موتورسیکلت

بررسی موتورسیکلت‌های بازار ایران: پالس 200ns و 220

از آنجایی که موتورسیکلت‌هایی با حجم پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان‌تر و به صرفه‌تر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند و همچنین به دلیل درخواست‌های متعددی که از سوی شما مخاطبان محترم سایت پدال مطرح شد، تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکت‌هایی با حجم‌های پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سی‌سی‌ها بررسی کنیم.

اما تنها دلیل انتشار این سری از مقالات بررسی موتورسیکلت‌های کمتر از ۲۵۰ سی‌سی موجود در بازار ایران نخواهد بود و همان‌گونه که از تیتر این مقاله پیداست، ما در سایت پدال به فکر علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های سنگین نیز هستیم و در قسمت‌های آتی این مقاله به بررسی موتورسیکلت‌هایی با حجم‌های انجین بالاتر از ۲۵۰ سی‌سی هم خواهیم پرداخت.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سی‌سی‌ها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گسترده‌تری است که موتورسیکلت‌هایی با این حجم انجین در بازار یافت می‌شوند؛ اما امکان دارد در این سری از مقالات به سراغ کمتر از ۲۵۰ سی‌سی‌هایی برویم که از برخی موتورسیکلت‌هایی با حجم انجین بیشتر از خود نیز گران‌تر باشند.

لوگوی شرکت باجاج
لوگوی شرکت باجاج

۱- پولسار (پالس) ۲۰۰ns:

کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۸۹ شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکت‌های نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره می‌برد. از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌نماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلی‌ها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

انجین:
همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی می‌بینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانی‌ها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوت‌های بزرگی دارند اما از آنجایی که در این مقاله قصد مقایسه این دو موتورسیکلت را نداریم، بیشتر از این با این ادعای شرکت سازنده کار نداریم و می‌گذاریم تا با این ادعای خود خوش باشند البته اگر منصفانه به این ماجرا نگاه کنیم تفاوت قیمتی که بین این دو موتورسیکلت وجود دارد خود به خود مقایسه آنها را به کاری عبس و بیهوده بدل می‌کند پس ما هم این موتورسیکلت و ویژگی‌هایش را مستقلا بررسی خواهیم کرد و بررسی Duke 200 را هم بعدا انجام خواهیم داد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹.۵ سی‌سی بهره می‌برد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه‌ای و و حداکثر گشتاور ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن ۱۴۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار می‌رود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا ۹ ثانیه‌ای را برای ۲۰۰ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
حداکثر سرعت اسمی ۲۰۰ns در مشخصات آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر می‌خواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

چیزی که کمی در مورد انجین ۲۰۰ns عجیب به نظر می‌رسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع ۱۸ درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع ۲۷ درصد و نسبت به انجین های تک شمع ۵۰ درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition می‌باشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد می‌کند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمی‌کنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانی‌های بزرگ‌تر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستم‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گران‌تری هم استفاده کنند می‌توانند به همان میزان محصولاتشان را گران‌تر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانی‌های کوچک‌تر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سیستم سوخت رسانی: در حالی که کمپانی‌های بزرگ دنیا در حال ارتقای سطح سیستم سوخت رسانی انژکتور خود به جهت مصرف و آلایندگی کمتر و کارایی بیشتر هستند ما باید موتورسیکلتی را برسی کنیم که همچنان از سیستم منسوخ کاربراتور برای سوخت رسانی به انجین استفاده می‌کند و ادعای رقابت با KTM Duke 200 را دارد که از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) ساخت کمپانی مطرح BOSCH بهره می‌برد. قرار نبود این دو موتورسیکلت را با هم مقایسه کنیم ولی تا همین اندازه بدانید که شباهت آنان فقط در حد حجم انجین است، همین و بس. سرعت و شتاب پایین هم از جمله معایب مهم این نوع سیسیتم سوخت رسانی هستند.
سیستم خنک کننده: در ابتدا چون در اطلاعات اولیه منتشرشده از سوی کمپانی باجاج، سیستم خنک‌کننده انجین این موتورسیکلت Liquid cooled به معنای مایع خنک نوشته شده بود، خیلی از دوست‌داران موتورسیکلت در ایران منتظر حضور یک موتورسیکلت رادیات‌دار و آب‌خنک بودند، انتظاری که با اطلاعات منتشرشده از این موتورسیکلت در سایت شرکت مونتاژ کننده همخوانی نداشت و در سایت این شرکت سیستم هوا-روغن خنک برای انجین این موتورسیکلت ذکر شده بود که البته این سردرگمی، با عرضه این محصول در بازار کشورمان جای خود را به خرسندی خریداران داد چراکه ۲۰۰ns از رادیات آب بهره برده و با آب خنک می‌شود و این مورد جزء نقاط قوت این موتورسیکلت محسوب خواهد شد.

Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

طراحی ظاهری:
در مورد طراحی ظاهر این موتورسیکلت می‌توانیم بگوییم که واقعا همه چیز به خوبی از آب در آمده و تیم طراحان به خوبی توانسته‌اند تا ظاهر یک موتورسیکلت نیکد را برای مخاطب تداعی کنند. هم ترکیب رنگ‌ها و هم خطوط و زوایای بکار رفته شده در طراحی بدنه و مخصوصا شکل چراغ جلو و زاویه قرار گیری آن نسبت به بدنه، همگی از دلایل جذابیت ظاهری این موتورسیکلت نزد نیکد دوستان است. جالب توجه‌ترین نکته در طراحی ۲۰۰ns را می‌توانیم طراحی اگزوز آن در زیر بدنه بدانیم به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه می‌کنید اصلا اگزوز را نمی‌بینید و این امر به ۲۰۰ns زیبایی دوچندانی بخشیده است. و در آخر از طراحی و نحوه قرارگیری ترک نشین و همچنین چراغ عقب LED وزیبای این موتورسیکلت هم نمی‌توان غافل شد. نکته دیگری که در مورد شکل ظاهری ۲۰۰ns وجود دارد شباهت زیاد آن به pulsar 135ls است.
و البته همه این‌ها وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید طرح اصلی این موتورسیکلت زاییده‌ی افکار طراح آلمانی و معروف شرکت خودروسازی BMW ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) است.
در رتبه بندی، محبوب‌ترین رنگ این موتورسیکلت را می‌توان رنگ مشکی دانست و بعد از آن به ترتیب رنگ‌های زرد و قرمز قرار می‌گیرند.

Pulsar 200ns headlight
Pulsar 200ns headlight

مهمترین نقاط قوت :۲۰۰ns

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.
  • طراحی جذاب.
  • گیربکس ۶ دنده.
  • برخورداری از سیستم آب‌خنک

مهمترین نقاط ضعف ۲۰۰ns:

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب پایین در سرعت بالا.
  • وزن زیاد.
Pulsar 200ns
Pulsar 200ns

سایر مشخصات Pulsar 200NS :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان : ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹.۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
جعبه دنده : ۶ دنده
گنجایش مخزن سوخت : ۱۲ لیتر
ترمز جلو: تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۱۰۰/۸۰-۱۷
تایر عقب : ۱۳۰/۷۰-۱۷
قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

۲- پولسار ۲۲۰:

یکی دیگر از محصولات کمپانی باجاج هندوستان که نزد موتورسیکلت دوستان در ایران شناخته شده است و خیلی قبل‌تر از ۲۰۰ns وارد بازار ایران شد پولسار ۲۲۰ نام دارد. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی برای اولین بار اقدام به تولید یک موتورسیکلت با حجم انجین بیش‌تر از ۲۰۰ سی‌سی نمود، مسئولان باجاج در آن زمان دلیل تولید این موتورسیکلت را قدیمی شدن پولسار۲۰۰ اعلام کردند و تصریح کردند که بعد از تولید انبوه این موتورسیکلت، پولسار۲۰۰ را کاملا از خط تولید خارج می‌کنند؛ وعده که با گذشت زمان رنگ حقیقت به خود گرفت و دیگر شاهد تولید پولسار۲۰۰ نیستیم.

Pulsar 220
Pulsar 220

Pulsar 220 در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین در ایران عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو شد و هنوز هم که هنوزه طرف داران خاص خود را دارد و خیلی‌ها علی‌رغم قدیمی‌تر بودن، آن را به ۲۰۰ns ترجیح می‌دهند که البته نمی‌توان تاثیر قیمت را در این نگرش بی دلیل دانست و از طرفی عموما موتورسیکلت دوستان ترجیح می‌دهند تا با هزینه کمتر موتورسیکلتی با حجم انجین بالاتر سوار شوند اما نباید فراموش کرد که همه چیزه یک موتورسیکلت، حجم انجین آن نیست. اگر قرار باشد که بدون ارتقای تکلونوژی فقط به دنبال افزایش حجم انجین باشیم، تنها با مصرف بیشتر، آلودگی بیشتر و ناکار آمادی رو به رو خواهیم شد همانگونه که موتورسیکلت‌‌هایی با حجم انجین کمتر که در این سال‌ها تولید می‌شوند توانایی رقابت با انجین‌هایی با حجم چند برابری خود را که در دهه‌های قبل تولید می‌شدند را دارند و سرانجام این رقابت نیز برتری با اختلاف فاحش در تمامی زمینه‌ها، از آن موتورسیکلت‌های امروزی است.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

انجین:
همانطورکه گفتیم بیشترین حجم انجین تولید شده در کمپانی باجاج را اولین بار بر روی موتورسیکلت پولسار۲۲۰ شاهد بودیم که البته بعدا از آن هم فقط برای موتورسیکلت اونجر۲۲۰ این اتفاق تکرار شد. حجم انجین این موتورسیکلت دقیقا ۲۲۰ سی‌سی بوده و قدرت تولید شده توسط آن نیز برابر با ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه‌ و حداکثر گشتاور ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه است. توان ۲۱.۴ اسب بخار برای موتورسیکلتی با وزن ۱۵۰ کیلوگرم چیزی جز شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه را در پی نداشته است، شتابی که می‌توانیم آن را فاجعه بدانیم و طبیعی است که با این وضعیت، کارخانه سازنده حداکثر سرعت اسمی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مشخصات آن ذکر کرده باشد. پس اگر سرعت و شتاب برای شما مهم است توصیه می‌کنیم که اصلا به این گزینه فکر هم نکنید.

نکته دیگری هم که در مورد انجین این این موتورسیکلت وجود دارد، استفاده از دو شمع در سیستم احتراق است (تفاوت کارایی در قسمت بالای همین مطلب و در قسمت انجین ۲۲۰ns توضیح داده شد).

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سیستم سوخت رسانی: پولسار۲۲۰ هم به مانند ۲۰۰ns از سیستم سوخت رسانی کاربراتور استفاده می‌کند، از آنجایی در مطالب فوق در مورد این سیستم صحبت کردیم، دیگر مضررات و معایب این سیستم سوخت رسانی را تکرار نمی‌کنیم.
سیستم خنک کننده: این موتورسیکلت برخلاف ۲۰۰ns از سیستم خنک‌کنندگی هوا – روغن خنک بهره می‌برد که می‌توانیم با توجه به مصرف شهری آن، این سیسیتم را جزء مزیت‌های این موتورسیکلت بدانیم. عملکرد سیستم کاهش دمای انجین در پولسار۲۲۰ دقیقا به این شکل است که ابتدا با جریان عبوری هوا، انجین خنک می‌شود وسپس با بالاتر رفتن دمای انجین، روغن نیز به چرخه کاهش دمای انجین وارد می‌شود.

Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

طراحی ظاهری:
ار آنجایی که این موتورسیکلت در طبقه بندی استریت فایتر (Street Fighter) قرار می‌گیرد باید بگوییم که در قیاس با هم ردیفانش، طراحی ظاهری کاملا تاسف بار و ناهمگون به نظر می‌رسد و بیشتر این ناهماهنگی نیز مربوط به اندازه و فرم قسمت سر (Head) موتورسیکلت و نحوه اتصال آن به بدنه است.
اگر چراغ جلوی پولسار۲۲۰ را مستقل از بدنه بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم که این موتورسیکلت از یک چراغ زیبا بهره می‌برد و علاوه بر این زیبایی این چراغ‌ از جنس چراغ‌های منشوری (پریزماتیک) طراحی شده است تا علاوه بر مصرف انرژی کمتر شاهد روشنایی قابل توجهی باشیم.

Bajaj Pulsar 220 head light
Bajaj Pulsar 220 head light

از لحاظ محبوبیت در رنگ بندی‌های مختلف این موتورسیکلت هم ابتدا رنگ مشکی از محبوبیت بیشتری نزد خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگ‌های قرمز و آبی قرار دارند.

مهمترین نقاط قوت پولسار۲۲۰ :

  • مقرون به صرفه بودن.
  • استفاده از کمک فنر گازی.

مهمترین نقاط ضعف پولسار۲۲۰ :

  • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
  • شتاب و سرعت پایین.
  • وزن زیاد.
  • طراحی غیر جذاب.
Bajaj Pulsar 220
Bajaj Pulsar 220

سایر مشخصات پولسار۲۲۰ :
نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه.
حداکثر توان : ۱۵.۷ کیلووات (۲۱.۴ اسب بخار) در ۸.۵۰۰ دور در دقیقه‌.
حداکثر گشتاور: ۱۹.۱۲ نیوتون متر در ۷.۰۰۰ دور در دقیقه.
سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک.
جعبه دنده : ۵ دنده.
گنجایش مخزن سوخت : ۱۵ لیتر.
تعلیق جلو: دوشاخ تلسکوپی.
تعلیق عقب: دو کمک فنر گازی.
ترمز جلو: تک دیسک ۲۶۰ میلیمتری .
ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
تایر جلو : ۹۰/۹۰-۱۷
تایر عقب : ۱۲۰/۸۰-۱۷

قیمت: در حال حاضر Pulsar 220 با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

پایان قسمت اول
در قسمت بعد به بررسی ۱۲۵و KTM Duke 200 خواهیم پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۲۷۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Ns موتور خیلی خوبیه از نظر شتاب و سرعت عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي اصغر

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان گلم،یه نظر از دوستان میخواستم که من میخوام موتور بردارم نمیدونم اپاچی بر دارم یا ان اس،کدوم بهتره در کل؟
    ممنون میشم هر کسی یه نظری بده ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirali

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز با توجه به موتوریت و شتاب و سرعت و از لحاظ فنی ns بهترین انتخاب تو این رنج قیمت برای خریداران هست.
      آپاچی تفاوت زیادی با هندا نداره و از لحاظ خرجی کمتر از ns هست.
      البته باید در نظر داشت که ns رو باید به موقع تیم گیری و مراقبت کنی.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش آپاچی کجاش شبیه هنداس .من با صد کیلومتر سرعت تو ۱۵ متر ترمز گرفتم میخکوب وایستاد.یه احمق با پرشیا خیابون رو قیچی کرد اومد جلوم.اگر هندا بود فاتحه.آپاچی سرعت امنیت اصطحلاک کم قطعات خیلی ارزون و فراون.و خیلی چیزای دیگه داره.توروخدا دیگه از این راهنماییها نکنید ملت رو.آپاچی رو بورس ترین موتور فلحاله.خرکار و قدرتمند و خوشدست و مانور بالا برعکس پالس ان اس و آر اس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. meysam

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ان اس بهتره . آپاچی بخری پشیمونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارش

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ان اس سر تر خوب

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مرتضی

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      Ns150 از نظر قیمت و کیفیت و شتاب و طراحی بهترین گزینست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۱۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (5 ديدگاه)

        چیییییی ns 150 اشغال ترین موتوره بازاره اینا از هر تعمیرکاری بپرسی بت میگه البته بعده بنلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میعاد

          ۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اقا شماها مشکلتون با بنلی چیه؟ از سال ۹۵ بیشتر مدلاشو داشتم و دارم این موتور بنلی از موتور های هندی که سریع یاتاقان و شاتون میزنن خیلی بهتره ns ۲۰۰ داشتم از وقتی که بنلی ۳۰۰ گرفتم اصلا سمت ان اس نرفتنم همون صدایه بنلی ۳۰۰ میارزه به ns اشغال این هندیا فکر نکنید خیلی موتورای خوبین بنلی تو ایران یکی از بهترین موتوراست بنلی ۱ پله از هندی ها بالاتر ۱پله از ژاپنی ها پایین تر انقدر تو سر این بچه سنگین وحشی نزنین

          موافقم 3
          مخالفم 1
  3. Pilot

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.میخواستم بدونم پالس های ns200 که 2017 تولید میکنن انژکتور هستن؟
    راجع به اون مدل اطلاعاتی رو اگر بزارید ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خواستم بدون تو قیمت پنج تومن چی بخرم خوبه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آپاچی نیو فیس ۹۴یا ۹۵

      ولی میتونی ۲۰۰ns بردار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مجتبی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده اولین موتورم رو میخوام خریداری کنم چیزی حدودا 10 یا نهایت 11 میل میتونم هزینه کنم به نظرتون با این قیمت بهترین موتور زیر 250 منظور پلاک خور چی میتونم بگیرم؟ اگر هم کسی موتور دایلیم 250 یا مگلی 250 یا همین ns220 رو داشته باشه ممنون میشم بهم تو تلگرام پیام بده تا یه مشورتی ازش بگیرم .
    [حذف ای دی تلگرام به دلیل مقررات]

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. hossein

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.
    در واقع میخوام یک موتور ۲۵۰cc باشه در قیمت های پنج میل تا حد اکثر هفت میلیونی.
    میخواستم یک راهنمایی کنید و چندپیشنهاد بدید،ممنون ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پیمان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگلی250ازهرلحاظ از این اشغالا بهتره
    فقط مگلی250

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مرد تنهای شب

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط از نظر ظاهری کم مصرفی زیبایی همچی فقط اپاچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظرتون در حد پنج تومن چی خوبه که از همه لحاظ میزون باشه.مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مرد تنهای شب

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برای دیدن اپاچی مو بیقراروم بیقرار هم سفر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. HASSAN RV

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.فقط تریل روااان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بدونم ان اس 200 انژکتور الان تو بازار هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hamed

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید. یه ns200 دارم وقتی سیم باتری و رو وصل میکنم یکسره استارت میخوره و بعد از اینکه باتری جدا میکنم موتور هم خاموش میشه میخواستم بدونم دلیلش چیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد حسن

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    موتور ان اس نخرین
    من یه ان اس 200 خریدم تو بزرگراه با سرعت بالا قفل کرد خوردم زمین نزدیک بود بمیرم
    اگرهم در مورد حرفم شک دارین برین از چنتا تعمیرگاه موتور بپرسین
    اونایی که موتورشون قفل کرده لطفا برن از نمایندگیش شکایت کنن تا دیگه این موتورای خطرناکو ندن دست مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم قیمت دقیق پالس 220 رو بدونم
    و بین خرید آپاچی 180 و پالس 220 موندم
    قدم 182و وزن 94 کدوم برام بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسام

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش شک نکن که پالس 220 از همه جهت بهتر از آپاچی هست … سرعت ، شتاب ، امنیت و سبک سواری بهتری بهت میده و به مراتب نرم تر هست … اونایی که هر دو رو داشتن میفهمن چی میگم …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ho3ein

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پالس 220 موتور خوبیه اما دارای استهلاک وهزینه بالاتری هست لزوما حجم انجین دلیل بر برتری موتور نیست اما خوب مشخصه پالس سرعتش زیاد تره قطعاتم اکثرا پالس 200میندازن که اونم تولیدش متوقف شده کنسول ثابت و هندل نداره هندلینگ هم پایین وزن زیاد الان قطعاتش هم کم پیدا میشه موتور خوبی بود اینا رو سوار شدم که میگم اپاچی هم تقریبا خوبه اونم معایب خودشو داره بخای کلی در نطر بگیری فقط موتور های ژاپن اما کو پولش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. meysam

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میخواستم ببینم بینnsو rs کدوم برای جاهای شلوغ قدرت مانور بهتری داره؟
    یجوری که بشه از بین ماشینا راحت رد شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. saeed cdi

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه موتور سوارا.تعریف از خود نباشه من همه مدل موتور داشتم.اولیشم کاوازاکی صد بود.خیلی ساله موتور سوارم
    تازگیا یدونه ان اس 200 گرفتم.واقعاااااا ازش راضیم.حرف نداره.تو شتاب و سواری و نرمی موتور هیچ شکی نیست
    آخرین سرعتی ک باهاش رفتمم ی ترک 140 تا بوده
    به هیچ عنوان با آپاچی قابل مقایسه نیست
    واقعا حلالشون باشه پولی ک بابتش دادم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      انژکتور یا کاربراتور

      موافقم 1
      مخالفم 0
  18. فرزاد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    داداشا میخام ns 200 بگیرم فقط ی سوال دارم اینکه میگن سری اول بهتره
    یعنی چی چه فرقی داره و از چه مدل هایی میگن سری اول هرکس اطلاعات دقیقی داره ممنون میشم جواب بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      انژکتوری نگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Mohammad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوتا سوال داشتم که ممنون میشم راهنماییم کنیم
    تمام ns 200 ها از سال 95 به انژکتور هستند یا نه؟
    rs 200 مدل 95 انژکتور هستند یا کاربرات؟
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد حسين

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از سال ٩۴ ان اس دارم
    قبلش ٢٢٠
    ١٨٠ داشتم
    ان اس موتور خوبیه ظاهر قشنگی داره
    ولی یکدفعه الکی قفل میکنه یا شاتون میزنه
    خرج سنگینی میذاره دستتون
    و نمایندگی تعمیراتش اصلا به درد نمیخوره
    به گارانتی اهمیت نمیده
    مثلا در مشهد نمایندگیش اصلا از موتور ان اس چیزی نمیدونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حمید از تهران

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من 2ماهه که یه ان اس 150 خریدم واقعا الان فهمیدم کار مهندسای غیور خودمونه .افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. HoSsien

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام .
    میخواستم ببینم nsبهتره یا rs ؟؟
    از نظر همچیزش؟؟
    با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      صد در صد rs 200

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Poria

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میخواستم ببینم موتور پالس۲۲۰قیمت لوازمش ارزون تره یا ns200؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. میثم

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام و ممنون از مطلب
    من ۲ ماهی میشه که یه ان اس ۲۰۰ انژکتوری طرح جدید گرفتم ، موتور خوبی هست ولی صبحها تا استارت میزنی صفحه ریست میشه و ساعت موتور میره روی ۱ و مورد بعدی اینکه با ۴ یا ۵ تا استارت روشن میشه وقتی سرد هستش ،بردم نمایندگی گفتند کاری نمی تونند بکنند و این مشکل به خاطر سرما هست ،در مجموع احساس می کنم کاش کاربراتوری خریده بودم، چون شرکت فارس هیچ خدمات خاصی برای موتورهای انژکتوری نداره حتی من در مرکز خدماتشون یه دستگاه دیاگ ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان رو پایه ده دوازده تومن موتور 200 یا 250 چی پیشنهاد میکنید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محسن

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.اگه فقط صبح ها این مشکلو داری ممپ بنزینو عوض کن مشکلت حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Amirali

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ان اس میخوام بخرم نظرتون بگین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Alinayeb

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان گرامی.
    دوستان من میخوام یه موتور خوب بخرم.الان بین پالس ان اس۲۰۰ با پالس ساده ویا آپاچی گیرکردم کدوما بخرم.
    توروخدا راهنماییم کنید تامن همونا بخرم.
    جریان قفل کردن ان اس چیه.مگه چی میشه که قفل کنه ویاگفته بودن شاتون میزنه.
    اگه به موتور بادقت رسیدگی کنیم بازم همین مشکل را داره.چون من میخوام باهاش کارکنم.یه چیزی باشه بابرکت باشه واذیتم نکنه همش یه ایرادی داشته باشه
    ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید
    باتشکر از شما بزرگواران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش شما رک لت مبگم اگه فقط دوست داری موتور نرم و راحت باشع اپاچی بگیر اگه عاشقه سرعت و شتابی ns از نظر هزینه هر دوشون اهله اذیت و این چیزا نیستن فقط باید هر هزارتا روغنو باید عوض کنی اینک قفل میکنه یا شاتون میزنه رو همرو بریز دور کلن موتوری ک میاد تو بورس و خوب در میاد خیلیا میخوان خرابش کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. وحید

    ۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام, به نظر من موتور سواری یه عشقه, کسی که دنبال عشقه باید هزینه اش رو هم بپردازه, چه جانی چه مالی, اگر دنبال موتور مقرون به صرفه هستین پس عاشق موتور نیستین, خودتونو اذیت نکنین و یه موتور مناسب بخیرین و آسه برین و آسه بیاین, اما اگر عاشق موتورین ,با سرعت و هیجانش زندگی کنین و هزینه اش رو هم بپردازین, قبل خرید, خوب تحقیق کنین, هم در مورد موتور, هم خصوصیات اخلاقیتون, بعد موتور بخرین, ممنون از حوصله اتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Mahdi__pk

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من واقعا از موتور ان اس خوشم میاد واقعا موتور جذاب و دیدینی ولی الان در حال حاظر میخوام موتورو عوض کنم ولی الان قیمت موتور پالس ان اس ۲۰۰ رو ندارم قیمت موتورو میخواستم و میخواستم بگم که راسته میگن فقط پالس هست که شاتون میزنه واقعا ی سواله عجیبه برام این صحت داره؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali Darya

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه بهش زیاد فشار بیاری اره کلا موتورای فیک و بی اسم و رسم مال گاز دادن و فشار زیاد نیست، بهش رسیدگی کن چیزیش نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۱۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (5 ديدگاه)

        میشه بگین شما چی سوار میشین رپسول کاوازاکی بی ام و؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. alireza

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام نه داداش کی گفته این حرفو من سه ساله این موتورو دارم هر بلایی بگی سرش اوردم من همیشه در حاله گازوندنشم اما اینم بگم ک هزار تا به هزار تا روغنشو عوض میکنم ابنا ک میان میگن شاتون مبزنه مطمعن باش تا حالا ns رو ندیدن یا اپاچی سوار میشن و میخوان ارزشه ns و بیارن پایین الان قیمته نوعه این موتور دوازده و پونصد شروع میشع تا سیزده و پونصد دسته دو با نه تومن لاکاغذی میتونی سوار شی از نظره فنی خیالت راااحت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا