موتورسیکلت

تلفیق سنت و مدرنیته در کاوازاکی Z900RS

به عقب برگردید و زمانی را به یاد آورید که موتورسیکلت کاوازاکی مدل Z-1900 بر جاده‌ها حکمرانی می‌کرد. نگران نباشید چرا که این شرکت مایه نوستالژی شما را از یاد نبرده و در سال ۲۰۱۸ با معرفی مدل Z900RS، به دنبال زنده کردن آن خاطرات شیرین است. “مردم شهر به هوشید که اسطوره بازگشته است…”

کاوازاکی Z900RS
کاوازاکی در طراحی جزییات خساست به خرج نداده و RS را به همان سبک و سیاق شبه کلاسیک روانه بازار نموده است که صد البته بر محبوبیت این مدل خواهد افزود. رنگ قهوه‌ای root beer آن بسیار دلنشین است که به همراه رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای کندی‌تون یادآور طراحی‌های زیبای کلاسیک هستند.
موتورسیکلت Z-1 به شتاب، سواری نرم و پیشرانه عالی چهار سیلندر خطی ۹۰۳ سی‌سی خود معروف بود. RS همان تجربه را با پیشرانه چهار سیلندر ۹۴۸ سی سی آب-خنک برای سوارکارش به ارمغان آورده است. این دوچرخه سرشار از نرمی، راحتی، گشتاور بالا و شخصیت منحصر بفرد است.

کاوازاکی Z900RS
در اطراف شهر، پیشرانه کاملا آرام است، قدرت موتور هر لحظه آماده اعزام نیرو به جبهه هیجان است. با این وجود، برای یک سواری دوستانه، همچنان رام و سربه راه است. RS یک موتورسیکلت بزرگ است اما برای تحت کنترل درآوردن آن احتیاجی نیست که حتما یک موتورسوار حرفه‌ای باشید. اهرم کلاچ به راحتی و با دو انگشت کشیده می‌شود و در عین حال از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. حالات سواری تنظیم‌پذیر توان پیشرانه در این وسیله نقلیه مشاهده نمی‌شود اما در عوض سیستم کنترل کشش موسوم به KTRC برای بهبود کنترل موتورسیکلت در پیچ‌ها و جاده‌های لغزنده حین حرکت با سرعت بالا، در میان تجهیزات ایمنی RS به چشم می‌خورد.

کاوازاکی Z900RS
نشانگرهای سرعت و دور موتور در دو طرف یک صفحه نمایشگر LCD از نوع نگاتیو که حروف سفید‌رنگ را در پس زمینه‌ای مشکی نمایش می‌دهد، قرار گرفته‌اند. این امر به خوانایی بیشتر در زیر نور آفتاب کمک شایانی می‌کند و البته سادگی این صفحه نمایش نیز در نوع خود موضوع مطلوبی محسوب می‌شود و در مقایسه با سایر رقبا، شیئی متفاوت و خاص به نظر می‌رسد. همچنین اطلاعات دیگری نظیر نشانگر دنده، داده های سفری و میزان مصرف سوخت در این نمایشگر قابل مشاهده هستند.

کاوازاکی Z900RS
در رانندگی با حداقل محدودیت‌های ناشی سیستم کنترل کشش در جاده‌های خشک و یا خیس، هیچ نوع اثر نامطلوبی مشاهده نشد. سیستم‌های الکترونیکی از منطق کافی برای اجازه دادن به موتورسوار در انجام عملیات تک چرخ، برخوردار هستند، چیزی که پیشرانه پرتوان این موتورسیکلت نیز تمایل به آن دارد.

کاوازاکی Z900RS
پیشرانه از دریچه گاز کنترل شونده الکترونیکی با هشت سوپاپ بهره می‌برد که از پاسخگویی دقیق و بسیار مناسبی برخوردار است. در ابتدای حرکت همه چیز کمی حساس جلوه می‌کند اما پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد و از چسبندگی این موتورسیکلت در پیچ‌ها لذت خواهید برد.

کاوازاکی Z900RS
در سرعت‌های بالا لذت و هیجان سواری را توأمان درک خواهید نمود. در دورهای بالای ۵۰۰۰rpm، صدای غرش پیشرانه از زیر باک ۱۷ لیتری فوران می‌کند و حسی شبیه به اینکه اهریمنان در پی شما هستند را به شما القا می‌کند. این صدا بسیار لذت بخش است اما در مقایسه با ورودی هوای پیشرانه کمی ساکت به نظر می‌رسد. این صدا برای موتورسوار شبیه یک موسیقی نشاط بخش است، به خصوص زمانی که از مسیرهای پرپیچ و خم تردد می‌نماید.

کاوازاکی Z900RS
موقعیت رانندگی و ارگونومی این دوچرخه برای سواری‌های روزانه خیابانی کاملا مناسب است. انجا مکان خوبی برای همه افراد با کلیه وضعیت‌های جسمی است و نشیمنگاه آن، راننده را به طرز کارآمدی در مانورها و حرکات مختلف با این موتورسیکلت در سر جای خودش نگه می‌دارد.

کاوازاکی Z900RS
دسته فرمان RS به اندازه کافی بزرگ و عریض است و در صورتی که این دسته وا به میل شما نباشد، شرکت کاوازاکی آماده تعویض آن به عنوان بخشی از خدمات پس از فروش محصول خود است.
کاوازاکی ۱۶ عدد لوازم جانبی نظیر یک نگهدارنده مرکزی، صندلی کوتاه‌تر و گرمکن چسبی دسته‌ها را برای این دوچرخه ارائه می‌دهد.

کاوازاکی Z900RS
سواری RS در خیابان کاملا نرم و روان است اما با این وجود شما میتوانید کمی از سیستم تعلیق ایراد بگیرید. البته عملکرد تعلیق در مسیرهای شهری کاملا قابل قبول است و در عبور از پیچ‌های طولانی اندکی فنریت دارد. خوشبختانه سیستم تعلیق از فنرها و کمک های تنظیم شونده در عقب و جلو برخوردار شده است که بدین وسیله می توانید آماده سازی دلخواه خود را بر روی سیستم تعلیق پیاده نمایید، اما بهتر بود در کنار پیشرانه پرتوان و طراحی زیبا، هندلینگ اسپرت و دلاورانه را نیز ضمیمه مزایای آن می‌نمودند.

کاوازاکی Z900RS
با وجود وزن ۲۱۴ کیلوگرمی، RS سنگینی خود را به خوبی حمل می‌کند و از چالاکی کافی برخوردار است. استفاده از تایرهای دانلوپ Sportmax GPR-300 پایداری و قابلیت مانورپذیری را در Z900RS بهبود بخشیده و در عین حال، الگوی زیبای نقش بسته بر روی لاستیک مذکور، نمای زیبایی به موتورسیکلت اعطا نموده است. ترمزهای ABS دودیسکی در جلو و تک دیسک عقب، از توانایی کافی در مهار این سامورایی برخوردار هستند و استفاده از اهرم ترمز به مانند اهرم کلاچ، بسیار سهل و آسان است.

کاوازاکی Z900RS
این موتورسیکلت یعنی کاوازاکی Z900RS پا جای جد اسطوره‌ای خود، Z-1 نهاده است. پیشرانه آن سرزنده و پرتوان است و کنترل آن اسان است. سبک طراحی ظاهری‌اش ریشه در جد افسانه‌ای خود دارد که تداعی گر یک موتورسیکلت کلاسیک است.

کاوازاکی Z900RS
به هر حال چه شما به دنبال زنده کردن خاطرات گذشته باشید، چه می‌خواهید در زمان حال به سواری بپردازید و یا در پی آینده می‌گردید، گوشه ای از آنچه به دنبالش هستید را حتما در این موتورسیکلت خواهید یافت.

منبع: rideapart

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ●یکی از دوستانم که یه دختر خانوم جوون بود، یکی دو سال پیش همراه با مادرش غیرقانونی رفتن ترکیه، بعدشم اروپا، الانم آلمان هستن، پناهنده شدن، تو مسیر بازداشت شدن، سختی کشیدن، جونشون به شدت در خطر بود، اکثر همسفراشون رو برگردوندن ایران. . . روی هم ۵۰ ملیون خرجشون شد، تو آلمان یه خونه کوچیک بهشون دادن با ماهی نفری ۳۲۰ یورو. کار اقامتشون که اوکی شه، خونه بهتر با حقوق بیشتر بهشون میدن.
    ●پسر همسایمون بیشتر از ۲۰ سال پیش پناهنده شد آمستردام، نزدیک به دو دهه طول کشید تا با اقامتش موافقت شد. ازدواجش با یه دختر هلندی تا حدودی گره از کارش باز کرد اما دختره سرطان گرفت فوت شد!
    ●زن‌دایی دوستم همه زندگیشو فروخت قاچاقی رفت اروپا، یکی دو سالم اونجا بود اما آخرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohamad

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    یه ابهت و جذبه خاصی در طراحی این موتورسیکلت هست که من عاشقشم
    شخصی که سوار این موتور دوست داشتنی میشه حتما باید کاپشن چرم و شلوار مشکی رو به یاد داشته باشه :D

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    وای عجب چیزیه حیف چرا با موتور کوچیکتر طراحیشون نمی کنن که کشورها محرومی مثل بعضی کشورها که محدودیت انجین دارن هم بتونن استفاده کنن
    طراحیش واقعا قدیمی و رترو هست قشنگ شبیه موتورهای دهه پنجاه شمسی هست خیلی دوست دارم یه بار یه همچین غولی رو برونم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Madjid Thunderbird

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مقایسه ی این موتور سیکلت های عریان با موتورسیکلت های پوشیده مثل مقایسه ی ساعت مچی آنالوگ با ساعت کامپیوتریه.
    با این حال من موتور سیکلت های اسپرت و پوشیده رو ترجیح میدم.
    با دوکاتی بیش از پیش عاشق موتورسیکلت ها شدم
    الانم شدیدا در آرزوی 959 پانی گال هستم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. #ali.m#

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ژاپن =بهترین موتور سیکلت ساز دنیا .
    توی ژاپنی ها هم هوندا بزرگترین سازندست
    ولی کاوازاکی الماس های دنیای موتور رو تولید میکنه .
    ?کاوازاکی?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. آرش آمریکایی

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    کاواز کاواز عاشق این موتورم اصن با اسمش حال میکنم کاوازاکی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. آرش آمریکایی

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    پدال لطفا از موتورسیکلت مطالب بیشتر و حتی مقایسه فنی بذار
    ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. ali a

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    منم عشق موتور دارم .کمپانی های ژاپنی رو بهترین و مقرون به صرفه ترین موتورسیکلت ساز ها میدونم…هوندا.کاوازاکی .سوزوکی.یاماها…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مهر

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما همیشه می‌گیم پراید و پژوی سی سال پیش.
    چرا نمی‌گیم سی‌جی۱۲۵ چهل سال پیش؟ :))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. یاس ی

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    این سبک از موتور را بیشتر از سبکهای دیگه میپسندم، گرچه به خاطر موتورهای زشت و از رده خارج داخل کشور تا حدودی از عشقم به موتور کم شده ولی با دیدن این جور عروسکها رگه های عشق توی قلبم به تکاپو می افتن، از ته دلم دوست دارم اینو داشته باشم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. A.B

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    تو مملکت ما که خاطره ای جز 80 دنده سگی و یاهاما 100 و سوپر 125هوندا سی جی و سی دی آی بیشتر زنده نمیشه از موتور خوبم محروممون کردن یه پیشرو پابلند 250 شده نه میلیون پونصد بدون بیمه!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا