مسابقات

استراتژی طلایی مرسدس برای پیروزی همیلتون در گرندپری مجارستان

مکس ورشتاپن با کسب اولین پول پوزیشن خود امید زیادی در تیم ردبول برای کسب سومین سکوی قهرمانی این فصل ایجاد کرده بود. در پشت سر او هم به ترتیب بوتاس و همیلتون قرار داشتند.


استارت مسابقه نیز بدون حادثه خاصی زده شد و این بار برخلاف مسابقه قبلی خبری از جا ماندن ورشتاپن نبود. همیلتون که برخوردی اندک با هم‌تیمی خود داشت، جایگاه دوم را به دست آورد در عوض بوتاس ناچار شد تا برای تعویض باله جلوی آسیب دیده خود به پیت لین برود.


استراتژی تیم مرسدس استفاده از تایرهای مدیوم در ابتدای مسابقه و سپس هارد تا انتهای مسابقه بود. همیلتون هم پس از تعویض تایر شروع به کم کردن فاصله خود با ورشتاپن کرد و حتی در فاصله دی آر اس او نیز قرار گرفت اما سپس اندکی عقب نشست. راننده مرسدس در این رقابت جذاب فشار سهمگینی به مکس جوان وارد کرد و حتی یک بار نیز از پیست خارج شد اما هیجان در این نقطه به پایان نرسید و کسی هم از عقب‌نشینی همیلتون، تصور شکست نداشت.


در دور ۴۹ مسابقه همیلتون به پیت استاپ دوم خود رفت تا استراتژی طلایی و البته ریسکی تیم مرسدس شکل بگیرد. او با تایرهای مدیوم به مسابقه برگشت تا با چسبندگی بیشتر بتواند دورهای سریع‌تری در پیست ثبت کند. این نقشه به‌خوبی جواب داد و با اینکه در ابتدا فاصله همیلتون و ورشتاپن ۱۵ ثانیه بود اما در هر دور این فاصله اندکی کاهش می‌یافت تا نهایتاً در دور ۶۶ دوباره به حریف خود رسیده و نهایتاً با یک سبقت آسان او را جا بگذارد.


ورشتاپن که دیگر امید خود به قهرمانی را از دست داده بود برای کسب امتیاز سریع‌ترین دور پیست به پیت استاپ رفت و تایرهای هارد خود را با سافت تعویض کرد و حمله او برای این یک امتیاز بیشتر هم جواب داد.


نکته تأسف‌آور این مسابقه این بود که فراری در جنگ قدرت جایگاهی نداشت و هرچند دو راننده این تیم یعنی فتل و لکلرک در انتها برای سکوی سوم با هم رقابت داشتند اما فاصله بیش از یک دقیقه‌ای آنها با ورشتاپن و همیلتون، فاجعه‌بار بود. بجز چهار راننده نخست، تمام رانندگان دیگر لپ شدند که فاصله معنادار آنها با پیشتازان را نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    دقیقاً فروش و ماندگاری خودروهای تولیدی در شرکتها ، بستگی به عملکرد آنها در(( فرمولا وان )) داره .
    مرسدس دو ساله که داره تو مسابقات غوغا به پا میکنه .
    اما جالبه که ته دل ، همه ، دوست دارند که فراری اول باشه ، حتی طرفداران مرسدس هم گوشه ای از دلشون برای فراریه همیشه در صحنه میتپه .

    فراری حق آب و گل داره در این مسابقات .

    یادش بخیر ، زمانی را که مجله ماشین قهرمانیهای میشائیل شوماخر آلمانی را پوشش میداد و قهرمانیهای شوماخر عادی شده بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      به عنوان یک طرفدار مرسدس، ذره‌ای دلم با تیم مغرور فراری نیست و از نتیجه نگرفتنش کاملا لذت میبرم؛ لطفا از جانب همه حرف نزنین. زمان شوماخر میتونستم تیم فرمول وان فراری رو دوست داشته باشم، اما الان نه؛ ولی فراری‌های غیر فرمولی، به خصوص سری X، واقعا برام دوست‌داشتنی هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        فرشاد عزیز .
        بیخیال رفیق ، ناراحت نباش .
        آخه فراری تو دنیای خودرو ، مثل برزیل تو دنیای فوتباله .
        مثلاً من تو دنیای فوتبال عاشق آلمانم ولی در مسابقات از برد برزیل لذت میبرم (( بماند که در این چند ساله اُفت کردن )) .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      فقط نگاه حسرت آمیز فتل به کاپ توی عکس 12 !
      قشنگ معلومه اشتباهات بچه گانه کل این دوسال از جلو چشاش رد شدن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید فورد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    فروش و مانگاری نوشیدنی ها ام بستگی به عملکردشون در فرمول 1 داره.خیلی مسخرس جایگاه دوم برای red bull باشه.اصلا با همچین تیم های که همه چیزو با پول میخرن نمیتونم کنار بیام و طرفدارشون باشم هرچقدرام که موفق باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. The best or nothing

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      با احترام به نظر شما دوست عزیز .. ولی به نظرم مؤفقیت , مؤفقیته !! میخاد ردبول باشه , میخاد مرسدس باشه یا سایپا باشه !!! داشتم داشتم مهم نیست , دارم دارم مهمه !! الان فراری داره گند میزنه , یریز , شخصیت قهرمانی که به هیچ عنوان نداره ، پس لیاقتش همین جایگاه الانشه !حالا ما بیایم بگیم فراری شونصدتا قهرمانی داره ،هیچیو عوض نمیکنه این قضیه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    دفعه قبل گفتم این فراری شخصیت قهرمانی نداره و به دوستان فراری فن کلی برخورد. البته که فراری متعصب ترین طرفدارهارو داره.
    برای این دوستان میخوام تیم ویلیامز رو مثال بزنم که با 9 قهرمانی یکی از پرافتخار ترین تیم های تاریخ فرمول1 هست و به اندازه مرسدس و ردبول روهم دیگه افتخارات کسب کرده ولی الان اگه خودروهاش تو یه مسابقه 2دور لپ نشن اون مسابقه براشون مسابقه خوبی بوده. هدفم از این مثال اینه که بگم یه لوگو صرفا یه لوگوعه نه بیشترو این افراد پشت اون لوگو هستن که مهم ان و به اون برند شخصیت میدن و واقعیت الان اینه که در حال حاضر در شرایط نرمان هیچکدوم از راننده های فراری حتی حقشون نیست رو سکو برن و بخش دردناک ماجرا اینجاست که فراری(تیم فراری) به زیر سایه و ضعیف تر بودن عادت کردن و از دید من این یعنی فراری شخصیت قهرمانیش رو از دست داده.
    فراری اگه میخواد دوباره قهرمان بشه یکی از این دو اتفاق باید بی افته؛ یا تیم های دیگه افراد مهم و کلیدی شون رو از مسابقات فرمول 1 خارج کنن یا فراری تیمشو عوض کنه چون چه خشتون بیاد چه نه این تیم فراری استحقاق قهرمان شدن که هیچ استحقاق رو سکو رفتن رو هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      دوست عزیز
      ویلیامز7 قهرمانی داره« 80،82،87،92،93،96،97»
      ردبول 4 تا « 2010 ،11،12،13»
      مرسدس 7 تا «54 ، 55، 2014، 15،16، 17 ،18»
      چرا سعی داری امار غلط بدی؟؟
      فراری هم موتور مناسب داره هم راننده های مناسب ولی در مورد قهرمان نشدنش باهات موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        اگه قهرمانی دهه پنجاه فراری رو هم حساب کنیم مثل شما فراری ۲۰ با قهرمان شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza 2002

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          قهرمانی های فراری
          1_1952
          2_53
          3_56
          4_58
          5_61
          6_64
          7_75
          8_77
          9_79
          10_2000
          11_2001
          12_2
          13_3
          14_2004
          15_2007
          16_2005
          اگه غیر اینه بفرمایید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmadreza 2002

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          ببخشید 2005 روالونسو با رنو برد پس با این حساب فراری کلا 15تاقهرمانی داره اگه سال های دیگه ای هم فهرمان شده دوستان بگن
          البته من خودم فراری رو نماد فرمول یک میدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          درسته فقط ۲۰۰۵ فراری قهرمان نشده ۲۰۰۸ قهرمان شد.
          و اینکه دهه پنجاه قهرمانی تیمی نداشتیم فقط قهرمانی رانندها بود برای همین قهرمانی های فراری و مرسدس در اون دهه به حساب نیاوردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmadreza 2002

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          Ferrari جان 2008 که لوییس با مکلارن قهرمان شد
          و در اون مورد هم که گفتی دهه پنجاه قهرمانی تیمی نداشتیم فقط میتونیم سکوت کنیم :-!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. M

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      تیم فراری از دو سمت اشتباهات راننده ها و تیم استراتژی داره ضرر میبینه !
      حالا هی شما بیا بگو شخصیت قهرمانی !
      میایی میگی ویلیامز !
      اخه ویلیامز بله ابو مسلم خراسان و پاس همدان هم قهرمان اسیا بودن الان چی ؟
      فراری یه تیم فرمول 1 شخصیت قهرمانی دار نیست یه شخصیت قهرمانی تیم فرمول یک داره!
      اتفاقا اگه میبینی با این وضعیت تیم استراتژی و بچه بازیای فتل هنوز که هنوزه رتبه دوم جدوله واسه همین شخصیت قهرمانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. SFXSuperFast

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (263 ديدگاه)

      هیچ تیمی مثل فراری از خاکستر خودش بلند نمیشه
      مشکل این تیم یه مدیره یه چیزی شبیه کاپیتان توی فوتبال
      وگرنه از نظر فنی این تیم فوق العاده ست تیمی ک اوایل دوران هایبرید شاید حدود 100اسب عقب بود الآن حداقل 20اسب و حتی بعضیا میگن 50اسب بالاتره
      همه دیدن بعد از فصل فاجعه 2014 فصل بعدش چطور برگشتن و فتل تا آخرای فصل توی رقابت قهرمانی بود یا بعد فصل فاجعه 16 چطور فصل بعدش یه شاسی درحد ردبول ساختن و فقد ب اشتباهات فتل و گاوبازی مکس و استراتژیستا و یه کم اسب بخار کم باختن!
      2018دیدیم ک فقد و فقد به اشتباهات خودشون باختن وگرنه همون نیم فصل اول باید یه فاصله خوب مینداختن
      فراری داره با مرسدسی رقابت میکنه ک سیستم هایبرید دمایی به درخواستش وارد فرمول یک شد تایرا رو ب دلخواهش تغییر میدن قوانین آیرودینامیک رو به دلخواهش تغییر میدن ولی هروقت یه کم بگذره و فرراری با قوانین جدید ادابته بشه از خود مرسیدس جلو میزنه!!!!
      2019ضعیفه؟؟
      همین الانش 2تا پل پزیشن زده این تیم و اگر ماشین مشکل پیدا نمیکرد تو المان هم میزدن!
      امثال بدشانسی و داورا و قابلیت اطمینان ب فرراری ضربه زدن وگرنه بحرین کانادا اتریش آلمان مال فرراری بود!!!
      پتانسیل این ماشین واسه بهتر شدن فوق العاده ست
      2020 قدرتش رو خواهید دید!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بالاخره همیلتون یه خودی نشون داد دیگه داشتم ناامید میشدم ازش تمام پیروزی هاش براساس استارت از خط یک و حفظ جایگاهش بود که نمی‌توانست دلیلی بر توانایی هاش باشه ولی تو این مسابقه خیلی خوب عمل کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ahmadreza 2002

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    It’s hammrtime :-)
    پدال جان کم لطفی میکنی
    خود همر چی؟ همش استراتژی مرسدس؟؟

    و ضمنا سعی کنین گزارش رو با دقت بیشتری بنویسید
    « در دور 49 مسابقه همیلتون به پیت استاپ سوم خود رفت »
    همیلتون کلا دوتا پیت استاپ داشت :-)
    «و با اینکه در ابتدا فاصله همیلتون و ورشتاپن 15 ثانیه بود»
    این فاصله حدودا 21 ثانیه بود همر قبل پیت دومش پشت ورشتپن بود و یک پیت استاپ حدودا 20 ثانیه هست بعد چطوری میگین 15 ثانیه در ابتدا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. porschesport

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    یادش بخیر قبلا به خاطر فراری فرمول یک میدیدم , ترکیب افسانه ای راس براون و شوماخر , چی بود و چیشد بینوتو هم نتونست براشون کاری بکنه امیدوارم فراری با ساختن مدل اسپرت و suv درامدشونو افزایش بده و اینو به تیم موتوراسپورت تزریق کنه و البته انتخاب یه مدیر با تجربه و باهوش هم مکملش خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamid...Audi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    فقط و فقط از تیم و ماشین صحبت میشه، انگار ماشینای فرمولا۱ با اتوپایلوت مسابقه میدن.
    جدا اگر رانندگی فوق‌العاده همیلتون نبود امروز این جایگاه رو نداشت و تو روزی که ورشتپن به شدت سریع بود پشت هم ۱.۵ ثانیه سریع تر تایم میزد.نه فقط این مسابقه بلکه مسابقه های قبلی هم همیلتون نشون داد که ماشین و تیم هر کدوم یکی از عوامل موفقیتن و راننده هنوز هم مهم ترین عامله.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا