مسابقات

گرندپری امارات و پیروزی آسان همیلتون در پایان فصل

آخرین مسابقه گرندپری این فصل مسابقات فرمول یک در مسافت ۳۰۵ کیلومتری پیست یاس مارینای ابوظبی امارات در حالی آغاز شد که پیش از آن قهرمان این فصل رانندگان و همچنین تیم قهرمان نیز قطعی شده بود. با این وجود رقابت اصلی برای تعیین نفر سوم رانندگان و همچنین نفر ششم همچنان در جریان بود. چارلز لکلرک که در مسابقه پیشین رتبه سومی خود را به مکس ورشتاپن تقدیم کرده بود در این مسابقه برای پس گرفتن این عنوان می‌جنگید. گسلی، ساینز و آلبون هم برای عنوان ششمی رقابت می‌کردند.


خط استارت با پیشتازی همیلتون و پشت سر او ورشتاپن و لکلرک شکل گرفته بود. لکلرک در همان ابتدا از رقیب خود سبقت گرفت تا نشان دهد در بازپس‌گیری رتبه خود جدی است. اولین مشکل برای فراری‌ها مشکل تایرها بود که باعث پیت‌استاپ زودهنگام هر دو خودروی فراری شد. لکلرک با این پیت‌استاپ رتبه دوم خود را به مکس داد اما اوضاع برای فتل در پیت‌استاپ به‌خوبی پیش نرفت و طولانی شدن بیش‌ازحد زمان تعویض چرخ‌های او باعث شد او به رتبه پنجم سقوط کند. فراری در پیت‌استاپ عملکرد چندان مطلوبی نداشت درحالی‌که ردبول این بار هم با ثبت زمان ۱.۹ ثانیه‌ای غوغا کرد.

بوتاس که مسابقه را از خط آخر استارت زده بود به‌خوبی توانست خود را به رتبه چهارم برساند هرچند فشار فتل در پشت سر او به‌خوبی احساس می‌شد. در نیمه‌های مسابقه درحالی‌که همیلتون به راحتی در حال پیشتازی بود، رقابت و در واقع جنگ بین لکلرک و ورشتاپن تشدید شد. ورشتاپن با فشار روی حریف توانست سبقتی بی‌نقص از او بگیرد و به‌خوبی هم فاصله خود را با وی زیاد کرد. به نظر می‌رسید که لکلرک مشکلی داشته باشد. تصاویر آهسته هم نشان می‌داد قطعه‌ای از خودروی او کنده و جدا شده است.
در دورهای پایانی حتی بوتاس نیز در حال نزدیک شدن به لکلرک بود تا رتبه سوم این مسابقه را نیز از چنگ او درآورد که زمان کافی برای این کار پیدا نکرد. همیلتون بدون دغدغه خاصی مسابقه را با قهرمانی به پایان برد و مکس ورشتاپن با فاصله‌ای درخور با نفر سوم، رتبه دومی این مسابقه و سومی این فصل را به نام خود زد. چارلز لکلرک در اولین فصل حضور خود در فراری، رتبه‌ای قابل قبول به دست آورد. اما هم‌تیمی او سباستین فتل احتمالاً هواداران خود را راضی نکرد.


سریع‌ترین دور این مسابقه به والتری بوتاس تعلق یافت که البته سهمی از سکو کسب نکرد. نیکو هالکنبرگ هم به طرز عجیبی راننده برتر این مسابقه از دید تماشاچیان شد. راننده‌ای که در رتبه دوازدهم مسابقه را به پایان برد.


فراری در این مسابقه نتوانست عملکردی درخشان را به نمایش بگذارد اما جایگاه دوم تیمی خود را بعد از مرسدس تثبیت کرد. فراری در این فصل و به‌جز چند مسابقه‌ای که قدرتمندتر از انتظارها ظاهر شد، هنوز توان رقابت با مرسدس را نداشت. ردبول هم در نیم‌فصل دوم احیا شد و البته نداشتن راننده دوم قدر، به این تیم ضربه شدیدی وارد نمود. مرسدس این فصل را نیز با ثبات و اطمینان بالا پشت سر گذاشت و نشان داد رقبا باید برای رسیدن به این تیم، تلاشی دوچندان داشته باشند.


شاید برخی از قهرمانی‌های متعدد و متوالی همیلتون و مرسدس کلافه شده‌اند اما این دلیلی بر پوشاندن ضعف‌های متنوع و مختلف آنها نیست. فراری ضعف‌های تاکتیکی و فردی زیادی داشت و ردبول هم هنوز به ثبات لازم در بخش فنی و رانندگان نرسیده است. بدتر اینکه به‌جز این سه تیم، سایر تیم‌ها و رانندگان کاملاً در سطحی بسیار پایین‌تر قرار می‌گیرند که هیجان و رقابت را در این مسابقات تحت شعاع قرار داده است.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۳۴۷
۲والتری بوتاسفنلاندمرسدس۲۲۳
۳مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ-هوندا۲۱۴
۴سرجیو پرزمکزیکریسینگ پوینت۱۲۵
۵دنیل ریکاردواسترالیارنو۱۱۹
۶کارلوس ساینزاسپانیامکلارن-رنو۱۰۵
۷الکساندر آلبونتایلندردبول ریسینگ-هوندا۱۰۵
۸چارلز لکلرکموناکوفراری۹۸
۹لندو نوریسبریتانیامکلارن-رنو۹۷
۱۰پیر گسلیفرانسهآلفاتوری-هوندا۷۵
۱۱لنس استرولکاناداریسینگ پوینت۷۵
۱۲استبان اکونفرانسهرنو۶۲
۱۳سباستین فتلآلمانفراری۳۳
۱۴دنیل کیاتروسیهآلفاتوری-هوندا۳۲
۱۵نیکو هالکنبرگآلمانریسینگ پوینت (راننده ذخیره)۱۰
۱۶کیمی رایکوننفنلاندآلفارومئو۴
۱۷آنتونیو جیوویناتزیایتالیاآلفا رومئو۴
۱۸جورج راسلبریتانیاویلیامز-مرسدس۳
۱۹رومن گروژانفرانسههاس-فراری۲
۲۰کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۲۱نیکولاس لطیفیکاناداویلیامز-مرسدس۰
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    یه فصل عالی برای مرسدس خیلی حال کردم تبریک به طرفداران.بوتاس هم تو این مسابقه ترکوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ضعف های تاکتیکی و فردی کمر فراری رو شکست
    اگه این ایرادات کمتر یا برطرف بشه رقابت خیلی تنگاتنگ و هیجانی تری رو شاهد خواهیم بود
    و در آخر تبریک به هواداران مرسدس بنز بزرگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    من مشکلی با قهرمانی های مرسدس ندارم، مشکل من و شاید خیلیای دیگه همین تیم هایی هستن که اصلا انگار واسه مسابقه نیومدن فقط اومدن واسه تبلیغ.
    کاش چندتاشون میومدن یِ تکونی به خودشون میدادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. car lover

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    اگ بهم بگن اگه قرار باشه بخابی فردا صب بجا ی راننده فرمول یک ادامه حیات بدی قطعا اون ادم همیلتون نخواهد بود
    احتمالا لکرک
    نمیدونم چرا هنو نتونستم باهاش انس بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Infinite

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (452 ديدگاه)

    تبریک به طرفداران مرسدس و همیلتون. خوشبختانه مرسدس فصل کم نقصی رو پشت سر گذاشت و دوباره کلاس مهندسی و انسجام خودش رو به دیگران نشون داد.
    به امید تکرار موفقیت در فصل آینده… :) تا اسفند ماه و شروع فصل 2020 دلمون برای مسابقات تنگ میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    دیدگاه…بهترینی لوئیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تغییرات پیشنهادی از نظر من برای مسلبقات فورمول1:
    1- در مسابقات باید تاثیر راننده بیشتر بشه.
    یعنی استراتژی رو خود راننده تعیین کنه.و فقط راننده بتونه ارتباط رادیویی رو وصل ویا برقرار کنه.
    2-باید اجازه بدن مسابقات خشن و پر برخورد بشه.
    یعنی داورها باید خیلی کم به ماجرا ورود کنن.
    قانون مثل تفنگه یا باید به همه بدی یا به هیچکی ندی که در هردو حالت عدالت برقرارمیشه.
    3-موقع تصادف وقت میلیوم ها تماشاچی برای خارج کردن ماشین ها هدر میره.
    بنظرم اینجا هم مثل مسابقات لمانزباید لاشه خودروها رو فقط به کنار پیست بکشونن .اینظور هم اتلاف وقت کمتر میشه هم زیبایی بصری مسابقات رو افزایش میده و قطعا تبدیل به بکی از نمادهای فرمول1 خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      داداش چرا باید خشن باشه،اینجوری باشه که خودش یِ عامل دافعه میشه واسش
      درمورد safety car کاملا باهات موافقم خیلی رو مخه چند دور طول میکشه یه ماشینو ببرن بیرون خیلی طولش میدن
      من اگه بخوام قانون اضافه کنم فقط اینو اضافه میکنم که هر راننده باید با همه ی ماشینا برونه تا مشخص شه تاثیر ماشین بیشتره یا راننده ها ، مثلا بعد مسابقه جای جورج راسل و همیلتونو عوض کنن ببینن همیلتون تو اون ماشین هم بهترین هست یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Abbas.Lambo

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دم مرسدس،همیلتون،بوتاس که از بیستم به چهارم رسید(اصلا شانسی نبود) و مکس با اون سبقت زیباش از لکلرک و کسب عنوان سومی راننده ها گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا