مسابقات

پرچم‌های قرمز و کلکسیون حوادث در گرندپری توسکان

یک و دوی دیگری برای مرسدس

پیست موجلوی توسکان در ایتالیا برای نخستین بار وارد تقویم مسابقات فرمول یک شده و پذیرای دومین گرندپری این فصل در ایتالیا و نهمین مسابقه این فصل بود. این پیست عالی ۵.۲ کیلومتری متعلق به فراری بوده اما متأسفانه فراری در این فصل چیزی برای نمایش در چنته ندارد. تعیین خط رانندگان فراری نیز با کسب یک رده پنجمی برای لکلرک و یک رده چهاردهمی برای فتل همراه بود. همیلتون و بوتاس در تعیین خط همچنان فراتر از رقبا بودند و خط اول و دوم را در اختیار داشتند. ورشتاپن نیز پشت سر آن‌ها قرار گرفته بود.

خودروهای فراری برای این مسابقه به مناسبت هزارمین مسابقه فراری در فرمول یک به رنگ اولین خودروی مسابقات فراری در سال ۱۹۵۰ درآمده بودند.

استارت مسابقه با حوادث بسیاری همراه بود. بوتاس برخلاف مسابقات اخیر استارت خوبی داشت و توانست به رتبه اول برسد اما همیلتون در ابتدا جا ماند و حتی ورشتاپن نیز در حال عبور از او بود. بااین‌حال مشکل پاوریونیت خودروی ورشتاپن که قبل از مسابقه ظاهر شده بود باعث شد او جا مانده و بیشتر خودروها از او سبقت بگیرند در این میان و در شلوغی ابتدای مسابقه، ساینز اسپین شد و برخوردهای زیادی بین خودروها اتفاق افتاد و در این میان ورشتاپن از پیست خارج شد و نتوانست مجدداً به مسابقه بازگردد. پیر گسلی، قهرمان مسابقه قبلی هم در همین وقایع، از مسابقه خارج شد.

با این واقعه و ورود خودروی قرمز رنگ ایمنی به مسابقه، فتل برای تعویض دماغه خودروی خود به پیت‌استاپ رفت. اما حادثه بزرگ در استارت مجدد و با خروج سیفتی کار رخ داد. خودروها که مابین خط شروع و پایان حضور داشتند با شتاب گیری و سبقت غیرمجاز با یکدیگر برخورد کردند و صحنه‌های عجیب و تراژدی خلق کردند. لطیفی، ساینز، مگنوسن و جیوویناتزی با هم مسابقه را از دست دادند.

بدین ترتیب برای دومین مسابقه پیاپی و در اتفاقی کم‌سابقه، پرچم قرمز به اهتزاز در آمد و خودروها و رانندگان به پیت لین هدایت شدند.

استارت مجدد مسابقه در دور نهم این فرصت را به همیلتون می‌داد که اشتباه خود در استارت اول را جبران کند و همین‌طور هم شد و در نخستین پیچ همیلتون بوتاس را پشت سر گذاشت. لکلرک که باوجود اتفاقات مسابقه به رده سوم رسیده بود، نتوانست از این رده حراست کند و استرول، ریکاردو، البون و پرز به راحتی از او سبقت گرفتند. بدین ترتیب او به پیت‌استاپ رفت و با استراتژی جدیدی با تایرهای هارد مجدداً در رده آخر به مسابقه برگشت.

با خروج هفت ماشین از مسابقه، پیست خلوت‌تر شده و خودروهای مرسدس هم فاصله زیادی با رقبا باز کردند.

بوتاس که در رادیوی تیمی آرزو کرده بود مجدداً سیفتی کار وارد شود، با پنچری و خروج لانس استرول از پیست و برخورد با دیواره پیست به آرزویش رسید. خودروی ریسینگ پوینت که تقریباً در این حادثه نابود شد. بوتاس نیز به سرعت وارد پیت لین شد و تایرهای خود را تعویض کرد. با این وجود پرچم قرمز برای دومین بار در این مسابقه نشان داده شد.

سومین استارت مسابقه برخلاف انتظار بوتاس به نفع او نبود و حتی برای لحظاتی ریکاردو هم از او عبور کرد. در لحظاتی هم الکس آلبون خود را به فاصله دی آر اس بوتاس رساند و زنگ خطر را برای او به صدا در آورد. اما بوتاس مجدداً فاصله خود را با او افزایش داد.

سرانجام لوئیس همیلتون با طی مسافت ۳۰۹.۴۹ کیلومتر توانست پیروز این مسابقه پرحادثه و عجیب و غریب شود. بوتاس پشت سر او سکوی دوم را کسب کرد و آلبون هم رده سوم را به دست آورد. هم اولین سکوی فرمول یک خود را تجربه کرد.

همیلتون همچنین امتیاز سریع‌ترین دور پیست را نیز در دور آخر کسب کرد. دنیل ریکاردو هم که با کسب مقام چهارم، بهترین رتبه این فصل رنو را ثبت کرد بهترین راننده این مسابقه با رأی بینندگان شناخته شد.

سباستین فتل که اعلام شده فصل آینده در تیم ریسینگ پوینت فعلی و آستون مارتین آن زمان رانندگی می‌کند، با کسب رده دهمی به کار خود پایان داد. این برای قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول یک و تیم فراری یک نتیجه تلخ آن هم در خانه محسوب می‌شود. لکلرک دیگر راننده فراری به لطف جریمه ۵ ثانیه‌ای رایکونن توانست رده هشتم را کسب کند.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۳۴۷
۲والتری بوتاسفنلاندمرسدس۲۲۳
۳مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ-هوندا۲۱۴
۴سرجیو پرزمکزیکریسینگ پوینت۱۲۵
۵دنیل ریکاردواسترالیارنو۱۱۹
۶کارلوس ساینزاسپانیامکلارن-رنو۱۰۵
۷الکساندر آلبونتایلندردبول ریسینگ-هوندا۱۰۵
۸چارلز لکلرکموناکوفراری۹۸
۹لندو نوریسبریتانیامکلارن-رنو۹۷
۱۰پیر گسلیفرانسهآلفاتوری-هوندا۷۵
۱۱لنس استرولکاناداریسینگ پوینت۷۵
۱۲استبان اکونفرانسهرنو۶۲
۱۳سباستین فتلآلمانفراری۳۳
۱۴دنیل کیاتروسیهآلفاتوری-هوندا۳۲
۱۵نیکو هالکنبرگآلمانریسینگ پوینت (راننده ذخیره)۱۰
۱۶کیمی رایکوننفنلاندآلفارومئو۴
۱۷آنتونیو جیوویناتزیایتالیاآلفا رومئو۴
۱۸جورج راسلبریتانیاویلیامز-مرسدس۳
۱۹رومن گروژانفرانسههاس-فراری۲
۲۰کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۲۱نیکولاس لطیفیکاناداویلیامز-مرسدس۰
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    هزارمین مسابقه بزرگ ترین تیم تاریخ F1 و برتری مرسدس بنز !!!!
    با اینکه اسب سرکش دوران خوبی رو سپری نمیکنه و چند ساله قهرمان نشده ولی بزرگی خودشو به رُخ رقبا میکشه

    موافقم 22
    مخالفم 43
    1. شاهین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (107 ديدگاه)

      خیلی بی مزه شده فرمول یک واقعا ضعیف شدن فراری خیل از جذابیتش کم کرده اکثر مواقع مرسدس قهرمان میشه
      شده داستان قهرمانی بایرمونیخ تو المان

      موافقم 37
      مخالفم 8
    2. امین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      تنها آدمی هستی که همه رو از فراری متنفر میکنی برزگی خودشو همچنان(ینی الان)به رخ همه میکشه میشه یکم توضیح بدی؟!

      موافقم 33
      مخالفم 4
      1. مانی

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        یعنی‌ با وجود اون تراژدی و دوری چندین ساله مرسدس از فورمولا
        مرسدس به زودی به پر افتخارترین تیم فورمولا ۱ تبدیل میشه

        موافقم 17
        مخالفم 2
      2. SF90 STRADALE

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3897 ديدگاه)

        اینکه فراری قدیمی ترین و پر افتخارترین تیم F1 هست توضیح میخواد ؟؟؟؟
        یعنی اینقدر درکش برای شما سخته ؟؟؟؟
        پسر عموی ۸ ساله منم این موضوع رو به راحتی فهمیده ولی نمیدونم چرا شما …. !!!! ؟؟؟؟

        موافقم 3
        مخالفم 23
        1. Hamed

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (212 ديدگاه)

          دوست عزیز اینو دیگه همه میدونن و کسی نمیتونه منکرش بشه به نظرم اینهمه تاکید و گفتن نداره
          منم فراری فنم ولی الان فعلا تو مارانلو هم کسی به این اهمیت نمیده همه دنبال اینن راهی برای بهتر شدن ماشین پیدا کنن تا این ویترین بازم پربار تر بشه

          موافقم 6
          مخالفم 1
    3. GF/

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      مشکلات فراری بیشترش موقته بخاطر مسائلی که تو تیمشون پیش اومده که این هیچی از ارزشای اون کم نمیکنه و لیاقتشو داره با مرسدس رقابت کنه مرسدس هم که ثابت کرده بهترین موتور و سیستم تعلیق و … ساخته که واقعا حتی دوام موتورش که تو فصلهای قبل مشخص شد که هم بالاترین کارایی و هم بیشترین دوام رو داشت جایی که هوندا همش موتور میسوزوند مرسدس چند مسابقه بیشتر از معمول ادامه میداد ملاک ها اینجا مشخص میشه نه تو خودروهای تجاری تولیدی چون اونا برمیگرده به استراتژی تولید و روش تولید ( درمورد دوام استهلاک ) و هر خودروسازی میتونه انجامش بده درهر حال امیدوارم تا آخر فصل فراری برگرده به وضعیت مناسب خودش.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. رامین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چه شیر تو شیری بود :))

    موافقم 22
    مخالفم 0
  3. MASIHA

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    من زیاد از فرمول یک سر در نمیارم راستش
    ولی عملکرد مرسدس عالیه

    موافقم 22
    مخالفم 0
  4. Hussein

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    واقعا چرا فراری دیگه مثل قبل نیست؟؟؟??
    همش مرسدس و ردبول
    یکی نیست به سرپرست و مدیر تیم فراری بگه حاجی شرافتا یه حرکتی بزن چه خبرتونه چه خبرتووننههههه همش گند میزنین

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      هیچی کم آوردن همیشه که قرار نیس یه فراری باشه شاید ۳ سال بعد کلا بره تیم پولوخ تاش روت بیاد فراری هس دیگه یه کمپانی هست کم آورده ضعیف شده خیلی وقته تو f1 چیزی تو چنته نداره همین

      موافقم 18
      مخالفم 10
  5. Erfan

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (162 ديدگاه)

    پیست های قدیمی مثل این پیست بدلیل رخ دادن حوادث همیشه پرهیجان هستن بر خلاف پیست های مدرن و کوچیک امروزی

    موافقم 23
    مخالفم 1
  6. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    مرسدس بنز بدجوری داره قدرتشو به رخ رقبا میکشه
    بالاترین تکنولوژی موتور اسپرت و f1 در دستان مرسدس بنز

    موافقم 22
    مخالفم 6
  7. hamid

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تبریک میگم به مرسدس کبیر
    اما یه مشکلی خیلی بزرگی که الان و همینطور تو چند سال اخیر اتفاق افتاده این که برای همه عادی شده رتبه اول و دوم مرسدس بنز و بقیه برای سوم شدن میجنگن که اونم لذت خاصی برای برند های دیگه نداره .
    بنظرم باید یه فکری به حال خودشون بکنن مخصوصا فراری که پر افتخارترین هست تو فرمول 1 و همینطور مکلارن …خیلی عملکرد ضعیفی رو دارن که احتمال خیلی زیاد از نظر فنی باشه چرا که راننده ی مثل فتل قهرمان 4 دوره راننده ی کمی نیست .
    وقتی به مسابقه ها که نگاه میکنم تو خط مستقیم لوئیس همیلتون راحت خودروهای دیگر پشت سر میزاره این قطعا خودروی مرسدس بنز از بقیه سریعتر هستش .
    و در آخر اگه به همین منوال پیش بره فرمول 1 هیچ هیجان و لذتی نخواهد داشت .

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. امین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      شاید ۱۵ سال بعد تو چنین روزی هیچکدوم از تیم های فراری و مک و ردبول نباشن و کلا f1 از هم بپاشه که مرسدس برندس ما چیکاره ایم خخخخ?

      موافقم 16
      مخالفم 2
  8. AMG///

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بوم بوم AMG
    مرسدس مثل همیشه گل کاشت
    به مکلارن ها هم تبریک میگم این مسابقه واقعا خوب بودن
    دمشون گرم

    موافقم 17
    مخالفم 8
  9. امیر

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    عجب هیجانی داشت ?
    ۸ تا ماشین رفتن تو باقالیا
    .
    .
    .
    فقط رنگ جدید ماشینهای فراری رو کجای دلم بزارم!!! ?

    موافقم 20
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا