مسابقات

گرندپری سیلورستون، پیروزی آسان همیلتون در خانه

دهمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل در سیلورستون انگلستان برگزار شد. درحالی‌که لوئیس همیلتون در خانه انتظار داشت بتواند رکورد بیشترین پول پوزیشن خانگی را کسب کند، این والتری بوتاس بود که تنها با ۶ هزارم ثانیه فاصله توانست خط نخست مسابقه را از آن خود کند. در پشت سر این دو هم لکلرک و ورشتاپن قرار داشتند.


شروع مسابقه بدون تغییر خاصی در ترتیب خودروها همراه بود. بوتاس در حالی پیشتازی خود را حفظ می‌کرد که به‌شدت از سوی هم‌تیمی خود تحت فشار بود. از سویی همیلتون نیز نمی‌خواست پیروزی در خانه را به آسانی حتی به هم‌تیمی خود واگذار کند. از همان ابتدا انتظار می‌رفت تا تیم‌ها با استراتژی حداقل یک پیت استاپ مسابقه را به پایان برسانند. بوتاس زودتر از سایرین به پیت استاپ رفت اما یک حادثه ورق را به نفع رقبای او برگرداند.


خروج آنتونیو جیوویناتزی از پیست و ورود به قسمت سنگی آن، ورود خودروی ایمنی به مسابقه را به همراه داشت تا از این فرصت همیلتون، ورشتاپن و فتل نهایت استفاده را برده و پیت استاپ خود را در این زمان انجام دهند. با این وضعیت همیلتون بدون از دست دادن رتبه نخست خود توانست تایرهای خود را نیز تعویض نماید.


رقابت چارلز لکلرک و مکس ورشتاپن در این مسابقه هم دیدنی بود. بعد از وقایع مسابقه قبلی بین این دو راننده، در این مسابقه هم نبرد میان آنها ادامه داشت. لکلرک توانست یک سبقت بی‌نقص از ورشتاپن بگیرد و در صحنه‌ای دیگر نیز او را به بیرون از پیست هدایت کرد. هرچند این موضوع با شکایت ورشتاپن همراه بود اما درواقع می‌شد آن را نوعی انتقام‌گیری نیز محسوب کرد. ورشتاپن اما دوباره حمله کرد و باز هم لکلرک را پشت سر گذاشت.


اما مهم‌ترین واقعه این مسابقه مابین سباستین فتل و مکس ورشتاپن رخ داد. زمانی که ورشتاپن توانست از فتل نیز سبقت بگیرد، در حمله دوباره فاصله خودروی فتل و ورشتاپن آن‌قدر به هم نزدیک شد که نیروی داون فورس کافی برای عملکرد صحیح ترمزها فراهم نشد و برخوردی شدید بین خودروهای فراری و ردبول اتفاق افتاد به گونه‌ای که هر دو خودرو از پیست خارج شدند. البته فتل سریع‌تر به پیست برگشت و فوراً هم در پیت استاپ، دماغه خودروی او تعویض شد. اما عجیب اینکه ورشتاپن که انتظار می‌رفت آسیب بیشتری به خودروی او وارد شده باشد به مسابقه ادامه داد. فتل توسط داورها به خاطر این صحنه ۱۰ ثانیه جریمه شد. سب در پایان مسابقه فورا به سراغ مکس رفت و بابت این برخورد از او عذرخواهی کرد.

در انتهای مسابقه مرسدس قصد داشت تا برای کسب تک امتیاز سریع‌ترین دور، بوتاس و همیلتون را به پیت استاپ بیاورد. بوتاس به پیت لین رفت اما همیلتون بدون توجه به این موضوع راه خود را ادامه داد تا فاصله او با بوتاس به بیش از ۲۰ ثانیه برسد و بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای، قهرمانی آسان این مسابقه و ششمین قهرمانی خود در خانه را به دست آورد. بوتاس، لکلرک و گسلی هم پشت سر او از خط پایان رد شدند.

سزیع ترین دور پیست توسط لوئیس همیلتون
چارلز لکلرک، راننده برگزیده تماشاگران


این مسابقه نشان داد که خودروهای فراری در مسابقات اخیر کاملاً در سایه خودروهای تیم ردبول قرار گرفته‌اند و البته شانس فراری این بوده که دو راننده ردبول در یک سطح قرار ندارند و پیر گسلی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای فاجعه‌بار ظاهر شده و اگر این‌گونه نبود لااقل تاکنون جای فراری و ردبول در جدول تیمی به‌راحتی عوض شده بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    هفته بعد هم همینه مصخره شده دیگه دوزار هیجان نداره صداش هم که افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    امتیاز سریع ترین دور مسابقه را کی گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش38

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (98 ديدگاه)

      همیلتون دوست عزیز
      با رکورد 1:27.369
      اونم با لاستیک هارد قدیمی
      اونم توی پیستی که به خاطر شرایط جدیدش میگفتن زدنش زیر 1:30 تقریبا غیرممکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همش به خاطر استراتژی نادرست مدیر تیم فراری تیمی که سالها قهرمان فرمول یک بوده رو به خاک سیاه نشونده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی ۹۱۱

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی هر وقت مثل دور قبل که مرسدس خوب کار نمیکنه طرفدارای بقیه تیما میگن مسابقه خوبی بود ولی هر وقت مرسدس اول میشه میگن بی هیجانه خوب مرسدس از بقیه بهتره بخصوص از فراری وردبول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طبق منطق دوستان همه چی از جمله مدیریت اشتباه، ماشین خراب، زمین کج، آسمون ابری، ناداوری، تایر فلان، دلیل قهرمان نشدن فراری هستن، اما عملکرد فوق‌العاده مرسدس و ماشیناش، اصلا اصلا و اصلا، دلیلی برای دور شدن فراری از قهرمانی نیستن! در واقع حاضر هستن هر بهونه‌ای بیارن، اما اعتراف نکنن مرسدس شدیدا تو این سال‌ها پیشرفت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    سال قبل مک لارن عدم موفقیت هاشو متوجه ضعف موتورهای هوندا میدانست اما امسال عملکرد ردبول با موتور های هوندا فوق العاده ست پابه پای فراری و مرسدس رقابت میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      بنظر من الان موتور ماشین های ردبول(موتور هنودا)از موتور فراری به مراتب بهتره
      اوایل فصل فراری بهتر بود ولی الان ردبول بهتره.
      تو مناطق drs ماشین های ردبول معمولا بدون دردسرماشین های فراری رو جا میذارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Hamid...Audi

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    دوست داشتم از اون شاهکار دور آخر همیلتون هم مطلب بنویسین. واقعا مسابقه جذابی بود.
    مخصوصا توی درگیری همیلتون و بوتاس یا مکس و لکلرک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    مرسی از شبکه mbc persia که مسابقات رو live نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا