موتورسیکلت

کروزری هوشمند از دوکاتی: XDiavel

موتورهای کروزر، آهسته، سنگین و با هندلینگ سخت می‌باشند این را شما بعد از سوار شدن بر روی موتور جدید شرکت دوکاتی ایکس دیاول متوجه خواهید شد. دوکاتی با ابهت و قدمتی که بر روی موتورهای دیاول خود دارد توانسته است در مسیر حرفه‌ای خود گام بلندی رو به جلو بردارد.

Ducati XDiavel 2016
Ducati XDiavel 2016
زمانی که برای بار دیگر موتورهای دیاول در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد، اولین قدم‌های شرکت دوکاتی را در حوزه‌ای کاملاً متفاوت که به نظر با آن آشنا نبود شاهد بودیم . از این رو شرکت دوکاتی برای این که توانسته بود فراتر از مرزهای پیشین خود قدم بردارد به خود افتخار می‌کرد، اما صرف‌نظر از میزان فروش، موتور دیاول به یک سری تغییرات نیاز داشت تا اسمش همچنان در محافل موتورسواران بر زبان‌ها باشد.

Ducati XDiavel 2016
Ducati XDiavel 2016
موتور ایکس دیاول در واقع تلفیقی از یک سواری بسیار خوب با قدرت کم می‌باشد، درواقع موتورهای کروزر همان‌گونه که از اسم آن‌ها معلوم است صرفاً جهت گشتزنی با موتور می‌باشند این‌گونه موتورها برای مسابقات ساخته نشده‌اند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که شما از سواری با سرعت‌های معمولی لذت ببرید و بتوانید با موتور خود ارتباط برقرار کنید که البته برآورده کردن چنین چیزی ما را یاد برند دوکاتی می‌اندازد.

Ducati XDiavel 2016
Ducati XDiavel 2016
قلب این موتور کمتر از قلب یک هیولای درنده نیست و از ویژگی DVT (قابلیت زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها) که دوکاتی سال پیش، آن را در موتور مولتی‌استرادای خود استفاده کرد، بهره می‌گیرد. حجم موتور ایکس دیاول ۱۲۶۲ سی‌سی می‌باشد که نسبت به مولتی‌استرادا که حجمش ۱۱۹۸ سی‌سی بوده، افزایش حجم را به همراه داشته است.

Ducati XDiavel 2016
Ducati XDiavel 2016
ایکس دیاول همچنین از تکنولوژی عقب نمانده است و دارای سیستم کنترل کشش (DCT) می‌باشد که این سیستم فقط و فقط در عرض چند میلی‌ثانیه قادر است تا میزان چرخش و لغزندگی چرخ عقب را پردازش و میزان کشش را به‌صورت خودکار افزایش دهد.

Ducati XDiavel 2016
Ducati XDiavel 2016
این سیستم ۸ سطح مختلف را برای سواری بهتر بر روی این موتور به شما پیشنهاد می‌کند، سطح یک آن که دخالت کمتری در موتورسواری دارد مخصوص موتورسواران حرفه‌ای طراحی شده است، البته بهترین شرایط یک سواری خوب در سطح هشتم این سیستم فوق‌العاده می‌باشد که با تأثیر گذاری‌های عالی و بدون نقص اعتماد به نفس کامل را جهت سواری حتی در جاده‌های خیس و لغزنده برای راننده‌ها فراهم می‌کند.

Ducati XDiavel 2016
Ducati XDiavel 2016
همچنین این سیستم سه نوع حالت موتورسواری علاوه بر سطح‌های مختلف سواری که پیشتر گفته شد نیز دارد که شامل حالت‌های ورزشی، سواری در شهر، سواری در جاده می‌باشد که به صورت آماده بر روی منوی تصویری خود دارد و هرکدام را که می‌خواهید می‌توانید متناسب با مسیر خود انتخاب کنید.

اما آوردن حرف ایکس در پشت اسم دیاول بی‌منظور نبوده شرکت دوکاتی دراین‌باره می‌گوید: ایکس دیاول نشان‌دهنده ادغام دو مفهوم متفاوت با یکدیگر است که یکی به معنای سفری آرامش‌بخش و طولانی با سرعت کم و دیگری نشان‌دهنده سبک اصیل ایتالیایی، پیچیدگی‌های فنی و عملکردی بسیار بالا می‌باشد که این دو را در یک موتور توانسته‌ایم ادغام کنیم.

موتور: دو سیلندر خطی با زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و دو شمع در هر سیلندر
قدرت موتور: ۱۵۶ اسب بخار، ۹۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۲۸.۸ نیوتن بر متر، ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور: ۱۲۶۲ سی‌سی
گیربکس:۶ سرعته
وزن موتور: ۲۴۷ کیلوگرم
ظرفیت نشیمن: دو نفره
قیمت: ۱۹۹۹۷ دلار

ترجمه: محمدرضا علیخانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Pooya_SK

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    موتور خیلی باحالیه ولی گرونه به نظر من.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا موتور محشریه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فکرنکنم به پای موتورهای ژاپنی مانند کاوازوکی و سوزوکی و هوندا و یاماها برسه

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. moein

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      داداش این متور با تیپ هایی که کاوازاکی می زنه معمولا تفاوت دارن و اصلا مقایسه نمیشن
      وگرنه شرکت دوکاتی از شرکت های به نام متور سازی تو دنیاس

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. بهنام طیبی

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        همین الان یاماها 1340 سی سی موتور زده چند دوره قهرمانی کسب کرده

        موافقم 0
        مخالفم 3
  4. شاهنگ

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عجب هیبتی داره , حالا فردا باز ژاپنی ها تقلید میکنن از شکل دوکاتی

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. بهنام طیبی

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دوست عزیز ژاپن مثل ایران نیست که تقلید کنه و درضمن ژاپن خیلی قهرمانی کسب کرده در مسابقات

      موافقم 1
      مخالفم 4
  5. یاس ی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    با سلام، بعضی از دوستان فکر کنم مطالب را نمیخونن، عکسها را نگاه میکنن و نظر میدن.
    دوست عزیز این موتور ی کروزر هست و با موتورهای ژاپنی که توی مسابقات برنده شدن هیچ سنخیتی ندارن.
    در خوب بودن موتورهای ژاپنی شکی نیست، ولی اینجا بحث ی کروزر از دوکاتی هست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. SERIAL WINNER

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اره واقعا ادم میمونه چی بگه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مجید

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من واقعا موتور بی نظیریه هم با کلاس هم سنگین.جدا از نظر زیبایی و کرورز بودن هیچی کم نداره الان تو سایت دیوار 2دستگاه مدل2015گذاشتن برای فروش واقعا خوشگله همین.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا