مسابقات

پیروزی همیلتون در خانه

زمانی که لوئیس همیلتون مسابقه را از مکان ششم روی پای عقب خود آغاز کرد، می‌شد همچنان او را در کنار هم‌تیمی‌اش نیکو رزبرگ دو برنده نهایی این مسابقه هم دید. گرند پری بریتانیا اما برای لویس خوش‌یمن بود. فیلیپه ماسا با مشکل کلاچ، کیمی رایکونن با برخورد هولناکی که در دور اول داشت، و از همه مهم‌تر خروج نیکو رزبرگ به دلیل نقص فنی، که مسابقه را از خط اول آغاز کرده بود و امید اول این رقابت محسوب می‌شد، همه دست‌به‌دست هم دادند تا راننده انگلیسی تیم مرسدس بنز پس از شش سال دوباره در پیست تاریخی سیلورستون قهرمان شود.

Hamilton's first home win since 2008 was shared with the vast Silverstone crowd
Hamilton’s first home win since 2008 was shared with the vast Silverstone crowd
در دور نخست و به دلیل تصادف رایکونن از تیم فراری، مسابقه به مدت یک ساعت به حالت تعلیق درآمد. با از سرگیری دوباره مسابقه، این رزبرگ بود که پیش افتاد اما این پیشتازی تا نیمه‌های مسابقه بیشتر دوام نیاورد.

British Grand Prix 2014
British Grand Prix 2014
والتری بوتاس راننده ویلیامز هم با ۳۰ ثانیه اختلاف دوم شد. با این ۱۸ امتیازی که بوتاس به دست آورد، جایگاه خود را در رده‌بندی فصل به رتبه پنجم ارتقا داد. مبارزه سباستین فتل و فرناندو آلونسو هم منجر به پنجمی فتل شد.
همیلتون پنجمین قهرمانی خود در این فصل را به دست آورد. با این پیروزی، فاصله او با نیکو رزبرگ در صدر جدول کاهش یافت و تنها به ۴ امتیازی او رسید. مرسدس بنز هم‌اکنون با ۳۲۶ امتیاز، تقریباً دو برابر ردبول، نزدیک‌ترین رقیب خود امتیاز دشت کرده و می‌توان گفت قهرمانی آن نیز غیر قابل مهار خواهد بود.
۶ جولای  –  پیست سیلورستون  –  52 دور  –  306 کیلومتر
Leaderboard – Final Points Time/Lag Avg. mph
۱
Lewis Hamilton – Mercedes
۲۵ ۲:۲۶:۵۲.۰۹۴ ۱۲۵.۰۹
۲
Valtteri Bottas – Williams
۱۸ +۳۰.۱۳۵ Sec ۱۲۴.۶۶۴
۳
Daniel Ricciardo – Red Bull
۱۵ +۴۶.۴۹۵ Sec ۱۲۴.۴۳۴
۴
Jenson Button – McLaren
۱۲ +۴۷.۳۹۰ Sec ۱۲۴.۴۲۱
۵
Sebastian Vettel – Red Bull
۱۰ +۵۳.۸۶۴ Sec ۱۲۴.۳۳

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    سلامتیه کریم بنزما که نگفت بنز من

    گفت بنز “ما”

    بازم سلامتیه مرسدس بازم سلامتیه ردبول.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      من نمیدونستم هندوستان هم تو این مسابقات هست. force india. دمشون گرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان آرسنالی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1885 ديدگاه)

        اگه تو ویکی پدیا بخونی تنها چیزی که از هندوستان دارن پوله دفترشون تو لندنه همکارشون مرسدس رانندهاشون هم از مکزیک و آلمان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. PEUGEOT

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    من از دو راننده و فتل و آلونسو خیلی خوشم میاد
    خیلی تند و تیز ماشین میرونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فکر میکنین شوماخر برگرده؟؟؟؟فکر میکنین دوباره به دوران اوجش برسه؟من که چشم اب نمیخوره…..
      من الان از فلیپه مسا ولوییس همیلتون و دنیل ریکاردو خوشم میاد.
      از رزبرگ و الونسو بدم میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. آرش آمار

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (307 ديدگاه)

    فلش بک به نتیجه و امتیازات پنج تیم برتر
    پایان فصل سال قـبـل( 2013 ):
    *****************************************

    1- Red Bull Racing-Renault 596
    2- Mercedes 360
    3- Ferrari 354
    4- Lotus-Renault 315
    5- McLaren-Mercedes 122

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    سلام. اگه امکانش هست یه مطلب راجع به آئودی آ۹ بگذارید که مثل اینکه تازه کانسپتش معرفی شده و تا ۲۰۱۶ به بازار میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ehsan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    از روزی که شوماخر از فراری رفت ، فراری روز خوش ندیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیاوش

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من واقعا این واسم یه سوال بزرگه که چرا بحرین پیست فرمول 1 داره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammad XX

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    کیمی رایکونن همیشه بدشانسی میاره.
    عملکرد آلونسو و بوتاس توی این مسابقه فوق العاده بود.
    مکلارن ها هم خوب بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    منم از روزی که شوماخر رفت دیگه پیگیری نکردم اخبار این مسابقات رو.فقط میتونم بگم که جلوی مرسدس رو نمیشه گرفت! البته همیلتون یه کمی هم شانس آورد دیگه! رقیباش یا تصادف کردن یا نقص فنی کمتر شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. javid

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      باسلام
      ببخشید دوستان ولی
      پدال جان چرا دیدگاه های توی 17 ماشین امریکایی نصفشون بیشتر ناپدید شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ایمان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یکی به من جواب بده توی مسابقات فرمول1 ماشین مهمتره یا راننده؟
    چطور میشه فتل با اینهمه سابقه قهرمانی یکدفعه اینهمه افت کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      جفتش مهمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      در فرمول1 همه چی مهمه:
      به جزء راننده که نقش اساسی در گرفتن امتیاز داره عوامل مهم در حال حاضر بدین صورته:
      موتور:
      به دلیل وضع قوانین جدید و ورود موتورهای توربو و زمان کمی که تیمها برای طراحی و آزمایش اون داشتند به نوعی یک برتری فاحش برای تیم مرسدس ایجاد شده که تقریبا تا پایان فصل هم ادامه خواهد داشت و دیگر تیم ها اجازه تغییرات اساسی رو برای موتورها ندارند.
      گیربکس:
      در این زمینه اکثر تیم ها با مشکل زیادی روبرو نیستند
      آیرودینامیک:
      بازهم به دلیل تغییر قوانین و کمبود وقت به جزء مرسدس سایرین هنوز مشغول تغییرات برای خودرو خودشون هستند تا مشکل ثبات و کنترل رو حل کنند!
      شاسی:
      اگر امسال رو در نظر نگیریم تقریبا تا سال گذشته 50 درصد موفقیت تیم های قهرمان مدیون طراحی شاسی خودشون بود چون این قسمت به همراه آیرودینامیک موجب سریعتر بودن راننده ها در سر پیچ ها میشد و همینطور باعث افزایش کارکرد تایرها.
      تایر و استراتژی ها تعویض:
      معمولا هر پیست دارای شرایط خودش هست و دمای سطح پیست هم میتونه رفتار کلی تایر خودرو رو تغییر بده و انتخاب تایرها در طول مسابقه یکی از مهمترین استراتژی های کادر فرمول1 هست.
      تنظیم:
      این قسمت سخت ترین بخش برای عوامل پشت صحنه ی تیم ها هست و زمان زیادی از وقت مهندسین رو به خودش مشغول میکنه بدین صورت که:
      مهندسین قبل از انجام مسابقه ی اصلی و در طی دورهای آزمایشی و حتی با شبیح سازها اقدام به تغییراتی در گشتاور موتور و زمانبندی تعویض دنده و درجه بندی در قسمت های آیرودینامیک مثل اسپویلرها و سایر قسمتها مثل فرمان و ضربه گیرها و ترمزها و کرس و … با توجه به نحوه ی رانندگی هم تیمی خودشون میکنند.
      شاید خیلی ها تصور کنند موتور امسال مرسدس اصلی ترین عامل پیروزی های این تیم باشه ولی این رو هم در نظر بگیریم که چند تیم دیگر هم از همین موتورها استفاده میکنند مثل مک لارن و فورس ایندیا و ویلیامز ولی باز اختلاف رکوردها کاملا نشان دهنده ی برتری مرسدس در سایر قسمت ها هم داره ولی بدون شک میتونیم بگیم عدم نتایج درخشان فراری و ردبول نتیجه ی موتور های ضعیفتر اونهاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad XX

        ۱۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (201 ديدگاه)

        بهزاد جان من شنیدم موتورهای خود تیم مرسدس از نظر طرز اتصال توربو با بقیه تیمهایی که از مرسدس، موتور تهیه میکنن فرق داره و این باعث شده هم موتورش قدرت بیشتری تولید کنه و هم جای کمتری اشغال کنه و دست طراحای بدنه باز تر باشه
        راستی شایعه شده بود که فراری میخواد تامین کننده توربوهاش رو تغییر بده، فیا اجازه همچین کاری رو میده؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۷ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          درسته محمد جان طراحی توربو و نحوه ی قرارگیری اون در مرسدس با سایرین متفاوته و باعث میشه عملکرد موتور و دمای اون بهتر باشه و اگر اشتباه نکرده باشم به نقل از کارشناسان خبره که تیم مرسدس رو آنالیز کردن نحوه ی قرار گیری خود موتور هم به نوعی هست که باعث بهبود هندلینک ماشین شده.
          فراری هم عنوان کرده قصد داره تامین کننده ی توربو های خودش رو تغییر بده که از شرکت honeywell میخرید ولی از اونجایی که این کار با قوانین امسال مغایرت داره احتمال موافقت تشکیلات فرمول1 پایینه.
          امیدوارم با توجه به سرد بودن مسابقات و اختلاف بیش از حد تیم مرسدس با سایرین فیا اجازه ی این کار رو صادر کنه تا هیجان به این رقابت ها برگرده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهدیf1

        ۱۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        سلام موتورخود تیم مرسدس دارای توربوعالی واتصال دیفیوزرمناسب میباشد ببینید سایر تیمها هم زمان مرسدس رو برای آماده سازی داشتند و هیچ تیمی آوانتاز زمانی نسبت به بقیه نداشت اما مرسدس همیشه از لحاظ ساخت موتورهای توربوکم حجم یک گام جلوتراز فراریه اوج فراری زمانی بود که موتورهای هشت وده سیلندر تنفش طبیعی استفاده میشد
        به نظر من باتوجه به قدرت مرسدس اگه مکس چیلتون هم بشینه پشتش میتونه راحت روسکو باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. آرش آمار

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (307 ديدگاه)

      جواب سوال های شما ایمان جان و آشنایی کامل با مسابقات فرمول وان با زبان فارسی در سایت :

      مفاهیم فرمول 1 :

      http://www.renault.co.ir/Fa/F1New/Undrestand.html

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. camaro

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    ماشاالله به مرسدس و ردبول!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (645 ديدگاه)

    درود و خسته نباشید به پدالی ها!! داشتم رد می شدم گفتم یه سلامی کنم! ببخشید پریدم وسط حرفتون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام حمید جان،خیلی مخلصم داداش.آقا بیشتر از اینجاها رد شو جون من! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    مرسدس کارت حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hero

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    پدال جان چرا همیلتون رو از پشت نشون داده!!!؟
    یعنی هیچ عکس دیگه ای ازش نبوده؟
    لابد نبوده دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. hero

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    همیلتون تو برنامه تاپ گیر با اون ماشین نه چندان گرون رکورد جالبی نزد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      ولی فعلا که بین رانند های حرفه ای اوله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Mohammad XX

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    آلونسو و بوتاس فوق العاده عمل کردن.
    اگه آلونسو اون ۵ ثانیه پنالتی رو دریافت نمیکرد شاید فتل نمیتونست ازش جلو بزنه،
    کیمی رایکونن هم که شانس نداره اصلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. behrouz

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    عذر می خوام فیلپه ماسا با مشکل کلاچ؟!!!
    ماسا که با رایکونن برخورد کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا