موتورسیکلت

معرفی موتورسیکلت هسکت valiant sc: شوالیه جسور انگلیسی

سومین موتورسیکلت شرکت هسکت، Hesketh valiant sc 2018 نام دارد. این شوالیه جسور با موتور ۲.۱ لیتری سوپرشارژ خود ۲۱۰ اسب بخار و ۲۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.


اگر از علاقه‌مندان به فرمول یک باشید باید نام هسکت برای شما آشنا باشد. این شرکت با تیمی به نام Hesketh Racing بین سالهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۸ میلادی در رقابت‌های فرمول ۱ شرکت می‌کرد. راننده این تیم جیمز هانت بود که در سال ۱۹۷۵ اولین و تنها قهرمانی خود و تیمش را با خودروی Hesketh 308 F1 و با پشت سر نهادن نیکی لائودا (رئیس هیئت مدیره مرسدس-پتروناس) به دست آورد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد رقابت‌های این دو راننده می‌توانید فیلم Rush 2013 را تماشا کنید) پس از آن تیم هسکت از رقابت‌های فرمول یک کنار رفت و مالک این شرکت، لرد الکساندر هسکت، تجارت موتورسیکلت را در دهه ۸۰ میلادی به راه انداخت.


اولین موتورسیکلتی که توسط این شرکت معرفی شد مدل V 1000 بود، پس از آن نسخه تورینگ Vampire را به بازار عرضه کرد که منجر به یک شکست تجاری شد. شرکت پس از چند سال تعطیلی اعلام ورشکستگی کرد و حق مالکیت هسکت به پاول اسمیت واگذار شد.


در سال ۲۰۱۴ میلادی، این شرکت موتورسیکلتی با تولید محدود ۲۴ عدد معرفی کرد که ۲۴ نام داشت و برای بزرگداشت خودروی جیمز هانت ساخته شد. مدل ۲۴ با یک پیشرانه ۲ سیلندر ۷ شکل S&S X-Wedge ارائه شد. سال گذشته نیز مدل Sonnet café racer که بر پایهٔ مدل ۲۴ طراحی شده بود معرفی گردید، که از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه می‌گردد.


مدل The Valiant SC، که سومین موتورسیکلت تولیدی این شرکت محسوب می‌گردد نیز بر اساس مدل ۲۴ ساخته شده است و در دو مدل پایه و sc ارائه می‌گردد. مدل sc روی موتور ۲ سیلندر ۷ شکل خود با حجم دقیق ۲۰۹۷ سی‌سی دارای سوپر شارژ Rotrex ساخت شرکت TTS Performance می‌باشد و توان تولید ۲۱۰ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۹۵ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه را دارد.


این پیشرانه غول‌آسا توسط یک فریم گهواره‌ای از جنس آلیاژ فولاد کروم-مولیبدن احاطه شده است، که توسط GIA Engineering طراحی و ساخته شده است. سیستم تعلیق ساخت K-Tech، در عقب شامل دو کمک‌فنر Razor و در جلو شامل دوشاخ معکوس مشکی‌رنگ K-Tech KTR-3 با فنرهای داخلی ساخت Öhlins می‌شود.

ترمز جلو شامل دو کالیپر ۶ پیستونه و در عقب شامل یک کالیپر ۴ پیستونه ساخت برمبو می‌شود. وزن شوالیه ۲۳۹ کیلوگرم است و طبق اعلام سازنده از تابستان ۲۰۱۸ میلادی با قیمت ۶۱۰۰۰ دلار عرضه می‌گردد.

منبع: newatlas

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    هیچی نگم بهتره ?.
    انقد سنگین درستش کردن که بیوفته رو پای یارو تا خود کلیسای مینیستر باید یورتمه بره .قیمتشم در حد جهیزیه پشت بنتی میمونه . فقط میمونه اون روکش صندلیش که منو کشته . به نظر من اینگلیس آخرشه مگه نه دوستان ?.
    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حمید ع

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    اینجا ایران است.فقط اجازه داریم تصویر این دستاوردها رو ببینیم.
    وطنم..پاره تنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    با توربو شارژرش حال نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    دوکاتی ۱۲۹۹ یه چیز دیگه هست.موافقین قیام کنن?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. حمیدرضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه حجم موتوری داره چه قدرتی یعنی شتابش کولاک میکنه ولی خیلی رخ جذابی نداره خیلی کلاسیک به نظر میرسه البته این سبک هم طرفداران خودشون رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید ع

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ی رفیق دارم برعکس همه پسر ها نه به فوتبال علاقه داره و نه به دنیای ماشین و موتور .حتی نمیدونه فراری چیه و برای کدوم کشوره..اوایل بهش میخندیدم..ولی ی مدتیه بهش حسودیم میشه..لااقل حالیش نیست چیا رو ازش گرفتن به جرم ایرانی بودن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا