مسابقات

گرندپری فرانسه و یکه‌تازی آسان مرسدس

هشتمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل در پیست پیرلی فرانسه و در آب و هوایی آفتابی برگزار شد. درحالی‌که رانندگان مرسدس خط اول و دوم را در اختیار داشتند می‌شد انتظار داشت که با این خودروهای سریع تا انتهای مسابقه نیز همین روند را حفظ کرده و یک-دوی دیگری را به نام این تیم رقم بزنند.


از سوی دیگر در خط سوم چارلز لکلرک از فراری قرار گرفته بود و هم‌تیمی او سباستین فتل نیز به علت نقص فنی ناچار از رده هفتم مسابقه را استارت زد.


از همان شروع مسابقه رانندگان پیشتاز تا حد زیادی فاصله خود را از دیگران باز کردند و در این میان همیلتون و بوتاس هم به‌خوبی در جلوی مسابقه قرار گرفتند. با این حال درگیری‌های جذاب‌تر بیشتر در میانه مسابقه و بین رانندگان میانی دیده می‌شد. تنها امید برای جذاب شدن مسابقه هم تلاش‌های فتل برای رسیدن به پیشتازان بود که البته با تأخیری زیاد صورت گرفت و بدتر از آن اینکه با استراتژی تعویض دیرهنگام تایرهای خودروی او امکان رقابت با ورشتاپن در رتبه چهارم هم دشوار شد.

خودروهای سریع مرسدس در این پیست اجازه خودنمایی به سایر تیم‌ها را نمی‌دادند و سریع‌ترین دورهای پیست نیز عموماً توسط دو راننده این تیم زده می‌شد. شوری این قضیه آن‌قدر شد که به جای رقابت بر سر به چنگ آورد قهرمانی، رانندگان فراری و ردبول بر سر به دست آورد تک امتیاز سریع‌ترین دور پیست در دورهای آخر اقدام کردند. در نهایت فتل توانست این امتیاز را از آن خود کند.


سرانجام پس از ۵۳ دور نسبتاً کسل‌کننده در این پیست ۵.۸ کیلومتری با پیروزی لوئیس همیلتون و دومی والتری بوتاس به پایان رسید. لکلرک که در دور پایانی فشار خوبی به بوتاس وارد کرده بود نتوانست نتیجه را تغییر دهد و چهار راننده نخست همان ترتیب شروع مسابقه را در نهایت هم حفظ کردند.

FORMULA 1 FRANCE hamilton
سریع‌ترین دور این مسابقه هم همانطور که گفته شد به سباستین فتل تعلق یافت. بهترین راننده از دید تماشاگران هم لندونوریس شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    ظاهرا از الان باید مرسدس قهرمان و همیلتون هم نفر اول بدونیم تا سال اینده ببینیم چی میشه مگه تا اخر فصل بخواد اتفاقات عجیب رخ بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      حاله آدم از فرمول1 بهم میخوره.چی میشد به جاش ایندی500 میزاشتن خیلی خفنتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    فقط ۲ دور اخر کمی جذابیت داشت بازی تیم ملی والیبال با اینکه باخت از این بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hamid...Audi

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    امروز همیلتون نا جوانمردانه سریع بود.فکر کنم ۳۰ بار سریع ترین دور مسابقه رو جابه جا کرد و تو دور آخر فتل با لاستیک های نو تونست با کمتر از ۰.۱ ثانیه اختلاف یک امتیاز رو مال خودش کنه درصورتی که همیلتون وقتی رکورد رو میزد لاستیک هاش بالای ۳۰ دور کار کرده بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مرتضی مقدم

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اونایی ک میگفتن با تغییر قوانین مرسدس نابود میشه الان دقیقا کجان ک جیکشون در نمیاد؟مرسدس پیشرو و انعطاف پذیره.تحت هر شرایطی میتونه کار خودشو انجام بده.اینجا هم بخوبی ثابت کرد بالاترین سطح دانش خودرو رو در اختیار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کورش

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    چه میکنه این مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    من دیشب از تکرارش چند دوری را دیدم خوشبختانه این چند دوری که من دیدم چندتا صحنه هیجانی داشت. دو سه تا سبقت دیدیم. هر چند من طرفدار تیم خاصی نیستم ولی انصافا باید به همیلتون و تیم مرسدس خسته نباشید گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا