سوزوکیموتورسیکلت

سوزوکی جیکسر 155: خوب یا بد

بدون شک اکثرعلاقمندان به موتورسیکلت خواهان انواع بزرگ‌تر و قوی‌تر این نوع وسایل نقلیه‌اند. این به معنی علاقه به‌سرعت و قدرت بیشتر و همچنین فناوری‌های پیشرفته‌تر است؛ اما درواقع همه نمی‌توانند این غول‌های بزرگ خارق‌العاده را تهیه کنند. به همین دلیل بسیاری از خرید موتورسیکلت رؤیایی خود ناامید می‌گردند. از سال گذشته تمایل به طراحی انواع موتورسیکلت‌های کوچک بر اساس موتورسیکلت‌های بزرگ‌تر در بین تولیدکنندگان مطرح موتورسیکلت دنیا بیشتر شده است. انواعی که از روی مدل‌های گران‌قیمت این تولیدکنندگان جهت افزایش تقاضا برای موتورسیکلت‌های کوچک طراحی‌شده است. این رویکرد به افراد اجازه می‌دهد تا موتورسیکلت‌های موردعلاقه‌شان را به‌صورت کوچک‌تر و ارزان‌تر به دست بیاورند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

سوزوکی جیکسر 155
طراحی بدنه این مدل‌ها همان سیر طراحی انواع بزرگ‌تر را دنبال می‌کند، به‌طوری‌که شکل بدنه، رنگ بدنه، چراغ جلو و عقب و حتی شکل زین شبیه انواع بزرگ‌تر و گران‌تر است اما تجهیزات الکترونیکی پیشرفته که برای کمک به راننده  استفاده می‌شود در این نوع وجود نخواهد داشت.

طراحی

این مدل جمع‌وجور خیابانی طراحی خود را وامدار Suzuki GSX-R1000 است. با طراحی زیبای بدنه و شیشه جلو بزرگی شبیه به GSX-R1000 جیکسر را می‌توان به‌عنوان مدل کوچک‌تری از این موتورسیکلت سوپر اسپرت قبول کرد.

سوزوکی جیکسر 155
رنگ آبی  مخصوص مدل  مسابقه‌ای GSX-R1000  در این مدل نیز عرضه می‌گردد همچنین رینگ‌ها و آینه‌های جانبی به رنگ مشکی مات بیشتر آن را بیشتر شبیه برادر بزرگ‌تر خود می‌کند.

سوزوکی جیکسر 155
با قیمت ۱۷۰۰ دلاری جیکسر  موتورسیکلتی برای انجام سفرهای درون‌شهری است زین این موتورسیکلت برای سفرهای درون‌شهری و مسافت‌های طولانی راحت است. ارتفاع زین از سطح زمین  ۷۷۹ میلی‌متر است که برای افرادی با قد متوسط مناسب است و همین مورد باعث خستگی کمتر عضلات پا می‌گردد.

مشخصات

تعلیق جلو Gixxer تلسکوپی و همچنین تک کمک‌فنر عقب این موتورسیکلت  دارای قابلیت تنظیم ۷ مرحله‌ای است. دسته‌فرمان در ارتفاع بالایی قرار دارد که این مورد نیز باعث راحتی استفاده آن در ترافیک شهری می‌شود.

سوزوکی جیکسر 155
موتور تک سیلندر این موتورسیکلت به حجم ۱۵۵ سی‌سی چهارزمانه دو سوپاپ و تک میل‌سوپاپ توانایی تولید ۱۴.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. بااین‌حال  شتاب گیری این موتورسیکلت کند احساس می‌شود. در دورهای بالا لرزش موتور احساس می‌شود اما قابل‌تحمل است.

سوزوکی جیکسر 155
جیکسر  کوچک اما سرگرم‌کننده است. فاصله محوری ۱۳۳۰ میلی‌متری راندن این موتورسیکلت را در محیط کوچک شهری آسان می‌کند.
شاسی قوی و الماسی شکل این موتورسیکلت از روی مدل GSX-R1000 هایابوسا طراحی‌شده است به همین دلیل در پیچ‌ها عملکرد خوبی دارد.

سوزوکی جیکسر 155
‏جیکسر  زیر شیشه جلوی خود صفحه کیلومتر شمار کاملاً دیجیتالی را پنهان کرده است که باقابلیت نشان دادن شماره دنده کارآمد خواهد بود. کلید چراغ و بوق همچنین دکمه استارت با دقت عمل می‌کنند و این نشان‌دهنده کیفیت کار مهندسان ژاپنی است.همچنین طراحی اگزوز دوقلو این موتورسیکلت  نمایی منحصربه‌فرد به آن می‌دهد.

جمع بندی

جیکسر  ممکن است فاصله زیادی ازلحاظ فنّاوری  با برادر بزرگ‌تر خود داشته باشد اما درعین‌حال برای استفاده روزمره قابل‌اطمینان  و سرگرم‌کننده است. به‌طورکلی این موتورسیکلت دارای ویژگی‌های شایسته و خوبی به‌عنوان موتورسیکلت درون‌شهری است و همین داشتن آن را توجیه می‌کند؛ اما لازم به ذکر است این موتورسیکلت در بازار داخلی بیش از ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، چشم اسفندیاری که فروش آن را شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سوزوکی جیکسر 155

سوزوکی جیکسر 155

منبع: topgear

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    موتورهای ژاپنی همشون خوبن
    بد نداره لامصب
    اینم یه سوزوکیه و سوزوکی هم تو موتور سازی یَلیه برای خودش.
    محصولات ژاپنی موتور و ماشین رو چشم بسته برید سمتشون

    موافقم 27
    مخالفم 3
  2. محمد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    این موتور تولید هنده
    الانم تکتاز موتور مونتاژ میکنه
    اینکه کیفیت ژاپنی رو ازش انتظار داشته باشیم، توقع زیادیه
    این نمونه تولیدات، استراتژی کمپانیهای بزرگ، برای کشورهای در حال توسعست
    نمونه های مثه این تو ایران زیاده
    هیرو که خودش قبلا شریک هندا بود
    بنلی
    کاوازاکی نینجا

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (599 ديدگاه)

      ناگفته نماند….
      بی تدبیری در تصویب عوارض معقولانه جهت واردات خودرو، روی موتور سیکلت هم تاثیر بدی گذاشته، واز طرفی، منفعت طلبی عامل فروش و هوس ماهیگیری از اب گل الود، رقم بهای سیکلت رو سرسام آور بالا برده و ارزش دریافتی در قبال مبلغ پرداختی ناچیزه
      حالا چاشنی گران شدن دلار هم بهش اضافه کنید!!!!!

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      با نظر شما تا حدودی موافقم آقا محمد.
      ولی هند کشوریه که عضو بازار جهانیه و سوزوکی علامت انحصاری خودش رو خراب نمیکنه .
      انتظار از این موتور را بالاتر از شرکت پالس باجاج و آپاچی در نظر بگیرین نه بیشتر . البته بماند که خوده این دو شرکت هندی هم موتورهای باکیفیت خوبی ارائه میدن و من دوبی که شهری با برندهای باکیفیت هست زیاد موتورهای هندی باجاج دیدم.
      تولید این سوزوکی هم یه چیزی تو مایه های مزدا وانت قبل سال ۹۰شمسیه که برای ایران موتور و گیربکس ۱۰۰% ژاپنی و مشترک با شرکت مادر میتسوبیشی بود اما بدنه و متعلقاتش ایرانی و مخصوص بازار ایران ، که اتفاقاً خیلی خوب هم درخشید و برای قبل سال ۹۰ شمسی مشتری فراوونه به دلیل کیفیت بالای فنی

      موافقم 2
      مخالفم 3
  3. حمیدرضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    حیف سوزوکی که باید به این گرونی باشه اخه چرا دوبرابر قیمت ریالیش فروش میره خوب همین میشه ملت عشق سرعت میرن سراغ بنلی نه این موتور فقط شاسیش رو ببینید اصلا موتور مرگ نخواهد داشت حالا سرعت و قدرتش کمتر باشه مهم نیست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. Ali a

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    موتور خوبی هست..ولی قیمتش افتضاح بالاست ..مونتاژ میکنن ولی با قیمت ۱۵ میلیون میفروشن !! ارزش خرید با قیمت زیره تقریبا ۹ تومن رو داره نه بیشتر..

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مسعود

      ۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      علی اقا این موتور الان انژکتوریش ۱۴ میلیونه و کاربراتش ۱۲ و نیم. قیمت همین امروز. ۷/۵/۹۷

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. hamid

        ۹ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        الان قیمتش ۳۹ تومنه ۹۸/۶/۱۰

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1488 ديدگاه)

          الان هم 48 تومن

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. طاها

          ۱۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الانم قیمتش 70میلیونه هستش 1399/7/10

          موافقم 8
          مخالفم 0
        3. هاشم

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان قیمتش ۲۰۰ تومنه

          موافقم 0
          مخالفم 1
  5. هموطن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام به عنوان یه مصرف کننده اصلا و ابدا توجیه اقتصادی نداره این موتور خیلی ارزش داشته باشه هفت تا هشت میلیون بیشتر نیست اولین بار تو نمایشگاه موتورسیکلت تهران سال 94 بود اگه اشتباه نکنم دیدم تو غرفه تکتاز موتور به کسی که داشت معرفی میکرد گفتم چند هست گفت ما سعی داریم که این جای ان اس رو تو بازار بگیره خوب الان ان اس 200 انژکتور ده تومنه چرا باید برای یه 150 پول بدم که از لحاظ کیفیت یکی هست با این چون جفت منتاژ هند هست و قیمتش الان 15 الی 16 میلیون هست با این پول یه دوک 200 دست دوم خیلی بهتره تا این کلا موتور و ماشین تو این کشور دچار مشکلند اون با ماشین چینی این با موتور هندی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. هادی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دوک رو خیلی خوب اومدی دوست عزیز و اینکه اصلا هم قابل مقایسه یا این موتور نیست چه ظاهری چه فنی بسیار با کیفیت تر از جیکسر هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. آرش

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    در موافقت با کامنت هموطن، KTM دوک 200 کارکرده مدل 94 یا حتی با یخرده پول بیشتر KTM دوک 250، ارزش خرید بیشتری داره تا جیکسر صفر. آخ آخ آخ از رنگ نارنجی دوک. دعا کنید بخرمش.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. Danial

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (466 ديدگاه)

    تو خیابون نمونشو دیدم ولی این قیمت واقعاً عین خریته کسی بخره اگر 200 یا 220 بود باشه اوکیه ولی این حجم اصلاً ارزش نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. هادی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پارسال یکیشو خریدم که با بیمه در اومد10500000 تومن . خداییش ازش راضیم و کیفیت قطعات محشری داره . هرچند شاید سرعت و قدرت بنلی 250 و ان اس رو نداره اما خودم 135 تا باهاش پر کردم و به نظرم برا انجین 155 سی سی خیلیم خوبه . در واقع موتور شهری با هندلینگ خوبیه و اون لوگوی سوزوکی خودش معرف خیلی چیزا برا موتور بازهاست . طراحی زیبا و دلنشینی داره و مصرف سوخت پایین با تکنولوژی بالای محیط زیستی در خصوص آلایندگی . ولی دراوج سادگی موتورشو طراحی کرده بدون شیم بندی و رادیات ضایع و پر دردسر و البته آلیاژ عالی قطعاتش و حفظ استانداردهای ژاپنی . مثل زنجیر رنتال اصل اورینگ دار ژاپنیش .موتور خوبیه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نزدیک به یکسال هست که این موتور رو خرید کردم تا الان حدود 7.000 تا راه رفته , دوستان من از قدرت مانور بالا ی موتور , شتاب عالی برای این حجم موتور ,, نرمی سیستم تعلیق , و زیبایی در عین سادگی طراحی واقعا سواری رو لذت بخش کردی, شخصا سواری بنلی 250 جفت و ان اس 200 رو تجربه کردم و نظرشخصیم اینه که به هیچ وجه با این موتور قابل قیاس نیست , واقعا فوقالعاده است , یه موتورسیکلت شهری زیبا و با کیفیت فقط برای مسافت های طولانی شاید کمی خسته کننده باشه . واقعا جای تعجب چرا جیکسر با استقبال بالا مواجه نشد, شاید اولین علت ترس از نبود یدکی باشه ولی واقعا سوزوکی چیز دیگه ی حتی اگر تو هند تولید بشه.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. رضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من از سال ٩۵ این موتورو خریدم صفر بود و تا الان که ٢١٠٠٠ کارکرده قیر از روغن و فیلتر روغن به هیچ چیزش دست نزدم از لحاض شتاب بسیار فرزو سریع هستش سرعتشم ١٣۵ باهاش رفتم ان اس ٢٠٠ به این موتور اصلأ نمیرسه بارها کورس گذاشتم با ن اس و آپاچی٢٠٠ کیچکدوم هریفه این کوچولویه ژاپنی نشدن هرچی کارمیکنه انگار بهتر میشه بسیار نرم هندلینگ بالا استحلاک پایین قیافه که سوزوکیه دیگه مثل همه سوزوکیا با ابحت وباوقار شاستی الماسی خاص سوزوکی کیفیت انجین بسیار بالا تا الان حتی فیلرکشینیاز نداشته جالبه زنجیرش اصلا شل نمیشه ٢١٠٠٠ حنوز صفره برا سوزوکی

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. وحید

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل قطعات نداشتین؟
      من خیلی تو مخم رفته یکی بخرم برای رفت امد به محل کارم
      هزینه های نگهداریش چطوره؟
      یه شرح کامل بدین ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. هادی فروزان

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی این مملکت چی میارزه که هی میگید نمیارزه نمیارزه؟هندا کلیک شده ۳۵ میلیون.ان اس ۲۴. پژو ۲۰۷ ۱۰۰ میلیون.چی میارزه بگید بخریم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. امين

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان خسته نباشید .معلومه نمیارزه ولی نخریدیم چی شد ؟ ارزون شد ؟ من خودم خریدم ١۵ الان میگن ٢٧ !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمید شایان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان کامنت ها برای سال پیش هست کسی هست که امسال خریده باشه سال 98 و هم قیمت و هم راضی باشد منئ شنیدم انژکتوراش دچار مشگل هستند و پیشنهاد میکنند که فعلا نخرید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ساسان

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    موتورسیکلت های برند ژاپنی مثل هندا و سوزوکی و یاما ممکنه تو ژاپن مونتاژ نشوند اما قطعات دارای تکنولوژی هنورز داخل ژاپن تولید می شوند و به کشور مونتاژ کننده صادر می شوند ، ژاپنی ها کلا دانش فنی اش فروخته نمی شود به دیگر کشور ها وغالبا قطعات بدنه و لاستیک و باطری از دیگر کشور ها تامین می شوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجتبی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا میگن ژاپنی خوبه ولی من یه سوزوکی بیست سال پیش داشتم شنیدید میگن سرطانه فلان وسیله دقیقا مثل سرطان بود پدرمو درآورد هرچی خرجش میکردم از یه جاش میزد بیرون کارمند بودم اون موقع همیشه توی کیفم آچار و وسایل تعمیرات موتور همراهم بود مواقعی که سالم بود عالی بود سرعت و شتاب و صداش ولی یک روز درمیون خراب میشد و وقتی از یک خیابون میرفتم دود اون خیابونو میگرفت در آخر فروختمش یه پیشرو صد و پنجاه صفر خریدم تازه اولین موتور صد و پنجاه بود که تو ایران تولید میشد که دوتا اگزوز داشت همه فکر میکردن موتور سنگینه حتی یک بار کلانتری گرفت یک هفته موتور خوابید باورشون نمیشد سنگین نیست. با اون موتور واقعا حال میکردم و راضی بودم ولی اونم خرج داشت و بعد یک سال اگزوزش کنده شد و فلاپاش شکست و به روغن سوزی خفیف افتاد بعد از اون یه تکران خریدم از این طرح هندا ها که الان کلا کارخونه و شرکتشم جمع شده شده کارخونه سوسیس و کالباس الان دوازده ساله این موتور رو دارم همه جا باهاش میرم مسافت های دور و نزدیک میرم تنها خرجش بنزینشه حتی روغنشم تا حالا سه بار عوض کردم توی دوازده سال نه روغن سوزی افتاده نه هیچ مشکلی داره چون موتورش هیچی برای خراب شدن نداره فقط لنت ترمزاش چند ماه یکبار نیاز به تعویض داره . همه اینارو گفتم که اینو بگم موتور هرچی پیچیده تر و گرون تر باشه مخارجشم بیشتره و بیشتر هم آدمو اذیت میکنه الان اگر موتور میخواهید برای وسیله بودنش پالس موتور خوبیه ولی اگر موتور باز باشید موضوع فرق میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. ایمان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سوزوکی جیکسر مدل ۹۸ دارم ۶۰۰۰ تا باهاش رفتم رنگ قرمز که به نظرم از دو رنگ دیگه جذاب تر هست تو این مدت آخ نگفته خدایش من که خیلی راضیم کیفیت قطعاتش واقعا خیلی تعریفی هست اینو بدون تعارف میگم من که خیلی راضیم
    یه دوست داشتم هم زمان با من بنلی ۲۵۰ تک سیلندر خرید اون بنده خدا همش دستش تو نمایندگی بنده ولی من خوشبختانه از انتخابم راضیم و میتونم به جرات بگم تا به این لحظه اخ نگفته خوبیشم اینکه ۱۰۰۰۰ تا گارانتی داره و این واقعا محشره …
    خدمت اون دوستانی که عرض کردن سرعتش کمه من خودم ۱۴۵ باهاش پر کردم و به نظر من برای توی شهر بسیار عالی خوشگل و چشم نواز ؛ توصیه من به همه اینه که سمت موتوری برید که خرج رو دستتون نزار و پیشنهاد من سوزوکی جیکسر هست بازم تصمیم با خودتون ولی تو این اوضاع اقتصادی آدم عاقل سمت جنس با کیفیت و با اصالت میره و سلام

    موافقم 6
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من امروز ۹۹/۳/۴خریدم ۳۳ میلیون

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. شهرام

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام،نو خریدی،و راضی هستی و الان چنده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام امروز قیمتش هفتاد میلیون مهر هزاروچهارصد

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام امروز قیمتش120تومنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. مهران

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز ۲۰۰.
    افزایش قیمتش از افزایش دلار بیشتر بوده.ظاهرا زمان ارزششو بیشتر نشون میده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز قیمتش 150 تومان هستش مدل 98 ینی 4 سال پیش، موتوری که در عرض 4 سال حدود 15 برابر افزایش قیمت داشته!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا