مسابقات

فرمول یک موناکو، پرواز ردبول و ورشتاپن برفراز مرسدس

در روز بدشانسی لکلرک و بوتاس

چارلز لکلرک برای مسابقه در خانه به‌خوبی مهیا شده بود. او توانسته بود پول پوزیشن حساس این مسابقه را از آن خود کند. آن هم در پیستی که سبقت در آن بسیار دشوار بوده و شانس فراری را برای پیروزی در این مسابقه بسیار بالا برده بود.

پشت سر او در خط استارت، قرار بود ورشتاپن، بوتاس و ساینز قرار گیرند. همیلتون هم پشت سر نوریس و گسلی قرار داشت. اما شروع مسابقه در موناکو با بدشانسی محضی برای لکلرک همراه بود. مشکل فنی در خودروی او باعث شد تا نتواند در پیت لین استارت بزند. مهندسان فراری هم نتوانستند در این فرصت کوتاه راهی برای مشکل گیربکس خودروی او پیدا کنند. بدین ترتیب لحظات تراژیک برای فراری رقم خورد و قلب دوستداران لکلرک شکست.

استارت مسابقه بدون حضور راننده جوان فراری و با پیشتازی ورشتاپن آغاز شد. در این میان چشم امید فراری به کارلوس ساینز بود که بتواند سکویی برای این تیم کسب کرده و کمی از آلام آن‌ها بکاهد.

اما والتری بوتاس هم از بدشانسی موناکو در امان نماند و در دور ۳۱ بدین علت که چرخ جلو سمت راست خودروی بوتاس در پیت‌استاپ قابل جدا شدن نبود، ادامه مسابقه را از دست داد. همیلتون هم در پیت‌استاپ خود دو رده را از دست داد. این در حالی بود که ردبول خیلی تر و تمیز پیت‌استاپ رانندگانش را انجام می‌داد.

پرز که با خروج بوتاس در رده دوم رانندگی می‌کرد هرگز نتوانست خطری برای ورشتاپن ایجاد کند. راننده تازه‌وارد فراری در این فصل، اولین سکوی خود و فراری را در این فصل کسب کرد. پس از ۷۸ دور، ورشتاپن با فاصله‌ای حدود ۹ ثانیه جلوتر از خودروی پرز از خط پایان گذشت تا یک پیروزی راحت و بی‌دردسر را کسب کرده باشد. حالا ورشتاپن در اوج آسمانهاست زیرا برای نخستین بار در جدول امتیازات فصل، در صدر قرار گرفته است و سلطه بی چون و چرا و چندین ساله همیلتون را لااقل تا دو هفته آینده باطل کرده است.

از سویی همیلتون هم در رده هفتم حتی یک حمله به پیر گسلی در جلوی خود نکرد. او در اواخر مسابقه دوباره به پیت‌استاپ رفت تا شانس خود را برای کسب تک امتیاز اضافی سریع‌ترین دور مسابقه بیازماید. سباستین وتل هم بعد از مدتها یک رده نسبتاً خوب پنجمی کسب کرد. او همچنین راننده برگزیده از نگاه تماشاگران هم شناخته شد.

فارغ از اتفاقات دراماتیک، این یک مسابقه حوصله سربر و خواب‌آور بود. دیدن یک راننده فراری روی سکو، اتفاق خوب این مسابقه بود. شاید اگر آن مشکل فنی برای لکلرک پیش نمی‌آمد، بعد از سال‌ها یک پیروزی برای فراری را می‌دیدیم.

لندو نوریس هم سکوی سوم را به دست آورد. او حتی هم‌تیمی خود دنیل ریکاردو را هم لپ کرد تا واقعاً شایستگی‌هایش برای کسب امتیازات ارزشمند این فصل را به نمایش بگذارد. لندو اکنون در جدول نیز به رده سوم صعود کرده است.

پیروزی ورشتاپن در این رقابت، باعث شد تا همچنان هیجان رقابت او با همیلتون در صدر جدول حفظ شود. حالا ورشتاپن برای نخستین بار ۴ امتیاز بالاتر از همیلتون قرار گرفته است. ردبول هم با امتیازات این مسابقه خود را بالاتر از مرسدس قرار داد. ردبول اکنون ۱۴۹ امتیازی و مرسدس ۱۴۸ امتیازی هستند. ردبول از سال ۲۰۱۳ تاکنون نتوانسته بود صدر جدول را از مرسدس بگیرد. ربودن هر دو عنوان بهترین تیم و بهترین راننده فصل تا اینجا، زنگ خطری بلند برای تیم مرسدس است. خوشبختانه رقابت‌ها داغ و نسبتاً نزدیک بوده و نمی‌توان رده‌بندی تیم‌ها را برای پایان فصل از همین حالا حدس زد. دو هفته دیگر در باکو، رقابت‌ها پی گرفته می‌شوند و باید دید چه اتفاقاتی رقم می‌خورند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (111 ديدگاه)

    پرز راننده ردبول هست نه فراری، راننده فراری که دوم شد کارلوس ساینز هستش لطفا اصلاح کنید.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      اگه لکرک از مسابقه خارج نمیشد تو مسابقه اول میشد ولی حیف شد. این پیست راننده محوره و عملکرد راننده توش تاثیر زیادی داره تا عملکرد ماشین حتی مرسدس که قویترین موور و بهترین ماشین رو داره به مشکل خورد چون عملکرد راننده تعیین کننده س تو این پیست بهترین راننده ها هم لکرک و ورشتپن هستن لکرک واقعا با استعداده. تو دور تعیین خط میدیدم که لکرک چرخ ماشین رو میلیمتری از کنار قوس گارد ریل ها رد میکرد تو یکی از دور ها هم برخورد کوچیکی با گارد ریل داشت ولی واقعا تحسین بر انگیزه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        اگه لکرک از مسابقه خارج نمیشد تو مسابقه اول میشد ولی حیف شد. این پیست راننده محوره و عملکرد راننده توش تاثیر زیادی داره تا عملکرد ماشین حتی مرسدس که قویترین موتور و بهترین ماشین رو داره به مشکل خورد چون عملکرد راننده تعیین کننده س تو این پیست بهترین راننده ها هم لکرک و ورشتپن هستن لکرک واقعا با استعداده. تو دور تعیین خط میدیدم که لکرک چرخ ماشین رو میلیمتری از کنار قوس گارد ریل ها رد میکرد تو یکی از دور ها هم برخورد کوچیکی با گارد ریل داشت ولی واقعا تحسین بر انگیزه.
        اینم اضافه کنم همیلتون و بوتاس هم عالی هستن و توانایی ها و رکورد های همیلتون فوق العادس و همه قبولش دارن همچنین بوتاس ولی نظرم بیشتر رو ورشتپن و لکرک بود به دلیل سن کمتر و پتانسیلی که میتونن داشته باشن در آینده. با احترام به طرفدارای دیگر راننده ها.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. محمد امین

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    همه چیز به نفع مکلارن و ردبول شد این مسابقه
    اون از بد شانسی لکلرک و اون هم از بد شانسی بوتاس
    اگر بوتاس بود و لکلرک قطعا نوریس پودیوم نمیگرفت چون فاصله اش حدود ۲۰ ثانیه بود و امتیاز ازدست میدادن
    و مکس هم که خوب رفت ولی حیف که نشد رقابت رو بالکلرک ببینیم
    همیلتون هم که مشکل گرم کردن لاستیک رو داشت ، و مرسدس یه رانندش رو از دست داد
    حیف شد فراری میتونست دوتا پودیوم بگیره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Hamidreza

      ۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      داوش مشکلت با نوریس چیه؟؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        مشکلی باهاش ندارم ،کل دنیا گفتن که امروز به نفع نوریس بود ،مگه نبود ، دوتا از حریف های سرسخت که جایگاه اول و سوم رو داشتن به مشکل خوردن و اونم از ۵ ام سوم شد
        مشکلی ندارم …،اتفاقا نوریس از بهترین ها در سن خودشه و ثابت کرده توانایی هاش رو
        راننده رو باید در شرایط خاصی شناخت ، بردن به معنی خوب بودن نیست، وقتی بوتاس و همیلتون در سرعت ۳۰۰ یه دستی میان سبقت میگیرن،یا فرناندو الونسو که سال ۲۰۰۶ از پیچ رو با سرعت نزدیک به ۳۰۰ تا بدون ترمز پیچید تا از مایکل شوماخر سبقت بگیره که اگر راننده هایی مثل … تو اون شرایط بودن گردنشون می شکست، و اونم ماشین های سا
        اون سال ها که کنترلشون واقعا سخت بود ،یا خود حرکات افعی مانند شوماخر و الون پروست ، اینا حرف داره
        منظورم مکس هست که فقط ماشین خوب زیر پاشونه، تا حالا یه سبقت و یه حرکت واکنشی سریع ازش ندیدم،

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. PHILIPP

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    تا جایی که یادمه همیشه مرسدس توی این پیست موناکو به دردسر میوفتاد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. Zakaria

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    یکی از بهترین مسابقه هایی بود که تا حالا دیدم؛ موناکو محشره. حادثه ای پیش نیومد خداروشکر اما لکرک و بوتاس بدشانسی خیلی بدی آوردن. آخرای مسابقه به طرز غیر باوری همیلتون به مرز لپ شدن رسیده بود. از بعد مسابقه شارژ شارژم، خنده از رو لبم هنوز پاک نشده.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. امین

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بوی فریب و دستکاری نمیاد؟دست قدرت های نامرعی یا یه هچین چیزی(مثلااا) چرا مرسدس اینجوری شد؟ !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. BenzSLR

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بدک نبود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Farzad

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    بدشانسی شاهزاده موناکویی در موناکو ?
    فک کن پل پوزیشن بگیری بعد نتونی مسابقه بدی واقعا ضدحاله اونم تو پیستی که سبقت گرفتن دشواره و به راهپیمایی معروفه .
    از اونطرف ساینز جبران کرد اما فراری به دو سکو نیاز داشت . حیف شد …

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. محمد مختاری آذر

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فکر کنم برای اولین بار همیلتون هفتم شد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. akrh78

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    چاه مکن بحر کسی اول خودت دوم کسی
    کلا اونایی که تو دور اول q3 پول گرفتن سندروم تصادف تو دور دوم دارن ??‍♂️
    مسابقه هم بجز پبت استاپ ها جذابیت خاص دیگه ای نداشت، ردبول و استون گل کاشتن توی استراتژی پرز و استرول 5 رده صعود کردن فتل 2 رده، مرسدس خیلی اشفته بود، کل اخر هفته همینطور بودن، کلا مرسدس نبودن انگار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. UNIVERS

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    دوستان یه سوال بی مربوط.

    در سایت فروش خودرو در ایران یه چندین سایت دیدم جیپ آهو ( همون واگنوییر ) دهه 60 و 70 میلادی رو دارن بین 95 الی 250 میلیون تومن میدن و بسته به سالم بودن یا نبودن و میزان کارکرد قیمت هاشون متفاوت بود. به نظرتون ارزش خرید داره ؟؟
    یه آهو بود که قیمتش 210 میلیون میداد طرف ولی کارکردش 193 هزار کیلومتر بود کاملا باز سازی شده بود. اما یکی دیگه بود کارکردش 103 هزار تا بود ولی زیاد بازسازی نشده بود. این واگنوییر در اینده ممکنه کلاسیک بشه و ارزش پیدا کنه ؟؟
    اما مطلب مهم تر قطعات آهو تو ایران پیدا میشه ؟؟؟؟
    مثلا یکی اگه کل بودجش 350 میلیون باشه و تنها راه خرید خودرو های مسخره داخلی هست بهتر نیست بهش بگم با 200 میلیون برو آهو بخر به مرور بازسازیش کن بعد برو 150 میلیون کویک بخر. ؟ یکی از آشناهامون مشورت میخواد. الان پراید 111 داره…
    این ایده من خوبه ؟؟؟ نظر شما چیه؟؟

    کسی اینجا چیپ آهو داره؟؟ اگه یکی بخواد هر 2 هفته بره این ور و اون رو چه جوری داستان؟ هزینه ها چه طوره؟؟ موتور چی ؟؟

    دوستمون خیلی آپش دوست داره! آهو هم آپشن داره مثل کروز کنترل ! تنظیم صندلی 8 حابته ، آینه برقی و… اینارو میدونم که داره
    فرمونش هیدرولیکی هست یا برقی ؟؟ کسی اینجا جیپ آهو داره؟؟
    راهنمایی میکنید لطفا ? ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      باید سوالتون رو در یه پست دیگه بگید ،چون پست های فرمول یک این جا خیلی خونده نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ایران

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    من که بدم اومد از ورستاپن هم متنفرم به نظرم همیلتون بهتره رانندگی ورستاپن فقط دفاعی همین مسابقه قبل همیلتون فاصله ۲۴ ثانیه ای رو با ورستاپن از بین برد و ازش سبقت گرفت و اول شد

    موافقم 1
    مخالفم 3
  12. mm.y@rlou

    ۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    باز یکم شاید فرمول یک حالمون رو خوب کنه پدال امروز هرچی مقاله وخبر داشت د ر مورد برقی ها و الکتریکی ها و اینا ببود هعیی روزگار

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Alien

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان، زمان مرحله بعدی تو آذربایجان رو میگید ؛ یه سالی میشه f1 رو دیگه دنبال نمیکنم |:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Sadjad97

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خیلی ممنون از این خبر و همچنین به اشتراک گذاشتن خلاصه مسابقه.
    دوستدار شما سجاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا