موتورسیکلتهفته نامه

بنلی TNT، تازه‌واردی در جمع موتورسیکلت‌های 250 سی‌سی ایران

بنلی تی‌ان‌تی ۲۵۰ مدت کوتاهی است که به جمع موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی کلاس نیکد بازار ایران وارد شده.
این تازه‌وارد کمتر شناخته شده، به لطف قیمت مناسبش با استقبال نسبتاً خوبی در بازار مواجه شده است.
این محصول توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد در دو مدل دو سیلندر tnt250 و تک سیلندر tnt25 عرضه شد. (البته مدل tnt15 نیز با حجم ۱۵۰ سی‌سی عرضه شده که در کلاس معمولی است و مورد بحث ما نیست)

BENELI TNT250
BENELI TNT250
BENELI TNT25
BENELI TNT25
حال با هم مشخصات و مسائل پیرامون این موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی نورسیده را به‌صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برند ایتالیایی (حیله تبلیغاتی)
BENELI
در نگاه اول باید گفت نام بنلی (BENELY) برای این محصول بسیار فریبنده است!
شما با شنیدن نام برند بنلی ناخودآگاه به یاد کمپانی معروف ایتالیایی و موتورسیکلت‌های خاصش می‌افتید و احساس می‌کنید با یک ایتالیایی اصیل مواجه هستید ولی قصه چیز دیگری است و باید ذهنتان را از غرب اروپا به شرق آسیا هدایت کنید!
متأسفانه این رسم که کمپانی‌های خودروسازی و موتورسیکلت‌سازی سطح پایین سعی می‌کنند هویت محصولات خود را پشت برندها و پرچم کشورهای دیگر پنهان و تحت لوای آنها معرفی کنند در کشور ما رایج شده.
واقع‌بینانه عرض می‌کنم که چنین رفتاری یک حیله آشکار در عرصه تبلیغاتی و فریب مصرف‌کنندگان است.
همان‌طور که در میان اتومبیل‌ها شاهد هستیم محصولات چینی نظیر ام‌جی که تنها امتیاز برند آن خریداری شده را تحت لوای پرچم و عنوان محصول انگلیسی به مصرف‌کنندگان ناآگاه غالب می‌کنند، در دنیای موتورسیکلت‌ها نیز رویه‌ای نسبتاً مشابه وجود دارد.
در گذشته موتورسیکلت مگلی ۲۵۰ ((MEGELLY به بازار کشور عرضه شده بود و در کمال تعجب آن را محصول انگلستان و یک موتور انگلیسی معرفی می‌کردند درحالی‌که این محصول اساساً از صفر تا صد ساخت کشور چین بود و تنها طراحی ظاهری و استایل آن توسط یک پیمانکار انگلیسی طراحی شده بود!
حالا بنلی تی‌ان‌تی نیز قصه‌ای مشابه مگلی چینی دارد.
بنلی تی‌ان‌تی در واقع محصولی از برند KEEWAY چین است که در صنایع QIANJIANG چین تولید می‌شود.

3
در حقیقت اصل ماجرا به آن‌ها بازمی‌گردد که بنلی ایتالیا با هدف توسعه سبد محصولات و جذب نیاز بازارهای ارزان قیمت، به دنبال ارائه محصولی ارزان قیمت بود تا آن را به کشورهای در حال توسعه و به ویژه هندوستان عرضه کند.
در همین راستا BENELY ایتالیا با KEEWAY چین برای ارائه یک محصول ارزان قیمت تحت برندش به توافق رسید.
در حقیقت بنلی TNT فقط یک طراحی ایتالیایی دارد و تولید آن به صورت کامل توسط KEEWAY چین انجام می‌شود.
صرفاً در ازای استفاده از برند بنلی توسط کی وی چین، درصدی از سود حاصل از فروش و صادرات این موتورسیکلت نسبتاً ارزان قیمت به شرکت بنلی می‌رسد.
به هر حال باید بدانید که با یک محصول چینی اما با طراحی ایتالیایی مواجه هستید! بگذریم…

نمای ظاهری
BENELI
موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی بنلی تی‌ان‌تی در کلاس نیکد قرار می‌گیرند و دارای استایل استریت هستند.
نمای ظاهری تی‌ان‌تی ۲۵۰ (که تیپ دو سیلندر بنلی است) آئرودینامیک مناسب و زیبایی درخوری دارد.
کمک‌های جلو آن به صورت تلسکوپی وارونه طراحی شده‌اند که جذب فشار بیشتر و در نتیجه نرمی و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

BENELI
شاسی آرماتوربندی شده در فضای میانه موتورسیکلت، استحکام دوچندانی برای آن ایجاد کرده.
صفحه کیلومتر و دماغه موتورسیکلت به صورت متصل به فرمان ارائه شده و زاویه گردش بیشتری را برای فرمان ایجاد می‌کند.
فلاپ ها نیز به صورت چند تکه مجزا ارائه شده‌اند که البته در کلاس نیکد مرسوم است.
طراحی اگزوز آن ظاهر زیبایی داشته و به صورت کوتاه و با فاصله کمی نسبت به قسمت زیرین موتور جاسازی شده. (صدای اگزوز نیز جالب توجه است)
کمک‌فنر عقب به صورت تک کمک Swing Arms طراحی شده است که استحکام مناسبی دارد.
چراغ عقب آن نیز از نوع ال ای دی عمودی است.

BENELI
کلیات نمای ظاهری تی‌ان‌تی ۲۵ تک سیلندر را نیز می‌توان مشابه برادر بزرگترش ۲۵۰ دانست با این تفاوت که مدل تک سیلندر اگزوز کشیده‌ای دارد و کمک‌فنر عقب آن نیز متفاوت است. (البته طراحی فلاپ ها نیز تفاوت دارد.)
در مجموع با توجه به طراحی ایتالیایی هر دو تیپ این موتورسیکلت، می‌توان طراحی آنها را قابل قبول دانست.

هندلینگ و کیفیت سواری
BENELI
به لطف طراحی مناسب بنلی تی‌ان‌تی، هر دو تیپ این موتورسیکلت فرمان‌پذیری و هندلینگ خوب و راضی‌کننده‌ای دارند و در جاده‌ها و شرایط مختلف پایداری و هدایت‌پذیری قابل‌توجهی از خود بروز می‌دهند.
کیفیت سواری نیز نرم بوده و به لطف کمک‌فنر تلسکوپی وارونه سواری راحت و لذت بخشی را برای راکب خود به ارمغان می‌آورند.

مشخصات فنی و قوای محرکه
BENELI
موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی بنلی از سیستم تزریق سوخت انژکتوری EFI بهره می‌برند. (ظرفیت باک ۱۷ لیتر)
در مدل TNT250 انجین دو سیلندر از نوع چهار زمانه هشت سوپاپ بوده و بنا بر اعلام شرکت واردکننده دارای قدرت ۳۱ اسب بخار ۲۳.۵ کیلو وات در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۲ نیوتن بر متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.
مدل TNT25 انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ است و بنا بر اظهار شرکت واردکننده با قدرت ۲۵ اسب بخار ۱۸.۵ کیلو در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۵ نیوتن بر متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه شده.
در مجموع قوای محرکه هر دو تیپ بنلی قدرت و شتاب معمولی و نسبتاً خوبی دارند و حداکثر سرعت اسمی آنها نیز در نوع دو سیلندر ۱۵۸ و در تک سیلندر ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده.
اما قطعات قوای محرکه (انجین) آن‌ها که توسط صنایع چین تولید می‌شود، عمدتاً کیفیت آلیاژ بسیار بدی دارد.
در حال کلی استهلاک موتورهای بنلی تی‌ان‌تی بالاست و عمر آنها کوتاه است!
وضعیت آن گاهی توسط برخی افراد با استهلاک بالای مگلی مقایسه می‌شود.
سیستم خنک‌کننده موتور آن نیز از نوع رادیات مایع خنک بوده ولی کیفیت عملکرد آن راضی‌کننده نیست.
عمده مالکان بنلی اظهار کرده‌اند آمپر نشانگر دمای رادیات بنلی حتی در شرایط روزهای سرد زمستان بیش از حد معمول بالا می‌رود و حتی ممکن است در شرایط رانندگی طولانی به نقطه جوش برسد!
با توجه به عملکرد ضعیف رادیات، نمی‌توان روی رانندگی طولانی مدت و توقف طولانی در ترافیک روی آن حساب کرد.

ایمنی
BENELI
موتورسیکلت‌های بنلی در هر دو تیپ TNT250 و TNT25 دارای سیستم ترمز دیسکی قابل اطمینانی هستند.
TNT250 دارای ترمز جلو از نوع دو دیسک ۲۶۰ میلی‌متر چهار پیستون بوده که قدرت ترمزگیری بسیار سریع، قوی و خوبی را در اختیار می‌گذارد. ترمز عقب هم تک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر است.
TNT25 نیز دارای ترمز جلوی تک دیسک ۲۸۰ میلی‌متر دو پیستونی بوده و ترمز عقب نیز تک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر می‌باشد.

نتیجه‌گیری کلی
در مجموع بنلی ۲۵۰ مانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است.

BENELI
طراحی زیبا، کیفیت سواری خوب، هندلینگ مناسب، قیمت نسبتاً ارزان و شتاب قابل قبول ازجمله ویژگی‌های مثبت این موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی می‌باشد.
از کیفیت ساخت بد، ضریب استهلاک بالا، عمر کوتاه و سیستم خنک‌کننده ضعیف نیز می‌توان به‌عنوان برخی از معایب آن نام برد.
در حالت کلی بنلی را نمی‌توان به‌عنوان رقیبی برای سایر موتورسیکلت‌های ژاپنی و کره‌ای ۲۵۰ سی‌سی بازار (نظیر محصولات کلاس نیکد هیوسانگ) برشمرد بلکه صرفاً می‌توان آن را به‌عنوان آلترناتیوی در کنار موتورسیکلت‌های هندی تلقی کرد.
البته یک پله بالاتر از موتورهای هندی جای می‌گیرد.
بنلی از حجم و قدرت موتور بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌های هندی (نظیر باجاج پولسار و آپاچی) برخوردار است و طراحی زیبا و مدرنی نیز دارد.

BENELI
اگر توان نگهداری منظم و با دقت آن را دارید و اهل رد لاین نیستید، می‌توانید به‌عنوان یک ۲۵۰ سی‌سی استریت با قیمت مناسب روی انتخاب آن فکر کنید.

قیمت: در حال حاضر قیمت تقریبی مدل TNT 250 در بازار حدود پانزده میلیون تومان و مدل TNT25 حدود ده میلیون تومان می‌باشد.

نویسنده: احمد جمشیدی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸۴ دیدگاه‌ها

  1. علی اکبر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان موتور سوار
    از بین مگلی، بنلی، هیوسانگ، اراس ،هوندا cbr250، میشه بمن بگین کدوم بهتره
    من روزی ۲۰۰کیلومتر مسافت میرم ک نصفیش تو ترافیکه نصفیش تو جاده داخل ترافیک داغ نکنه تو جاده هم خوب باشه اگه کمکی میکنه جاده پر از کمربندی و پر پیچ و خم و شیبه (جاده رودهن)
    فقط خاهشا هواستون به زمستون و این موضوع هم باشه ک تو بارون داخل جاده لیز نخوره به فنا بریم دست فرمونش خوب باشه
    اگه بتونین به ترتیب اولویت بندی کنین ک چه بهتر
    (((((((لطفا نظراتونو با دلیل بگین))))))

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۱.بنلی و ۲.هیوسانگ نیکد مگلی که اگه بگیری انگار یه سرطان بدخیم خریدی هر روز باید بری تعمیرگاه آر اس هم با توجه به استفاده شما که توو ترافیکم هستی به دردت نمیخوره در ضمن فلاپاش به صدا میوفته فقط به درد دور دور میخوره.میتونی به ان اس ۲۰۰ هم یه فکر بکنی موتور خوبیه اگه رد لاین نری وبه موقع دنده بدیو بگیری هیچ مشگلی براش پیش نمیاد?

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      1- هوندا سی بی آر
      با توجه به نیاز شما بهترین گزینه است. این موتور واقعا کم استهلاک و با کیفیته و چه در مسافت های طولانی و چه در ترافیک ضعفی از خودش نشون نمیده
      واقعا سخت جونه و از طرفی کیفیت سواری و هندلینگ مناسبی هم داره
      فقط باید این نکته رو در نظر بگیری که ازش انتظار شتاب و قدرت و سرعت نداشته باشی و به درگ گذاشتن باهاش تا حد امکان فک نکنی. (ذاتا شتاب کمی داره)
      2- هیوسانگ
      کیفیتش نبستا خوبه
      قدرت و شتاب بسیار خوب و استایل ریس کاملا حرفه ای
      فقط مدل جی تی آر به خاطر استایل ریس توی ترافیک اذیتت میکنه ولی مدل نیکد استریتش این مشکل رو نداره.
      فقط مخارج نگهداری هیوسانگ یک مقدار زیاده
      3-آر اس
      هزینه کمتر و قیمت قطعات یدکی پایین تر و نگهداری کم خرج تر نسبت به دو مدل پایین
      4-بنلی
      سواری و شتاب خوب ولی استهلاک بالا و کیفیت ساخت غیر قابل اطمینان
      5-مگلی
      به علت کیفیت ساخت مطلقا افتضاح و کمبود شدید قطعات!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mohamad

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همون طور که داخل مطلب گفته شده بود رو بنلی برای مسافت های زیاد و ترافیک نمیشه حساب کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. امیرمحمد

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با عرض سلام خدمت دوستمون۰۰شک نکن اول بنلی دوسیلندر بگیر۰۰من یه ساله دارم الانم ۱۳۰۰۰ تا کارکرده خداییش خخخیلی ازش راضیم ۰۰۰دور ترین مسافتی که باهاش رفتم ۷۰۰ کیلومتر بوده.آخ نگفته مرده بخدا،داغ کردنش طبیعیه بنظرمن خب داری همون اندازه هم ازش سواری میگیری دیگ.
      شک نکن عالی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ...

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام در کنار چندتا موتوری که اسم بردی لیاقت cbr نبود که پیش اینا باشه صد درصد بهترین موتوری که میشه خرید از همه ی جهات ولی خوب پولش…
      ار اس که اصلا بدرد نمیخوره و فقط رخ داره همون ان اسه که فلاپ بستن روش
      بنلی تا الان فکر میکردم خوبه ولی الان مطالب بالا رو خوندم یکم دو دلم
      هیوسانگم میتونی تو درجه دوم حساب کنی بعدشم مگلی
      که فکر کنم مگلی و بنلی اخرن که خیلی بینشون نظری ندارم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. hosein

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوستان لطفا کسانی که از لحاظ فنی اطلاعاتشون خوبه به من نظر بدند ، من پشت موتور تا حالا نشستم و وارد نیستم و با این موتور خیلی حاال کردم میخوام بخرمش ، قدم 190 هست و حدودا 82 کیلو وزنمه ، یه بنده خدایی میگفت موتورش از لحاظ وزنی سنگینه ، راهنمایی میکنید که این موتور به درد یه تازه کار میخوره یا نه ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام و عرض ادب خدمت شما امیدوارم خوش و خرم باشید
    موتور من الان پنج هزارتا کارکرده هنوز هیچ ایرادی ازش ندیدم سر و مر و گنده سرحال و روشنه تنها ایرادی که ازش میشه گرفت یخورده به صدا میفته اونم به خاطر مونتاژ کارای عزیزه که یه کم زحمت به بازوشون نمیدن یه پیچ یا هر چیز دیگرو محکم سر جاش بذارن در کل ایراد خاصی نداره هنوزم ازش لذت میبرم الان به نظرم تو ایران اون جمله ای که قبلا گفتم کفایت میکنه که موتور خوب باشه انتظارات آدمو بر آورده کنه میخواد ساخت هرجا باشه
    گذشت اون زمانی که هرکس یه ماشین آمریکاییو یه موتور هزار ژاپنی زیر دستش بود حتی موتورای سی میلیونی مونم مثل نینجا ۳۰۰ نسخه ژاپنیش تو ایران نمیاد بیادم یه قیمت گذاری نجومی و کاذب میتونه از خرید منصرفتون کنه این موتور جنس درجه یک چین نیست شاید دو باشه ولی همون دو روهم درست مونتاژ نمیکنن قطعات به درد نخور میارن براش الان باید با اینا بسازیم و چاره ای نیست من که خریدشو توصیه میکنم چون واقعا بینقص عمل میکنه این موتور تو این پنج هزارتا نه قطعه عوض کردم نه خرج آنچنانی هیچی یه بار بر اثر کم کاری خودم زنجزر به صدا افتاد
    امیدوارم موفق باشید دوستان شب خوش خدا یا رو نگهدارتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه بنلی ٢۵٠دارم بعد از ١ماه خاموش شده دادم نمایندگی خیابان سبلان موتور اب(بیگی)یه باطری۴٠٠٠٠تومانی انداخته روش بعدمیگه برقی شامل گارانتی نمیشه ١۴٠٠٠٠هزار تومان برای موتوری که تازه خریدم فاکتور نوشته
    نخرید خدمات هم نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هادی بوشهری

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.آقایون من سال هاست که سوار موتور میشم همه نمونه موتور داشتم از گالکسی که 8 ساله از 89 تا حالا دارم سوار میشم فقط بنزین بهش زدم یادم نمیاد یه روغن درستو حسابی توش ریخته باشم سوزوکی بندیت 250 4 سیلندر داشتم همینجور فقط وفقط سوار میشدیم بخدا”حالا میخواستم بعد اون همه سال موتور واقعا خوب و بدون هزینه دیگه بگیرم<فکرم بنلی بود 2سیلندر این موتور 50 /50 هستش با تحقیقاتی که کردم باید با این موتور آسته بری آسته بیایی استارت میخوای بزنی باید با دقت بزنی<دنده رو درست جا بزنی و درست عوض کنی باید 2000 تا 3000 تا آبندی کنی با تعویض روغن خوب و بنزین سوبر:باید رو آبندی دقت کنید که بعد 1سال انجین کاملا جا بیفته/حالا شاید یه سری وسایل مصرفی غیر عادی هم بخاطر چینی بودن هم بخواد مثل فیلتر بنزین/واتر بمب/مقداری خرج خارج از عرف هم خرابی های جزی هم باید اضافه کرد/این موارد مختص این موتور هستش شاید هیچ موتور دیگه این چیزارو نداشته باشه بعلاوه گرما/اینارو در بدترین شرایط عرض کردم"بقول جرمی کلارکسون مجری تاب گیر گفت مثل فرزند آدم میمونه کمی بدذاته وبد اخلاق اما این قدر دوستش داری که اگه کسی بهش دست بزنه اونو میکشیش/اگر با عشق سوار موتورت بشی و باهاش حرف بزنی مثل یه دوست تا 10 سال برات خدمت میکنه/موتورسوار سنگین اگه ازش ببرسی بنلی 250 2سیلندر چجور موتوریه میگه خوبه چون اون میدونه چجور باید (باهاش رفتار کنه ورامش کنه تو بدترین شرایط)قلق موتور رو میگیره و میدونه چه موقع میشه تمام توان انجینو ازش بگیره که برنده باشه چه موقع وقت داداش کنار زدنه و استراحت به موتور!باتوجه به توضیحاتی که بالا دادم خودم جنوب زندگی میکنم بنلی بچه ها اینجا سوار میشن فقط باید قلق گیری کنید با موتور یه کم قروفر داره و ناز میکنه /این موتور نر نیست مادست:))) تا آخر بخون دیگه سواری ازش بخوای باید رامش کنی والا رم میکنه و حالتو میگیره نمیشه به این موتور نمره داد چون حداقل باید 4سال بگزره بعد فهمید کجای کاره این موتور چون هنوز هیچ کس نمیدونه ولی تا الان بنده فهمیدم کیفیت متوسط هستش/نان عشق موتور 1000

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. میثم ابراهیمی

      ۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من اصلا قبول ندارم موتور کاملا از تمامی لحاظ درجه یک و عالی هست
      صدا
      رخ
      اگزوز
      کمک
      در کل حرف نداره عالی عالیه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. سعید

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من بهمن. ۹۵ بنلی ۲۵۰ تک خریدم، روزی ۵۰ کیاومتر باهاش میرم، تنها نکتش اینه، توترافیک یکم داغ میکنه ولی نه انچنان اذیت کنه
    کلا راضیم، بنظر من از این موتورهای هندی خیلی بهتره، اگه خواستید بخرید
    باید باهاش مدارا کنید، من تاالان ۱۵۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم، وبالاترین سرعتم، ۱۲۰ بوده، به موتر فشارنمیارم و دنده ها رو بموقع و دذست عوض میکنم، احساس رضایت دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    دوستا ن الان ۹ ماهه بنلی ۲۵۰ تک دارم، روزی ۵۰ کیلومتر حداقل باهاش میرونم، خدایی مشکلی نداشتم، فقط یکبار توی ترافیک سنگین جوش اوورد
    این موتورها مثل موتور پراید گرم هستن، یعنی دمای بالا دارن
    بنلی دمای موتورش بین ۸۰ تا ۹۵ هست که طبیعیه
    اگه میخاین بخرین، فقط توقع بالا ازش نداشته باشین، باهاش مدارا کنین ۱۰ سال موتوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهرام

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بنلی ۳۰۰دارم و کاملا راضیم ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرمحمد

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    محاسن:دوسیلندر۸سوپاپ
    انژکتور
    ترمزجلو جفت دیسک عالی
    شتاب خوب
    ظاهرخوب
    مصرف سوخت۳تا۵ خوب(نسبت ب دوسیلندر بودن)
    رادیات آب
    ترک زین راحت
    چراغ های جلو پرقدرت
    تاپ اسپید عالی(۱۷۷ کیلومتر) خودم رفتم
    معایب:
    کیفیت متوسط
    خدمات نداره
    قطعات کمیاب و گران
    داغ کردن تو ترافیک تابستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میثم ابراهیمی

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنلی جفت سیلندر حرف نداره جنوب ایران رو رفته مثل گرگ از بنلی جفت بهتر نداریم
    چون توی شیب سر بالایی سرازیری براش فرق نمیکنه فقط میره حرارتش نرماله
    از کرمان تا بوشهر یه کله رفته توی 8ساعت
    از آبادان تا کرمان 1400کیلومتر 11ساعت امد. شرایط جوی خیلی بدی ولی امد مثل مرددددددددددد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من بیشتر مطالبی که دوستان گذاشتن رو خوندم
    چون خودم قصد خرید کلاس 300 این موتور داشتم
    و البته تو بازار هم از چندین نفر که این موتور دارن
    سوال کردم که نظراتشون در مورد کیفیت سواری و شکل ظاهری موتور مثبت بود. همه اینها به کنار…،
    اول اینکه این موتور تازه وارد بازار شده و هنوز جوابشو پس نداده پس زود نمیشه قضاوت کرد!
    دوم اینکه ایا شرکت وارد کننده میتونه جوابگوی تمامیه خدمات پس از فروشش باشه حالا از قبیل سرویس تا قطعات…،
    (به قول خدابیامرز پدربزرگم که میگفت اگر میخوای وسیله ای بخری اول برو سراغ قطعش ببین تو بازار هست یا نه!)
    من اهل شیرازم و تا الان نمایندگی درست و حسابی و یا حتی متخصص این موتور هم ندیدم،پس فعلا منصرف شدم.بالاخره همه شما دوستان میدونین
    وسیله نقلیه اب هست و اتیش ،هیچ اطمینانی نیست
    بهش شاید 10 سال کار بده شاید یک روز…،
    سرتون بیش از این درد نمیارم ،امیدوارم در اینده
    موتورهای خوبی وارد بازار هامون بشه والبته این موتورم جوابشو خوب پس بده…،به خدا میسپارمتون همیشه شاد باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من ار اس دارم ازشم راضیم ولی بعد از دیدن بنلی راستش خیل دلم خواست عوض کنم و بنلی دو سیلندر 300 بگیرم
    لطفا راهنمایی کنید
    من روزی 50 کیلومتر با موتور میرم تو اتوبانم بیشتر تردد دارم بخاطر همین رو 10 هزار دنده عوض میکنم تا الان با ار اس به مشکلی نخوردم میگم خیلی راضیم فقط تاژ اسپیدش پایینه (147 km/h)
    بنلی یا سی بی ار یا کاوازاکی ؟؟؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    درود بر موتورسواران و دوستان عزیز
    یه چند وقتی بود که این مسئله حرارت یه کم اذیتم میکرد تا یه روز تو آب رادیاتش آب جوش ریختم و خیلی کم شده هم حرارتش هم کار کردنش هر ده دیقه یه بار دیگه کار میکنه
    حتما دارید پیش خودتون میگید این داره دروغ میگه ولی بذارید بهتون بگم چیکار کنید:
    زمانی که آب رادیات به حد تموم شدن رسید نه کامل ته بکشه یخورده توش مونده باشه یه بطری آب معدنیو پر آب جوش کنید بذارید خنک شه مثلا شب بذارید بمونه تا صبح اون موقع که خنک شد بریزید تو رادیات هم کمتر داغ میکنه رسوب کمتر داره نقطه جوش موتورم میره بالا من دو هفتس اینکارو میکنم موتورم عین قبل دیگه دم به دیقه حرارت نمیده ولی الان که هوا داره سرد میشه حرارتش عالیه امتحان کردم یک کیفی میده هوا سرد پاهاتو بچسبونی به باک حرارت گرم بخوره به پات لذت فوق العاده ای داره سعی کنید از هرچی که دارید بهترین استفادرو ببرید الان تو تابستون زجر کشیدید حالا تو پاییز و زمستون همین حرارت به یه نقطه قوت تبدیل شد
    حالا این تیکه آخرش یه ذره احساسی شد ولی بقیشو انجام بدید ضرر نداره✋

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهران۱۳۶۹

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز خیلیا نمیدونن متاسفانه تو رادیات نباید اب معدنی و اب شهری ریخت بخاطر رسوب فقط فقط باید اب مقطر استفاده تو رادیات هم تو ماشین و.‌‌‌….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مصطفی رسول پور

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دوماه بنلی جفت سیلندر خریدم تالان راضیم مثل ببر سبزه ،خیلی با صداش حال می کنم هر چی گاز می دی راه میره کم بیار نیست اصلا چوش نمیاره الان که هوا خنک شده امپرش از70 بالا نمیره هزینش بالا نیست ،الان روغنش تو خیابان گمرگ لیتری25هزار تومان،وسایل موتورم دا ره میاد تو بازر زیر قیمت نمایندگی،وقتی 20 میلیون پول موتور می دی نباید فکر هزینش باشی چون پول عشقتو دادای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنلی کارش واقعا درسته…از ns و موتورهای تکراری و دمده، خیلی بهتره و خوش استیل تره و قطعا قیمت همه نوعش تو بازار به زودی خیلی بالاتر از این حرفا میره…حالا ببینید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. عباس

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایتی هست قطعات بنلی بفروشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز
    اینجا بود که میگفتم بنلی موتور خوبیه چن شب پیش بردم یه سرویس کردن تمام فیلتر هوا ایناش گرفته بود یخورده رسوب کرده باک و خلاصه جفت و جور شد
    دیشب مسیرم افتاد تو اتوبان آزادگان گفتم بذار ببینم چن تا میره به کلیپ نمیشه اعتماد یه کلیپ هس صد و چهل تا میره یه کلیپم هستش صد و شصتا میره بذار خودم سر از کارش در بیارم گازشو گرفتم و موفق شدم صد و پنجاه و شش تا باهاش برم حالا گوش کنید
    پدر من یه سوزوکی ۲۵۰ داشت که قدیمی ولی ژاپنی بود زمانیکه من این موتورو خریدمانتظارم از ۲۵۰ سی سی بالا بود وبی دیدم این موتورای الان واقعا نباید با قدیمیا مقایسشون کنی نه بنلی همشون همون کاوازاکی اینام فک نمیکنم به پا قدیمیا برسن الانیا بیشتر دوستدار محیط زیست و اینان قدیمیا وحشی بودن مث اسب میتازوندن به نمایندگیش گفتم این موضوعرو گف آقا اون موتورا پیش اینا خدا هستند تو اصن نباید اینارو با اونا مقایسه کنی اینا بیشتر ظاهرین تا سرعتی راستم میگف انتظارم از ۲۵۰ سی سی بالاتر بود نه این همه موتورا عرض کردم نینجاهامونم فک نمیکنم به قدیمیا برسه
    ولی خب چی بگم بلاخره صد و پنجاه و ششتاهم بد نیست راضیم موتور بابام حیف مجاز نیست وگرنه اگه آزاد بود خداشاهده عمرا از اینا میخریدم بهش میگم بیا سوار موتورم شو خوشت میاد میگه برو بابا پسرجون ژاپنی دارم بیام چینی سوار شم هههه اینم از بابای ما چه میشه کرد راستم میگه
    شبتون خوش خدا یار و نگهدارتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رامين كيمياقلم

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان عزیز موتور سوار از نظر من دوست عزیزمان کارشناسمان مورد احترام است ولی بنلی که الان در ایران هست نسبت به موتورهای پایه خودش بی نظیره نن موتور بنلی 600tnt دارم که البته در خارج از ایران و این موتور را دیدم در تهران بدون چونو چرا خریدم موتورهای tnt برای مسافتهای بلند هست و من با این موتورم خیلی جاهای دور رفتم ولی دوستان اگر شما موتور bmw هم داشته باشی ولی عشقشو نداشته باشی زود خراب میشه موتوره بی نظیری هست البته با مشکلاتی که در تهران بابت موتورهای سنگین هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخام بنلی tnt 25 بخرم ایا موتور خوبی هست یا نه چون شک دارم بین بنلی و ns لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. هادی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    tnt300 پلاک شدش هست؟
    چنده؟
    “لطفا اگه بطور کامل اطلاع ندارید نظر شخصی ندید، ممنون”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شهاب

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ، من یه بنلی 250 تک سیلندر داشتم ، از نظر کیفیت قطعات واقعا افتضاح ، توصیه من به عنوان یه موتور سوار حداقل 10 ساله اینه که این موتور واقعا یه اشغال واقعیه..من خیلی مدارا کردم و اب و روغن و اچارکشی و سرعت زیر 80 تا و رد نکردن رد لاینو کات اف نکردن و…….کم مونده بود موتورو سوار خودم کنم ، بازهم به مشکل خورد و انجینش و سیستم دندش و برقیش ایراد پیدا کرد.5000 تا هم بیشتر نرفته بودم…توصیم اینه که فقط ns بگیرید و فقط مراقب شاتونش باشید.فشار نیارید به موتور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عليرضا

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۶ماهی میشه که بنلی ٢۵٠تک گرفتم روزی نیست که باهاش تو اتوبان نرم ١٣٠ تا پر نکنم تا حالا ۴٠٠٠ تام باهاش رفتم هیچ مشکلی پیش نیومده فقط روغن و بنزین همین نه صدای اضافه ای هیچی
    من نمیدونم چرا قصدهمه اینه که بیان بگن افتضاحه و فلان همه موتورا وقتی تند میری یا نه اصلا اروم میری داغ میشن این چون فن داره روشن میشه خنک میکنه همه فکر میکنن آی چقدر این داغه که این روشن شده احمقا این یه حُسنِ باهاش ان اس و هم چندین بار زدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ممد

      ۲۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (31 ديدگاه)

      داداچ6ماه موتور داری 4هزار تا رفتی؟چی میزنین شماها اخه من موندم موتورت هنوز آب بندی هم نشده من تو 6 ماه با موتورم 18000 تا رفتم هنوز نمی گم خوبه چون تا 30000تا نشه به موتوری نمیشه گفت خوب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. علی

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نظرتون راجب بنلی جفت چیه ؟
    خوبه یا نه ؟
    ممنون میشم از نظر دادنتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا چه خبر انقدر شلوغش کردید من امروز یه ۲۵۰ دو سیلند خریدم ولی تا محل کا رم که رفتم دیدم هیچی ماکسیما خودم نمیشه همه جام درد گرفته بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداچ موتورسوار نیستی سوار نشو عزیزم برو همون ماکسیما خودتو سوار شو یکم هم ورزش کن بدنت نرم بشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  24. aidin

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز مرسی از مطالب خوبتون بنده یه پالس ns 200 دارم خیلی ام ازش راضیم ولی بدجور به سرم زده بفروشم و یه بنلی 250 تک سیلندر بخرم به نظر خودم خرج و استهلاک ان اس خیلی کمتره لوازمشم از هر نوع اورجینال و شرکتی و فیک همه جا فراوونه با قیمت خیلی مناسبتر و اینکه باجاج تو ایران امتحان خودشو پس داده ولی بنلی صدای زیباتری داره صدای ان اس انگار وسپا باجاجه یا دستتو گداشتی جلو اگزوز هندا تا صداش کم شه واصلا به موتور اسپورت نمیخوره و اینکه ان اس خیلی زیاد شده ولی بنلی هم کمتره هم به نظر من زیباتر ولی خوب نمایندگی و مکانیک کمتری داره لوازمش کمتره و گرونتر طبعا و فکر میکنم خرابیشم بیشتر باشه بازم اگه نظرتونو بگید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. بهمن

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تعمییراتش داخل نمایندگی انجام میشه بنلی
    روغن انی 10w50 میخوره … ns200 واسه
    استفاده کاری و شهری و استهلاک پایین بهتره
    بنلی ۲۵۰ فقط دو سیلندرش خوبه .. ۲۵۰تک
    یا ۱۵۰ بخوای بگیری همون ns200 بگیر ..
    ۳ لیتر روغن میخوره بنلی .. که مهم نیست
    ارزش صداشو داره … فقط وزن بنلی ۱۸۵
    کیلو هست … کیفیتش بنلی به پای ژاپن
    نمیرسه ولی از هندی بهتره در صورتی که
    مشگل مالی نداشته باشی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام واسه بنلی دو سیلندر چه روغنی بریزم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. توسلی

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    قصد خرید کارکرده (مدل95 یا94) دارم ولی بین خرید ns200 و بنلی250 تک سیلندر گیر افتادم.
    روزی 15 کیلومتر با موتور تردد دارم .
    اهل سرعت و … نیستم .
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حمید

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من میخوام بنلی 250 تک بگیرم
    شنیدم موتورش مثل آپاچی راحت موتورسوارو زمین میزنه
    راسته؟
    میشه راهنمایی کنین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. نیما

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقت بخیر/دیشب داشتم میرفتم خونه با ماشینم دید م چندتا بنلی رد شدن جاتون خالی موتنم سیخ شد آقا این موتور چه صدایی میده/ چه سرعتی .من که خیلی خوشم امد چین خودش فهمیده واسه بازار بکر ایران چی تولید کنه/داشتم تو برنامه دیوار نگاه میکردم دیدم همه بنلی های نوو گزاشتن واسه فروش تعجب کردم که هیوسانگ اینجوری نبود/دقیقا رمز کار همین جاست کیفیت رو میشه دید /خدایی همه موتورا نوو بود با هرقیمتی/از هرکی هم میپورسی میگه خوبه پس چرا تو برنامه دیوار این همه نمونه های نوو واسه فروش گزاشتن/طرف موتورخریده یه دور زده اورده خونه تو دیوار واسه فروش گزاشته این یعنی چی!!اصلا درک نمیکنم/اگه خوبه چرا این همه مدل صفر واسه فروش گزاشتن اگه بده یعنی تا این حد بده !!!!کسی جوابو میدونه:)))

    موافقم 2
    مخالفم 0
  30. محسن

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 2ساله بنلی دو سیلندر دارم این چند تا مشکل را اگه حل کنید دیگه کامل راحتید
    1فشنگی رادیاتور عوض شود
    2پمپ بنزین
    3شمع های موتور
    البته موتور من جزو اولین ها بود ولی من راضیم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا