مسابقات

گرندپری موناکو با یاد نیکی لائودا و پیروزی همیلتون

مسابقه فرمول یک موناکو نمی‌توانست کلیشه‌ای‌تر از این آغاز شود. پول پوزیشن این مسابقه را لوئیس همیلتون به دست آورده بود و والتری بوتاس هم از خط دوم مسابقه را آغاز کرده بود. رده‌های دوم و سوم هم در دست رانندگان ردبول و فراری یعنی مکس ورشتاپن و سباستین فتل بود.


مسابقه در حالی آغاز شد که احتمال بارش باران استراتژی تیم‌ها را تغییر داده بود. در این میان اسپین شدن چارلز لکلرک و از بین رفتن تایر عقب او در دور دهم باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد. بسیاری از رانندگان نیز از این فرصت برای پیت استاپ و تعویض تایر بهره بردند اما برخورد بوتاس با ورشتاپن نیز در همین حین اتفاق افتاد. ورشتاپن در هنگام خروج از پیت استاپ با بوتاس برخورد کرد. لکلرک نیز بعد از آسیبی که به کفی خودروی او وارد شده بود ناچار به ترک مسابقه شد.


نتیجه برخورد با بوتاس، پنج ثانیه جریمه برای ورشتاپن بود. با این وجود مکس حتی برای سبقت از همیلتون و پیشتازی در مسابقه به‌شدت فشار آورد. هدف او پیشتازی در مسابقه و باز کردن فاصله‌ای حداقل ۵ ثانیه‌ای با رقبا بود تا بتواند این پنالتی را جبران نماید. از نیمه مسابقه تلاش‌های ورشتاپن برای سبقت از همیلتون شروع شده بود و در عین حال نیز همیلتون نگرانی خود را از وضعیت تایرهای خود بارها به تیم اعلام کرده بود. به‌گونه‌ای حتی در رادیو اعلام کرد که با این وضعیت مسابقه را خواهد باخت. به نظر می‌رسید مرسدس به دقت استراتژی خود را با محافظه‌کاری در برابر ردبول و همچنین امکان بارش باران تنظیم می‌کرد.


هرچه مسابقه به انتها نزدیک‌تر می‌شد هیجان بیشتری برای کسب مقام قهرمانی به وجود می‌آمد. با این وجود به علت شکل خاص پیست خیابانی موناکو، امکان استفاده از دی آر اس و سبقت‌گیری نیز مهیا نبود. برخورد ورشتاپن با همیلتون در یک دور مانده به پایان مسابقه نیز اوج هیجان در این دقایق بود.

اما در نهایت معجزه‌ای که همیلتون بدان باور نداشت به وقوع پیوست و او بدون نیاز به تعویض تایرهای مدیوم خود توانست بیش از نیمی از مسابقه، ورشتاپن را پشت سر خود نگاه دارد. در واقع دفاع همیلتون، هدیه‌ای به هم تیمی‌اش بوتاس نیز محسوب می‌شد که زخم خورده ورشتاپن در این مسابقه بود ولی توانست سکوی سوم را از آن خود نماید. جالب این که ورشتاپن توسط تماشاگران به عنوان راننده برتر این مسابقه شناخته شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    مسابقه به صف شدن ماشین های فرمول یک واقعا پشیمونم که نشستم دو ساعت نگاهش کردم.واقعا باید فکری به حال این فرمول یک بکنن روز به روز بی هیجان تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بالاتر از مرسدس نداریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مانی خوشبین هم در جایگاه تماشاگران ویژه حضور داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amin

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مرسدس بقیه گراندپری هارو با کلاس A هم شرکت کنه قهرمانه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لحظاتی پایانی جذاب بود رقابت تنگاتنگ هملیتون و ورشتاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نیما

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (336 ديدگاه)

    من یه بخشی از این مسابقه رو دیدم.
    بابا تو این مسیر اصلا نمیشه سبقت گرقت. این چه مسابقه ایه. هر کی اول حرکت کنه همون اول میشه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.به نظر من وتل خیلی امید داشت که رستپن با همیلتون برخورد کنه تا بتونه جایگاه اول رو به دست بیاره،البته دور ما قبل آخر چیزی نموند که این اتفاق بیفته ولی نشد.امید وارم فراری به روزای خوب برگرده تا مسابقات جذاب بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عرفان

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (480 ديدگاه)

    افتضاح فراری
    کی این تیم فراری درست میشه دوباره
    چقد از استراتژیست احمق ضربه بخوریم
    خدایا بسه دیگه خسته شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hamid...Audi

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    فکر کنم راننده برتر از دید تماشاگران پیر گسلی شد.
    آخرش عکس اونو گوشه تصویر نشون داد( شایدم به خاطر fastest lap بود دقیق یادم نیست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجید

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.فکر میکنم فتل به امید اینکه در رقابت رستپن با همیلتون اتفاقی بیفته و حادثه ای پیش بیاد کنترل شده پشت این دو راننده رانندگی میکرد که البته دور ما قبل آخر اگه کمی برخورد رستپن و همیلتون شدیدتر می‌بود فتل به راحتی میتونید اول بشه.به امید اینکه فراری به روزای خوبش برسه تا رقابت ها جذابتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AMG 63

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بوتاس موقع خروج از پیت لین جلوى فتل بود ، چطورى سوم شد ؟!
    وقتى از پیت در اومدن پرچم زرد بود که

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMG 63

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      تو سایت دیگه خوندم .
      بوتاس بار اول مدیوم میندازه بعد از برخورد با مکس ، تیم احتمال میده پنچر کنه ، دوباره میارنش پیت لین هارد میندازن واسش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. More

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان لکلرک کی اسپین شد؟
    منظورتون برخورد با هالکنبرگه؟ به اونم میگن اسپین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا