مسابقات

گسلی از تیم فرمول 1 ردبول کنار گذاشته شد

بازهم همین کار را انجام دادند! ردبول در یک حرکت شوکه کننده‌ی دیگر، یکی از رانندگان خود را به منظور رونمایی از استعدادی جدید به تیم تورو روسو فرستاد.


در سال ۲۰۱۶ بود که مکس ورشتاپن از تیم تورو روسو فراخوانده شد و دنیل کویات از تیم کنار رفت. هم‌اکنون نوبت به پیر گسلی رسیده که به تیم اسبق خود بازگردد و راننده‌ی اسبق مسابقات فرمول ۲ یعنی الکس آلبون به این تیم ملحق شود.


گسلی فصل خوبی را در ردبول سپری نکرده و نتوانسته پا به پای هم‌تیمی خود یعنی ورشتاپن بتازد و تنها ۶۳ امتیاز به دست آورده درحالی‌که هم‌تیمی‌اش توانسته ۱۸۱ امتیاز جمع‌آوری کند. او همچنین علیرغم استفاده از خودرویی که در دستان ورشتاپن دو پیروزی و ۳ حضور در جمع ۳ راننده نهایی داشته نتوانسته پودیوم یا سکویی را کسب کند.


اما آلبون به خاطر سرعت و بلوغی که در رانندگی دارد تحسین شده و از ۱۲ مسابقه‌ای که تاکنون برگزار کرده ۱۶ امتیاز به دست آورده است. بهترین نتیجه‌ی او کسب مقام ششمی در آلمان بوده که اتفاقاً مصادف با اولین مسابقه‌ی او در مسیری خیس بوده است.


ردبول در بیانیه‌ی خود گفته است:

ردبول در موقعیت منحصربه‌فردی بوده چراکه چهار راننده‌ی با استعداد فرمول ۱ به خاطر قرارداد بین این تیم و تورو روسو می‌توانند در آن حضور داشته باشند. تیم ما در ۹ مسابقه‌ی دیگر از الکس آلبون استفاده خواهد کرد.


در ادامه آمده است:

همه در تیم استون مارتین ردبول به دنبال خوشامدگویی به الکس هستند و از او حمایت می‌کنند.


اگرچه همه‌چیز خوب و امیدوار کننده به نظر می‌رسد اما آلبون هم فصل درخشانی نداشته و زیر سایه‌ی هم‌تیمی فعلی خود یعنی دنیل کویات قرار دارد. البته تلاش او برای سریع‌تر بودن یک سناریوی برد-برد برای تیم خواهد بود.


اولین مسابقه‌ی این راننده‌ی ۲۳ ساله برای ردبول در پیست اسپا فرانکوشمپس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    همون بهتر که گسلی رو فرستادن بره،ردبول به یکی مث ورشتاپن نیاز داره،چشام به آلبون هم آب نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مکس ورشتاپن یه نابغه است. قطعا در آینده به عنوان نامبر ۱ شناخته خواهد شد. الان زوده فعلا همیلتون تا سه سال آینده یکه تازی میکنه تا رکورد شوماخر رو بشکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا