چشم اندازموتورسیکلت

ده موتورسیکلت مناسب برای تازه‌کاران

تکنولوژی راه زیادی را طی کرده و در حال حاضر انواع زیادی از موتورسیکلت‌ها برای هر سطح مهارتی وجود دارند. برای شروع و ورود به دنیای هیجان‌انگیز موتورسیکلت، هیچ‌وقت دیر نیست. در ادامه ۱۰ نمونه از بهترین موتورسیکلت‌ها را مرور خواهیم کرد که می‌توانند برای تازه‌کاران مفید واقع شوند.

موتورسیکلتهایی برای تازه کاران
موتورسیکلتهایی برای تازه کاران

۱۰- یاماها FZ-07

یاماها

حجم موتور: ۶۸۹ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، DOHC با مایع خنک‌کننده، ۸ سوپاپ، parallel twin

گیربکس: ۶ سرعته

Yamaha FZ-07
Yamaha FZ-07
موتور دو سیلندر در یک ردیف در یاماها FZ-07 دارای یک حالت خطی منحصربه‌فرد در گشتاور خروجی است و حس راحتی و آرامش همراه با واکنش مناسب گاز به راننده می‌دهد. با توجه به ترمزهای دوگانه جلو و محور جمع‌وجور چرخ‌ها، این موتورسیکلت می‌تواند کنترل زیادی را برای صاحبش ایجاد کند.

FZ-07 با سواری راحت و در همین حال شرایط اسپرتی‌اش، یک موتورسیکلت آرام برای استفاده در شهر و یا حتی سفرهای طولانی‌تر خواهد بود. این کار اصلاً غیرعادی نیست.

۹- هیوسانگ GT250

هیوسانگ

حجم موتور: ۲۴۹ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، DOHC با خنک‌کننده هوا یا روغن، ۸ سوپاپ، V-twin

گیربکس: ۵ سرعته

2014 Hyosung GT250R
۲۰۱۴ Hyosung GT250R
هیوسانگ معمولاً در بین موتورسیکلت‌ها نادیده گرفته می‌شود؛‌ ولی این کار چندان منطقی نیست. GT250 به خاطر فریم بزرگ‌ترش، شبیه به موتورسیکلت‌های با حجم موتور بالاتر است. با وجود ترمز دوگانه در جلو، این موتورسیکلت گزینه‌ای مناسب برای آموزش رانندگان بزرگ‌تر، به‌ویژه آن‌هایی که به موتورسیکلت‌های اسپرت علاقه دارند، شده است. این موتورسیکلت با دو سیلندر V شکل، بسیار سبک‌وزن و چابک است که باعث می‌شود بسیار آرام‌تر از برادران بزرگ‌تر خود باشد.

۸- موتو گازی V7 استون

موتوگازی

حجم موتور: ۷۴۴ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، V-twin

گیربکس: ۵ سرعته

MotoGuzzi V7 Stone
MotoGuzzi V7 Stone
یک موتورسیکلت پیشرفته و مناسب، این بار از ایتالیا. V7 استون از وینتیج V7‌ در گذشته پرافتخار موتو گازی گرفته شده و تنها کمی تکنولوژی مدرن و مواد سبک‌تر در آن به کار رفته است. این موتورسیکلت دارای وزن کلی زیر ۱۸۰ کیلوگرم است و از یک موتور کلاسیک دو سیلندر خورجینی با سرسیلندرهای رو به بیرون بهره می‌برد. در همین حال دارندگان این مدل موتوگازی می‌توانند مقدار بیشتری در وزن خود صرفه‌جویی کنند؛ زیرا این موتورسیکلت یک باک بنزین بزرگ ۲۲ لیتری دارد.

۷- تریومف بون‌ویل

تریومف

حجم موتور: ۸۵۶ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، DOHC با خنک‌کننده توسط هوا، parallel twin

گیربکس: ۵ سرعته

Triumph Bonneville T100
Triumph Bonneville T100
بون‌ویل در این لیست حضور دارد، چون یک موتورسیکلت کلاسیک است. نگران مدل‌های بالاتر نباشید و از این موتورسیکلتی که در دهه ۷۰ میلادی خریده‌اید، لذت ببرید؛ زیرا یک موتورسیکلت راحت و بی‌دردسر و در همین حال، هیجان‌انگیز است. این مدل، تمام اصول یک موتورسیکلت را پیاده کرده است؛ چیزی که برای یک تازه‌کار اهمیت زیادی دارد. البته این موتورسیکلت چندان برای مسافت‌های طولانی در بزرگراه مناسب نیست، ولی می‌تواند سفرهای کوتاه مطمئنی برای شما فراهم کند.

۶- هوندا CBR 500

هوندا

حجم موتور: ۴۷۱ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، DOHC با خنک‌کننده مایع، parallel twin

گیربکس: ۶ سرعته

Honda CBR 500 R
Honda CBR 500 R
وقتی هوندا مدل CBR 500 خود را معرفی کرد، هیجان زیادی را در میان علاقه‌مندان به موتورسواری برانگیخت. رانندگی با این موتورسیکلت می‌تواند هر کسی خاطره‌انگیز باشد. البته رانندگی با این موتورسیکلت برای یک تازه‌کار کامل توصیه نمی‌شود و برای این کار باید اندکی مهارت اولیه داشت. موتور چهار زمانه با سیلندرهای موازی قدرت بیشتری در این موتورسیکلت سبک، از خود نشان می‌دهد. همان‌طور که هوندا می‌گوید: «موتور مناسب برای همه چیز»

۵- کی‌تی‌ام ۳۹۰ دوک و ۲۰۰ دوک

کی‌تی‌ام

حجم موتور: ۳۷۳ سی‌سی (۳۹۰)

نوع موتور: چهار زمانه، DOHC با خنک‌کننده آب، یک سیلندر

گیربکس: ۶ سرعته

KTM Duke
۲۰۱۴ KTM Duke
کی‌تی‌ام در دو سال گذشته با معرفی مدل‌های جدید خود سروصدای زیادی به پا کرده است. در ابتدا قرار بود که مدل ۱۲۵ دوک در این لیست قرار بگیرد؛ ولی این مربوط به زمانی بود که هنوز مدل‌های ۲۰۰ و ۳۹۰ معرفی نشده بودند. در همین حال، تجربه اول رانندگی با هر کدام از سه موتورسیکلت شگفت‌انگیز است. هر دو مدل ۲۰۰ و ۳۹۰ دارای یک موتور تک‌سیلندر چهار زمانه هستند. «دوشاخه‌های برعکس» و ترمزهای بزرگ «برمبو» از نکات شاخص این موتورسیکلت‌ها هستند. این موتورسیکلت‌ها اگرچه حجم موتور کمتری دارند، ولی هنوز دارای ظاهری محکم و خشن هستند.

۴- سوزوکی DR 200

سوزوکی

حجم موتور: ۱۹۹ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، OHC با خنک‌کننده هوا

گیربکس: ۵ سرعته

Suzuki DR 200
Suzuki DR 200
مدل DR 200 با طراحی دوباره‌اش، جدیدترین عضو از خانواده DR است؛ خانواده‌ای که مدت‌ها جایگاهی ویژه در دنیای اسپرت‌های دوچرخ داشته‌اند. طراحی جدید این مدل نشانه‌هایی از سری RM-Z سوزوکی در خود دارد. طراحی جدید زین، امکانات لازم برای یک سواری راحت را فراهم می‌کند و باک سوخت ۱۲/۵ لیتری به موتورسوار اجازه می‌دهد که بدون هیچ مشکلی مسافرت خارج از شهر داشته باشد.

۳- یاماها SR400

یاماها

حجم موتور: ۳۹۹ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، تک‌سیلندر با خنک‌کننده هوا

گیربکس: ۵ سرعته

Yamaha SR400 2015
Yamaha SR400 2015
یاماها شرکتی است که با دقت به حرف‌های مشتریان خود گوش می‌دهد. این موتورسیکلت ۳۹۹ سی‌سی با موتور چهار زمانه‌ای که به‌وسیله هوا خنک می‌شود، طراحی بسیار زیبایی دارد. برای روشن کردن آن باید از پدال هندل استفاده کرد، ولی با وجود انژکتور الکترونیکی، این کار چندان سخت نیست. این موتورسیکلت گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال حس رانندگی و ظاهر خوب و بدون نگرانی زیاد در مورد قطعات موتورسیکلت هستند.

۲- کاوازاکی KLX250S

کاوازاکی

حجم موتور: ۲۴۹ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، DOHC با خنک‌کننده مایع

گیربکس: ۶ سرعته

Kawasaki KLX 250S
Kawasaki KLX 250S
مدل KLR دوست‌داشتنی نمادی از کمپانی کاوازاکی است و صاحبان این موتورسیکلت‌ها بسیار خوشبخت هستند. خوشبختانه برای تازه‌کاران، یک برادر کوچک‌تر با نام KLX250S عرضه شده است. این اسپورت دوچرخ یک وسیله کامل برای تازه‌کارهای ماجراجو است. وزن این موتورسیکلت زیر ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند در خارج از جاده نیز همان هیجان سطح جاده را داشته باشد. موتور این وسیله از نسبت تراکم ۱۱ به ۱ استفاده می‌کند که بسیار عقب‌تر از خیلی از موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای است؛ ولی در همین‌حال، با شتاب‌گیری آرام می‌تواند در مسیرهای خارج از جاده کمک‌کننده باشد.

۱- سوزوکی GW250

سوزوکی

حجم موتور: ۲۴۸ سی‌سی

نوع موتور: چهار زمانه، دو سیلندر SOHC

گیربکس: ۶ سرعته

Suzuki GW250
Suzuki GW250
این موتورسیکلت با موتور چهار زمانه و دو سیلندر موازی، یک مدل پایه استاندارد و شیک است. با توجه به زین فوق‌العاده راحت و پایین آن (۷۸ سانتیمتر)، کنترل آن، به‌ویژه برای تازه‌کارانی که از تعادل و انحراف وزن شکایت می‌کنند، بسیار راحت است. GW250 یک موتورسیکلت آرام است که چالاکی و فرم بسیار خوبی دارد. همچنین در هنگام یادگیری تعویض دنده، سیستم گیربکس ۶ دنده کارآیی بسیار خوبی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ف

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چه جالب بودند همشون ولی تو بحث موتور فقط ژاپن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      آموزش بران اوت برای تازه کارا! :D

      http://www.aparat.com/v/oGUY2

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      موتو گازی نیست اسم اون موتور!
      موتوگوتزی هستش . . .
      مثل PIZZA که تلفظ انگلیسیش میشه پیتزا .
      البته بازم جای شکرش باقیه چیز دیگه ننوشتید .

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. خودم

        ۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        گوتزی نیست. اشتباه نکن. اسم واقعیش “گُتْ سیهْ” هستش … !!!

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. Ali

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (266 ديدگاه)

      فقط کاوازاکی 125 GTO

      و موتور ایژ350 cc
      دیگه هیچ …

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. شاهین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    از بین اینا من هوندا CBR رو انتخاب میکنم.

    راستی دوستان،اولین باری که تکنولوژی ABS روی موتور ها قرار گرفت توسط BMW بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      دوستان ببخشید اینجا مینویسم
      رقابت پژو و رنو با خودروسازان آمریکایی بر سر ایران
      کد خبر: ۱۹۶۹۹۴
      ۱۳ تیر ۱۳۹۳ – ۱۰:۳۲
      فرانس ۲۴ از تلاش پژو و رنوی فرانسه برای تصاحب دوباره جایگاه خود در بازار ایران خبر داد و اعلام کرد شرکت های فرانسوی در این زمینه در حال رقابت با شرکت های بزرگ آمریکایی نظیر کرایسلر و جنرال موتورز هستند.

      به گزارش تسنیم، در حالی که ایران و 6 قدرت جهانی دور نهایی مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع تا قبل از انتهای فرصت شش ماهه را آغاز نموده اند، شرکت های خودروساز فرانسوی تلاش های جدیدی را برای از سرگیری فعالیت هایشان در ایران شروع کرده اند.

      فرانس 24 در گزارشی اعلام کرد: «تلاش ها مدتی است در جریان است تا به کارآفرینان فرانسوی کمک شود زمینه را برای از سرگیری تجارت با ایران فراهم سازند.»

      بر اساس این گزارش، شرکت های مهم خودروسازی یعنی پژو و رنو مشتاق به دست آوردن دوباره بازار خود در ایران هستند، جایی که آنها تا قبل از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا در آن «سالانه تا 500 هزار دستگاه خودرو می فروختند.»

      تلویزیون فرانسه همچنین در این گزارش افزود توافق نهایی بین ایران و قدرت های جهانی منجر به برداشته شدن تحریم ها علیه ایران خواهد شد و متعاقبا «درها را برای ورود شرکت های غربی به بازار پرسود ایران باز خواهد کرد.»

      این گزارش می افزاید شرکت های فرانسوی در این زمینه در حال رقابت با شرکت های بزرگ آمریکایی نظیر بوئینگ، کرایسلر و جنرال موتورز هستند.

      ماه گذشته، جرومه استول، مدیر اجرایی شرکت رنو اعلام کرد که این شرکت مایل به از سرگیری همکاری خود با شرکت های ایران خودرو و پارس خودرو در زمینه مونتاژ خودرو است.

      نمایندگان ایران و گروه 1+5 روز پنجشنبه به صورت رسمی دور ششم مذاکرات هسته ای را با هدف دستیابی به توافق جامع هسته ای در وین آغاز کردند.

      دو طرف در حال مذاکره در خصوص راه های حل و فصل اختلافات و دستیابی به توافقی نهایی هستند
      http://fararu.com/fa/news/196994/%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%BE%DA%98%D9%88-%D9%88-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. میلاد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    یاماها yz-07 استایل خیلی باحالی داره.
    موتورای سوزوکی هم سیستم تعلیقشون همیشه از رقبا نرم تر هست.دست کم کراسش که این جوری و رانندگی باهاش خیلی لذت بخش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (221 ديدگاه)

      منظور از yz همون FZ بید جیگر :D

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. صادق

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    اگه من بخوام یکی از اینا رو بخرم، قطعا انتخابم یاماها FZ-07 (همون اولی) خواهد بود

    عجب موتور شاخی انصافا

    در صنعت موتور 2 تا کشور هستن که حرف اول و آخر رو میزنن؛ ایتالیا – ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جهانگير

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (147 ديدگاه)

      و صد البته آمریکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        اوه جهان جان

        اصلا هواسم نبود از مهد هارلی داویدسون یاد کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          صادق جون BMW یادت نره! :)
          راستی از خاوری جون خبر داری؟ هر چی منم فرستادم نرفت که نرفت.
          آلبوم هایی که گفتم رو دان کردی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. صادق

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          آخه داداش، در مورد بزرگی صنعتش توی کشورا گفتم، ولی در کل BMW که توی قلب منه

          در مورد داش خاوری هم، منم 4-5 بار فرستادم، ولی همشون Faild شدن

          احتمالا از آدرسشه، شاید حواسش نبوده اشتب تایپ کرده

          داداش خاوری کــــــــــجـــــــــــایـــــــــــی؟؟؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. صادق

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          راستی گفتی آلبوم
          اصن یادم نبود بهت بگم

          آره دانلودشون کردم، توی آلبوم اسنیف از cash و toonel خیلی خوشم اومد

          توی آلبوم موثر هم با khastam و nasle man خیلی حال کردم

          دمت گرم داداش، در کل آلبومای خیلی خوبی بودن

          راستی میگم حصین جدیدا یه آهنگ به اسم بن بست خونده؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          مخلص داداش صادق گل هستم من.
          آره خونده ولی مال چند ماه پیشه.به محض اینکه آهنگ جدید بده سریعا خبرت میکنم. ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. جهانگير

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    بیشترشون پونصد سی سی به بالان
    بعد چطور موتور سواری با اینا راحته
    ملت با ١٢۵ سی سی و یه سیلندر به زور یاد میگیرن
    چه برسه به ٧٠٠ سی سی و چهار سیلندر

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. Japan & Germany

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    از بچگی با موور حال نمیکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Japan & Germany

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    موتور*

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. PEUGEOT

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اینا اگه برای تازه کاراباشه
    حرفه ای ها چه موتورایی باید سوار بشن؟!!!!!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      برای حرفه ای ها Honda CBR 1000 RR و BMW K 1600 GT توصیه میشود! :D

      در آینده ای نزدیک به امید خدا یه مطلب جامع درباره ی هوندا CBR خواهیم داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. hero

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    موتور باید ژاپنی باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. سرير

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    والا ما تنها چیزی که تو ایران میبینیم سی جی 125 سی دی ای هه
    که چه کهنه کار و چه تازه کار باهاش میرونن تازه ترمز هم ندارن!!!!
    من دیگه حرفی ندارم!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. کافر مقدس

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    کاوازاکی ننیجای 4هزار دلاری اینجا 32 میلیون ـــــــــه

    یعنی ارزونترین موتور کاوازاکی اینجا برای ایرانی ها دست نیافتنی ست چ برسه CBR500 و ktm

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی آقا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (571 ديدگاه)

    یاماها SR400 رو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    جای مگلی خالی بود نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ghost

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    سی جی 125 :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. واروژ

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جای Honda CBR 600 RR خالی بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امید

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    موتور سواری خیلی لذت بخشه ترجیح میدم تو یه جاده امن باشه برای تفریح تو خیابان و جاده های ما موتور سواری حکم عملیات شهادت طلبانه رو داره همچین خودشونو میکوبن به دارو درخت که انگار داره گیم بازی میکنه با این تفاوت که جون اضافه ای وجود نداره شادروان میشه میره تو گور روحش شاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Nissan GTR

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    با اون Suzuki DR 200 خیلی حال کردم اگه یکیشو داشتم میزدم جاده خاکی!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. علی جوون

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همشون یه جورایی خوب و مناسب هستن ولی افسوس که ما تو ایران فقط باید از شهاب و بهتاز و تک تاز و پیشتاز و…….. استفاده کنیم. کاش میتونستیم ازشون استفاده کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حامد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام جیگر جان
    کاش قیمت هاشو هم میزدی فقط واسه دق دادن ما عشق موتورها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. hamed

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هونداcbr500

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. haj ramzan

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.ژاپن در بحث موتور مهارت خاصی داره .در دهه 60ژاپن دوتا موتور ساخته یکیXL250 یکی هم X7 250که هنوز هم دنیا رو متحول کرده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. مهرداد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این موتور انقدر هندلینگ بالایی دارند که کسی که تا حالا موتور سوار نشده راحت یاد می گیره این 125 که ما سوار میشیم رانندگیش سختره اخرشم امکان نداره کسی یه بارم با 125 زمین نخرده باشه به خصوص این مدل های 90 به بالا انقدر سبکن که وقتی بالای 60 تا میری انگار سوار بالن شدی باید به دستت چسب دو قلو بزنی بعد بچسبی ب ه فرمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اردلان

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه کدوم تازه کاری میاد موتور 700 سی سی سوار میشه ؟
    فکر کنم به موضوع توجه نکردید، همینجوری یه چیزی نوشتید که فضا پر بشه !

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا