مسابقات

مسابقات فرمول 1 با موتورهای 6 سیلندر

درحالیکه فدراسیون اتوموبیلرانی (FIA) قصد داشت موتورهای اتوموبیلهای فرمول وان را به انواع چهار سیلندر توربو محدود کند، اما با مخالفت تیمها و مهندسین طراح این خودروها، ظاهراً به تصمیم عاقلانه تر محدودیت سیلندرها به ۶ عدد  رسیده است. بنابراین موتورهای هشت سیلندر ۲.۴ لیتری فعلی به موتورهای ۱.۶ لیتری توربوشارژر تبدیل خواهند شد. و دور موتورها نیز از ۱۸ هزار دور در دقیقه به ۱۵ هزار دور محدود خواهد شد.

F1
FIA موتورهای ۴ سیلندر می خواست و تیمها موتورهای ۸ سیلندر

این اولین بار نیست که توربوشارژر به مسابقات فرمول ۱ وارد می شود. پیش از این موتورهای ۱۰۰۰ اسب بخاری توربو نیز در این مسابقات حاضر بوده اند اما پس از تصادف مرگبار آیرتون سنا و همچنین آلن پروست، استفاده از آنها ممنوع شده بود.
کاهش تعداد سیلندرها و دور موتور، تکنولوژی این خودروها را بیشتر به انواع خیابانی اسپرت شبیه خواهد نمود. ممکن است فشار طرفداران محیط زیست یا ژست طرفداری از کاهش مصرف سوخت در این تصمیم گیری موثر بوده باشد. اما آیا جذابیت مسابقات فرمول ۱ و خودروهای زوزه کش آن همچنان پابرجا خواهد بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    راستیش فرمول 1 حالش به قدرت بالا و حجم بالاش بود و مخصوصا صداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      نه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا