بی ام وموتورسیکلت

معرفی موتورسیکلت مفهومی ب‌ام‌و 9cento

ب‌ام‌و از رویداد مهم Concorso d’Eleganza Villa d’Este به منظور معرفی محصولاتی مفهومی همچون گرن لوسو کوپه و زاگاتو کوپه استفاده کرده است اما امسال اوضاع متفاوت بوده و شاهد معرفی محصول مفهومی جدیدی با نام ۹cento هستیم.


این موتورسیکلت مفهومی که توسط ب‌ام‌و موتوراد ساخته شده یک بایک تورینگ و اسپورت ایده آل توصیف شده است. این کمپانی همچنین گفته که ۹cento ظاهر یک موتورسیکلت اسپورت ادونچر را به نمایش می‌گذارد.


اگرچه ب‌ام‌و برنامه‌ها برای تولید این موتورسیکلت را تأیید نکرده اما ۹cento یک موتورسیکلت شیک با پانل‌های جانبی متفاوت، باک سوخت عضلانی و برخی قطعات آلومینیومی است. از آنجایی که در طراحی این موتورسیکلت مفهوم تورینگ و سفر در نظر گرفته شده، موتوراد یک شیشه جلو نیز به منظور حفاظت سوارکار نصب کرده است.


خب باید درباره کاربردی بودن هم صحبت کنیم زیرا ۹cento دارای فضاهای ذخیره خلاقانه‌ای است که می‌توان برخی قطعات را نیز به بخش عقبی این موتورسیکلت متصل کرد. بسته به نیازهای سوارکار، می‌توان صندلی عقب یا محفظه بار را روی موتورسیکلت موتوراد نصب کرد.


ب‌ام‌و درباره مشخصات فنی ۹cento چیز زیادی نگفته اما تأیید کرده این کانسپت دارای فریم پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن و قطعات آلومینیومی می‌باشد. این موتورسیکلت همچنین دارای سیستم تعلیق با تمرکز بیشتر روی طی مسافت‌های طولانی و تورینگ بوده تا بدین ترتیب ایجاد حداکثر راحتی تضمین شود.


ادگار هنریش مدیر طراحی ب‌ام‌و موتوراد درباره این موتورسیکلت مفهومی گفته است:

ما موتورسیکلتی طراحی کرده‌ایم که قدرت مناسب را با ویژگی‌های مدل‌های تورینگ و اسپورت که مهم‌ترین آن‌ها هیجان سواری است ترکیب کرده بنابراین این یک پروژه جذاب است. ۹cento دارای بهترین عناصر موتورسیکلت‌های اسپورت، ادونچر و تورینگ بوده و مفهوم جذابی را ایجاد می‌کند. پیش از این چنین محصولی را از BMW ندیده بودیم.


جدای از طراحی یک موتورسیکلت، طراحان شرکت دو ژاکت را نیز توسعه داده‌اند که هر دو از کولار و چرم ساخته شده اما یکی از آن‌ها دارای ظاهر سفید شهری بوده درحالی‌که دیگری برجسته‌تر و اسپورت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. BehNam

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (155 ديدگاه)

    حسرت داشتن یک موتور خوب هم تو دلمون میمونه?☹

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از هفته پیش تا این هفته مدل cf150 جهان رو ۲۳۰۰۰۰۰ تومان رشد قیمت رو تجربه کرده
    ما …. تحریما…. دولت دوست و برادر چین…. تولید داخلی…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. davood

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظام مقدس و الهی رو زیر سوال نبر برادر …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. shirko

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ب ام و پیشرو در صنعت مهندسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پارسا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    باک سوخت؟ چرا اگزوز نداره پس؟ برقی نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی بالا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگزوزش زیر صندلیشه داش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا