مسابقاتمک لارن

ناخشنودی مک‌لارن از همکاری با هوندا در فرمول یک

مک‌لارن و هوندا با چهار قهرمانی بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱، گذشته مشترک و افتخارآمیزی در مسابقات فرمول یک داشته‌اند. به دلیل همین سابقه، وقتی در سال  ۲۰۱۵ هوندا از پیوستن به برنامه گرند پری مک‌لارن خبر داد، بسیاری از هوادران خود را برای بازگشت روزهای باشکوه گذشته آماده می‌کردند.


امّا شراکت مک‌لارن با هوندا که دوباره از سال ۲۰۱۵ آغاز شده، تاکنون شرایط چندان مناسبی نداشته است؛ سه سال پشت‌سرهم ناکامی و قرار گرفتن در آخرین رتبه سازندگان فرمول یک، آن هم بدون اینکه هیچ امتیازی کسب شود. هر دو شرکت‌کننده مک‌لارن در رقابت‌های این فصل، حتی در یک مسابقه نیز برنده از خط پایان نگذشته‌اند. طبیعتاً‌ مک‌لارن از چنین وضعیتی بسیار ناخشنود است.


زک براون (Zak Brown)، مدیر اجرایی مک‌لارن، در گفتگو با رویترز از تردید‌ها و نگرانی‌های جدی تیم فرمول یک این کمپانی نسبت به کیفیت موتورهای تأمین‌شده از طرف هوندا سخن گفته است:

هوندا تلاش زیادی انجام می‌دهد، امّا به نظر می‌رسد که با شکست روبرو شده است. اخیراً به ما گفته شده که (برای مسابقات آینده) آپگریدی نخواهیم داشت و اینکه زمان‌بندی مشخصی برای این کار وجود ندارد. این موضوع برای ما نگران‌کننده است؛ چرا که شرایط بسیار ناراحت‌کننده است و ما نمی‌توانیم برای همیشه، منتظر بنشینیم.


البته مک‌لارن در حال حاضر برای کنار گذاشتن هوندا آماده نیست، امّا به عنوان یک گزینه آن را درنظر گرفته است. این در حالی است که برخی گزارش‌های اولیه از همکاری احتمالی با «مرسدس» برای تأمین پیشرانه خبر می‌دهند. «براون» در این زمینه اضافه می‌کند:

نمی‌خواهم وارد گزینه‌هایی که در اختیار داریم، بشوم. ترجیح می‌دهیم که به همراه هوندا، به قهرمانی جهان دست پیدا کنیم. امّا زمانی فرا می‌رسد که شما باید برای رسیدن و دست‌یابی به هدف، تصمیم بگیرید. ما در این رابطه، نگرانی‌های جدّی داریم.

یکی از دلایلی که مک‌لارن در حال حاضر همچنان به همکاری با هوندا ادامه می‌دهد، بودجه‌ سالانه‌ای است که توسط خودروساز ژاپنی به تیم فرمول یک اختصاص پیدا می‌کند؛ بودجه که بنا بر گزارش‌ها به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد. مک‌لارن از سال ۲۰۱۲ موفق به کسب مقام نخست در مسابقات نشده و اسپانسرهای زیادی را از دست داده است. بنابراین برهم زدن شراکت با هوندا می‌تواند از نظر اقتصادی برای تیم فرمول یک مک‌لارن گران تمام شود.


در همین حال، برخی امیدواری‌ها برای بهبود عملکرد پیشرانه هوندا در آینده وجود دارند. به عنوان نمونه، هوندا به‌تازگی یک  برای تأمین پیشرانه «سائوبر» قرارداد بسته است. در نتیجه فرصت بیشتری برای ارتقای پیشرانه در اختیار این کمپانی ژاپنی خواهد بود. مک‌لارن بهتر است به نتیجه این کار امیدوار باشد؛ چرا که در غیر این صورت مشکلات زیادی برای متقاعد کردن فرناندو آلونسو برای ماندن در این تیم خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ferrari

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    مرسدس به مکلارن موتور نمیده . حالا اگه اینکارو هم انجام بده باید کلی پول بابت موتورها به مرسدس پرداخت کنه در حالی که. مکلارن نه تنها از هوندا مجانی موتور میگیره بلکه سالی 100 میلیون دلار هم پول دریافت میکنه .بهتره به شراکتشون ادامه بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.M

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      ینی همه موفقیت های مک لارن همین 4 سال بود که قهرمانی داشت و f1 رو زد…بعدش دیگه هیچ!!…این از فرمول یکش…این از هایپر کارش که اخر شد…اینم از موتور ساختناش که به غیر از یه توین توربو هیجی نمیزنه…اقایونی هم که می گن 720 رو ساخته…واقعا ماشین عالی هستش…ولی هنوز رقیبی براش از فراری نیومده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        اقای زضا عزیز نوع برخورد شما با فرمول 1 بسیار سطحیه و معلومه فقط به جدول نگاه میکنید
        روزهایی که ردبول با فتل و ریکاردو , جامها رو یکی پس ار دیگری میبرد کمتر کسی به فراری خورده میگرفت تازه این کار رو با موتو رنو انجام میداد!
        فرمول 1 یه صنعت و یه تجارت بزرگ حساب میشه و همیشه فرازو نشیب توش بسیار زیاد بوده هوندا روزهای خوبی هم داشته
        نه شما نه هیچ شخص دیگیی نمیتونه قدرت صنعتی و علمی مکلارن رو نا دیده بگیره کمی تحقیق کنید مکلارن f1 سالها بی رقیب بود .
        یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی و تونل باد رو داره
        امروز مکلارن تو فرمول اصلا خوب نیست اما یک نقد نیست که مثلا خودرو ی اونها رو از نظر دینامیک مورد نقد قرار بده
        فرمول 1 ورزش پر فرازو نشیبیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    هوندا سالها دور از فرمول 1 بوده و تکنولوژی موتورها کاملا تغییر کرده معلومه نمیتونه به سرعت کاری بکنه همین فراری با اینکه همیشه تو مسابقات بوده ولی 3 سال طول کشید تا بتونه یک موتور خوب بسازه موفقیتشم داریم امسال میبینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مک لارن چاره ای هم نداره الان شراکت رو بهم بزنه حامی مالیشو از دست میده تازه باید دنبال موتور هم بگرده مرسدس تو این شرایط احتمالش پایینه وارد شراکت بشه بشه هم حمایت مالی نخواهد کرد از مک لارن منکه مطمئنم نسل بعدی موتور هوندا میتونه برای مک لارن مفید باشه وقتی دور باشی سالها از یه رقابتی خب معلومه از استاندارد هایی که هر روز ابدیت میشه عقب میفتی تا بخوای باهاشون تطبیق پیدا کنی طول میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. enzo

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    مرسدس اون سالهایی که تامین کننده صرف بود مک لارن شریک اولش بود وحمایت مالی هم داشت ازش ولی وقتی الان تیم خودش رو داره که درگیر رقابته قهرمانیه دلیلی نداره الکی یه رقیب بتراشه میدونه مک لارن بودجه و تیم فنی قویتری نسبت به ویلیامز و فورس ایندیا داره که اگر موتور Spec A مرسدس تو ماشینش باشه میتونه برگرده تو کورس قهرمانی الان فراری و ردبول هم دوس ندارن این بازگشت اتفاق بیفته
    مگر اینکه شبیه قراردادی که سائوبر با فراری داره مکلا رنم از موتورای 1 فصل قبل تر مرسدس استفاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا