مسابقاتموتورسیکلت

ممنوعیت برگزاری مسابقات موتورسواری در پایکس پیک

دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی تپه نوردی پایکس پیک اعلام کردند موتورسوارها در مسابقه سال ۲۰۲۰ حضور نخواهد داشت.


مسابقات امسال تحت تأثیر مرگ غم‌انگیز قهرمان چهار دوره‌ی مسابقات موتورسواری قرار گرفت. کارلین دان که سابقه‌ی زیادی در پایکس پیک دارد نزدیکی‌های خط پایان مسابقه با دوکاتی خود تصادف کرد. موتور اسپورت گزارش داده اندکی پس از فوت این سوارکار، مدیران برگزاری مسابقات اقدام به بررسی حادثه کرده‌اند.


در بیانیه‌ای که منتشر شده آن‌ها تائید کرده‌اند در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ی موتورسواری وجود نخواهد داشت و بنابراین مقامات می‌توانند داده‌ها و تحلیل‌ها را برای بررسی بیشتر این حادثه و تأثیر آن روی کل مسابقات جمع‌آوری کنند.


تام اوزبورن مدیرعامل تپه نوردی پایکس پیک گفته این تصمیم بلندمدت که آینده‌ی موتورسواری در این رویداد را تحت تأثیر قرار داده از سال ۲۰۲۰ عملیاتی خواهد شد. او گفته است:

موتورسواری در ۲۹ سال گذشته بخشی از مسابقات بوده و تاریخچه‌ی آن در کوه‌های آمریکا به سال ۱۹۱۶ بازمی‌گردد. با این وجود برنامه‌ی موتورسواری دیگر رویدادی سالانه نبوده است؛ اما حالا زمان بررسی جدید تمامی جنبه‌های این مسابقات از جمله برنامه‌ی موتورسواری فرا رسیده است.


موضوع جالب اینکه مادر کارلین دان خواستار ادامه‌ی برگزاری مسابقات موتورسواری شده است. او گفته است:

من می‌دانم که برنامه‌ی موتورسواری پایکس پیک نباید به خاتمه برسد. پسرم قطعاً می‌خواهد ما از تراژدی او درس بگیریم. او قطعاً از مقامات رسمی می‌خواهد تا جنبه‌های ایمنی بیشتری را برای برگزاری این مسابقات در نظر بگیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3680 ديدگاه)

    اگه فقط به خاطر مرگ باشه، که باید هر چی مسابقه موتور و ماشین سواریه متوقف بشه. اینو بازبینی کنن و از نظر ایمنی اصلاحیه هایی در نظر بگیرن و دوباره راش بندازن.
    روح اون بنده خدا هم شاد باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    دم مادرش گرم واقعا ‌‌‌ و تسلیت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا