مسابقات

پیروزی ورشتاپن، در روز ناکامی مرسدس و فراری

گرندپری برزیل با یک استارت بسیار هیجان‌انگیز آغاز شد و ورشتاپن توانست پیشتازی خود را حفظ کند، همیلتون هم با استارتی خوب، جلوتر از سباستین فتل قرار گرفت. چارلز لکلرک رانندهٔ فراری هم که به دلیل دریافت پنالتی مسابقه را از ردهٔ چهاردهم آغاز کرده بود، خیلی زود خود را به ردهٔ ششم رساند.


از اواسط مسابقه شاهد سبقت همیلتون از ورشتاپن و پس از آن سبقت ورشتاپن از همیلتون بودیم. مبارزهٔ این دو لحظات زیبایی را در پیست اینترلاگوس خلق کرد و تماشاگران را به هیجان آورد. فتل هم سومین ماشین پیشتاز مسابقه بود.

با گذشت ۳۶ دور از مسابقه ورشتاپن، همیلتون، فتل، بوتاس، آلبون و لکلرک شش رانندهٔ پیشتاز گرندپری برزیل بودند و دنیل ریکاردو هم توانسته بود خود را از ردهٔ بیستم به ردهٔ یازدهم برساند. دو رانندهٔ آلفارومئو، کیمی رایکونن و آنتونیو جیووناتزی هم در رده‌های خوب هشتم و نهم قرار داشتند.

در دور ۴۲ بوتاس در پیت‌استاپی تعجب‌برانگیز و غیرمنتظره لاستیک‌های هارد نسبتاً نوی خود را با لاستیک‌های مدیوم عوض کرد تا پشت سر لکلرک به پیست بازگردد. همیلتون هم چند دوری بود که از لاستیک‌های خود شکایت داشت و در دور ۴۴ به پیت رفت و با لاستیک مدیوم پشت سر فتل و در ردهٔ سوم به پیست بازگشت.

بلافاصله پس از همیلتون، ورشتاپن در دور ۴۵ به پیت رفت و او هم با لاستیک مدیوم جلوتر از همیلتون به پیست بازگشت تا فتل بار دیگر لیدر مسابقه باشد.

در دور ۴۶ شاهد نبرد بوتاس با لکلرک بر سر ردهٔ پنجم بودیم که دفاع جانانهٔ لکلرک با لاستیک‌های کهنه‌تر هارد در برابر بوتاس با لاستیک‌های نوی مدیوم در چندین دور لحظات بسیار هیجان‌انگیزی را برای بینندگان رقم زد و لکلرک با هوشمندی موفق به حفظ جایگاه خود شد.

در دور ۵۰ فتل به پیت رفت و با لاستیک سافت در ردهٔ چهارم به پیست بازگشت. در دور ۵۱ آلبون به پیت‌استاپ رفت و پس از لکلرک و بوتاس در ردهٔ ششم با لاستیک‌های سافت کهنه به پیست بازگشت.

در دور ۵۲ والتری بوتاس پس از چندین دور تلاش برای گرفتن ماشین لکلرک، موتور ماشین خود را از دست داد و با بلند شدن دود از موتور ماشین برای اولین بار در این فصل مرسدس یکی از ماشین‌هایش را به دلیل نقص فنی از مسابقه بیرون کشید.

در دور ۵۴ پس از پرچم زرد در مسابقه شاهد آمدن ماشین ایمنی به پیست بودیم. با استفاده از حضور ماشین ایمنی در پیست ورشتاپن به پیت رفت و با لاستیک سافت به مسابقه برگشت و لکلرک هم با استفاده از این پیت‌استاپ مجانی لاستیک‌های هارد خود را با لاستیک سافت کهنه عوض کرد تا چند دور پایانی بسیار هیجان‌انگیز و غیرقابل‌پیش‌بینی را در پیش داشته باشیم.

در حضور ماشین ایمنی ۱۵ ماشین لپ شدهٔ حاضر در پیست اجازهٔ سبقت‌گیری پیدا کردند و همگی سعی در آن‌لپ کردن خود داشتند. پس از خارج شدن بوتاس از مسابقه ماشین‌های پیشتاز با لیدری همیلتون و پس از او ورشتاپن، فتل، آلبون، لکلرک و گسلی پشت سر ماشین ایمنی به صف شدند و در دور ۵۹ بالاخره ماشین ایمنی پیست را ترک کرد تا مسابقه با اولین فشار همیلتون بر پدال گاز مجدداً ری‌استارت شود.

با وجود شیطنت همیلتون در استارت دوباره مسابقه این ورشتاپن بود که موفق به سبقت‌گیری از همیلتون شد و از سوی دیگر الکس آلبون نیز با یک استارت فوق‌العاده توانست از فتل سبقت بگیرد و در ردهٔ سوم به مسابقه ادامه بدهد.

در ده دور مانده به پایان مسابقه کارلوس ساینز رانندهٔ مک‌لارن که مسابقه را از ردهٔ بیستم آغاز کرده بود با گرفتن سیزده رده در ردهٔ هفتم قرار گرفته بود.

در اواخر مسابقه در یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های این فصل پس از سبقتی که لکلرک از هم‌تیمی‌اش فتل گرفته بود، فتل در تلاش برای پس گرفتن رده‌اش برخوردی با ماشین هم‌تیمی خود داشت و هر دو ماشین فراری در پی جنگی بی‌مورد و برخوردی که می‌شد از آن اجتناب کرد، از مسابقه خارج شدند. به این ترتیب وضعیت فراری در فصلی فاجعه‌بار که با اشتباهات استراتژیک فراوان و دردسر در ادارهٔ دو رانندهٔ مستعدشان همراه بود، در یک مسابقه مانده به پایان فصل، در حادثه‌ای که کم از تراژدی نداشت، با تصادف هر دو ماشین قرمز با هم و از دست دادن مسابقه بحرانی‌تر از پیش شد. اتفاقی که بی‌شک آتش ناسازگاری و رقابت میان فتل و لکلرک را شعله‌ورتر از قبل خواهد کرد.

با تصادف دو فراری بار دیگر ماشین ایمنی به پیست آمد تا در یک رده‌بندی کم‌نظیر شاهد پیشتازی ورشتاپن، آلبون و گسلی باشیم. سه راننده‌ای که با موتور هوندا در مسابقات شرکت می‌کنند.

در ادامه ماشین ایمنی در یک دور مانده به پایان مسابقه از پیست خارج شد. در استارت مجدد اما همیلتون بلافاصله از گسلی سبقت گرفت و به ردهٔ سوم رسید. به نظر می‌رسید مسابقه با یک و دوی ردبول با ردهٔ یک ورشتاپن و ردهٔ دوی آلبون که مسابقهٔ بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بود به پایان برسد، اما حوادث گرندپری برزیل قصد تمام شدن نداشتند.

همیلتون در تلاش برای سبقت گرفتن از آلبون، با او برخورد کرد و باعث خارج شدن آلبون از پیست شد و در این بین گسلی نیز از فرصت استفاده کرد و خود را به ردهٔ دوم رساند. در پایان این دورِ آخر پرحادثه در گرندپری برزیل که به جرئت می‌توان گفت غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقهٔ فصل ۲۰۱۹ فرمول یک بود، همیلتون هر چه کرد نتوانست از گسلی سبقت بگیرد و مسابقه با پیروزی ورشتاپن و ردهٔ دوم گسلی که هم برای خودش و هم تیمش توروروسو غیرقابل باور و رؤیایی به نظر می‌رسید به پایان رسید. همیلتون به عنوان سومین نفر از خط گذشت و روی سکو رفت اما برخوردش با آلبون تحت نظر ناظران قرار گرفت و در مصاحبهٔ پس از مسابقه هم از آلبون به دلیل برخوردشان عذرخواهی کرد. آلبون پس از برخورد با همیلتون، در مسابقه‌ای که تا آخرین دور یکی از بخت‌های مسلم سکو بود، با بدبیاری محض حتی در رده‌های امتیازی هم قرار نگرفت و چهاردهم شد. با پنالتی ۵ ثانیه ای، همیلتون به رتبه هفتم سقوط کرد و کارلوس ساینز رانندهٔ مک‌لارن سوم شد که با توجه به شروع مسابقه از ردهٔ بیستم و نداشتن شانس سکو در این فصل، برای مک‌لارن و ساینز بیشتر شبیه به خواب و خیال به نظر می‌رسد.

کیمی رایکونن و آنتونیو جیووناتزی راننده‌های تیم آلفارومئو با نمایشی بی‌اشتباه در پیستی که امروز شاهد اشتباهات بسیاری بود توانستند به نتیجه‌ای درخشان دست پیدا کرده و در ردهٔ چهارم و پنجم بایستند. دنیل ریکاردو هم ششم شد که با توجه به تصادف زودهنگام و پنالتی پنج ثانیه‌اش نتیجه‌ای تحسین‌برانگیز است.


این پیروزی بیشتر برای ورشتاپن ارزشمند بود زیرا رتبه سومی او را برای این فصل و در بین رقبای فراری او تسهیل می‌کند. به این ترتیب در جدول قهرمانی جهان راننده‌ها پس از همیلتون و بوتاس که ردهٔ اول و دوم را برای خود قطعی کرده‌اند، در حال حاضر ورشتاپن با یازده امتیاز بیشتر در ردهٔ سوم، لکلرک در ردهٔ چهارم و سباستین فتل در ردهٔ پنجم قرار گرفته‌اند.


متاسفانه به علت مسدود بودن کلیه سرورهای خارجی، دسترسی به تصاویر و ویدئوی این مسابقه تا این لحظه برای ما میسر نشده است.
ویدئو و تصاویر این مسابقه به‌محض آماده شدن به این مطلب افزوده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    خدایا خودت می بینی که چه جایی گیر افتادیم و چاره ای جز سوختن و ساختن نداریم و جوونیمون به فنا رفت
    خدایا فقط صبرمون رو بالا ببر و خانواده مون رو از شر این اشرار زمانه در امان نگه دار
    دیگه حس و حال بحث خودرویی نیست و اسم فراری و مرسدس بنز داره کم کم یادمون میره ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامی

      ۲۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (50 ديدگاه)

      طرح اینترنت ملی یا اینترانت هستش . کره شمالی هم همینطوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    خیلی مسخرست قشنگ ۱۰ دور مسابقه به خاطر ورود سیفتی کار سوخت .تو تمام ورزش ها وقتی وقفه تو مسابقه ایجاد بشه یا زمان متوقف میکنن یا وقت اضافه می‌زارن .الان چرا نزدیک ۱۰ دور همینطوری باید ماشین ها بدون کوچک ترین اقدامی حرکت کنن .باید تو قوانین مسابقات یه بازنگری انجام بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسابقه هیجان انگیز بود
    تیم فراری گند زد
    بوتاس برای سبقت فشار آورد و ماشینش به فنا رفت
    همیلتون هم نمی‌دونم به خاطر تصادف جریمه زمانی شد یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همیشه از این که با سن مشابه چارلز و مکس تو این مملکت نتونستم راننده مسابقه بشم غر میزدم تا اینکه دیدم من اینترنت هم ندارم که اخبار فرمول 1 رو دنبال کنم چه برسه به امکانات واسه راننده فرمول 1 شدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    فقط دور ۳۰ ام که سه تا سبقت متوالی از همیلتون و ورشتاپن اتفاق افتاد…اوج هیجان و جسارت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    لطفا ویدئو این مسابقه رو بذارید ؛ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا