موتورسیکلت

معرفی موتورسیکلت الکتریکی و جذاب Lightning Strike

دوران موتورسیکلت‌های الکتریکی فرا رسیده و البته Lightning Strike یکی از جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی‌ای است که تاکنون دیده‌ایم.


موتورسیکلت Strike که توسط شرکت Lightning ساخته شده یک بایک اسپورت گیراست که با سه مشخصه متفاوت فروخته خواهد شد. زمانی که اولین بار این موتور را ببینید آن را شبیه موتورسیکلت‌های عادی درون‌سوز خواهید دانست. این موتورسیکلت از فریم جفتی سود برده و البته فاقد سیستم اگزوز می‌باشد. اگر علاقه‌ای به علم آئرودینامیک داشته باشید خواهید دانست که این موتورسیکلت بدنه‌ی جذابی دارد چراکه قوای محرکه‌ی الکتریکی آن را از سیستم اگزوز بی‌نیاز کرده است.


اولین نسخه‌ی Strike مدل استاندارد پایه است که به مجموعه باتری ۱۰ کیلووات ساعتی مجهز بوده و برد ۱۱۲ کیلومتری در بزرگراه و برد ۱۶۰ کیلومتری در شهر دارد. قیمت این نسخه از ۱۲۹۹۸ دلار آغاز می‌شود. پیشرانه‌ی الکتریکی این موتورسیکلت قدرت ۹۰ اسبی و گشتاور ۲۴۴ نیوتون متری دارد.


مدل بعدی میان رده محسوب می‌شود که از باتری بزرگ‌تر ۱۵ کیلووات ساعتی سود برده و محدوده حرکتی ۱۶۹ کیلومتری در بزرگراه و برد ۲۴۱ کیلومتری در محیط‌های شهری دارد. این نسخه نیز همانند مدل استاندارد قدرت ۹۰ اسبی و گشتاور ۲۴۴ نیوتون متری داشته اما قیمت آن از ۱۶۹۹۸ دلار آغاز می‌شود.


نهایتاً به نسخه‌ی فول Strike با نام کربن ادیشن می‌رسیم که باتری ۲۰ کیلوواتی و برد شهری ۳۲۱ کیلومتری دارد. قدرت این مدل برابر با ۱۲۰ اسب بخار بوده و قیمتش از ۱۹۹۹۸ دلار آغاز می‌شود.


مدل‌های پایه و میانی این موتورسیکلت به‌صورت استاندارد با شارژر ۳.۳ کیلوواتی عرضه خواهند شد اما با پرداخت ۱۵۰۰ دلار می‌توان شارژر ۶.۶ کیلوواتی را سفارش داد. شارژر سریع سطح ۳ نیز با ۱۵۰۰ دلار در دسترس است. مدل کربن ادیشن به‌صورت استاندارد با شارژر ۶.۶ کیلوواتی در دسترس بوده و البته این بایک را می‌توان به پکیج پرفورمنس سفارش داد که شامل مواردی همچون سیستم تعلیق Ohlins، ترمزهای برمبو و… می‌باشد.


کمپانی سازنده می‌گوید طراحی روان و نرم این موتورسیکلت باعث تولید آئرودینامیک ترین موتورسیکلت بازار شده است. تولید Lightning Strike کربن ادیشن از جولای ۲۰۱۹ شروع می‌شود و مدل‌های ارزان‌تر نیز اندکی بعد روی خط تولید خواهند رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    خیلی زیباست ؛ شتاب خوبی هم باید داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عجب پیشرفتی 321کیلومتر برد شهری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. VIPER

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    یه موتور سیکلت الکتریکی گشتاور آنی
    با این محدوده حرکت شهری یه گزینه بسیار ایده آل،ازون طرف موتور عشقش به صداشه،
    ولی باز هم تو سوپر بایکها عشق من هوندا سیبی آر۱۰۰۰ آر آر
    بعد اونم سلطان نیکدهای جهان کاوازاکی زد هزار
    البته همیشه بین زد۱۰۰۰ و دوکاتی دیاول مردد میمونم ????
    در نهایت محبوب ترین تریل واسه من یاماها وای زد ۴۵۰???
    هارلی دیویدسون هم که جدا از همه س مخصوصا صدای انحصاری که داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      به h2r اشاره ای نکردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. VIPER

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        اونکه نیاز به معرفی نداره
        یه موتور ۴سیلندر ۱۰۰۰سی سی، قدرت نزدیک. به ۳۰۰اسب

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Shahrukh

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خداوکیلی به چلنجر کامارو ماستنگ که رحم نکردین،میخواین هیبریدیش کنین!بلکه هم الکتریکی

    دیگه این یه قلمو بیخیال شین!??
    کل لذت موتور به همون صدای اگزوزش و تاب دادن دسته گازه که صداش بزنه بیرون ارضات کنه
    البته موتور,منظور cg و آپاچی نیست?
    بلکه Cbr1000 یا H2r

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VIPER

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      آقا شاهرخ یه دوک ۲۵۰ هم باشه ما راضی هستیم بخدا تو این مملکت، یادم میاد روزگارانی ۲۴تومن بود نخریدیم،الان هم زوره بهش دورو برای ۵۵ پول بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Shahrukh

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (51 ديدگاه)

        قربون شکلت،چرا به 250راضی باشی؟مگه چیت از بقیه شهروندای کشورای دیگه کمتره؟فقط گیر یه ایدئولوژی مسخره افتادی
        بخدا این استعدادی ک جوونای ما تو موتور سواری،دارن،اگه بهشون بها داده میشد، با تجهیزات کامل و قیمت مناسب و موتور های ایمن،1000 تا قهرمان moto gp در میومد ازشون?

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. VIPER

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          من یه رفیق دارم با پالس ان اس دو پشته اونم ،با یه دوک ۲۰۰ کورس انداخت،دوک سواره حتی به پلاکش هم نرسید،
          واقعا بعضیا اعجوبه ن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    وزنش باید خیلی زیاد باشه ولی انصافا چه گشتاوری داره از هارلی دیویدسون بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زیبا و عالیه ♥
    به قرآن قسم 4دهه است داریم نابود میشیم..
    این خارجی ها چقدر پیشرفت کردند و بهترین ها رو دارند
    لعنت بهت که این کشور رو نابود کردی با این ایدئولوژیت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. dariush

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یا ابلفضل !
    اینو ببینید تا به قدرتش پی ببرید:
    https://www.youtube.com/watch?v=TjJ2IbzGTuo
    https://www.instagram.com/p/BrWgE5LnGtE
    از قدیم گفتن ، ما هم میگیم ( موتور فقط آمریکایی و ژاپنی )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    موتور سیکلت باید موقع گاز دادن صدای موتور رو بشنوی
    این سوسول بازیا چیه ؟
    حرف منو بیشتر اونایی درک میکنن که هارلی دیویدسون رو از نزدیک دیدن
    اینجایی که زندگی میکنم پر از هارلی دیویدسونه ادم از صداش ارضا میشه
    چه رسد ب اینکه سوارش بشی
    فرض کن یه کاپشن چرم بلند پوشیدی و یه دستمال سر یه عینک ری بن ? و یه هارلی دیویدسون
    دقیقا مثل اندرتیکر ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Danial

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    آقا ی سوال فنی الان این موتور سنگین حساب میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا