

فرمول یک مجارستان در باران حوادث و نتیجه‌ای دور از انتظار

آخرین مسابقه نیم فصل فرمول یک در مجارستان در حالی شروع شد که همیلتون توانسته بود پول پوزیشن را به دست آورد. بعلاوه هم‌تیمی او بوتاس هم در رده دوم قرار گرفته بود تا به نوعی فشار رانندگان ردبول را در این مسابقه از پشت سر خود احساس کنند.

بارش باران اما تیم‌ها را به سمت تایرهای بارانی پیش برد با این وجود سُر بودن پیست در همان ابتدا کار دست تیم‌ها داد. استارت پرهیجان در حالی زده شد  که بوتاس از رده دوم جا ماند و در اولین پیچ زمانی که چرخ‌های او شروع به سر خوردن کردند، از پشت به خودروی مک‌لارن لندو نوریس کوبید. این مقدمه‌ای برای برخورد زنجیره‌ای خودروهای سرجیو پرز، لکلرک، استرول و حتی ورشتاپن بود. شدت برخوردها باعث خروج بوتاس، لکلرک، پرز و استرول از مسابقه شد. کمی بعد قطعات جداشده از خودروی ورشتاپن و سایر خودروهای تصادفی در پیست باعث شد تا پرچم قرمز نشان داده شود و همه راننده‌ها به پیت لین هدایت شوند. بدنه خودروی ورشتاپن هم ترک‌های عمیقی را نشان می‌داد.

همیلتون یکی از معدود رانندگانی بود که از این اتفاقات جان سالم به در برد و البته استارت خوب و سریع او در گریز از این جریانات بسیار مؤثر بود. نیکلاس لطیفی هم که از رده ۱۸ مسابقه را شروع کرده بود قبل از اهتزاز پرچم قرمز برای نخستین بار به رده ششم دست یافت. رستگار دیگر این اتفاقات اکون بود که توانست به رده دوم برسد.

استارت مجدد هم از عجایب بود. همیلتون تنها خودروی خط استارت بود و سایر خودروها مجدداً برای تغییر تایر به نوع خشک به پیت‌استاپ رفته و از آنجا مسابقه را آغاز کردند. همیلتون البته ناچار شد یک دور بعد به پیت‌استاپ رفته و تایرهای خود را تعویض کند. این اشتباه استراتژی باعث شد تا همیلتون ناگهان از نفر اول به آخر نقل مکان کند. در این هنگام مزپین هم در پیت لین با رایکونن تصادف کرد و از مسابقه خارج شد. لطیفی هم خود را تا رده سوم و پشت سر استبان اکون و سباستین فتل بالا کشید.

در این هنگام رقابت جالب‌تر در انتهای مسابقه جریان داشت. جایی که همیلتون و ورشتاپن گیر کرده بودند. این دو راننده دورهای زیادی را پشت سر میک شوماخر و پیر گسلی گیر کردند. همیلتون در دور ۲۰ مجدد به پیت‌استاپ آمد و یک دور بعد هم ورشتاپن همین کار را کرد اما توسط همیلتون آندرکات شد.

بعد از پیت‌استاپ فتل و اکون، این آلونسو بود که پیشتاز مسابقه شد. این پیشتازی، خاطرات زیبای قهرمانی‌های او را بعد از مدت‌ها زنده کرد. جالب اینکه هم‌تیمی او اکون هم در پشت سر او قرار داشت. هرچند این ترتیب دیری نپایید و با پیت‌استاپ آلونسو، یک قهرمان دیگر سابق یعنی فتل جای او را البته پشت سر اکون گرفت. ۲۳ دور به پایان مسابقه، مرسدس باز هم همیلتون را به پیت‌استاپ آورد و او را با تایرهای سافت روانه رقابت کرد. موضوعی که باعث ثبت سریع‌ترین دورها توسط او می‌شد و مرسدس امید داشت با این استراتژی، سکوی خوبی برای همیلتون به دست آورد. اما هرگز روی دفاع جانانه راننده با سابقه‌ای به نام فرناندو آلونسو حساب نکرده بود. نبرد این دو قهرمان جهان صحنه‌های جذابی را رقم زد و شاید اگر ترمزهای آلونسو یک لحظه قفل نکرده بود، لوئیس هرگز این شانس را نمی‌یافت تا از او عبور کند.

همیلتون اما برای عبور از خودروی فراری ساینز، زیاد معطل نشد اما اینجا هم رقابت زیبایی شکل گرفت. همیلتون فرصت زیادی برای رسیدن به فتل و اکون پیدا نکرد و نهایتاً با کسب رده سوم به مسابقه خود پایان داد. برنده این مسابقه استبان اکون با خودروی رنو آلپاین بود. خودروهای فرانسوی عملکرد چشمگیری در این مسابقه نشان دادند.

این یک پیروزی دل‌چسب همراه با عملکردی شگفت‌انگیز برای اکون بود. او مسابقه را از رده هشتم شروع کرد و اولین پیروزی خود در مسابقات را دشت کرد. البته عملکرد آلونسو در دفاع همیلتون هم برای کسب نتیجه اکون بسیار ارزشمند بود. سباستین فتل هم سکوی دوم را به دست آورد. شاید اگر او خودروی بهتری داشت، می‌توانست رنوی اکون را پشت سر بگذارد. البته ما دوست داشتیم آلونسو را هم بار دیگر روی سکو ببینیم. آلونسو از سوی تماشاگران به‌عنوان بهترین راننده این مسابقه انتخاب شد. نیکولاس لطیفی و جرج راسل هم برای نخستین بار در این فصل امتیاز به دست اوردند.

ورشتاپن در این مسابقه دست‌به‌عصا نشان داد و مخصوصاً بعد از خروج هم‌تیمی‌اش پرز از مسابقه، آن جنگندگی همیشگی را نداشت. او حتی برخورد دیگری با شوماخر داشت و چند بار هم از پیست خارج شد. ظاهراً ردبول هم نمی‌خواست با از دست دادن همه امتیازات این مسابقه، نیم فصل را به رقیب خود واگذار کند. البته آسیب به خودروی مکس هم مشکلات او را تشدید کرد.

اما بعد از این مسابقه، جدول امتیازات نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. همیلتون دوباره صدر جدول را از ورشتاپن پس گرفت و نیم فصل را با ۱۹۲ امتیاز به پایان برد.  مرسدس هم همین کار را با ردبول کرد و با ۳۰۰ امتیاز، ۱۰ امتیاز بیشتر از ردبول پس‌انداز کرد.

تعطیلات نیم فصل مسابقات می‌تواند فرصتی مناسب برای ریکاوری و آپدیت خودروها باشد. خوشبختانه این دوره شاهد رقابت‌های هیجان‌انگیز و نزدیک‌تری بودیم و امیدواریم این روند در ادامه هم تشدید شود.

به‌روزرسانی:
سباستین فتل به علت کمبود سوخت در باک خودرو جریمه و دیسکوالیفای شد و رده دومی خود را از دست داد. طبق قوانین فیا، پس از مسابقه حدااقل یک لیتر سوخت باید در باک موجود باشد درحالی که این مقدار برای آستون مارتین فتل تنها ۰.۳ لیتر بوده است. بدین ترتیب، رده لوئیس همیلتون به دومی و رده کارلوس ساینز به سومی ارتقا می‌یابد. البته آستون مارتین اعلام کرده برای پس گرفتن این ۱۸ امتیاز، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. به گفته مدیر فنی این تیم باید ۱.۴۴ لیتر سوخت در این خودرو باقی مانده باشد اما باوجود چندین بار فرصت به مهندسان تیم برای بیرون کشیدن سوخت، تنها ۳۰۰ میلی لیتر سوخت استخراج شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    ماشین ها چقدر جذاب شدن تو این فصل
    زیبا شدن
    فرمول یک انگار دیگه برام جذابیت نداره انگار کلا فرمول یک جذابیت نداره همش مرسدس همش همیلتون حالا یذره نتیجه ها تغییر کرده مکس درختان هم اول میشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Iman99

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      همیلتون تو تایم گیری پول پوزیشن رو گرفت اونم تو پیست آیرو دینامیکی که ردبول توش خوبه پیست قبل که قدرتی بود و قدرت موتور مهم بود مرسدس بهتر بود که نشون داد قویترین موتور رو مرسدس داره ولی تو این پیست معلومه آپدیتای مرسدس خوب جواب داده چون تو تایم گیری ترکوند تو مسابقه هم اشتباه پیت استاپ باعث شد بیوفته آخر ولی به طرز باور نکردنی همیلتون از آخر خودشو رسوند سوم جالب تر اینکه اگه مسابقه ۵ دور دیگه ادامه داشت همیلتون راحت به سکوی اول رسیده بود خیلی حرفه از آخر برسی اول تبریک به مرسدس فنا و همیلتون فنا اگه اول میشد بایس میگفتیم اول به توان دو.

      پ.ن سلام ادمین محترم ۲۳ دور مونده به پایان همیلتون رفت پیت استاپ و لاستیک مددیوم گذاشت اگه خواستید اصلاح کنید.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Carbonado Aventador

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4460 ديدگاه)

        ردبول تو تایم گیری متوجه شد موتورش مشکل داره و روز مسابقه انجین جدیدشو اورده بود که شاهکار بوتاس و…
        وگرنه امکان نداشت همیلتون بخواد ۰.۴ از مکس تایم بهتری بزنه تو تایم‌گیری

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Iman99

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تو سیلوراستون که پیست قدرتی بود چیزی که خودشون هم به این موضوع اشاره کردن آپدیت مرسدس حتی عملکرد آیرودینامیکی اون رو هم بهتر کرده و همچنین قدرت موتور و شتاب بالاتری داره نظر شما محترمه ولی آمار و ارقام و داده ها و گفته های خودشون دقیقا اینها رو ثابت کرده آنبورد همیلتون و ورشتپن رو هم اگه مقایسه کنی دیگه هیچ حرفی باقی نمیمونه بقیه حرفا بهونست
          اگه خود راننده هارو هم میگی که من خودم فن ورشتپنم و بنظرم راننده بهتر و جنگنده تریه رانندگی سریع تری هم داره ولی ماشین و راننده هردو با هم هستن برایند این دوتا و عوامل دیگه میشه نتیجه نهایی.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. akrh78

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        عزیز هانگارورینگ همیشه پیست همیلتون بوده ربطی هم به پکیج و آپدیت نداره، مرسدس همیشه اینجا قوی هست، کلا ستاپ این پیست دستش اومده
        ارجاعت میدم به 2019

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نمیدونم با پیست ها آشنایی داری یا نه ولی پیست ها هرکدوم متفاوت از هم ساخته شدن تفاوت نه اینکه شکل لوپ اون یا طاهر اون باشه نه طوری طراحی شدن که هرکدوم بخشی از عملکرد ماشین و راننده رو پوشش بدن مثلا وقتی پیست قدرتیه مثل سیلوراستون یا اسپا و مونزا اینها قدرت موتور توشون موثره یعنی ماشین تیمی که قدرت بیشتری داشته باشه تو پیروزی اون موثره حالا یه سری دیگه پیست ها هستن که آیرودینامیکی هستن یعنی قدرت موتور زیادداهمیتی نداره پیچ های تند تر و بیشتر هم دارن که راننده مهمتره حالا اینها رو گفتم که به اینجا برسیم امسال یعنی اول فصل چطور شروع شد مسئولان برگزاری مسابقات برای رقابتی کردن مسابقات و برای اینکه صدای تیم های دیگه درومده بوده که چرا مرسدس با فاصله جلوتر از بقیه تیم هاس بعضی قوانین رو تغییر دادن که فاصه تیم های قوی تر با بقیه کم شه و هیجان مسابقات بیشتر شه پس اونها ستاپ ماشین مرسدس رو که میدونستن چیه رو درنظر کرفتن و قوانین امسال رو طوری تنظیم کردن که به ضرر تیم مرسدس باشه پاور یونیت رو هم فریز کردن از اون طرف عکسش این موضوع واسه ردبول خوش یمن بود چون ماشین ردبول زاویه ریک بالا داشت که متناسب با قوانین امسال بود علاوه بر این اسپویلر عقب منعطف ردبول هم مزید بر علت شد تا هم داونفورس بالاتری داشته باشه و هم درعین حال درگ کمتری هم داشته باشه یعنی باقدرت کمتر راحت تر میتونست به سرعت بالاتر برسه و تو پیچ ها هم سریعتر باشه تا قبل از گرندپری سیلوراستون پس تا اینجا باید طبیعتا تو پیستی مثل مجارستان ردبول بابد جلوتر می بود ولی این طور نشد تو تمرین های قبل تایم گیری و خود تایم گیری اگه همه صحبت های تیم ها و آمار و اطلاعات رو میدیدی متوجه میشدی که مرسدس عملکرد بهتری داشت جایی که ردبول می بایست بهتر باشه پس این یعنی چی یعنی مرسدس رو ماشینش کار کرده اونم کاری که یه جورایی شاهکار بوده چون زاویه ریک رو نمیتونستن تغییر بدن و پاور یونیت هم که فریز بوده یعنی اصلی ترین قسمت های مربوط به آیرودینامیک و قدرت موتور ولی با این وجود الان هم قویترین موتور رو مثل قبل داره و هم عملکردش تو پیست آیرودینامیکی عالی بوده این یعنی چی یعنی مرسدسی رو که خواستن کندش کنن قوی تر از قبل هم شده تفاوت این فصل با فصل های قبل این بوده واسه همینه که میگم برتری مرسدس به همین سادگی نبوده شاید هرتیمی یا سازنده ای دیگه جای اون بود تو این شرایط سخت نمیتونست این کار رو انجام بده‌ که مرسدس این کارو کرد و ثابت کرد که نمیشه جلوشو گرفت چون در اینصورت از قبل هم قوی تر میشه یعنی مسئولان برگذاری مسابقات خواستن فیتیله مرسدس رو بکش پایین ولی نتونستن ( بحث هیجان واسه مردم جداست چون تو رقابت باید جنگید ) مرسدس نشون داد و ثابت کرد حتی اگه با اون مقابله هم کنن و محدودش کنن باز هم میتونه قویترین موتور و بهترین ماشین رو بسازه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. GT

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    مسابقات این فصل خیلی جذاب تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. AMG GT R

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    بوتاس نوریس لکلرک و پرز اوت شدن ورشاپن دهم شد یعنی فرمول یک بدون هیچ گونه هیجان هیچ رقابتی بین همیلتون و ورشاپن نبود یعنی افتضاح تمام اون وقت راننده آلپاین اول شد ؟؟؟؟ یا من خواب می بینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    عجب مسابقه فوق العاده ای بود،لوئیس و ناندو و فتل عالی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    امکان نداره ، وای چقدر هیجان انگیز شده ، اصلا انتظار نداشتم مکس اینطوری شه ، ناندو که گل کاشت ، فتل و لوییسم عالی بودن ، لوییس دوباره توی جدول اول شد ، خلاصه که عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد امین

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    فراری امروز دقیقا در مسابقات gt مسابقه ی ۲۴ ساعته ی اسپا سری پرو و کاپ پرو ای ام هر دو رو برد و یک دو هم کرد ، و خیلی جذاب بود، اما در فورمول یک متاسفانه به خاطر اوت شدن لکلرک نتونست سکو بگیره ، هرچند عملکرد ساینز هم خوب بود
    الونسو بی نظیر بود ، قهرمانی روند
    لویس پرفکت بود ، کلی سبقت گرفت و ریکاوری عالی داشت ، فتل عالی و اوکون هم بدون اشتباه و خیلی خوب ، مکس هم نتونست کاری کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    🏎🏎🏎ferrari🎈🎈😍

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Matin

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مرسدسا با بازی کثیفشون دیروز حال پرز را گرفتن ، امروز دیگ به وشتپن هم رحم نکردن ، جدیدا دیگ اسم همیلتون و مرسدس و بوتاس حالما بد میکنه.
    همیلتون را کافیه خودرو برتر را ازش بگیرید ، اونجاس که میفهمید خیلی هم شاخ نیس و حداقل پنج تا راننده برتر از اون تو مسابقات هستن ، سند حرفمم مسابقه پارسال راسل با خودرو همیلتون و مسابقه امروز آلونسو.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      حرف شما رو قبول دارم منم طرفدار مکس ورشتپن هستم ولی تیم و ماشین مرسدس رو بیشتر دوست دارم چون پکیج کاملیه که همه چیزش درجه یکه آرزومه مکس بیاد جای همیلتون فقط یه نکته درمورد تایم گیری دیروز اینه که مکس نبایس میموند پشت ماشین مرسدس میدونم خواستن اینکارو کنن که تاو بگیرن تا بتونه تایمشو بهتر کنه ولی کاشکی همون چند لحظه اول متوجه میشد همیلتون عمدا داره یواش میره تصمیمشو عوض میکرد چون هر دو مختار بودن بایستی اون زود تر میرفت واسه تایم گیری چون این اختیار رو داشتن و مجبور نبود پشت همیلتون بمونه نقشه خودشون بود ولی دامن خودشون رو گرفت بایستی برای نقشه بهتر فکر بالاتر و بهتری داشته باشن در هر حال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        این تاو رو کی بهت یاد داده؟ اون برا پیست سرعتی هست مخصوصا اونا که سکتور سوم سریع دارن مثل باکو مونزا اسپا برزیل
        توی پیست آیرودینامیکی و پر پیچ مثل هانگارورینگ هوای کثیف ماشین جلویی کلا تایمتو داغون میکنه باید حداقل 5 ثانیه عقبتر باشی تا هوای تمیز داشته باشی
        توی دور اول q3 مکس 3.5 ثانیه پشت لکلرک بود بالانسش بهم ریخته بود
        اگه از چیزی اطلاع نداری فکت صادر نکن لطفا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          شما خودت از موضوع پرتی بعد داری به بقیه تهمت هم میزنی عمو شما بهتر میدونی یا کریستین هورنر و مدیر استراتژی تیم ردبول مکس که مجبور نبود پشت همیلتون بمونه میتونست گازشو بگیره زودتر شروع کنه ولی چون دیده بودن مرسدس سریعتره خواستن از راهی دیگه ورد کنن که نشد ولی شما با این حرفت کل یه تیم فرمول وان رو بردی زیر سوال چون اینی که من گفتم کاری بود که خود ردبول میخواست انجام بده ولی رکب خوردن دیکه اگه برداشت شما از این موضوع اشتباهه مشکل خودته اگه بیشتر فکر کنی متوجه میشی تفاوت ۳.۵ با ۱۵ ثانیه تا نیم ثانیه پشت ماشین چیه همه اینها باهم متفاوته هرکدوم یه تاثیری داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Iman99

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درضمن تو اصلا نمیگیری که چی میگم تاو گرفتن بحثش مشخصه تو پیستای سرعتی یا مستقیمی های طولانی از خلا ماشین جلویی استفاده میکنه که این پیست شاملش نمیشه ولی عقل که داریم چشم هم که داریم دیدیم ردبول خواست پشت مرسدس بمونه به هر دلیلی چیزی که من گفتم موضوعش فرق میکرد ردبول بار ها این کار رو کرده و واسه تایم گیری مونده پشت مرسدس بیرون بیاد این تایم گیری هم همینطور وقتی همیلتون دیر شروع کرد لاستیک مکس هم خوب گرم نشد و تایمی که میخواستو نزد هرچند شرایط هم مهیا بود هم نمیتونست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hamed

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام و احترام
      درسته مرسدس از منابع بهتری برخوردار است اما باید توجه داشت که به علت سقف مالی برای تیم ها تصادفات باعث محروم شدن تیم ها از آپدیت های بیشتر میشه به طوری که تصادف بوتاس و راسل در اول فصل برای مرسدس مشکل ساز شد بعدش هم بوتاس چه شکلی می تونست هم زمان دو تا ردبول را نابود کنه به نظر من تو گرند پری مجارستان کار مرسدس در پیت استاپ و اندرکات کردن عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. akrh78

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    وینگمن ینی این 👏👏
    تو یه پیچ کار رو درمیاره برات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اگه به اطلاع نداشتن و فکت صادر کردن باشه اون فقط شامل حال خودت میشه این وینگمن رو کی یادت داده؟ هرکی بوده ناشی بوده چون وینگمن تر از پرز نداریم تو فرمولاوان بوتاسی رو هم که گفتی تو مسیر خیس چرخش قفل کرد و تو اون لحظه هیچ کنترلی رو ماشین نداشت ضمن اینکه هیچ وینگمنی عمدا به این صورت یه کاری رو انجام نمیده اوج وینگمن بودن رو تو پرز ببین که وقتی خودش یه امتیاز داشت رفت پیت با لاستیک سافت برگشت تا یه امتیاز سریعترین دور رو از مرسدس بگیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        اگه اشتباه نکنم تو همون ایمان سایت فرمول یک ایران هستی
        در این صورت بحث با لپی فن بی فایدس
        اینجا هم نرو تو پوست مکس فن بعد طرفداری مرسدس و همیل رو بکن
        هر جای دنیا بری بگی تو هانگارورینگ تُو میگیرن سه ماه برات حبس میبرن
        اصلا همیلتون گاری سواره داره با نبوغ خودش میبره، شما رو به خیر مارو به سلامت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تمام مواردی که گفتی غلط بود خوش آمدی بای.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۸ اسپایدر که در سال ۲۰۱۴ معرفی و عرضه شده، رکورد شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را شکسته بود. این خودرو می‌تواند در ۲.۱ ثانیه از حالت سکون سرعتش را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این رکورد هفت سال و دو ماه بعد یعنی الان توسط فراری SF90 Stradale شکسته شد. طبق تستی که مجله CarAndDriver روی بیش از ۱۰۰۰ ماشین انجام داده است تا به حال هیچکدام از آن‌ها جز فراری SF90 Stradale نتوانسته بود که این رکورد را بشکند. حالا فراری با این خودرو در حال قدرتنمایی است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. R

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1008 ديدگاه)

      این پیام بازرگانی بود وسط؟ بعد این شتاب صفر تا ۹۶ هست که تست کردن. شتاب صفر تا ۱۰۰ پورشه ۲‌.۶ هست یعنی زیر ویرون که ۲.۵ هست که ۲۰۰۵ اومد بعدشم پورشه تو ۲۰۱۳ معرفی شد بعدشم این رکورد تو پیست یه مجله معلوم نیست تو چه شرایطی بوده اونم با ماشینی که تغییراتی با نسخه اصلی داشته
      کمه یا بازم بگم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. amir

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    وقتی فراری رو اینجوری ضعیف میبینم دیگه انگیزه ای واسه دیدن این مسابقات ندارم😑

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      به هرحال فراری در سری gt3 ، تمام اونهایی که ادعای پیست محوری میکنن و خیلی در پیست رکورد زیاد میزنن رو، همشون رو میبره و میتونه میتونه جاشون و همیشه هم قوی بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2366 ديدگاه)

    متاسفانه فتل رده اش گرفته و از مسابقه حذف شد یا به عبارتی دیسکوالیفای.
    به خاطر نبود حداقل بنزین مجاز در باکش و همیلتون به رده ی دوم رسید و ساینز هم سوم شد.
    با شیرین کاری بوتاس و گاراژ مرسدس مسابقه جذابی را شاهد بودیم اما مسابقه ی ردبول و مکلارن و تا حدی فراری خراب شد.
    مرسدس به ستاپ درست خودش دست پیدا کرده و اگر ردبول نتونه تو این ۴ هفته چیز جدیدی رو کنه قهرمانی راننده و تیمی را تو خواب ببینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. TRX

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    آلونسو قهرمان واقعی این مسابقه بود.
    با یه ماشین متوسط ۲۰ دور همیلتونو پشت سرش نگهداشت و باعث یک امتیاز تیمی عالی واسه آلپین شد!

    بوتاس هم بد شانسی آورد اما قطعا آخر فصل از مرسدس جدا میشه، ورشتپن هم هنوز شانس خیلی زیادی داره.
    قطعا این فصل یکی از جذابترین فصل های دهه اخیر خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mm.y@rlou

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    مسابقه اینطوری خوبه چند وقت پیش یکم مسابقات کسل کننده شده بود فقط مرسدس برنده میشد الان اوضاع برای همه تیما عوض شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا