مسابقات

مشخصات خودروهای فرمول 1 سال 2017

فصلی دیگر و قوانینی جدیدتر! اما این بار کتاب قانون اجازه خواهد داد تا خودروها سریع‌تر باشند.

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-front-view
به‌طور متناقضی پیشرفته‌ترین مسابقات موتوراسپورت دنیا همیشه تحت تأثیر استانداردها، قوانین و… وضع شده از سوی FIA بوده تا فاصله‌ی کم بین تیم‌ها حفظ شود. همین موارد باعث شده تا مهندسان توجه بسیار زیادی به جزئیات هر خودرو داشته باشند و البته به دنبال روش‌های جدید توسعه‌ای به منظور شکست رکوردهای طی یک دور پیست بروند.

1452080398641

giorgio-piola

giorgio-piola-f1
برای نمونه زمانی که خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی مدرن معرفی شدند به‌طور چشمگیری از نمونه‌های ۸ سیلندر کندتر بودند اما هم‌اکنون آن‌ها به اندازه‌ی عصر خودروهای ۱۰ سیلندر قدرتمند هستند.

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-top-view

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-plank-design
و البته سال آینده هیجان بیشتر خواهد بود چراکه قوانین FIA برای سال بعد بیشتر روی پرفورمنس تمرکز کرده که این امر به خاطر تیم‌هایی است که به دنبال چیزی چالش‌برانگیزتر و البته جذاب‌تر برای ما هستند.

قابل‌توجه‌ترین تفاوت بین خودروهای امسال و سال آینده اندازه‌ی لاستیک‌ها است. به منظور کاهش کم فرمانی و افزایش چسبندگی، دیواره لاستیک‌های جلو از ۲۴۵ به ۳۰۵ میلی‌متر و پهنای آن‌ها از ۳۲۵ به ۴۰۵ میلی‌متر افزایش خواهد یافت.
در حقیقت هر چیز خودروهای جدید پهن‌تر خواهد بود از بال جلوی گرفته تا بال کم ارتفاع‌تر عقب.

[دانلود ویدئو] علاوه بر این اصلاحات صورت گرفته، قطعات آئرودینامیک تری مثل بادگیرها نیز به خودروها اضافه خواهند شد؛ اما برای فهم هرچه بیشتر با راننده‌ی اسبق مسابقات فرمول ۱ آقای Karun Chandhok همراه می‌شویم:

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بیشتر از انتظارم تغییر داشتن. بهینه سازی خیلی مناسبیه، مخصوصا افزایش پهنای لاستیک ها که خیلی راحت میتونه میانگین سرعت کل‌ مسابقات رو بالا ببره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mehrbod

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    شاید سرعت های بالای 400 را هم دیدیم ..
    شاید هم سبقت گیری در پیچ های تند ، به پیکارها برگرده..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      افزایش چسبندگی میتونه روی سرعت پیچیدن تاثیر بذاره و زمان طی پیست کم میشه ولی حداکثر سرعت تفاوت زیادی نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MPH

        ۱۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (251 ديدگاه)

        امسال بوتاس تونست به سرعت 372.5 برسه….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mehrbod

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (240 ديدگاه)

        دوست من در همین پیکار مکزیک اگر بوتاس یا هر راننده دیگری می توانست با سرعت بیشتری وارد مستقیمی شود ، بی شک می توانست بیشینه سرعت بالاتری را داشته باشد .
        همین افزایش چسبندگی و کاهش بلندی براگیر ، سرعت ورود به مستقیمی ها را می تواند تا 20 /30 کیلومتر در ساعت افزایش دهد و بی درنگ در سرعت نهایی اثر می گذارد.. موافقید ؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. MjM

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    فرمول یک یه صنعته…یه صنعت فوق پیشرفته ، گرون و هیجان انگیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    امیدوارم فراری با این تغییرات بتونه جای مرسدس بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mehrbod

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    با افزون شدن پهنا خودروها و لاستیک هایشان ، در بسیاری از بخش های پیست ها ، دیگر نمی توان با ایمنی بالا پیشی گرفت و سرانجامی مانند چرخ روی چرخ رفتن در کمین رانندگان فصل دیگر است.. فکر کنم برخورد ها افزایش یابد..!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ارمان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    هرچقدر ادم بیشتر با جزعیاتش اشنا میشه بیشتر مخش صوت میکشه
    فصل بعد حس میکنم مکلارن-هوندا بتونه یه کارایی انجام بده خیلی دارن رو بدنه ماشینشون کار میکنن شاهین جان شما که مطلب میزاری زحمت هم میکشی از فرمول یک یکم بیشتر بزار نفرات هم کمی قربال میشن ادم نفسی میکشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جزئیات
      سوت
      غربال
      میذاری
      اگر به فکر آرامش روحی فردوسی و سعدی و حافظ هستی یا املا تمرین کن یا با دقت بنویس !

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ACE

        ۱۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        برای شما واقعا زشته در 3 خط 4 غلط داشته باشی.
        اونم کلمات خیلی ساده و پیش پا افتاده ی زبان فارسی.
        در پنجم دبستان تفاوت گذاشتن و گزاشتن درس داده میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۱۸ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          حق با شماست تایپ فارسی من محدود به کامنتهای پدال میشه
          باید اعتراف کنم از ابتدایی املام ضعیف بود
          تایپ فینگلیش هم پدر تایپ فارسی رو در میاره
          با این حال به شما لایک میدیم و اشتباهم رو میپذیرم
          ضمن اینکه خمزه ندارم انگار یا پیداش نمیکنم عین مینویسم ;)

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. آرمین

          ۳ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اینجا کلاس املا نیست! به موضوع گزارش دقت کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. TRX

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    آقای احمد زاده میشه ازتون خواهش کنم یک مقاله از کانسپت mp4-x مکلارن که برای f1 هست تهیه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام
      به روی چشم حتما

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. TRX

        ۱۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (317 ديدگاه)

        سلام از ماست ممنون از لطفتون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هیجانش بیشتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. GOD BLESS AMERICA

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    گویا
    هیچ خبری از مسقف شدن خودروها نیست.
    هیچ خبری از کاهش تعداد سیلندر ها نیست.
    هیچ خبری از کاهش حجم موتورها نیست.
    هیچ خبری از حذف سیستم DRS نیست.
    هیچ خبری از سیستم آنتی لگ جدید (سوپرشارژر برقی) نیست.
    هیچ خبری از کاهش چشمگیر آلایندگی و مصرف سوخت نیست.
    هیچ خبری از سوخت جایگزین (مثل اتانول) در مسابقات نیست.

    پس دقیقا چه شکری خوردن ؟
    تمام اینها گواهی بر خدمت بی چون و چرای برگذار کنندگان مسابقات به غولهای نفتیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سیامک

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (149 ديدگاه)

    این فصل هم که فرراری با این نتایج حالمونو گرفت ، ببینیم فصل آینده چه گلی به سر طرفدارانش میزنه .
    حیف این برند با بیشترین افتخارات F1 که این روزها حالش زیاد خوب نیست . حیف فتل که تو برزخ این روزهای فرراری گرفتار شده …. حیف تیم که فاقد انسجام و هماهنگییه … حیف !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا