موتورسیکلت

معرفی بنلی 752S Parallel-Twin رودستر

برند بنلی از دیرباز موتورسیکلت‌های درخور توجهی را به‌عنوان یک برند ایتالیایی تولید می‌کرد. حال این برند که همچون ام جی تحت تملک چینی‌ها قرارگرفته است، مدل جدید دو سیلندر موازی خود را برای رویارویی با امثال MT-07  یاماها به کارزار فرستاده.

بنلی 752S
ساخته‌ی بنلی احتمالاً باقیمتی کمتر از یاماها به بازار خواهد آمد.
پروژه ساخت این موتورسیکلت سال‌ها قبل حوالی ۲۰۰۶ میلادی آغازشده بود، اما پس از سال‌ها تأخیر بالاخره ۷۵۲S به تولید رسید.

چرا این‌قدر طول کشید؟

پروژه به دلیل اولویت‌های شرکت مادر بنلی (گروه بزرگ کیان جیانگ)  کنار گذاشته شد، اما در طول این سال‌ها گروه طراحی و مهندسی بنلی شایستگی خود را برای طراحی و توسعه‌ی موتور دو سیلندر موازی آن نشان دادند. گرچه طراحی این موتور ساده به نظر می‌رسد اما طراحی دقیق آن بسیار دشوار است. (در موتورهای دو سیلندر موازی یا پارالل  هر دو پیستون هم‌زمان به بالا یا پایین حرکت می‌کنند، اما چرخه کاری دو سیلندر باهم متفاوت است.)

بنلی 752S
بنلی باید حداقل هزینه تولید ممکن را داشته باشد، زیرا گروه کیان جیانگ در تلاش است تا قیمت رقابتی را برای همه بازارهایش حفظ کند.
بنلی ۷۵۲S موتورسیکلتی جمع‌وجور و ساده نسبت به رقیبانش است. موتور آب‌خنک دو میل‌سوپاپ با چهار سوپاپ در هر  سیلندر آن، دارای حجم دقیق ۷۵۴ سی‌سی است. ضریب تراکم این موتور به نسبت ۱۱.۵ به ۱ حفظ‌شده تا توانایی استفاده از سوخت‌های با اکتان کم موجود در بازارهای جدید را نیز داشته باشد.


همچون دیگر موتورسیکلت‌های بنلی مثل ۳۰۲ و ۵۰۲ توان مخصوص این موتور نیز حوالی ۱۰۰ اسب بخار بر لیتر است.

۷۵۲S به‌عنوان یک موتورسیکلت روزمره دارای قدرت و توانایی‌های کافی و درعین‌حال دارای استرس مکانیکی کمتر باقابلیت اطمینان بیشتر است.
خروجی موتور ۷۷ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۶۷ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. متعادل‌کننده‌های موتور با حذف لرزش‌های آن از راحتی راکب اطمینان حاصل می‌کنند. شاسی لوله‌ای آن طراحی پیچیده و مستحکمی دارد.

بنلی 752S
تعلیق جلو از دوشاخ ۵۰ میلی‌متری ساخت Marzocchi تشکیل‌شده و تعلیق عقب شامل کمک‌فنر متصل به وسط محور عقب با جنس استیل است.
کالیبرهای ۴ پیستونه ساخت برمبو دیسک‌های دوتایی ۳۲۰ میلی‌متری جلو را در آغوش گرفته‌اند.
لاستیک‌های Pirelli angel radial با اندازه ۱۷-۱۲۰/۷۰ در جلو و ۱۷-۱۸۰/۵۵ عقب، ۷۵۲S را به پرواز وامی‌دارند.

بنلی 752S
اطلاعات حیاتی توسط نمایشگر TFT  به نمایش درمی‌آید و چراغ‌های دوتایی جلو از فنّاوری LED استفاده می‌کنند.

تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی ۷۵۲S در اکثر بازارها برای فروش آماده خواهد شد اما هنوز از عرضه آن در آمریکا اطمینان نداریم.


منبع: cycleworld

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    قدرت خروجی موتور واقعا عالیه
    چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Solid Snake

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    موتور بسیار قشنگ و زیبایی هس
    موتور یه وسیله ای هس که لذت روندنش رو خیلیا نمیبرن
    یه همچین موتوری خیلی آدم رو وسوسه میکنه که گازش رو بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحیش خیلی شبیه به لیون چینو یا همون شیر بچه هست که اونم از موتور دوسیلندر خطی 500 سی سی استفاده می کنه
    چقدر قیمت این موتورا توایران رفته بالا جالبه مدل 150 سی سی الان حدود ده میلیون قیمت میخوره که برای این حجم موتور و سبک طراحی خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عجب چیزیه. ای خدا چی میشد موتور سنگین تو ایران آزاد میشد آخه چراااا

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا