موتورسیکلت

همکاری هوندا، KTM، پیاجیو و یاماها برای استانداردسازی باتری‌ها

کمپانی هوندا و یاماهای ژاپن به پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای با شرکت‌های پیاجیوی ایتالیا و KTM اتریش به منظور توسعه باتری‌هایی برای محصولات الکتریکی دست یافتند.

این شرکت‌ها با همراهی یکدیگر یک کنسرسیوم برای تولید باتری‌های قابل تعویض در موتورسیکلت‌ها، سه‌چرخ‌ها و چهارچرخه‌های الکتریکی را تشکیل می‌دهند. شرکت‌های موردبحث امیدوار هستند با همراهی دولت‌ها و دیگر سهامداران استانداردهای فنی بین‌المللی را در این بخش وضع کنند.

نوریاکی آبه مدیر بخش موتورسیکلت‌های هوندا می‌گوید:

تلاش‌های جهانی برای کاهش میزان دی‌اکسید کربن در مقیاس جهانی، مخصوصاً در اروپا شتاب گرفته است. برای همه‌گیری هرچه بیشتر موتورسیکلت‌های الکتریکی مشکلاتی همچون شعاع حرکتی و زمان شارژ وجود دارد که باید حل شوند. البته باتری‌های قابل تعویض به راه‌حل امیدوارکننده‌ای تبدیل شده‌اند.

آبه می‌گوید داشتن یک سیستم باتری استاندارد بین برندهای مختلف در بازارهای جهانی باعث راحتی هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان خواهد شد و آن‌ها دیگر مجبور نخواهند بود با چندین نوع باتری برای محصولات مختلف روبرو شوند.

برای مثال مالکیت یک موتورسیکلت کم قدرت با باتری‌هایی که می‌توانند در زمان عدم استفاده شارژ شوند مزیت‌های واضحی خواهد داشت. البته عیب این حرکت نیز می‌تواند نیاز به تأمین باتری‌های بیشتر برای مالکان باشد.

اگرچه سیستم‌های مشابهی برای خودروها در نظر گرفته شده اما اکثر خودروهای الکتریکی به دلایل ساختاری و ایمنی از باتری‌های تثبیت شده استفاده می‌کنند.

این اولین همکاری هوندا و یاماها نیست. حدود یک سال پیش این دو شرکت به همکاری با کاوازاکی و سوزوکی به منظور توسعه و تست باتری‌های قابل تعویض استاندارد در دانشگاه اوزاکا متعهد شدند. البته توافق جدید تنها منحصر به کشور ژاپن نیست.

یکی از مدیران یاماها نیز گفته است: “من معتقدم دست‌یابی به این توافق نه تنها برای بازار اروپا بلکه برای کل دنیا اهمیت بالایی دارد. من مطمئن هستم از طریق همکاری‌هایی این‌چنینی می‌توانیم استانداردهایی را وضع کنیم که هم‌اکنون در نقاط مختلف دنیا با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ツSAMURAIツ

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    بهترین ها دور هم جمع شدن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  2. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    تقریبا از همه‌ی موتور سیکلت هایی که صندلیشون خیلی بالاست و یه تیکه با فاصله‌ی زیاد از تایر همون بالا وایسادن حالم بهم می‌خره‌و فقط چنتا موتور سیکلت با این حالت رو دوست دارم.

    موافقم 6
    مخالفم 6
  3. Gatsby

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ادمین پدال خواهشا درباره موتورسیکلتها بیشتر بزار این همه مدل هست تو کلاس های مختلف

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. عارف

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (322 ديدگاه)

    کار خیلی عالی و عقلانی میکنند چرا که هم هزینه ها پایین میاد هم مصرف کننده بهترین سود را خواهد برد، دیگه موتور سوار دنبال برند خاصی برای تعویض باطری نیاز نداره . مثل باتریهایی که در لوازم خانگی استفاده میکنیم و در تمام دنیا یکسان هستند ( باتری قلمی ، نیمه قلمی و …. )

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. شاهین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بابا دیگه موتور ها رو برقی نکنید لذت موتور کلا به صداش هست مخصوصا کراس و ریس

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Aryan kia

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (574 ديدگاه)

      واقعا حرف شما درسته فک کن مثلا سوار کاوازاکی ننیجا شدی بعد صدا جارو برقی میده حتی تصورش هم مسخرس

      موافقم 9
      مخالفم 0
  6. علی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اها یادم رفت. با موتورش چند روز کامل میره کوه با چندتا از موتورسوارای دیگه. تو ماشین همه وسایلو بار میزنن. منجمله بنزین و خیمه و غذا و اب. تا جایی که میتونن با ماشین میرن. بعدم اردو میزنن.قشنگ سه چهار روز کامل موتورسواری و خوشگذرونی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza.w

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جانم ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا