موتورسیکلت

تکنولوژی فضایی بوش برای امن‌تر شدن موتورسیکلت‌ها

همه ما به خوبی می‌دانیم که راندن یک موتورسیکلت ریسک آسیب‌پذیری بیشتری در مقایسه با خودرو دارد. این موضوع همواره یک ریسک بوده اما خب علاقه به موتورسیکلت چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را نادیده گرفت. سازندگان چند سال است که سخت در تلاش برای افزایش ایمنی موتورسیکلت‌سواران هستند. از لباس‌های مخصوص گرفته تا کلاه کاسکت‌ها همگی سعی در افزایش ایمنی داشته‌اند. قدم بعدی در این زمینه از کجا می‌آید؟ فضا!


شرکت آلمانی بوش از تکنولوژی فضایی استفاده کرده و کاربردی زمینی به فرم سیستم ضد لغزش موتورسیکلت‌ها خلق کرده است. به خاطر اینکه هیچ‌کسی نمی‌خواهد یک موتورسیکلت را با چرخ‌های کمکی براند، بوش گاز فشرده شده را برای کمک به چسبندگی بیشتر در شرایط وخیم بکار گرفته است.


سیستم پیشگیری از لغزش بوش از مفهوم مشابه با کیسه هوا استفاده می‌کند تا بدین ترتیب نیروی جانبی در زمان خم شدن موتورسیکلت و از دست رفتن بخشی از چسبندگی در سطوح لغزنده به وجود آید. به محض اینکه لاستیک‌ها چسبندگی خود را از دست دهند، بجای باز شدن یک کیسه، گاز فشرده شده فوراً در یک سمت موتورسیکلت آزاد می‌شود تا بدین ترتیب موتورسیکلت حالت عادی خود را پیدا کند.

این سیستم نیز همانند کیسه هوا یک‌بارمصرف بوده و باید پس از استفاده آن را تعویض کنید. سیستم جدید بوش احتمالاً بهای ارزانی نخواهد داشت، هرچند هنوز قیمت و زمان عرضه آن اعلام نشده است. خب سؤال اصلی این است: افزایش ایمنی موتورسیکلت‌ها مزیت‌های واضحی دارد اما آیا لذت سواری را کاهش خواهد داد؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Hamid.Hellcat

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    من یک ایده برای افزایش هندلینگ ماشینهای سوپر اسپرت در پیست دارم که فکر میکنم خیلی کارایی داشته باشه.
    اگه کسی اطلاعاتی در مورد چگونگی ارائه و ثبت این ایده داره ممنون میشم راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      سلام، فکر میکنم اول باید یه ارزیابی جامع داشته باشی که این اطمینان رو بهت بده چیزی که تو سرته واقعا نوآوری و ایده ست یا نه، به این طریق که با یه فرد آگاه و اهل فن صحبت میکنی ، لزومی هم نداره اسمی از ایده بیاری، کافیه ازش نظرخواهی کنی به این طریق که: یه همچین تکنولوژی ای با این سیستم پاسخگو هست یا نه؟ اگه نه دلیلش چیه. اگر هم هست چرا تا الان استفاده نشده…
      بعدش اگه مطمئن شدی که ارزش ارائه داره، باید از طریق ایمیل با تیم پشتیبانی شرکتهای معتبر در ارتباط باشی، اونام بهرحال بستری برای موارد مشابه شما فراهم کردن و راهنمایی میکنن و آمادگی سرمایه گذاری روی چنین ایده هایی رو دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. dariush

      ۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      هر کاری میکنید فقط در ایران مطرح نکنید چون یا ازتون میدزدند یا به نام خودشون به اروپا میدن، با شرکت های اروپایی به خصوص آلمانی مطرح کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina.d

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چه ایده مزخرفی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (57 ديدگاه)

      پاسخ تیپیکال یک جهان سومی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پژمان

    ۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بعد اگه یه موتور سوار دیگه کنار این بابا باشه لحظه خروج گاز سکته نمیکنه؟
    من پارسال یه ایده داشتم برای این مشکل ، به این صورت که چرخ های کمکی تاشو کوچیک طرفین موتور نصب شه و موقع تشخیص زاویه خطرناک به صورت خودکار باز شن ولی هر چی فکر کردم دیدم خود اونا هم خطرناک و در کل طرف زمین بخوره بهتره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. zaros

    ۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام شاهین جان
    اولا ممنون که این اوایل مطالب تکنولوژی و آموزنده بیشتر میذاری
    دوم یه خواهش داشتم لطف کن بر چسب تکنولوژی یا آموزش هم پایین مطالبت بزن ، متاسفانه خیلی هاشون ندارند و باید تک تکشون روی توی بایگانی دنبالش بگردم تا پیداشون کنم
    پیروز باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا