مسابقات

بازی‌های ویدئویی رقیب جدی مسابقات فرمول 1!

اگرچه تمرکز اصلی مسئولان فرمول ۱ روی تغییر قوانین و ساختارها برای فصل ۲۰۲۱ و پس از آن می‌باشد تا به این ترتیب فاصله‌ی بین تیم‌ها کمتر و درآمدها بیشتر شود، اما افرادی هم هستند که احساس می‌کنند تنها نباید این فاکتورها را برای بهبود فرمول ۱ در نظر گرفت.


یکی از همین افراد رئیس اسکودریا فراری مائوریزیو آریوابن است که می‌گوید محبوبیت فرمول ۱ می‌تواند تحت تأثیر بازی‌های ویدئویی قرار گیرد.
او گفته است:

از نظر من رقبای امروزی فرمول ۱ پلی‌استیشن‌ها هستند. امروز ما با طیف وسیعی از وسایل سرگرمی روبرو هستیم و نه تنها باید ورزش‌های معین را در نظر بگیریم بلکه به همه‌چیز توجه داشته باشیم.

او ادامه می‌دهد:

آیا پلی‌استیشن رقیب ماست؟ از نظر من بله. برای شکست پلی‌استیشن چه‌کاری باید انجام داد؟ باید چیزی هیجان‌انگیزتر ارائه کنید. پیشنهادهای امروزی بزرگ‌تر از چند سال پیش هستند.


مدیر فراری خاطرنشان می‌سازد فرمول ۱ باید به میزان هیجان امروزی و گذشته نگاه کرده و مطمئن شود که این مسابقات می‌تواند طرفداران جوان‌تر را به خود جذب نماید.


آریوابن این‌گونه اظهارنظر کرده است:

اگر به نقطه‌ی معینی برسیم که طرفداران فرمول ۱ مسن‌تر و مسن‌تر و مسن‌تر می‌شوند و شما تمرکز کمتری را روی جذب نسل‌های جوان انجام می‌دهید بنابراین یک مشکلی وجود دارد. باید یک راه‌حلی پیدا کرد.

اما با این حال برخی فاکتورها که شاید باعث جذاب‌تر شدن فرمول ۱ شوند از نظر برخی افراد به عنوان موردی منفی در نظر گرفته می‌شوند؛ بنابراین بااینکه برخی تیم‌ها امیدوارند فاصله‌ی بین رقبا کاهش یابد اما آریوابن معتقد است دست‌کاری رقابت‌پذیری تیم‌ها غیرمنصفانه بوده و آن را با میزان ثروت و بازیکنان تیم‌های فوتبال مقایسه می‌کند.


مدیر اسکودریا فراری تصریح می‌کند:

چگونه می‌توانید به رئال مادرید بگویید متأسفم، اگر شما با تیمی کوچک بازی می‌کنید بهترین بازیکنان را وارد میدان نکنید و با ذخیره‌ها بازی کنید. این واقعاً مضحک است. ورزش با تیم‌های بزرگ به پیش می‌رود. این بخشی از ورزش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خودتونم بکشین یه چیز خیییلی شاق طرراحی کنین سونی تو دو سه ماه عینشو میسازه تو پلی استیشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (227 ديدگاه)

      منظورش به نظرم این نیست که چیزی جدیدی بسازن فقط میخوان با قوانینو فرم جدید جذاب ترو هیجانی ترش کنن که به نظرم نمیشه چون ورزش گران و پیچیده ای هست بخاطر همین فاصله ها بین شرکت کننده ها خیلی زیاده و تیم های جدید کمی هم هستند که در کل وجود دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. pooyan

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظرم درست می گه من به شخصه حاضرم کل وقتی که برای دیدن فرمول 1 گزاشتم رو برای رد دد2 که تازه منتشر شده بزارم و لذت ببرم نه اینکه رقابت بین 4 تا راننده رو ببینم که 40 50 دور دور یه پیست می چرخن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا