موتورسیکلت

موتورسیکلت الکتریکی با طراحی کلاسیک

وقتی به موتورسیکلت‌های برقی فکر می‌کنیم، تصاویری از وسایلی مدرن و تکنولوژیک به ذهن می‌آیند. با پیشرفت فنّاوری، دوچرخه‌ها، موتورسیکلت‌ها و خودروهای الکتریکی به وسایلی قابل اتکا تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد عملکرد آنها به مراتب پایدارتر از گذشته شده باشد به‌گونه‌ای که کاملاً در رقابت با رقبای غیر الکتریکی خود قرار می‌گیرند.

در آینده حمل و نقل، تمیز و بدون آلایندگی یا با حداقل آلایندگی و با انرژی‌های تجدید پذیر صورت خواهد گرفت. با این حال هنوز در ابتدای این راه هستیم. eScrambler یک موتورسیکلت تمام الکتریکی کانسپت است که با نگاهی به گذشته، آینده را نمایش می‌دهد.

این طراحی کلاسیک کاملاً چشمگیر و قدرتمند از آب در آمده است. برای طراحی این موتورسیکلت، متیو وادیک (Matthew Waddick) با طراح صنعتی سابق یاماها و قهرمان سابق مسابقات، تیمی تشکیل داده تا موتورسیکلتی مشابه مدل‌های افسانه‌ای دهه ۷۰ میلادی را طراحی نماید. البته می‌توان گفت که طراح به تسلا سایبرتراک نیز نظری داشته است!

برخلاف موتورسیکلت‌های برقی باریک معمول، این موتورسیکلت مجهز به چرخ‌های ۱۸ اینچی شده و دوشاخه KTM و یک ضربه‌گیر مرکزی نیز بدان افزوده شده است. برای این‌که مشخص شود این یک موتورسیکلت متعلق به سال ۲۰۲۰ است، فناوری‌هایی چون نمایشگر دیجیتال، نشانگر سطح باتری، ردیابی یکپارچه GPS، وای فای داخلی، و کروز کنترل نیز در آن به چشم می‌خورند.

این موتورسیکلت که توسعه آن دو سالی به طول انجامیده، مجهز به یک موتور الکتریکی ۵۰ کیلو واتی (۶۷ اسب بخار) است و می‌تواند به سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. شتاب صفر تا صد آن نیز ۳.۵ ثانیه اعلام شده است. در دنیای واقعی با یک بار شارژ باتری، می‌توان مسافت ۱۵۰ کیلومتر را طی نمود که آن را در رده یکی از بهترین موتورسیکلت‌های برقی دنیا قرار می‌دهد. برای انتقال نیرو به جای چرخ دنده‌های مرسوم و پیچیده تنها از یک تسمه استفاده شده زیرا موتورهای الکتریکی اصولاً نیازی به گیربکس ندارند. این موضوع باعث انتقال آرام‌تر نیرو نیز می‌شود.

خوب تا اینجا که این موتورسیکلت می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان به سواری جذاب باشد. در عین حال که کارکشته‌های این صنعت حتی هارلی دیویدسون نیز همان‌گونه که قبلاً در پدال نیز اعلام کردیم، آینده‌ای الکتریکی را برای خود ترسیم کرده‌اند بنابراین می‌توان انتظار موتورسیکلت‌های الکتریکی بیشتری با سبک کلاسیک و رترو را داشته باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    چیه بابا این موتور برقی یا
    همسایه ما یه مدته موتور برقی خریده ، وقتی از پشت ناخداگاه از تو پارکینگ کنارت رد میشه میره احساس میکنی جن بوده و یکدفعه قلبت وای میسته ، هیچ صدایی نداره ، هر وقتم به همسایه میگم صد رحمت به CG125 پُکیده فقط میخنده ، خب لامصب یه بوقی اِهِنی اوهونی صدایی بکن وقتی تو پارکینگ نیمه تاریک رفت و آمد میکنی .
    موتور عشقش به صداشه که قبل از سبقت گرفتن ، طرف جلویی خودش ناخداگاه بکشه کنار نه برقی ها که شورشو در آوردن از بی صدایی .
    حالا میفهمم چرا قانوناً صدای مجازی برای ماشینهای برقی میگذارند ، خطرشون خیلی زیاده ولی به چشم نمیان تا از نزدیک درک نکرده باشید متوجه نمیشید .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    چرخاش دلمو بردن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    چیز خوبیه / چیز نرمیه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سیاوش

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام این موتور وارد بشه من اولین موتورو میخرم.با تشکر

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Parsa

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۲تا سوال دارم
    یکی اینک اسم مدل موتور چیه دقیقا؟؟
    دوم اینک الان وارد ایران شده؟؟اگر نشده کِی وارد میشه؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا