موتورسیکلتهفته نامه

بررسی تریل آفرودرهای 250 سی‌سی ایران: موتورسیکلت‌های تریل چینی

احمد جمشیدی: در بخش نهایی این مقاله و پس از بررسی معدود گزینه‌های برند موجود در ایران، می‌رسیم به پرطرفدارترین، ارزان‌ترین و پرمصرف‌ترین تریل های ۲۵۰ سی‌سی در دسترس مصرف‌کننده ایرانی؛ یعنی محصولات چینی!

موتورسیکلت تریل آفرودر 250 سی سی
موتورهای تریل چینی چند سالی هست که بازار مصرفی ایران را فتح کرده‌اند و در تیراژ انبوه در خدمت پلیس درآمده و از نهاد انتظامی و دولتی گرفته تا مصرف‌کننده معمولی و آفرود بازها به خاطر هزینه کمتر یک تریل چینی را به نمونه ژاپنی یا اتریشی ترجیح می‌دهند.


در مورد تریل های چینی یک سخن جالبی هست. بین اهل فن آنها به موتورهای “اشی‌مشی” معروف شده‌اند!

اگر شما تمام برندهای ایرانی (چینی) تریل موجود در کشور را کنار هم بگذارید و مشخصات فنی آنها را بررسی کنید، به‌ندرت متوجه تفاوت خاصی بین آن‌ها می‌شوید.

تقریباً تمام تریل های چینی (که اغلب تحت برند ایرانی و در داخل ایران مونتاژ می‌شوند) از شاسی مشابه و انجین سیستم CDI که قطر سیلندرش دو برابر شده و در گیربکس آن تغییراتی صورت گرفته و ۵ دنده شده است استفاده می‌کنند و تفاوت آن‌ها صرفاً در کیفیت آلیاژ، مونتاژ، طراحی و آپشن های جانبی است.

به همین علت هم بود که تصمیم گرفتیم همه برندهای چینی را یکجا و در قالب یک متن بررسی کنیم.

البته که علیرغم ضعف‌ها، شاید بتوان گفت در حال حاضر یک موتور تریل چینی تنها گزینه عقلانی برای خرید و استفاده است و صدالبته در قیاس نسبت قیمت برخی مدل‌های آن کارایی بسیار خوبی هم دارند.

حال به بررسی مدل‌ها می‌پردازیم.

 

موتورسیکلت فلات ۲۵۰ سی‌سی


موتورسیکلت‌های چینی تحت برند فلات، توسط شرکت جهات همتا سیکلت به بازار ایران عرضه شده‌اند و طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها و موتورسیکلت محبوب سازمانی یگان ویژه ناجا بوده‌اند.

شرکت فلات در حال حاضر تریل ۲۵۰ سی‌سی‌اش را در قالب دو مدل طرح کی‌تی‌ام Falat 250 KTM و مدل ترکر Falat 250 Tricker عرضه می‌کند؛ که مدل اولی در بازار به فلات کی‌تی‌امی و دومی فلات ۲۵۰ معروف است!

سیستم انجین ۲۵۰ سی‌سی موتورسیکلت‌های فلات همان‌طور که قبل‌تر گفته شد از نوع تک سیلندر چهار زمانه سیستم CDI هستند ولی با تغییرات صورت گرفته انجین آن‌ها کم‌صدا، روان و گیربکس روان‌تری دارد.

قدرت ۱۴.۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴.۲۶ نیوتن‌متری برای یک موتورسیکلت تریل ۲۵۰ سی‌سی اصلاً رقم ایده آلی نیست ولی خب با توجه به تکنولوژی منسوخ انجین انتظار بیشتری هم از آن نمی‌رود.


حداکثر سرعت اسمی موتورسیکلت توسط کمپانی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده ولی با توجه به مؤلفه‌های انجین بعید به نظر می‌رسد بیشتر از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت کشش داشته باشد.

مکانیزم خنک‌کنندگی انجین نیز از نوع هواخنک است. (در مدل‌های جدید تغییرات مثبتی در شبکه هواخنک آن صورت گرفته)

سیستم سوخت‌رسانی آن نیز از اواخر سال ۹۴ از کاربرات به انژکتور تغییر پیدا کرده و مصرف سوختش کمتر شده و بنا به اعلام شرکت واردکننده به استاندارد یورو ۴ رسیده است. (مصرف ۲.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر)

ظرفیت باک آن ۱۱ لیتر است. یکی از بزرگترین ضعف‌های فلات باک آن است زیرا از باک فلزی در آن استفاده شده که کیفیت ساخت ضعیف و پوسته نازکی دارد و در صورت شیب زدن در آفرود و وارد آمدن شوک فیزیکی به پیکره موتورسیکلت گهگاه باک نشتی پیدا می‌کند و سوراخ می‌شود. جوشکارها عمدتاً با باک تریل های چینی آشنا هستند!

فلات از سیستم ترمز دیسکی استفاده می‌کند که اغلب بدون ABS و چند باری با ABS به بازار عرضه شد. (نکته قابل تأمل اینکه به خاطر واردات نامنظم قطعات، اغلب موتورهای چینی هر سال از لحاظ آپشن و حتی مدل فلاپ و سیستم‌ها تغییراتی سینوسی دارند و هیچ موتوری با همان برند چند ماه قبلش شباهت کامل ندارد!)

در حالت کلی سیستم ترمز دیسکی آن به خاطر استفاده از برند گمنام کیفیت ایده آلی ندارد و در مهار موتورسیکلت ضعف و کم دقتی نشان می‌دهد ولی با این حال باز هم می‌تواند نیازهای یک آفرود معمولی را برطرف کند. (ترمز همین تریل های چینی مشکل ضعف در دقت و قدرت دارد)

شاسی موتورسیکلت از نوع فولاد معمولی است و ویژگی خاصی ندارد. اگر قصد آفرود با این موتورسیکلت را دارید اکیداً توصیه می‌کنم با آن جامپ بیشتر از یک متر نزنید و روی حفظ تماس با زمین تمرکز کنید. در صورت جامپ سنگین خطر ترک خوردن یا شکستگی شاسی قریب‌الوقوع خواهد بود!

فلاپ‌ها در هر دو مدل طراحی مناسبی داشته و عملکرد خوبی در جلوگیری از نفوذ گل غبار دارند. در مدل‌های جدید فلات سینی و سپر زیر انجین موتورسیکلت تقویت شده که ویژگی مثبتی برای آفرود است.

زین‌ها بسیار نرم و راحت هستند. ارتفاع موتورسیکلت مناسب است و کمک‌فنرها نرمی بسیار خوبی دارند. به‌خصوص کمک جلو با توجه به وارونه بودن تا حد زیادی در دفع شوک‌ها مؤثر واقع می‌شود. البته قطر کمک جلو معمولی است و نباید انتظار ویژه‌ای از آن داشته باشیم.


این موتورسیکلت با سیستم استارت الکتریک و هندل (در کنار هم) عرضه می‌شود و صفحه کیلومتر آن نیز معمولاً دیجیتال و با عقربه سرعت‌سنج آنالوگ عرضه می‌شود. (گه‌گاهی هم تمام دیجیتال و گاهی تمام آنالوگ به بازار می‌آید!)

در حالت کلی فلات ۲۵۰ کیفیت مونتاژ و تا حدی متریال بهتری نسبت به رقیبان هم‌وطنش دارد، قطعات یدکی آن فراوان‌تر است و طراحی آن اصولی‌تر. هرچند همچنان استهلاک آن بالاست و عمر قطعات موتور کوتاه است و این مسائل را باید برای این کلاس پذیرفت.

وزن موتورسیکلت ۱۱۵ کیلوگرم است که برای سواری راحت و کنترل در آفرود فاکتور مناسبی به نظر می‌رسد.


اگر قصد آفرود معمولی و جامپ زدن‌های زیر یک متر و طی کردن مسیرهای خاکی و شوسه و آسفالته با یک موتورسیکلت کم هزینه دارید، شاید فلات از بهترین گزینه‌های در دسترس باشد. این موتورسیکلت قدرت کافی برای طی کردن شیب دارد، هرچند شتاب ضعیفی داشته باشد. (در قیاس با تریل های حرفه‌ای)

تجربه سواری یک موتورسیکلت شاسی‌بلند و آفرود حتی با یک موتورسیکلت برند گمنام هم قابل دسترسی است و قطعاً تجربه لذت بخشی برایتان خواهد بود. از سواری با فلات می‌توانید در حد خودش لذت برید.

نکته جالب اینکه فلات پس از کپی از طراحی کی‌تی‌ام، اخیراً کپی هوندا CRF را نیز در حجم ۲۰۰ سی‌سی عرضه کرده است! بگذریم!


قیمت هر دو مدل فلات در حال حاضر در بازار حدود ۲۳ الی ۲۵ میلیون تومان است.

 

موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی کویر رادیسون T2


افتخار دارم در گزینه دوم یکی از بدنام‌ترین مدل‌های تریل چینی را خدمتتان معرفی کنم! کویر رادیسون تی ۲ توسط شرکت کویر موتور به بازار ایران عرضه شده.

برخلاف سابقه درخشان شرکت کویر موتور، تی ۲ یک نقطه ضعف در کارنامه این شرکت است و نارضایتی‌های فراوانی به دنبال داشته. به حدی که خود شرکت کویرموتور نیز فقط تا مدت یک ماه و برای ۱۰۰۰ کیلومتر آن را گارانتی می‌کند!

در وهله اول بزرگترین ضعف رادیسون تی ۲ کیفیت بسیار نازل مونتاژ آن است که هر تعمیرکار متخصصی به آن شاره می‌کند. در وهله دوم ضعف در متریال بکار رفته است. نرخ استهلاک و خرابی قطعات کویر T2 شاید بیشتر از سایرین باشد. ازجمله ضعف سوختن پیاپی واشر سر سیلندر از ایرادهای فنی آن است. حداقل برای بنده که با تعمیرکاران تخصصی این تریل های صحبت کرده‌ام این چنین به نظر رسیده.

اگر به ظاهر کلی شاسی و انجین و حتی سیستم تعلیق این موتورسیکلت نگاهی بیاندازید و آن را با فلات مقایسه کنید شباهت‌های زیادی به چشمتان می‌خورد و بیشتر با معنی عبارت “اشی‌مشی” پی می‌برید!


حداکثر قدرت تی ۲ توسط شرکت کویر موتور ۱۴.۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶.۵۱ نیوتون متر در ۵،۵۵۱ دور در دقیقه قید شده با سرعت اسمی ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت. (سرعت اسمی اعلام شده توسط کویر موتور منطقی و صادقانه‌تر است)

باک موتورسیکلت گنجایش ۱۲ لیتر سوخت دارد و سیستم سوخت آن نیز انژکتور با مصرف ۲.۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

وزن این موتورسیکلت ۱۲۱ کیلومتر است که مقداری سنگین‌تر از خانواده فلات است.

صفحه کیلومتر و نمایشگر موتور از نوع آنالوگ است و خبری از سیستم دیجیتال نیست.

سیستم کلی انجین، کمک‌ها و شاسی کاملاً مشابه فلات است و ویژگی‌های ذکر شده برای فلات، برای کویر تی ۲ نیز صدق می‌کند.

ضمن اینکه باک آن نیز مشابه فلات از نوع فلزی است و با همان ضعف سوراخ شدن مواجه است.


در حالت کلی کویر رادیسون تی ۲ مقداری از فلات ضعیف‌تر است هرچند قیمت مناسب‌تری هم دارد.

این موتورسیکلت برای مسیرهای شهری بیشتر قابل اتکا است و تا حدی برای آفرود آماتور. (به شرط نگهداری با ظرافت)

قیمت موتورسیکلت کویر T2 در حال حاضر در بازار ایران حدود ۲۱ میلیون تومان است.

 

موتورسیکلت پیشرو ۲۵۰ GOLD


موتورسیکلت پیشرو گلد توسط شرکت نیرو موتور فارس مونتاژ و به بازار عرضه شده.

این موتورسیکلت تغییراتی در بخش انجین داشته که آن را نسبت به رقبایش مقداری قوی‌تر کرده. انجین ۲۵۰ سی‌سی چهار زمانه این موتورسیکلت ۱۶.۵ اسب بخار خروجی دارد ولی این قدرت خروجی صرفاً به معنای چابک و قوی‌تر بودن موتورسیکلت نیست!

انجین این موتورسیکلت با وجود قدرت مناسب مصرف بسیار زیادی دارد و با وجود سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری به ازای هر صد کیلومتر ۴.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.


وزن آن نیز از سایرین سنگین‌تر است و به حدود ۱۴۰ کیلومتر می‌رسد. این وزن برای یک تریل مقداری زیاد و سبب تنبلی موتورسیکلت می‌شود. (حداکثر سرعت اسمی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت)

گیربکس آن نیز مقداری منسوخ بوده و از نوع ۴ دنده است.


دیگر ویژگی‌ها ازجمله کمک‌ها و شاسی و ترمزهای دیسکی به‌مانند سایر چینی‌هاست و تفاوت خاصی ندارد.

این موتورسیکلت کیفیت مونتاژ و قطعات خوبی دارد و برای آفرود معمولی مناسب است؛ اما از لحاظ فراوانی قطعات یدکی با مقدار محسوسی ضعف مواجه است.

قیمت این موتورسیکلت در حال حاضر حدود ۲۱ میلیون تومان در بازار ارزیابی می‌شود.

موتورسیکلت جترو ۲۵۰


جترو توسط شرکت اصفهان سیکلت به بازار عرضه شده و اغلب بازار مصرف آن نیز منحصر به استان اصفهان است.

جترو ۲۵۰ مقداری ضعیف‌تر از سایرین است و کیفیت مونتاژ آن نیز چندان مناسب نیست. این موتورسیکلت ۱۳.۵ اسب بخار قدرت دارد با حداکثر گشتاور ۱۸.۴۸ نیوتن‌متر در ۶۰۱۷ دور بر دقیقه.

وزن موتورسیکلت مقداری سنگین و معادل ۱۳۸ کیلوگرم است و سرعت اسمی آن نیز توسط کمپانی تولیدکننده ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت عنوان شده.


جترو به‌مانند سایرین سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری و ترمز دیسکی دارد.

بزرگ‌ترین مشکل این موتورسیکلت علاوه بر قدرت کم و ضعف مونتاژ، کمبود شدید قطعات یدکی در شهرهایی غیر از اصفهان است. شما در شهرهای دیگر قطعات آن را به ندرت و فقط توسط نمایندگی اصفهان سیکلت به‌صورت سفارشی می‌توانید دریافت کنید.


قیمت دقیقی از این موتورسیکلت به خاطر کمبود در بازار نتوانستیم کسب کنیم ولی با تحلیل کلی قیمت مدل صفر آن حدود ۱۸ میلیون ارزیابی می‌شود.

 

موتورسیکلت روان QM R 200


حقیقتاً ما تصمیم به بررسی موتورسیکلت‌های تریل با حجم کمتر از حجم ۲۵۰ سی‌سی نداشتیم ولی حالا که بحث بررسی تریل های چینی است حیف است اگر به روان نپردازیم. (علاوه بر روان ۲۰۰، موتورسیکلت پرواز طرح MKZ نیز با حجم ۲۰۰ سی‌سی عرضه می‌شود که به خاطر کیفیت پایین و عدم توانایی آفرود ارزش بررسی کردن ندارد)

اگر قرار به انتخاب یک موتورسیکلت چینی از لحاظ کیفیت ساخت قطعات باشد قطعاً روان جزء بهترین‌های آنهاست.

موتورسیکلت روان ۲۰۰ QM توسط شرکت روان سیکلت به بازار ایران عرضه شده و در واقع یک کپی از موتورسیکلت سوزوکی RV است.

روان از انجین با حجم ۲۰۰ سی‌سی چهار زمانه سیستم CDI بهره می‌برد که قدرت خروجی آن ۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴.۵ نیوتن بر متر است.

روان گیربکس ۵ سرعته دارد و با توجه به سیستم سوخت انژکتوری ۲.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.


حداکثر سرعت اسمی روان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که برای یک موتورسیکلت ۲۰۰ سی‌سی بیش از این انتظاری نمی‌رود.

وزن کلی موتورسیکلت ۱۲۸ و ظرفیت باک ۱۴ لیتر است. ویژگی خوب روان کیفیت ساخت پلیمری باک آن است که در مقابل نشستی مقاوم است.

ویژگی مهم روان که سایر تریل های چینی از آن بی بهره‌اند سیستم خنک‌کننده روغن خنک آن است که بخصوص برای مسافت‌های طولانی و آفرود الزامی به نظر می‌رسد.


هرچند روان به اندازه ۲۵۰ سی‌سی‌ها قدرت آفرود ندارد و توانایی شب زنی آن قطعاً کمتر از سایر هم‌وطنانش است.

اما با این حال، استهلاک پایین‌تر و عمر بیشتر قطعات ویژگی قابل توجهی می‌باشد.

روان ۲۰۰ بیش برای استفاده در معابر شهری و خاکی مناسب و تا حدی برای آفرود آماتور قابل اتکا است.

این محصول در واقع تولید شرکت Qingqi چین است که تحت برند روان عرضه می‌شود.


قیمت موتورسیکلت روان ۲۰۰ در حال حاضر در بازار ایران حدود ۲۲ میلیون تومان است.

 

نتیجه‌گیری کلی


با توجه به افزایش قیمت شدید موتورسیکلت‌ها در ایران و قیمت‌های بالا موتورسیکلت‌های تریل برندهایی نظیر هوندا و کی‌تی‌ام و توقف عرضه موتورسیکلت‌های تریل کره‌ای هیوسانگ به ایران، انتخاب تریل چینی برای علاقه‌مندان به آفرود و دوستداران موتورسیکلت‌های پرشی و تریل تنها گزینه باقی مانده است و به‌عنوان یک آلترناتیو قابل اتکا است.

تریل های چینی (که در بین مردم معروف به تریل ایرانی هستند!) برای آفرود به شرطی که از آنها انتظارات بیش از حد و غیرمعقول نداشته باشید انتخاب‌های مناسبی هستند.

شاسی آن‌ها عمدتاً ضعیف و قدرت انجین آن‌ها عالی به نظر نمی‌رسد ولی با این حال همچنان از توانایی شیب زنی و طی مسیرهای سخت و موانع مختلف را با اتکا به شاسی و کمک‌فنرهای بلندشان برخوردارند.

موتورسیکلت تریل آفرودر 250 سی سی
فقط توصیه می‌کنم با این موتورسیکلت‌های بیشتر از یک متر جامپ نزنید و از وارد کردن شوک شدید به آنها خودداری کنید چون شکستگی و ترک شاسی و خرد شدن پیاپی بلبرینگ چرخ‌ها بین تریل های چینی رایج است و معمولاً وقتی ارتفاع می‌گیرند با عدم تعادل و سانحه مواجه می‌شوند.

تریل های چینی هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند و می‌توانید بدون نگرانی از مخارج میلیونی از آنها سواری بگیرید و خودتان را از لذت سواری موتورسیکلت با ارتفاع شاسی‌بلند و نرم بهره‌مند سازید.

در نهایت امیدواریم شرایط فعلی و محدودیت تنوع در مقابل مصرف‌کننده ایرانی روزی به پایان برسد.

نویسنده: احمد جمشیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Andro

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طبیعت برای انسان دقیقا خود غذای روح هست
    مشگل موتور چینی اینه که اصلا نمیشه با این وسیله
    وارد آفرود واقعی سنگین شد
    که از کنار آبشارها دره ها و مناطق ناب دیدنی تردد کرد
    فقط خاکی روی دارن
    من بچه حسین آباد کرج هستم
    هر پنج شنبه جمعه جاده آتشگاه کرج میریم ، موتورا از هر سطح و کیفیتی کراس اندروید شروع میکنند به شیب زدن
    وقتی نوبت به موتور چینی میرسه از کوه بالا نمیره
    و مرکب سوار با پا شبیه گاری سعی فشار به موتور برای بالا رفتن میکنه و اینکه آبروش نره
    اول تحقیق کنید اونم عملی و با چشم مستقیم
    بیاید یه جایی مثل آتشگاه کرج هر هفته تفاوت و قدرت در حالت عملی نمایش داده میشه بعد که معنی تریل فهمیدید تصمیم بگیرید عزیزان ،
    معنی واژه تریل یعنی سعی و امتحان
    در دیکشنری بگردید اولین تحقیق عملیاتی و حقیقی ما میشه
    هزاران سلام برهمه عزیزان .

    موافقم 72
    مخالفم 9
    1. پژمان فلاح

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درستش همینه نه اینکه کور کورانه روی یه تبلیغ تلوزیونی یا یه عکس اینستاگرامی تصمیم به خرید وسیله نقلیه بگیریم
      تحیقیق عملی بعد تصمیم
      چه موتور چه هر چیز دیگه ای تحقیق عملی باعث پیشرفت واقعی انسان میشه
      نه اینکه اول موتور تریل چینی بخری ، بعد افول یک ماه ببینی به زور داره از جاده خاکی در سربالایی رد میشه
      یه روز منم سعی میکنم بیام اینجایی که شما فرمودید
      از نزدیک رقابت بین موتورهای برند واقعی از نزدیک ببینم ???????????
      ژاپنی سوارمون باشه

      موافقم 41
      مخالفم 4
    2. حسین

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام،ب نظر شماتریل دلتا۲۲۵گزینه خوبی برای خریدهست،ودرکل موتورمناسبی است.ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 5
      1. Abolfazl

        ۱۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام باید با توجه به نیازت نگاه کنی به این مسئله اگر برای مصرف شهری و آفرود سبک بخوای عالیه قابل مقایسه با روان و… نیست ولی اگر برای مسیر های دشوار و شیب زنی هیچ کدوم از تریل های ایرانی چینی به دردت نمیخوره کمترین چیزی که باید بری سراغش کایو هست

        موافقم 3
        مخالفم 5
  2. مصطفی واعظی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در این زمان سخت و سنگین که شرکتهای ایرانی عجز و ناتونی
    همرا با نیت سوء استفاده خودشون در ارائه محصولی کامل نشون دادند
    انشاءالله رهبر عزیز ایران و دولت باید نیک نظری کنند و از تیغیدن بیش از حد جوانان توسط سرمایه داران جلوگیری به عمل بیارن
    جوانمردی دولت با برداشتن تعرفه سنگین واردات و اجازه پلاک ملی و قانونی شدن کلاس اندروید برای ملت ایران ارائه داشته باشد
    کاملا درک خواهد شد چراکه کلاس
    ورزشی و سلامت روانی اجتماع است
    به سلامتی روزی که ماهم مثل انسانهای جهان بتونیم با سه ماه حقوق کارگری بهترین 250 سی سی اندروید ژاپنی سوار بشیم .

    موافقم 51
    مخالفم 41
    1. جوان ایرانی

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدا کنه مملکت واسه نسل کارگر ایرانی درست بشه
      افغانیهایی که کشور خودشون ویران کردن از ایرانی ها دارن بیشتر لذت میبرن
      باید 10 سال کار کنیم اونم پولشو بدیم به وسایل یه سرمایه دار هفت خط و خال یا وسایل چینی
      که از اول تا آخرش کار بدن دست آدم
      موتور تریل جزو همین قائله است
      تریل فقط انواع خارجی ایرانیهاش بخری قلک باید کنار بذاری همیشه خرج یجاییش بکنی

      موافقم 33
      مخالفم 6
  3. داوود ایزدمهر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از بدترین ایرادات فنی موتور چینی مونتاژ ایران گیربکس
    از رده خارج اونه که شکسته شدن بد جارفتن در پی داره
    ترمز ABSنداره و سرعت میخوای کم کنی قلف میکنه ادم به باد فنا میده
    کیفیت ساخت قطعات از بدنه و غیره خیلی پایین که باعث شده حتی در جاده های خاکی استحلاک بالایی داشته باشه و ناراحتی اعصاب همراه گرفتار شدن در بیابات برای راننده موتور پیش بیاره
    به نظر بنده فقط هوندا Crf 250 ، در اروپا قیمت سال 2020 شده 8 هزار دلار
    کاش ارزش پول ایران برگرده و تعرفه روی این موتور نزارن پلاک بخوره
    قانون بیمه کنی سوار بشیم .
    موتور چینی یعنی جنازه

    موافقم 50
    مخالفم 3
  4. داوود

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور تریل ایرانی شبیه هواپیمای جنگده است
    ویراژ میده از کوه بالا میره با چه سرعتی اما :
    در عالم خواب نه بیداری
    بعد دو سال باید اورهال بشه ،
    اورهال جنگنده میدونی ینی چی
    یعنی بجز بدنه تمام قطعاتش عوض شه
    موتورش تعمیر اساسی شه ???????
    البته جدیدا تنشونم میشکنه ???????
    باید گفت بیسکوییت ترد چینی نه موتور تریل
    ???????

    موافقم 43
    مخالفم 7
    1. رضا

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با رادیسون شما یه بار گازو کیب کن دنده اخر ده دقیقه بعد مبینی تمام پیچاش در اومده ریخته در این حد اشغالن

      موافقم 25
      مخالفم 2
  5. داوود

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان گرامی حتما صفحات قبلی و نظرات عزیزان بخونید
    خیلی فنی ، خوبی ها و مشگلات این رده موتوری بیان فرمودن
    در مورد سوارکاری چینی بسیار جالب و حقیقی
    تجربه شبیه گنج است
    من خودم خوندم به نتیجه رسیدم ، با تجربه تریل سواری چینی شخصی خودم مقایسه کردم عالی بود
    نذارید از دستتون بپره .

    موافقم 15
    مخالفم 0
  6. ادیب

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هموطنان گرامی به خاطر خدا با دقت مطالعه بفرمایید
    بنده یه موتور نامی دویست داشتم
    مثل همیشه روز جمعه تصمیم به رفتن به طبیعت و تفریح گرفتم با این تفاوت که موعد تعویض روغن فرا رسیده بود
    رفتم داخل تعویض روغنی موتور دادم دست اوستا دست به آچار شد
    اول کار گفت ای داد بی داد شروع نکرده وایستاد
    گفتم چی شد : فرمود پیچ روغن سرش شکسته داخل گیر کرده فکر کردم چیز راحتیه سریع درست میشه
    روز جمعه کوفتم شد رفتم موتور دادم مکانیک
    گیربکس کامل باز کردم
    بردم تراشکاری تراش داده باقی مانده پیچ از داخل سوراخ مهره تعویض روغن انداخته بیرون
    دوباره اومدم مکانیکی گیربکس انداخته روی موتور
    گفتم حواستون باشه کیفیت موتور ایرانی واقعا افتضاحه و انشاءالله هیچ وقت به مشگل برنخورید
    فقط قیافه داره خوشگله.

    موافقم 34
    مخالفم 2
  7. جعفری

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جدیدا هاسکورنا و سی آر اف2020 بعضی از شرکتها پلاک ملی ثبت قانونی سیستمی پلاک می زنند
    تریل دوک کی تی ام از اول پلاک ملی میشد
    البته اگه پیگری جدی در کار باشه طبق قانون کاوازاکی KLX قابل پلاک زدن چون249سی سی است
    هرکسی فکر سود خودش کسی فکر مردم نیست
    نکته اینه : دولت تعرفه بر کالای خوب ورزشی وارداتی بیاره پایین روحیه نسل جوان عوض بشه من خودم داغ به دل پیر شدم رفت

    موافقم 29
    مخالفم 3
  8. عماد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفتم پیج همتا سیکلت با کویر موتور از موتورهای 200 سی سی اونها انتقاد کردم نوشته هام پاک کردند منم اعتراض کردم ریپورت بلاکم کردن
    فقط تعریف چاپلوسی میپسندن
    شرکتهای ایرانی به هیچ عنوان انتقاد پذیر نیستند فقط فکر فروش هستن
    موتورهای دویست سی سی انها بلبرینگ فرمون و چرخ ، همراه تنه خیلی ضعیفی دارن
    باعث میشه فشار به موتور بیاد و خیلی زود اوراق بشه
    ضایعات درست میکنند میندازن به مردم
    موقع خرید موتور چه التماسی میکنید وقت انتقاد مشتری به جا نمیارین

    موافقم 58
    مخالفم 6
  9. هومن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آدم بره قبرستون سوار بال عزراییل بشه راحتر میمره
    تا سوار بر موتور ایرانی
    غریب الوقوع سر به نیست بشه ????
    اون از افسانه پراید
    اینم از افسانه اشی مشی ????
    ????
    وطنم شکوه پا برجا

    موافقم 41
    مخالفم 4
  10. تهران تریال

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داخل شهر نمیشه رفت با موتور ۲۵۰ ایرانی ، سریع پشت ترافیک چراغ انژکتور روشن میشه
    پرسیدم ایرادش چیه میگن رادیاتور آب نداره گرمای زیاد به موتور فشار میاره
    اگزوزش عوض کردم نفس موتور باز شده اما بعد افرود به شهر برمیگردم این بار از انجین صدا میاد خدا رحم کنه
    هنداوانه زیر بقل مردم دادن کار بدیه
    دوستام چقدر گفتن تریل ایرانی نخر با پرویی رفتم یه دویست و پنجاه ایرانی خریدم
    حرف کسی گوش نکنید میخوان وسیله از سرشون کم کنند شروع می کنند به توهم بافی
    اسم شرکت و نوع موتور نمیارم اما تریل ایرانی همشون بد خرج و پر ایرادن .

    موافقم 48
    مخالفم 4
  11. علیرضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فلات 250 بدرد استفاده شهری میخوره؟ من بخاطر اینکه قدم
    1.95 هست مجبورم تریل سوار شم تا راحت تر باشم استفادمم فقط شهریه حالا نظرتون چیه

    موافقم 14
    مخالفم 22
    1. ممدرضا خاموشی

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واسه قبرستون بهتره
      زمانی که یه ماشین می بینی بخوای ترمز بگیری به دلیل عدم سیستم ABS چون دیسکی است
      ترمز قلف میکنه ، ادم دربست با کله حالت سرنگون شده میره زیر چرخ ماشین مقابل له و خون آلود فاتحه
      ای خوش تیپ گرامی .

      موافقم 26
      مخالفم 5
  12. علی مختاری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    200 mkz رو هم میشه بررسی کنید؟

    موافقم 17
    مخالفم 8
  13. سرین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آفرودر یعنی موتورهای ژاپنی اتریشی فرانسوی امریکایی
    نه موتورچینی پر خرج که تو جاده خاکی گیر میکنه
    الاغ من از این چرند پرند های چینی یه سرو گردن بالاتره
    فاقد استحلاک و از بین رفتگی قطعات
    تغذیه از اولین چشمه و دشت و دمن
    فاقد مصرف بنزین 3 هزار تومنی
    ایمنی صد درصد
    سیستم هوشمند ویژه که در هنگام خواب شما را در چاله و دره نمی اندازد
    یکی نیست بگه جمع کنیداین باباقوری سازی ها عجقی وجقی .

    موافقم 55
    مخالفم 6
  14. ایمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام .تمام حرفهاتون درست .من خودم هم کادیکس داشتم هم دی تی داشتم .هم تریل روان.خداییش قابل قیاس نیست.ولی الان با این قیمتها خود من بخوام برم افرود با روان میرم.چون اصطحلاک موتورخارجی زیاده .الان یک کادیکس ۱۰ ملیونی شده ۵۰ ملیون.ی crmانجین طلا تمیزش شده ۸۰ ملیون .بنظر شما بایک روان مدل ۸۸ پانزده ملیونی بری افرود بهتر نیست بزار گیربکسش قفل کنه نحایتش میشه ی تومن.دوست من crmشو تعمیر گرد شد ۱۲ ملیون.اول باید تعرفها رو درست کنیم بعد بریم سراغ خرید موتور.

    موافقم 31
    مخالفم 26
    1. Zintashan

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه مرد حسابی هر آفرود 2 ملیون خرج موتور بکنی که نشد حرف حساب
      ماهی 8 ملیون کنار بذاریم واسه تعمیر موتور چون
      چهار تا جمعه درفتیم از شهر شلوغ
      من سی ار ام دارم شیر غرش کننده کوهستان
      هر هفته طبیعت کلی فیک چینی میبینم که وا دادن یا کمرشون شکسته
      بماند که حسرت دیدن نوک قله و جاهای صعب العبور همیشه به دل راکب سوار چینی باقی میمونه
      روان حین شیب زدن قلف میکنه خاموش میشه
      ?????

      موافقم 52
      مخالفم 7
      1. CRM

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اصن حضرت سیارم کجا روان کجا???

        موافقم 12
        مخالفم 0
    2. پدرام

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان با این بنزین 3 هزار تومانی کسی وسیله ای نمیخره یا بخره دستش به دهنش میرسه
      بعدش یه تریل مونتاژ چین روان دویست سی سی 40 ملیون تومان
      یه ژاپنی 250 سی سی سوپر انرژی
      تر و تمیز 50 ملیون که اگر روغن موتور و روغن سیلندر به موقع
      سرویس بشه هیچ خرجی نداره
      با روان تا دنیای بعد مردن باید خرج وسیله نقلیه بکنیم
      خدا به مردم این سرزمین خرد اعطا بفرماید .

      موافقم 32
      مخالفم 6
    3. CRM

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همین الان میرم موتورم میفروشم یه روان میخرم به فرموده ????

      موافقم 8
      مخالفم 0
  15. احمد قربانی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط میخوام بگم نخرید جانه عزیزتون
    ….کشوری که قطعاتش تحریمه صاحب اول اخر اون موتور خود بدبختتی …برید تو کار بی پلاک و موتور های قاچاق به والله اگر بخرید سرطانی بیش نیستن

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. Wolf

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یدبختی ما اینجاست کسی که تولیدمیکنه یه سرمایه داره
      وسیله ای که تولید میکنه در حد کارگر قشر متوسط به پایین
      میدونه جایی نمیتونیم اعتراض بکنیم
      و کسی جواب گو نیست با خیال راحت میزنه
      تو پاچه مردم
      زمان نبود تحریم خدایی چه افتخواری داشتند بجز
      خواری و ذلت برای کسی که خریدار وسیله چینی در پیت آشغال شون بود
      واقعا سرطان موتور تریل ایرانی
      وبال گردن
      نهایت خرج و مخارج
      اولین اخرین صاحب خود ادم
      پیکان اردی ژست پژو

      موافقم 34
      مخالفم 4
  16. Yankee

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    موتور سواری تو ایران شده حکایت اون ضرب المثل که میگه: یا از ***** بخور یا از کوه پرت شو پایین
    یا باید اشغال چینی سوار بشی یا اگه خواستی موتور ژاپنی سوار بشی از زیر پات میکشن!!!!!

    موافقم 29
    مخالفم 2
  17. lone rider

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان نظرتون درمورد کایو چیه؟ اطلاعات خیلی کمی ازش تو نت هست ولی ظاهرا کیفیت قابل قبولی داره

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. بازاری

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بسیار عالیه یه موتور اتریشی
      با تمام مشخصه های لازم واسه
      یه تریل آفرودر 250 سی سی
      از رادیاتور آب سیستم تعلیق
      تنظیم دستی کمک فنر عقب و جلو
      تا هرچی دلت بخواد
      عالی
      فقط حیف باک بنزینش کوچیک

      موافقم 18
      مخالفم 6
    2. علی

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مشکل خاموش کردن و ریپ زدن شدید داره هنوز شرکت وارد کننده کاری نتونسته انجام بده ظاهرا شرکت سازنده هم نتونسته مشکلو حل کنه بعضی از دوستان کاربراتور بستن روش مشکل حل شده

      موافقم 3
      مخالفم 16
      1. Esta

        ۳۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عروس خوب نمیتونه برقصه میگه زمین کجه
        هر موتور برند اصیلی که خوب آب بندی نشه
        و دست هر انسان آماتوری که فقط پول داشته
        بیفته
        دقیقا از ناشی بودن این بلا سر
        وسیله ناب جهانی در میاره
        موتور باید آب بندی بشه نه جون موتور به لبش بیاره
        طرف چون پول داشته بعد خریدن اولین استارت زده
        رفته شیب بزنه بعد میگه
        اااا من کلی پول دادم چرا کار نمیکنه

        موافقم 26
        مخالفم 5
  18. ایوب

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه چرا این بلا رو سر ملت آوردن. عربا باید سوار موتور ژاپنی بشن. ما هم دو سال بریم کارگری برا یه موتور چینی

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. Gogorio

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عربا دیگه سوار موتورای برند نمیشن
      مثل خان سفارش میدن
      یه موتور سفارشی جهانی فقط و تفقط وسط یه لشگر مهندس و اشخاص خاص واسشون میسازن
      وسایل نقلیه ای که اعراب داره هرگز کسی جایی نمیبینه چون هر کدوم توسط صدها مهندس فقط
      واسه یه شیخ یا یک نفر امیر نشین ساخته شده

      موافقم 21
      مخالفم 8
  19. محمدرضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، بنده حدود چند ماهی است که از موتور فلات 200 استفاده می کنم، به شدت بی کیفیت می باشد. باتری ضعیف، بدنه ضعیف، شتاب ضعیف، سیستم گیربکس مزخرف و… آقا این مدل رو نخرید

    موافقم 32
    مخالفم 0
    1. قارداش

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فلات فقط واسه داخل شهر و خالی بندی خوبه
      کنار یه تریل پیزروی ژست بگیرن و خالی ببندن از
      قله هایی که تصرف کردن
      باچه آرزوهایی جوونای مردم یه گونی پول دادیم به چرندیات ساخت چین مونتاژ ایران
      و چه بلابایی سرمون نیومد
      همه محصولاتش مزخرف پر خرج و آشغالن
      بناب شهر من

      موافقم 25
      مخالفم 3
  20. سید حسن

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یکی بگه اگه با موتور چینی کوه افرود نری فقط برای سواری رو خاکی و آسفالت و مسافرت باشه خوبه دیگه این خربیای که میگفتین رو نداره جواب بدین لطفا من فقط برای سواری مغمولی میخوام خوبه یا نه؟؟ ممنون میشم یکی جواب بده

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. سید مجتبی

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش از هر انسان واقعی با وجدانی که بپرسی بهت میگه یا نخر
      یا ژاپنی بخر
      حتی 200 سی سی
      چینی یعنی اصل جنازه
      من یه روان داشتم تا خود سکته قلبی منو برد
      از بس تو آفرود افتاد تو خرج
      بندازی شیب زدن موتورت به مرور زمان
      تا منفجر شدن میره
      خاکی کوه نداره
      هندل بزنی گازش بگیری باید
      قولک کنار بذاری

      البته دروغ نگم موتور ایکس دو شرکت ایران دو چرخ بسیار عالیه فقط حیف کم تو بازار و صفرش اصلا در دسترس نیست
      کپی شده هندا هست اصل قدرت واقعی آفرود

      موافقم 16
      مخالفم 2
  21. سید حسن

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام آقا یک تریل ارزون میخوام بخرم فقط برای سواری تو جاده خاکی و آسفالت کوه وافرود اصلان نمیرم فقط وفقط سواری به محل کار چی بخرم خوبه این چیزا رو خوندم ترسیدم بخدا از خریداخه یکسال پول کارگری بدی به یک موتور خیلی زوره اگه کسی می دونه راهنمایم کنه چی بخرم خوبه ممنون میشم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  22. حسین یونسی

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تریل ایرانی فقط تریل x2 شینری مونتاژ ایران دوچرخ که یک موتور بین المللی هست که ایران دوچرخ بد مونتاژ کرده و به اجبار سازمان محیط زیست انژکتوری کرده و ریپ می زنه و بد کار میکنه بنده و بنده خریدم کاربراتوریش کردم و تغییرات دادم و خدایش الان مثل ساعت کار میکنه – چون این موتور ذاتا کاربراتوری هست فقط استاندارد محیط زیست ایران باعث گند زدنش شد-ولی الان درست شده شش دنده هست و شتاب خوب و توی دنده سه تاپ اسپیدش 115 کیلومتر بر ساعت تا الان 20000 کیلومتر کارکردش بوده جرات سرعت بالای 140 کیلومتر بر ساعت را نداشتم . بنده اسمش را گذاشتنم موتور مرگ – کاربراتش کنید حالشو ببرید. یعنی طلاست- متشکرم

    موافقم 16
    مخالفم 3
  23. سید حسن

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام :یه دوستی که با تریل ایرانی آشناست بهم بگه چ تریلی برای خاکی و آسفالت خوبه کوه و تپه نمیرم فقط سواری تو جاده خاکیو آسفالت اخه ی کارگر بدبخت پول یک سآل پس اندازو باید بده به یک موتور آخه سخته خدایش مطالعه کردم فعلان به تریل احسان رسیدم که هم ظاهر و قیمت خوبی داره چطوره بخرم اگه کسی میدونه راهنمایم کنه ممنون میشم .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Dadamanzor

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دویست سی سی ایران دوچرخ بخر خیلی عالیه
      باقی برند ها خریدی باید بپایی
      خرجشون سنگینه
      رعایت کنی
      دوم موتورت بدون رو دربایستی دست کسی ندی
      قارقارک چین به راحتی داغون میشه
      با یه حرکت اشتباه چون وسیله دست هرکسی یه قلقی داره
      طرف اگر یه عمر کراس سوار حرفه ای بوده نمیتونه ده دقیه مثل خود انسانی که با موتور خودش رفته اومده برخورد کنه
      با عموی خودتم رودربایستی نداشته باش
      3_ سر تاریخ و موعد مقرر اول روغن بعد فیلتر روغن عوض کن خیلی وسیله چینی حساسه .
      4_حواست باشه چون دیسکی بی حساب و کتاب و ای بی اس نیست ترمز بیخ بگری چپ میشه وسیله .
      وسیله خودت حتی دست کسی یه عمر موتور چینی داشته نده بگو کرنا شرمنده
      راحت بگو وسیله ازت نمیگرم بهت نمیدم
      وسیله شخصی سحاسی دارم شرمنده ببخشی .

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. زینعلی

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش یه آرتی دویست ایران دوچرخ بخر موتور خیلی خوبیه
      اما ایران دوچرخ از بنیه در بازار کمبود قطعات یدکی داره

      موافقم 12
      مخالفم 4
    3. مجتبی خاشعی

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش به حرف کسی گوش نکن اگه واقعا تریل میخوای یه تریل mkz250 بخر راهنمایی خواستی درخدمتم ۰۹۱۳۰۲۰۶۱۶۸

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    انجین هوندا سی جی واسه کارای کشاورزی ساخته شده به طراحیش دقت کنید ….اونوقت چینیش اونم ۲۵۰که همون ۱۲۵که اتاق انفجار و ……تغییر دادن روی شاسی نحیف و دیلاق مث تریل نصب کردن ….واقعا فقط برا مسافت کوتاه ،مدرسه یا نانوایی رفتن خوبه،

    موافقم 18
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزان .خواهشا برای پولتون و خودتون احترام و جونتون اندازه یه نخود ارزش بزارین .نخرین این اشغالها رو .اگه ندارین هوندا قدیمی .کراس قدیمی بدون سند .به خدا مینی کراس ۱۲۵ داغون ۱۰ سال دیگه کار میکنه فلات کار نمیکنه .همه قطعاتشم هست .شاهین موتور هیچ قطعاتی نداره برای تریل جدیدش .فلات خودش ۶ ماهه نیست قطعه میخوایین .ترمز ندارن میمیرین .شاسی ندارن .راهم که نمیرن شیبم نمیزنه والا من با دوچرخه شیب زنیم از فلات بهتره .خواهشا راجب شبهه موتور اصلا نظر ندیدن و وقتم نگذارین .و اگه اومد تو ذهنتون به خودتون فش بدین .خدانگهدار عزیزان حرف گوش کن و بای بای افراد خریدار موتور چینی .

    موافقم 36
    مخالفم 0
    1. Matin

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمیدونم چرا اجازه نمیدن گمرک آزاد بشه موتور های
      ورزشی خوب بین المللی مثل تریل هوندا وارد بشه
      با قیمت مناسب
      یعنی نمیبینند تولید کننده های داخل از سال
      هفتاد یاد و ذکری بجز مونتاژ ندارند
      و تمام تولیدات همین الانشون یه رقم موتور
      با آلیاژهای مختلف و چراغ و فلاپ متفاوت بیش نیست
      این فلاتی که شما فرمودید اسطوره ای واسه فنا رفتن
      بدون شک و یقینن هرکسی داره و میگه موتور خوبیه
      از اون دسته انسانهاست که کارد بزنند جگرش
      از داغ و حرص خرجی که واسه تولیدات ابوتیاره کرده
      یه گلبول قرمز روی کارد نمیشینه

      موافقم 17
      مخالفم 2
  26. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من خودم یکی تریل احسان 250 دارم تقریبا تمیزه
    خرج آنچنانی نداره فقط شاسی یخورده اذیت کرد که اونو تقویت کردم خداییش زور خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 8
  27. الوندی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من توی نت خیلی سرچ کردم اما اسمی از برخی موتورهای جدید که اومده در بازار نیست و از طرفی تاپیک هایی که دوستان در این مورد زدن خیلی قدیمیه برا همین خواستم افرادی که جدیدا تریل خریدن تجربیاتشون رو به اشتراک بزارن تا افرادی مثل من که قصد خرید دارن بتونن بهتر تصمیم بگیرن
    یکی از خوش تیپ ترین تریل هایی که دیدم تریل:
    1-تریل برمودا مربوط به شرکت پاسارگاد سیکلت فارس 2- فلات 250 چشم رو گرفته بخاطر اینکه سرعتش ظاهرا روش زده 150 ولی 130 میره فک کنم پر سرعت تر از بقیه باشه
    3- کویر T2 250 چیزی که من در موردش خوندم ازش تعریف نمیکنن
    4 – ایران دوچرخ XY249GY-2 (نمیدونم الان موجود باشه یا نه)
    5-پیشرو گلد QM
    6- روان سیکلت روان

    دیگه نمیدونم چه گزینه هایی داریم
    حالا این وسط یه تریل با شاسی محکم و هندلینگ بالا و سرعت بالا کدومه؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Andimeshk

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط ایکس دو ایران دو چرخ باقی باید نامید ؛
      نیت فنا فی الله .

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. حسین یونسی

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آقا الوندی اگر تونستی تریل ایرانی شرکت ایران دوچرخ را پیدا کنی بخری خیلی عالیه بخاطر اینکه انجین ش کپی شده هندا اکسوان هست و بنده اش کی تی ام 250 مدل 2014 موتور عالی هست .الان فکر کنم صد تومن باشه.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  28. مهدی

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام ،من یه اشغالی خریدم به اسم ایژ روستا ۲۵۰انجین چینی!!!توپی عقب تریل زیپ استار !عوضش کردم جاوا ۳۵۰روخورونم بهش ،کمک هاش از هوندا ۲۰۰بود!!!رفتم و کمک فابریک ایژ خریدم،باک افتضاح نازک بود بازهم باک ایژ خریدم دست دوم و….جکش دوشاخه گشاد کرد بازهم جک فابریک خریدم…کمک جلو هم شبیه کمک تریل پیشرو بود کلا از کرپی بازش کردم وجلو بندی ایژ پلانتا رو انداختم…..سگ دستش بد نبود فقط جای بوش استاندارداز دو تا بوش فلزی فولادی استفاده کردن جایگزین نداشت خودم بوش ایژ خریدم با هزارمکافات خورونم بهش!!!حالا من موندم و یه انجین بی کیفیت میخام تعویض پلاک کنم و انجینش با یه انجین دوسیلندر (هوندا تویین)عوضش کنم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  29. محمدی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    باسلام ازبین نوشته های دوستان یه‌ مطلبی دیدم خیلی نکته مهمی است درموتورهایی که abs ندارن و سیستم ترمزشون بویژه ترمز جلو فقط بصورت دیسک میباشد.یادمون باشه یاترمز جلو را بیکار کنید یا پرهیز جدی از ترمز کردن محکم و ممتدبکنیدچون وحشتناک زمین گیر می شویم بنده با هزار مثیبت وپس انداز یاماها آر۲۵ صفر خریدم با اولین صحنه تصادف بی اختیار ترمز جلو وباسرعت زیاد زمین خوردم وبازوی راستم شکست وبدترازاون دلم شکست که ۳۰ ملیون فلاپ وچراغ شکسته رو جور کردم ولی همین فلاپ پلاستیکی هم گیر نمیاد وهرروز بایدقیافه عروس تصادف کردمو ببینم خیلی ضدحاله ایشااله تن و دلتون سالم باشه و زنده باشین

    موافقم 10
    مخالفم 0
  30. علی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا جون مادرت یه موتور خوب و راحت که پیشنهاد میتونی بکنی تا ۴۰ یا ۵۰ ملیون بگو همونو بخریم دعات کنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Gashtasebpars

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینجا ایرانه نیست عزیزم
      خدا مملکت به راه راست هدایت بنماید
      چینی یعنی موتور مرگ
      تا مجبور نشدی نخر
      موندیم ما جوونا چیکار کنیم خدا رحم کنه

      موافقم 7
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا