موتورسیکلت

فرشته نگهبان دیجیتال بوش برای موتورسواران!

ریسک از دست دادن جان موتورسواران در یک تصادف نسبت به سرنشینان خودروها ۲۰ برابر بیشتر است و این امر باعث شده بوش سیستم تماس اضطراری دیجیتال جدیدی را برای موتورسیکلت‌ها طراحی کند.

این سیستم که هِلپ کانکت نام گرفته حاصل همکاری نزدیک مهندسان و مرکز تحقیق تصادف بوش است و یکی از اعضای هیئت‌مدیره بوش از این سیستم به عنوان “فرشته نگهبان دیجیتال” نام برده است.

سیستم موردبحث از الگوریتم هوشمند نصب شده در واحد حسگر داخلی موتورسیکلت استفاده کرده و اطلاعات گرفته از کنترل پایداری را دسته‌بندی کرده و مواردی همچون شتاب، سرعت زاویه‌ای، موقعیت لحظه‌ای و زاویه کج شدن موتورسیکلت را ۱۰۰ بار در ثانیه اندازه‌گیری می‌کند. این سیستم می‌تواند زمان تصادف را تشخیص داده و یا اینکه بفهمد موتورسیکلت در زمان پارک شدن افتاده است.

پس از این کار سیستم اطلاعات مربوط به صحنه تصادف را از طریق یک برنامه موبایلی به مرکز سرویس بوش فرستاده و از آنجا نیز اطلاعات به مراکز اضطراری فرستاده می‌شود. افراد دیگر هم می‌توانند بنا به درخواست خود به اخبار مربوط به تصادف دست یابند. بوش مدعی است این تکنولوژی می‌تواند زمان معمولی رسیدن سرویس‌های اضطراری به صحنه تصادف را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

بوش پیش از معرفی سیستم هلپ کانکت اقدام به انجام ۱۸ تست تصادف کرده و مشخصات هر تصادف را در سناریوهای متفاوتی آنالیز کرده و مفید بودن این سیستم را نشان داده است.

در ابتدا این سرویس در دسترس مشتریان آلمانی خواهد بود اما کاربران خواهند توانست در دیگر کشورها نیز با این سیستم ارتباط برقرار کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    آقایون مسؤول جلو واردات ماشینو که گرفتین لااقل بزارین اَزین موتورا وارد شه تا بِجای پرایدو سمند اَزین موتورا بخریم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      اونا هم میگن چشم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    داش جواد خونتو کثیف نکن
    فقط به زاویه طرف تو عکس آخر نگاه کن یاد چی میوفتی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      در کل راس میگی……از وقتی بنزین گرون شدِ ماشینو خابوندم تو حیاط خونِهو یِ موتور خریدمو تا یِ چَنْ ماهی با موتور میرفتم سرِکارو اینورو اونور ولی ازبَس اوضای رانندگی تو تِرون خرابه آدم حتی تو ماشینَم احساس امنیت نمیکنه چه برسِ که سوار موتور باشی!!! یَنی یِ لَظِه قِفلت کنی بِ دیار باقی میشتابی!!!! تو فروردین همین امسال داشتم تو خیابون میرفتم سرِ چارا سمیه پشتِ چراغ قرمز زدم ترمز کِ یهویی یه 206 از پشت زد بِم وقتی خورد بِم مثِ سریال کارتونیای اکشن چرخ عقب موتور چسبید تو سپر 206 ماشینو موتور همونجا موندن ولی خودم از شدت ضربه یِ پونزِ شونزَ متری پرواز کردم اوفتادم اونور چارا !!! بعدش راننده 206 نامرد با حولو هراس اومد بالا سرَم میگفت عیب نداره،عیب نداره،هیچیت نیس،هیچیت نیس!!!! تا دوماه یِ دَسو یِ پام تو گچ بود تا خوب شدم الآنم فقط با اتوبوسو مترو میرم سرکارو اینورو اونور چون دیگِ توبه کردم سوار موتور شَم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ز

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (18 ديدگاه)

        وقتی اسمت جواد خطره همینم میشه پدر من نزدیک به سی ساله با موتور رانندگی میکنه و کلا یکبار تصادف کرد اونم مقصر نبود در کل اینکه اگر صد متر قبل از چراغ ترمز سرعتت رو کم کنی دیگه هیچکسی بت نمیزنه شما با شصت هفتاد تا میری یهو میزنی رو ترمز راننده های ما هم کلا فکر میکنند موتور هواپیماس یعنی وقتی پشتت میاد تو ذهنش اینه تو از چراغ رد میشی اگر جوری رانندگی کنی که راننده متوجه حضورت بشه و بتونه پیش بینی کنه رفتارت رو هیچ اتفاقی نمیوفته

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا