مسابقات

پیروزی ورشتاپن در جشن قهرمانی همیلتون

مکس ورشتاپن جوان، پنجمین پیروزی خود در فرمول یک را در حالی جشن گرفت که لوئیس همیلتون پنجمین قهرمانی خود را در این مسابقات کسب کرد.
در روزی که دنیل ریکاردو و مکس ورشتاپن، دو راننده ردبول در خطوط نخست استارت مسابقه قرار داشتند، انتظار می‌رفت تا شاهد یک رقابت جذاب و دیدنی باشیم. مکس ورشتاپن بارها نشان داده بود که توانایی رسیدن به جایگاه را حتی از انتهای مسابقه دارد و این بار با موقعیت استارتی مناسب، راه برای پیروزی او نیز بسیار آسان‌تر می‌نمود. در عوض استارت بد ریکاردو و استارت عالی همیلتون، چینش اولیه را تغییر داد. همیلتون حتی لحظاتی نیز جلوتر از ورشتاپن قرار گرفت اما در پیچ نخست مسابقه به رتبه دوم رفت.


فرناندو آلونسو هم با بدشانسی با قطعات جدا شده خودروی استبان اکون برخورد کرد و همان ابتدای مسابقه مجبور به کناره‌گیری شد.

از این زمان به بعد، ورشتاپن به‌خوبی پرچم‌دار مسابقه بود. خودروهای مرسدس که خیلی زود با مشکل تایرها مواجه شدند، توانایی عبور از رقبای خود را نداشتند. فراری‌ها هم کمتر از انتظار ظاهر شدند. اما سباستین فتل که تنها با پیروزی در این مسابقه، کورسوی امیدی برای قهرمانی در این فصل داشت، علی‌رغم تلاش‌هایش نتوانست رتبه‌ای بهتر از دومی را کسب کند. شاید اگر استراتژی فراری در پیت استاپ کمی متفاوت بود می‌شد شاهد رقابت بهتری بین مکس ورشتاپن و سباستین فتل بود اما عمده تلاش فتل به عبور همیلتون و سپس دنیل ریکاردو صرف شد.


ریکاردو که در دفاع در برابر فتل فشار زیادی به موتور رنوی خودروی خود وارد کرده بود در چند دور پایانی به ناگهان این پیشرانه را از دست داد و از کسب سکو جا ماند.

پیروزی مکس ورشتاپن در گرندپری مکزیک
مکس ورشتاپن، راننده منتخب تماشاگران در مسابقه مکزیک
والتری بوتاس، سریع ترین راننده گرندپری مکزیک
لوئیس همیلتون هم که با مشکل تایر مواجه شده بود به‌ناچار یک پیت استاپ اضافی انجام داد که باعث فاصله او با صدر رقابت شد اما حتی این تایرهای جدید هم دچار مشکل شدند. بنابراین این راننده بریتانیایی که تنها ۵ امتیاز برای کسب پنجمین قهرمانی خود نیاز داشت، با قناعت به رتبه چهارمی، جشن خود را برپا کرد.

ورشتاپن در جلوی سایر خودروها کار سختی نداشت و با فاصله بسیار خوبی که باز کرده بود حتی در اواخر مسابقه و برای دچار نشدن به سرنوشت هم‌تیمی خود در خرابی موتور، فشار به پیشرانه را کاهش داد.


حالا همیلتون به رکورد خوان مانوئل فانجیو دست یافته است و البته هنوز تا ۷ قهرمانی مایکل شوماخر فاصله دارد. شاید هم روزی ورشتاپن بتواند راه همیلتون را تکرار نماید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Monster

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دیشب میخواستم به حال سب گریه کنم
    حیف واقعاً حیف
    اگه فراری تو کل فصل نوسان نداشت الان وتل رو سکوی قهرمانی جای همیلتون وایساده بود??
    Forza sab
    Forza kimi
    Forza Ferrari ❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      احمقانه ترین مسابقات موتوری حال حاضر جهان.انقدر مصخره شده طرف تا رتبه 6 رو دو بار لپ میکنه و رتبه آخر رو 3 بار.خوب مسابقه رو 3 گروهی کنید.1.فراری.ردبول.بنز2.دیگر الافهایه مسابقه.یعنی چی چرا مثلا رنو نمیتونه حتی چند لحظه جلو اصلی مقاومت کنه.یه نگاه به دیگر مسابقات بندازید معلوم نیست کی اول میشه.سگ wrc میرزه به فرمول1 فعلی.اون یارو صباغ که خیلی ادعا داره اول فصل میگفت امسال فراری چنین و چنان میکنه بنز رو لوله میکنه موتورش بهتره حالا که فراری ***.از اونور اصلا حاضر نمیشه که یه بار بگه فرمول1 خراب شده و 3 تیمه شده.از همین الان با قاطعیت میگم تا زمانی که موتور بنزینی و محرکهایه برقی اینجوری باشه بنز با توجع به ثروت عظیمش در برابر دیگران اوله.همین مسابقه بعدی مگنسن که الان 3 بار لپ شده رو بزارید پشت بنز لا شک اول میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamed

        ۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (212 ديدگاه)

        همون مرسدس مرسدس که هم میگی این مسابقه لپ شد عزیزم پس اینقدر تیمای ضعیف تر رو به سخره نگیر
        قهرمانی همیلتون روهم به هوداراش تبریک میگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. عرفان

        ۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (480 ديدگاه)

        همه جا و همه چی همینطوره دوست عزیز
        فوتبال، بسکتبال، موتور و… هر ورزشی ک فک کنی ی سری هستن که بِرَند شدن و بخاطر سرمایه زیادشون میتونن بهتر باشن… احمقانه بودنشونو متوجه نمیشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amin

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    رسیدن به رکورد فانجیو افتخار بزرگی بود که همیلتون بهش دست پیدا کرد،تبریک به مرسدسی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پنجمین قهرمانی پیاپی مرسدس نزدیکه اوج هنر مهندسی و تکنولوژی بنز. هوندا ، رنو، مک لارن و… همه محو شدن فقط فراری توان رقابت با بنز رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كامي

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (687 ديدگاه)

      که اونم به نفس نفس افتاده ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    مبارک مرسدسی ها باشه این قهرمانی ولی فراری اگه اشتباهات خودش نبود اوضاع متفاوت میشد
    هنوز هم رسیدن به افتخارات فراری و راننده اسطوره ایش مایکل شوماخر خیلی طول میکشه
    ? ۱۶ قهرمانی فراری ? ۷ قهرمانی شوماخر ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    دیدن وضعیت آلونسو با گاری مکلارن خیلی دردناکه ، حق ناندو بود که خداحافظی با شکوهی با فرمول یک داشته باشه ولی نشد، با دوستمون یانکی موافقم که مسابقات خیلی یه طرفه شده و تنها شش نفر برای سکو رقابت میکنن و بقیه ول معطل، جوری شده که راننده متوسطی مثل بوتاس اکثر مسابقات تا راننده هفتم رو لپ میکنه و لیبرتی مدیا باید فکری به حال این وضع مسخره بکنه، نکته خوب اینه که فراری هنوز شانس قهرمانی تیمی رو از دست نداده و همین دو تا ریس آخر رو جذاب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      لیبرتی مدیا هم میدونه که نمیتونه کاری بکنه تیمهای بزرگ پول بیشتری دارن خرج میکنن ماشین بهتری میسازن تیمهای کوچکتر نمیتونن.ازطرفی فیا احازه نمیده تمیهای کوچکتر از فناوری تیم های بزرگتر استفاده کنن.امسال هاس یه بخش هایی از ماشینشو از فراری پارسال کپی کرد دهنشو اسفالت کردن.خب نباید اینطوری باشه فیا باید اجازه بده تیمهایی که مشتری تیمهای بزرگتر هستن از دانش اونها استفاده کنن اینطوری هم رقابت ها حذابتر میشه هم هزینه ها پایینتر میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (258 ديدگاه)

        از سال ۲۰۱۴ که موتورهای توربو با تکنولوژی کرس و هیبرید روی کار اومدن به لحاظ بار مالی زیاد و هزینه های سرسام آور تحقیقات و توسعه عملا تیمهای کوچک توان رقابت رو از دست دادن،سازندگان موتور مثل کاثورث و بی ام و توان رقابت ندارن و هوندا سه ساله داره دست و پا میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Mohammadreza

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    اون دوست عزیزی که میگفت قهرمان تو ابوظبی مشخص میشه و شما چیزی از مسابقات موتور اسپرت نمیدونی کجاست؟
    همون دوست عزیزی که از گل کمتر بش بگی پدال کامنتت رو حذف میکنه
    فرمول 1 نیازمند تغییرات اساسی در قوانینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوست عزیز
      اگر منظورت من هستم باید بگم شما متاسفانه کامنت رو درست نخوندی
      .
      من هیییییچ جا نگفتم قهرمانی در ابوظبی مشخص میشه
      .
      چیزی که گفتم رو کپی پیست میکنم
      .
      پست مربوط به رقابت مونزا بود
      (((
      امسال رقابت ها بسیار دیدنی ترشده
      در فراری مشکل فنی وجود نداره و از این نظر دست بالا رو داره امیدوارم تیمش در پیست به ثبات کامل برسه و رقابت برای قهرمانی تا ابوظبی ادامه داشته باشه))))
      من گفتم امیدوارم رقابت تا ابوظبی ادامه داشته باشه که متاسفانه نشد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا