مسابقات

مسابقات موتوجی‌پی تمام الکتریکی در سال 2019

رئیس شرکت Dorna که مالک حقوق تجاری مسابقات موتو جی پی است می‌گوید سری مسابقات موتورسوار تمام الکتریکی می‌تواند در سال ۲۰۱۹ برگزار شود.


قوای محرکه‌ی الکتریکی جا پای خود را مسابقات جهانی باز کرده‌اند و نشانه‌ی بارز آن مسابقات جهانی فرمول E است؛ اما این موضوع هنوز در زمینه‌ی مسابقات موتورسواری نمودی عینی نداشته است.


البته Carmelo Ezpeleta رئیس Dorna در خلال صحبت با موتوراسپورت گفت که سری مسابقات تمام الکتریکی برای موتو جی پی ۲۰۱۹ و با ۵ مسابقه برنامه ریزی شده است.
او گفت:

این پروژه بسیار پیشرفته است. احتمالاً در سال ۲۰۱۹ چندین مسابقه‌ی تمام الکتریکی موتو جی پی را در اروپا خواهیم داشت. ما قبلاً ۴ پیشنهاد از برندها داشته‌ایم. تمامی موتورها یکسان خواهند بود و مسابقات حداقل در ۱۰ دور برگزار خواهند شد.

موضوعی که وجود دارد این است که تعدادی از تیم‌های مستقل موتو جی پی در صورت تمایل برای شرکت در مسابقات باید تضمین‌های مناسب را از سوی ۴ برند سازنده دریافت کنند. این برندها قبلاً در پیشنهاد خود گفته‌اند که تأمین ۱۸ موتورسیکلت را بر عهده خواهند گرفت.


خود موتورسیکلت‌ها مطابق انتظار به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهند رسید و رئیس Dorna خواهان این است که با استفاده از پانل‌های خورشیدی بتوان موتورسیکلت‌ها را شارژ کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عکس اول معلومه مال دوکاتیه
    امیدوارم فولکس نفروشدش
    خریداری از اروپا نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Zonda SuperFast

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      امیدوارم فولکس بفروشه
      دوکاتی هم بخرش.
      برای فرراری و دوکاتی منفعت زیادی داره(از جنبه تکنولوژیک)
      خیلی خوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        فراری مشتری دوکاتی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا