موتورسیکلت

پایان تولید موتورسیکلت‌های ویکتوری

دیگر خبری از «ویکتوری‌»‌های جدید نخواهد بود؛ چرا که شرکت صنایع پولاریس که کمپانی مادر «ویکتوری موتورسایکلز» محسوب می‌شود، از توقف عملیات تولید این موتورسیکلت‌ها خبر داده است. کمپانی رقیب «هارلی دیودسون»، در سال‌های اخیر برای حفظ موقعیتش در بازار با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده است. اسکات واین (Scott Wine)، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل صنایع پولاریس در این زمینه می‌گوید:

این تصمیم واقعاً برایم فوق‌العاده سخت بود. نهایتاً این تصمیم موجب خواهد شد که شرایط برای هسته استراتژیِ ما، یعنی سرآمد بودن در نوآوری تولید فراهم شود و در همین حال، از رشد و افزایش ارزش سهام در درازمدت اطمینان حاصل گردد.

2017 Victory Octane
۲۰۱۷ Victory Octane
مطابق متن اطلاعیه‌ای که در این زمینه منتشر شده، عملیات تولید در «ویکتوری» دیگر سوددهی و موفقیت لازم را نداشته و با توجه به عوامل فشار خارجی، نظیر رشد رقابت در این حوزه از صنعت، شرایط برای ادامه حیات این شرکت سازنده موتورسیکلت مناسب نبوده است. همچنین جمع‌آوری سرمایه‌های «ویکتوری» و هدایت آنها «ایندین موتورسایکلز»، تصمیم دیگر کمپانیِ مادراست؛ برندی که به‌تازگی توسط پولاریس خریداری و احیا شده است. «واین» در این زمینه اضافه می‌کند:

این تصمیم باعث بهبود سوددهی پولاریس و تجارت جهانیِ ما در زمینه موتورسیکلت خواهد شد و اساساً موقعیتِ رقابتی‌مان را در صنعت تقویت می‌کند. تمرکز ما بر روی رشد توأم با درآمد است و در فضایی با منابع محدود، این اقدام باعث می‌شود که منابع خود را برای برند موتورسیکلت‌های پرمیوم و با عملکرد بالای «ایندین موتورسایکلز» و همین‌طور برند نوآورانه «اسلینگ‌شات» صف کنیم.

2017-victory-cross-country
در همین حال، پولاریس اعلام کرده که در پی تعطیلی «ویکتوری»، به نمایندگی‌ها در حذف موجودی کنونی موتورسیکلت‌های این برند کمک خواهد کرد. البته این برند همچنان در طول ۱۰ سال آینده به تأمین قطعات، ارائه سرویس و خدمات مشمول گارانتی به مشتریان خواهد پرداخت.

2017-victory-high-ball-moving
«ویکتوری موتورسایکلز» کار خود را از سال ۱۹۹۷ با معرفی مدل V92C آغاز کرده است؛ موتورسیکلتی که منحصراً برای رقابت با هارلی دیویدسون طراحی شده بود. امّا اولین موتورسیکلت تولیدی «ویکتوری»، از چهارم جولای سال ۱۹۹۸ میلادی پا به عرصه وجود گذاشت.

امّا در مورد شغل‌های از دست رفته به دنبال اتخاذ این تصمیم، پولاریس می‌گوید که همچنان به تعهدات خود مبنی بر حضور «اسپیریت لِیک»، در ایالت آیوای امریکا و همین‌طور در «هانتس‌ویل» آلاباما پای‌بند است؛ جایی که در «اسپریت لِیک» به تولید موتورسیکلت‌های «ایندین موتورسایکلز» و در «هانتس‌ویل» به تولید «اسلینگ‌شات» ادامه خواهد داد. در همین حال، به این موضوع نیز باید اشاره کرد که با تصمیم جدید، میزان هزینه تولید در این کارخانه‌ها کاهش می‌یابد. «واین» در این زمینه می‌گوید:

در طول ۱۸ سال گذشته، نه‌تنها از منابع‌مان، بلکه از قلب و روحمان در برند «ویکتوری موتورسایکلز» سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و واقعاً به دستاوردی که تیم کمپانی به آن رسیده، افتخار می‌کنیم.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اینم رفت هر برندی یک روز میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Viper ACR

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی غم انگیزه.
    خدانگهدار ویکتور … ??
    دلم تنگ میشه واست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    کروزر های خوبی می ساخت. حیف شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. faramarz

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    واقعا حیف شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    جااااااان؟
    ویکتوری عشق من بود تو امریکایی ها
    هرچقدر از ایندیان بدم میومد عاشق ویکتوری بودم :|
    حالا که ویکتوری نیست دیگه به شرکت پولاریس هم علاقه ای ندارم
    امیدوارم ورشکسته بشه …
    با اون ATV های مسخره ش ? َشبیه آشکاشن

    موافقم 0
    مخالفم 1
      1. Viper ACR

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کلا از کروزر خوشم نمیاد زیاد.
        بیشتر موتور اسپرت میپسندم. اونم دوکاتی و کاوازاکی.

        ولی عکس هایی که گذاشتی خیلی قشنگ بودن. خوشم اومد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3688 ديدگاه)

        عجب چیزیه. ب دلم نشست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Mori Ca.

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ویکتوری موتور خوبیه ولی چون شرکت مادرش ایندین رو خریده.. تکنولوژی و سرمایه ویکتوری در جای مناسبی خرج میشه، ایندینی که از هارلی هم قدیمیتره.. و استعدا بالایی برای رقابت با کروز های موجود تو بازار رو داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ahmad

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    هر چقدر هم زور میزد، آخرش به هارلی نمیرسید!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا