مسابقات

یک‌دوی فراری در گرندپری سنگاپور

بعد از دو پیروزی پیاپی و سه پول پوزیشن پشت سرهم، چارلز لکلرک آمده بود تا یک هتریک شگفت‌انگیز را در سنگاپور به نام خود بزند.


استراتژی تیم‌ها در این مسابقه برای تعیین تعداد پیت استاپ و استفاده از تایرها نیز بسیار مهم بود. از همان ابتدای مسابقه نیز ترتیب لکلرک، همیلتون و فتل حفظ شد و پشت سر آنها نیز ورشتاپن و بوتاس قرار داشتند. در این زمان اکثر راننده‌ها برای مدیریت تایرهای خود حتی از درگیر شدن نیز خودداری می‌کردند. بنابراین رقابت در فضایی بدون هیجان جریان داشت.


ابتدا خودروهای فراری برای تعویض تایر اقدام کردند. البته جای دو راننده فراری بعد از این مرحله عوض شد و لکلرک پشت سر فتل بیرون آمد. بوتاس کمی بعد به پیت استاپ رفت اما همیلتون مدت بیشتری در پیست باقی ماند. این پافشاری او باوجود تایرهای فرسوده، باعث از دست دادن زمان شد. در این زمان، آنتونی جیوویناتزی از آلفارومئو این فرصت را یافت تا چندین دور، پیشتاز مسابقه باشد. عبور از ترافیک پیش رو برای خودروهای فراری، مرسدس و ردبول و سبقت‌های این لحظات تنها زمان جذاب این مسابقه تا نیمه آن بود. برخورد گروژان و راسل در این زمان باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد. شاید اگر این اتفاق چند دور زودتر افتاده بود، استراتژی تیم‌ها و سرنوشت مسابقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.


با اینکه خودروی ایمنی در دور ۴۰ از پیست خارج شد اما این موضوع دیری نپایید تا با مشکل فنی سرجیو پرز و توقف خودروی او باز هم شاهد جولان خودروی ایمنی در جلوی خودروها باشیم.
تصادف کویات و رایکونن برای سومین بار باعث ورود سیفتی کار به جریان مسابقه شد.

با شروع مسابقه باز هم شاهد فشار لکلرک به هم‌تیمی‌اش فتل بودیم. لکلرک از تیم خواست تا اجازه رقابت عادلانه را به او بدهند. از سویی تیم فراری هم می‌خواست یک-دویی دلپذیر در این مسابقه داشته باشد و ریسک یک رقابت درون تیمی را نمی‌پذیرفت. فتل هم ظاهراً نمی‌خواست این فرصت را از دست بدهد و با زدن سریع‌ترین دورها اجازه نزدیک شدن را به لکلرک نمی‌داد.


این یکی از معدود مسابقاتی در این چند فصل اخیر بود که هیچ‌کدام از رانندگان مرسدس نتوانستند سکویی کسب کنند. همیلتون خیلی دیرهنگام شروع به فشار روی ورشتاپن کرد. درحالی‌که دیگر دیر شده بود. شاید دلیل اینکه او رتبه دومی اول مسابقه را با چهارم عوض کرد در استراتژی اشتباه او در تعویض تایر بود. از سویی این یکی از معدود مسابقات فراری در این سال‌های اخیر بود که با یک‌دوی تیمی تمام می‌شد و این موضوع برای طرفداران این تیم هم بسیار دلپذیر است. فراری در این چند مسابقه اخیر کاملاً دگرگون شده و کاملاً نشان داده که حریف قدر و خطرناکی است.

فتل علاوه بر کسب امتیاز قهرمانی، توسط تماشاگران این مسابقه به عنوان راننده برتر این مسابقه نیز انتخاب شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    آیا شیر خفته بیدار شده ؟؟؟؟
    هرچی هست باید به آینده فراری با لکلرک خوشبین بود
    و در آخر تبریک به هواداران ❤ فراری ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اینا همش یه نمایش مضحک برای برگردوندن تماشاچیاست.میخوان بگن فرمول یکنواخت نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SFXSuperFast

      ۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (263 ديدگاه)

      یادتونه گفتم فراری از خاکستر خودش بلند میشه و این ماشین با آپدیت غول میشه؟
      ماشینی ک موتورش فوق العاده س میشه بهش امیدوار بود
      2020قوانینش با امسال یکیه
      ما قهرمانیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    مرسدسی که به استراتژی های خوبش تو این چند سال اخیر موفقیت های زیادی کسب کرده بود تو این زمینه اشتباه کرد شانس با مرسدس یار بوده که مسابقات به پایان خودش داره نزدیک میشه وگرنه با این عملکرد شون تو این ۳ مسابقه عمرا اول میشدن ای کاش به جای اینکه با بوتاس یک سال تمدید میکردن به دنبال ورشتاپن بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    چ عجب. یکم تنوع توی فرمولا وان دیده شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    با اینکه خودم طرفدار سرسخت مرسدسم و از باختش ناراحت،ولی خوشحالم که حداقل از اون یکنواختی همیشگی یه مدته خلاص شدیم،حالا یا مرسدس یکم افت داشته یا فراری بهتر شده رو دقیق نمیدونم ولی هر چی هس نمیشه از پیشرفت لکلرک چشم پوشی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. الیور تویست

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فورزا فراری . گرانده سب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. 

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با تبریک به طرفداران فراری مسابقه ی بسیار زیبا و هیجان انگیزی بود. بالاخره فتل دوباره این حس قهرمانی رو بعد از قریب به یک سال تجربه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا