موتورسیکلت

سفرنامه قفقاز: سفینه مخروبه

موتورسواری حال و هوای متفاوتی نسبت به رانندگی با خودرو دارد. شاید خودرودوستان بخش کوچکی از این حال و هوا را در خودروهای کانورتیبل تجربه کنند، و حتی رانندگی با اتومبیل‌های روباز را بهتر از راندن موتورسیکلت بدانند، ولی من به‌عنوان یک عاشق موتورسیکلت هیچ چیز را با راندن موتورسیکلت عوض نمی‌کنم. به نظر من مسافرت با موتورسیکلت بهترین نوع مسافرت است (البته با موتورسیکلت‌های مخصوص این کار نه هوندا ۱۲۵). البته مسافرت با موتورسیکلت سختی‌های زیادی دارد، که اصلاً با نشستن در اتومبیل قابل مقایسه نیست، اما چیزهایی که آسان به دست می‌آیند در خاطر نمی‌مانند.
حال سفرنامه‌ای که در سایت درایومگ منتشر شد را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهم تا شما نیز در لذت مسافرت با موتورسیکلت سهیم باشید.
من دوست ندارم از زبان عامیانه در مقاله‌هایم استفاده کنم، اما گویا برای این سفرنامه زبان عامیانه مناسب‌تر است.


این سفرنامه در چهار قسمت به شما خوانندگان پدال تقدیم می‌گردد.
موتورسیکلت‌ها: دو دستگاه بی‌ام‌و R1200 GS 2015 و R1200 GSA 2016
موتورسواران: ایونت ایوانا (Ionut Ivana) و کریستین پریدوا (Cristian Predoi)

ما توی دریای سیاه، تنی به آب زدیم و یکم استراحت کردیم. بعدش چشممون به یکی از عجیب ترین ساختمون های اروپای شرقی افتاد.اگر دوست دارید توی ساحل استراحت کنید، بلغارستان جای خوبیه. بعد از آب تنی می تونید به سمت کوه ها برین و یه ساختمون عجیب و غریب ببینین: ساختمون بوزلوژا (Buzludzha).


بعد از اون غروب رویایی توی کاپادوکیا (Cappadocia)، ما به بلغارستان رسیدیم، آخرین مقصدمون.


جاهای خیلی جالبی توی این کشور وجود داره که با موتورسیکلتتون می تونید به تماشای اونا برید.کوه هایی توی این کشور هست که درست مثل کوه های دیگه به نظر میرسند، اما یه چیز نامتعارف اینجا هست که جاهای دیگه نمی تونید پیداش کنید. می تونید روی یکی از قله ها ساختمان بوزلوژا رو ببینین.شما باید یه جاده ی پر پیچ وخم رو پشت سر بذارید تا بتونین به شیپکا (Shipka) برسین. بعد از اون باید خودتون رو برای دیدن بوزلوژا آماده کنید.این اثر در ارتفاع ۱۴۴۱ متری از سطح دریا واقع شده و توسط کمونیست ها در دهه ی ۸۰ میلادی ساخته شده.از این ساختمون دیگه استفاده نمیشه و انگار سفینه ی شوروی دیگه خراب شده. بلغارستان آخرین مقصد سفرمون بود. ما بعد از سه هفته و ۸۵۰۰ کیلومتر رانندگی باید به سمت خونه بریم. تنها حسرتمون این بود که وقت کافی برای گشت و گذار نداشتیم، همیشه این مشکل وجود داره مگر اینکه شما یه جهانگرد باشید که دور دنیا رو بگردین و پنج سال در سفر باشید، اما ما جهانگرد نیستیم، ما دو تا روزنامه‌نگاریم که قرار بود چند تا فیلم از مسافرتمون بگیریم امیدوارم ازشون لذت برده باشید.

پیشنهاد می کنم فیلم زیر رو تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

منبع: drivemag

سفرنامه قفقاز: قایقرانی با موتورسیکلت!
سفرنامه قفقاز: راندن در قلب قفقاز
سفرنامه قفقاز: کاپادوکیای شگفت‌انگیز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. كاپيتاليسم

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (194 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی ، با تشکر از اقای مقدسی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا