موتورسیکلتهوندا

معرفی هوندا CRF110F, CRF125F, CRF250F تریل‌های 2019

زمانی که سیستم انژکتوری تغییر بزرگی بود را به یاد دارید؟  از وقتی‌که تنها سوپراسپرت‌ها به سیستم انژکتوری دسترسی داشتند زمان زیادی نمی‌گذرد. هوندا مدل‌های CRF250F, CRF125F, CRF 110F را در آینده با EFI (سیستم کنترل الکترونیکی سوخت) و چند به‌روزرسانی کلیدی دیگر ارائه می‌دهد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

CRF250F


برای سال ۲۰۱۹ هوندا مدل CRF230F  را جایگزین مدل CRF250F خواهد کرد. به‌غیراز موتور حجیم‌تر CRF250F دارای شاسی جدیدی است که باعث افزایش ۱۲ میلی‌متری دامنه حرکتی چرخ عقب شده است. هوندا می‌توانست فوم نشیمنگاه را از نوع نرم‌تری انتخاب کند اما بااین‌حال ارتفاع نشیمنگاه تنها ۵ میلی‌متر افزایش داشته است. باک فولادی این مدل با پمپ سوخت و حس‌گر تشخیص کمبود سوخت همراه شده است.  با نصب سیستم کنترل فشار سوخت دیگر نیازی به رگلاتور سوخت نیست و درنتیجه نیازی به مسیر بازگشت سوخت به باک نیز نخواهد بود.
مدل CRF250F در تاریخ فوریه ۲۰۱۹ باقیمت ۴۵۹۹ دلار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

CRF125F


CRF125F  و CRF125F BigWheel نیز به‌روزرسانی‌های مشابهی  دریافت کرده‌اند.
شاسی جدید EFI و سیستم کنترل فشار سوخت جزو آن‌ها است. ارتفاع نشیمنگاه تا زمین ۷۳۹ میلی‌متر برای مدل استاندارد و ۷۸۵ میلی‌متر برای مدل BigWheel است.

CRF110F


CRF110F هم دارای EFI با سیستم کنترل فشار سوخت است. شاسی فولادی سه‌بعدی جدید که باعث افزایش ۱۲ میلی‌متری دامنه حرکتی چرخ عقب شده نیز جزو تغییرات مدل جدید است.
این مدل هنوز با همان گیربکس ۴ دنده نیمه‌خودکار قدیمی که باعث یادگیری آسان‌تر، سواری راحت‌تر و کنترل ساده‌تر برای افراد تازه‌کار می‌شود، ارائه می‌گردد.
هنوز زمان عرضه و قیمت مدل‌های CRF 125F  و CRF110F اعلام نگردیده است.


برای کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند یادگیری تعمیر و تنظیم کاربراتور بعد از خواب زمستانی همچون جشنی در گاراژ بود. با سیستم‌های انژکتوری این هنر به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

این موضوع از یک نظر بد و ازنظر دیگر عالی است، دیگر برای روشن کردن موتور نیاز به کلنجار رفتن با آن نیست. هرچند هنوز تنظیم  زنجیر و رسیدگی به آن، تعویض روغن و تمیز کردن فیلتر هوا کارهایی است که عاشقان موتورسیکلت قادر به انجام آن هستند.


گرچه سیستم انژکتوری خصوصیتی عالی است اما بدون شک هوندا این سیستم را به خاطر مسائل زیست‌محیطی روی موتورهای کوچک خود نصب‌کرده است. اگر این  عمل هوندا باعث جلوگیری از تعطیلی محدوده‌های آفرود توسط قانون‌گذاران گردد، نشانگر حرکت عاقلانه این شرکت خواهد بود.

منبع: motorcyclist

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Solid Snake

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    سپاسگزارم از آقای مقدسی
    خیلی وقت بود که خبری از مطالب در مورد موتور سیکلت نبود
    ممنون که این مطلب رو گذاشتید
    امیدوارم در مورد موتور سیکلت و کامیون بیشتر مطلب گذاشته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یادمه چند مدت پیش سوار یه کراس هوندا 250 شدم
    واقعا قدرتمنده
    بدون نیاز به کلاچ، فقط کافیه گاز بدی تا چرخ جلو از زمین جدا بشه
    مثل یه جونور وحشی اماده حمله میمونه
    به محض گاز دادن حمله میکنه
    خلاصه بگم محشر بود
    باز خوبه سوار 250 شدم اینطوری ذوق زده شدم
    اگه سوار 450 میشدم حاضر نبودم ازش پیاده بشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علیرضا سمیعی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من موتور هوندا 125 زیاد سوار شدم ولی تاحالا سوار موتور تریل نشدم ولی قصد دارم ی دونه موتور KDX یا KMX کارکرده بگیرم به نظرتون آیا به عنوان تجربه اول انتخاب های خوبی هستن یا نه . و چه حجم از این موتور ها رو بگیرم بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا