مسابقات

به خط شدن پیشرانه‌های فرمول 1 مرسدس و فراری

فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول ۱ به زودی آغاز خواهد شد و تیم‌های مرسدس-ای ام جی پتروناس و اسکودریا فراری نیز پیشرانه‌های خود برای این فصل را آتش کرده‌اند!


همانند تمامی فصل‌های گذشته‌ای که در عصر هیبریدی‌ها برگزار شده، خودروهای سال ۲۰۱۸ نیز دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و دو سیستم ریکاوری انرژی جداگانه خواهند بود. البته یک تغییر کلیدی رخ داده برای این فصل موجود بودن تنها سه پیشرانه برای کل ۲۱ مسابقه فصل بوده که یک نمونه کمتر از تعداد پیشرانه‌های سال قبل می‌باشد.


به همین خاطر در فصل ۲۰۱۸ شاهد تلاش‌های خودروسازان برای افزایش خروجی قوای محرکه نبوده‌ایم. همچنین آن‌ها باید تلاشی سخت به منظور مطمئن شدن از قابلیت اعتماد پیشرانه‌های خود در هر مسابقه داشته باشند.


از سال ۲۰۱۴ تاکنون مرسدس-ای ام جی بی‌وقفه تولید کننده قدرتمندترین و مطمئن‌ترین پیشرانه‌های این رشته ورزشی پرطرفدار بوده است. پیشرانه آن‌ها در فصل قبل حتی توانست به راندمان گرمایی بالاتر از ۵۰ درصد برسد.

به همین منوال مهندسان مارانللو نیز به دنبال بهینه سازی پیشرانه‌های سال قبل و ادامه روند رو به رشد قبلی هستند. فراری همانند مرسدس به دنبال جابجا کردن مرزها توسط پیشرانه احتراق داخلی خود است.

هر دو تیم فراری و مرسدس خودروهای فرمول ۱ سال ۲۰۱۸ خود را ۲۲ فوریه و در مارانللو و سیلورستون معرفی خواهند کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (277 ديدگاه)

    مرسدس کارش درسته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      فراری کارش عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Meysam..LaFerrari

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    *به همین خاطر در فصل 2018 شاهد تلاش‌های خودروسازان برای افزایش خروجی قوای محرکه نبوده ایم*

    این حرف کاملا اشتباهه مرسدس و فراری هر دو بشدت سعی میکنن به 1000 اسب بخار برسن، Andy Cowell گفته بود برای فصل بعد به 1000 اسب نزدیک خواهیم بود، یه سری شایعات هم بود که فراری هم نزدیک شده به 1000 اسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    الان چرا کلیپ استارت موتور فراریو نذاشتین؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    ای ول ، بازده گرمایی ۵٠٪‏ درصد!!!!
    بیشتر خودرو های حتی به ۴٠٪‏ نمیرسن، و هرچقدر بازده بیشتر بخوای باید چن برابرش از تکنولوژی استفاده کنی و تحقیق و توسعه بسیاری رو میطلبه تا حتی ١ درصد افزایش داشته باشه،
    سیستم ریکاوری انرژی هم جالبه، چرا تو خودرو های معمولی ازش استفاده نمیشه، هزینه زیادی داره یا جای زیادی اشغال می کنه؟
    فرمول یک به بنظرم نماد صنعت خودرو سازی و پیشرفت علم مکانیکه،دور موتور ماشین های ما بیشتر از ۶ هزار نمیشه
    ولی اونا تا ٢١ هزار دور هم میرسه!!!!چه موتوری!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      تو فرمول یک دو نوع بازیابی انرژی داریم، یکی به شکل جنبشی و یکی به شکل گرمایی، بازیابی انرژی جنبشی تو خودروهای شهری زیاد استفاده شده، مخصوصا تو هایپرکارهای میلیون دلاری.

      اما بازیابی انرژی گرمایی (MGU-H) بسیار بسیار پر هزینه تره، به قدری پر هزینه ست که تیم های جدیدی که میخواستن وارد F1 بشن علاقمند بودن که این سیستم حذف بشه. (که البته مرسدس و فراری اعتراض کردن چون بشدت هزینه صرف کرده بودن)

      دور موتور خودروهای فرمول یک 13-14 سال پیش به 19 هزار دور هم میرسید ولی امروزه داستان یه مقدار فرق میکنه، دور موتور اگه بیش از حد بالا باشه عمر موتور رو کاهش میده، ماشینای امروزی فرمول یک و با قوانین امروزی به 15000RPM محدود شدن، البته ممکنه در آینده باز هم بالاتر بره دور موتور.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        میثم جان شما معلوماتت خوبه، و معلومه فرمول یک و مخصوصا فراری رو دنبال میکنی، تو فرمول یک ، یک ذره تو ماشین تغییر مثبت ایجاد بشه ، خیلی نتایج عوض میشه! ولی قطعاتش مثل جنگنده ها خیلی حساس تولید و طراحی میشن تفاوت قیمتشونم خیلی بالاست، همین موتور تو دور های آخر تو یک ثانیه چقدر جرقه میزنه و چند بار عمل مکش و تراکم و انفجار و تخلیه رو طی میکنه تصورشم تو باور نمی گنجه، به نظرم تنها دلیلی که باعث محدودیت تو این سری مسابقات هست اینه که یه شرکت ممکنه با یه اختراع،یا با یه تکنولوژی خیلی جلو بیوفته و فاصله ی زیادی از رقبا داشته باشه و رقبا تا چند دوره نتونن به اون میزان پیشرفت برسن و این هم به ضرر نفر اوله و هم به ضرر بقیه،چون نفر اول هر دوره نتیجه رو میدونه و تلاشی نمی کنه تا بهتر بشه و رقبا هم میبینن نمی تونن به اون سطح برسن در نتیجه کنار میکشن، مهم ترین چیز انتقال این تکنولوژی به زندگی انسان های معمولیه، مثلا همین HUD که فقط تو جنگنده ها بکار میرفت الان وارد صنعت خودرو شده و چقدر راحتی و ایمنی و آسایش ایجاد کرده چون راننده بیشتر چشمش به جاده هست و بیشتر تمرکز می کنه و حادثه و تصادفات و صدماتش خیلی کم میشه، به نظرم باید این تکنولوژی ها رو بصرفه و ارزون تر کنن تا همه بتونن ازش استفاده کنن البته منظورم این نیس که یه ماشین معمولی با ماشین مسابقه یکی باشه،منظورم اینه که ماشین های معمولی پیشرفته و ماشین های مسابقه یه پله بالاتر و پیشرفته تر باشن.و همچنین بازده موتور ها بالا بره،معلوم نیس تا چه زمانی سوخت موجود باشه،یا گرما و آلودگی ماشین ها تا چه حد قابل تحمل خواهد بود،هر چی مصرف کمتر بازده بیشتر و آلایندگی کمتر،همونقدر به صرفه تر و کره ی زمین تمیز تر خواهد بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    انقدر دوس دارم تمام قوانین محدود کننده خلاقیت فرمول یک برداشته بشه ، اینجوری مرز های تکنولوژی و نو آوری جابجا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. aura

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    فراری عشقه.مخصوصا با اون رنگ قرمز اناریش بین بقیه.عین توت فرنگیه لامصب
    انصافا فراری و مرسدس سلاطین فرمول ۱ هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا